Evropské země ohlašují čím dál ambicióznější cíle v oblasti elektrifikace dopravy. Británie má svou „Road to Zero“, teď se hlásí o slovo Dánsko.
foto: Daimler
V roce 2016 dánská vláda k překvapení všech rozhodla o zvýšení daní na nákup elektrických aut. Prodeje pak klesly zhruba na méně než třetinu. Zatímco v roce 2015 se v Dánsku prodalo 4762 aut do zásuvky (elektromobilů a plug-in hybridů), loni už to bylo pouze 913!
I proto je nově ohlášený plán na kompletní zákaz prodeje nových spalovacích aut s benzinovými a dieselovými motory velkým překvapením. Dánská vláda jej hodlá navrhnout jako zákon tamnímu parlamentu.
Návrh je poměrně radikální v tom, že s prodejem fosilů hodlá skoncovat už za 12 let, tedy do roku 2030. Ale také v tom, že do roku 2035 chce dokonce ukončit i prodej běžných hybridních aut!
Dánská vláda doufá, že do roku 2030 bude mít na silnicích milion elektromobilů a hybridů. V Dánsku v současné době jezdí něco málo přes 2 miliony aut. Průměrné staří vozu je tam 8,9 let.
V roce 2017 tam obnovitelné zdroje energie (větrné elektrány, solární elektrárny a biomasa, bez vodních elektráren) měly na výrobě elektřiny podíl 74 %, který stále roste.
Aktuálně také kodaňský starosta Frank Jensen ohlásil, že od 1. ledna 2019 zakáže do města vjezd dieselovým autům. „Není lidským právem znečišťovat vzduch ostatním,“) řekl dánskému listu Politiken.
Myslím si, že keď si prečítajú toto, tak si to
Myslím si, že keď si prečítajú toto, tak si to rozmyslia. 🙂
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/smutne-konce-norske-elektricke-pohadky-vecer-na-ulicich-pres-kabely-neni-k-hnuti/
Malá vysvetlivka k videu.
NAF je Nórske automobilové združenie a vo videu sa píše:
Do 2025 musia byť všetky nové autá elektrické.
Staňte sa členom a podporte nás v boji za dostatočný počet nabíjacích miest.
Ti novináři autofora jsou fakt žumpa. Toto je reklamní
Ti novináři autofora jsou fakt žumpa. Toto je reklamní video, které má absurdnostní ukázat, jak to může na sídlištích dopadnout, když se rychlonabíječky stavět nebudou. Takže teď se tento virál bude šířit českými spalovacími médii jako varování před elektromobilitou. V zemi, kde je 5.600.000 spalovacích osobních popelnic a 2.000 elektrik. Ach jo…
Milovníci fake news a rozbíječi strojů jsou na vrcholu
Milovníci fake news a rozbíječi strojů jsou na vrcholu blaha :)))
OFF: Automobilka Audi zaplatí za podvody s emisemi 800
OFF: Automobilka Audi zaplatí za podvody s emisemi 800 milionů eur.
Jako super. Blbý je, že to spolkne zase nějaká státní instituce, takže pro elektro-mobilitu prd. Kdyby to rozdělili jako dotace na e-auta nebo za to postavili infrastrukturu aspoň.
To je málo, měli zaplatit víc, takhle ani nepodali protest.
To je málo, měli zaplatit víc, takhle ani nepodali protest.
2035 je za 17 let. Nedovedu si představit, že se v tu dobu
2035 je za 17 let. Nedovedu si představit, že se v tu dobu budou spalováky vyrábět sériově (jedině sběratelské kusovky).
Před 17 lety, v říjnu 2001 stál barel ropy $21, teď $70 za 17 let to klidně může být $200 (zdroje levné ropy do té doby nebudou). Pokud se už teď vyplatí elektromobil při vyšším nájezdu, tak za 17 let si je budou kupovat jenom nadšenci do retro technologií bez ohledu na nějaké zákazy.
Rád bych byl taky tak optimistický, bohužel když se
Rád bych byl taky tak optimistický, bohužel když se podívám na parametry dostupných i připravovaných elektroaut, tak je to velká bída. Čím mám nahradit diesel kombi o váze 1,5 tuny s tažným zařízením také na 1,5 tuny? Jak organizovat cesty nad 500km bez stresu kde nabiju baterku a za jak dlouho?
