Norsko založilo své elektromobilní království na daňové výjimce pro elektromobily. A naopak vysokých daních pro spalovací auta. Podobně je na tom Dánsko. To chce ale výjimku brzy zrušit.
foto: Tesla Motors
Když si v Dánsku chcete pořídit nové spalovací auto, můžete tamní vládě zaplatit až 180% daň. Není divu, že tam většina lidí volí raději alternativu – jízdní kolo nebo hromadnou dopravu. Díky tomu dnes ostatně Kodaň i zbytek země vypadá tak jak vypadá.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Do dánské Kodaně míří dalších 400 elektromobilů BMW i3
Autopůjčovna koupila 401 elektrických dodávek Nissan e-NV200
Anebo zvolíte elektromobi a nemusíte platit žádnou daň. Takže například Tesla Model S 70D vás tam vyjde v přepočtu na 2 150 000 Kč. Pokud by byla daňová výjimka pro elektromobily ukončena, stálo by auto 5 575 000 Kč.
Plně vybavená Tesla Model S P90D by pak stála neuvěřitelných 12 250 000 Kč! Tohle nejspíš nikdo v Dánsku, zemi stavebnice LEGO, větrné energie a firem jako MAERSK, Bang & Olufsen, Tuborg nebo Carlsberg, nikdo doopravdy nechce.
No ti jsou ale hloupí! a
No ti jsou ale hloupí! a přitom, kdyby dávali ty Tesly zadarmo, zachránili by tím celý svět.
A dánští
A dánští elektromobilisté mají po ptákách. A zbytek obyvatel také, dále bude dýchat zplodiny a poslouchat kravál. Přitom při jejich výrobě elektřiny už desítky let z větrných parků s prakticky konstantním větrem mohly elektromobily sloužit jako chytré řešení k ukládání energie a k dopravní nezávislosti na ropě.
Ale komu je bližší zdanění, tomu se to těžko vysvětluje. Samozřejmě, že stačilo nastavit daňovou podporu tak, aby se podporovaly jen elektroskútry a malé elektromobily do velikosti max.Leafu. Když je tak štvalo, že si pár bohatých Dánů koupilo díky odpuštění daně luxusní Teslu. Ale to by politici a úředníci museli přemýšlet, a to bolí.
Ještě bych dodal i jinou
Ještě bych dodal i jinou alternativu k jízdnímu kolu. Auto se koupí a oficiálně provozuje v jiné zemi. Prý je to obvyklé nejen v Dánsku.
Administrativa v DK není
Administrativa v DK není blbá, jak jsou někteří češi chytří. Pokud máte v DK adresu, tak musíte auto cca do dvou týdnů co je na území DK přihlásit na finanční úřad. Jinak když vás zkontroluje policie, tak Vám auto může zabavit a zaplatíte pokutu např. 100 000 tis.CZK. POkud na její zaplacení nemáte, tak ho tuším buď prodá v aukci nebo zcela určitě nechá sešrovat. Jelikož je např. v Kodani na mnoha místech rezidentní a zpoplatněné parkování, tak Vás někteří lidé i sami nahlásí nebo ukradnou značku. Existovat bez přihlášení se nějakou dobu dá, ale je to riziko.
Nezaložíme si v německu
Nezaložíme si v německu firmu, co bude pronajímat elektromobily 😀
Za 50 Eur měsíčně by se jim to oplatilo – teda v porovnání s daněma 😀
Pro administrátora. Na
Pro administrátora. Na úvodní stránce je seznam aut podle značek, kde kliknutím na odkaz se vždy zobrazí všechny články od dané značky. Chybí mi tam Chevrolet a Cadillac, o kterých se tady také píše.
Dky za tip, nicméně nejde
Dky za tip, nicméně nejde o kompletní seznam nebo výčet značek.