Pravdou je, že zejména evropské automobilky co se týče elektromobility pořádně zaspaly, jenže i ty „cool“ tesly jsou nic moc a s tažným je povolená pouze ta megakráva tesla x, kterou bych si kvůli rozměrům nekoupil, ani kdybych na to měl 🙁
Fazit: současná elektroauta jsou skvělá jako druhé auto do rodiny na krátké cesty nejlépe do města, ale normální použitelné auto na vše není vidět široko daleko, ani co se týče připravovaných modelů, takže konec „spalováků“ rozhodně za těch sedmnáct let nevidím, spíše tak za třicet…..
To opravdu nevím, čím nahradíte svůj diesel za 17 let 🙂
To opravdu nevím, čím nahradíte svůj diesel za 17 let 🙂
To já už to vím :-), pokud se toho dožiju 🙂 tak to bude
To já už to vím :-), pokud se toho dožiju 🙂 tak to bude samozřejmě zase další diesel – sice bych radši elektroauto, ale uběhlých 10 let u mě znamenalo obrovské vystřízlivění ohledně elektromobility 🙁
Váš původní názor je přesně „přání otcem myšlenky“, ale stačí se podívat, jak dlouho trvalo rozšíření takových jednoduchých věcí jako jsou notebooky nebo mobily, a je jasné, že elektromobilita se bude rozšiřovat daleko pomaleji, než se předpokládalo viz. frau Merkels milion elektroaut v Německu v roce 2000.
Jedno ale se dá předpovědět zcela jasně: až přijde čas uplatňovat tyhle velkohubé zákazy prodeje spalováků, tak to ti politici potichu zruší nebo budou smeteni v dalších volbách podobně jako zastánci migrantů tady v ČR.
oprava – v Německu by mělo být v roce 2020 dle Merkelové
oprava – v Německu by mělo být v roce 2020 dle Merkelové milion elektroaut na silnicích, ale sama už uznává, že se to nenaplní
Ta merklová která po Dízlgejtu na omluvu veřejně tvrdila
Ta merklová která po Dízlgejtu na omluvu veřejně tvrdila „źe teda asi moc důvěřovala atomobilové lobby“? Chudinka jedna překvapená :))))))
A kdo vám ten diesel prodá? Několik značek už je
A kdo vám ten diesel prodá? Několik značek už je přestalo vyrábět a třeba v srpnu se u nás prodalo jen 25 % nafťáků a jakmile se podíl dostane pod kritickou hranici (tipuju, že to bude 10-15 %), tak se v tom malém objemu nevyplatí vyrábět nikomu a konec přijde velmi rychle. Vidím to, že tak do 2-3 let neseženete diesl pod půl milionu a za 5-6 let skončí v osobních autech úplně. Představa dieslu (byť hybridního) za 17 let je mimo realitu.
Problém je, že diesel zůstává i do budoucna těžko
Problém je, že diesel zůstává i do budoucna těžko nahraditelný. Podívejte se, kolik má povolení táhnout srovnatelně velký diesel, hybrid, elektro….. . To bylo pro mě největší zklamání, že elektroauta se svým kroutícím momentem motoru nemají v drtivé většině povolené vůbec mít tažné zařízení 🙁
Další problém je spotřeba na delších trasách na dálnici…
Chápu, že takhle nevyužívá auto každý, ale úplně zanedbatelné množství to také není, takže nevěřím na brzký zánik výroby dieselu do osobních aut zvláště tady v Evropě se superdaněmi na PHM.
Naopak se může stát, že jestli tohle šílenství kolem CO2 povede ke zvýšení cen aut obecně, tak se můžou vládnoucí „elity“ připravit na podobný sešup jako zažívají socani po celé evropě. Aneb každý zákon se dá změnit, i ten týkající se emisí…
Hyundai Kona/Kia Niro mají 1300 kg, to by nestačilo?
Diesly
Hyundai Kona/Kia Niro mají 1300 kg, to by nestačilo?
Diesly u osobních aut v USA prakticky nejsou, takže bych nedělal unáhlené závěry s tou nenahraditelností.
Brzkému zániku věřit nemusíte, ale přesto už se to děje teď. Potvrzené, že ukončují nabídku dieslů je od Toyoty, Nissanu, Porsche, Suzuki a Mitshubishi. Ano, ještě máme pár let před sebou s nafťáky od Škodovky, ale rozhodně ne 17 a jistě ne ani 7, tipnul bych, že už v roce 2021 nic rozumného (z nových vozů) nekoupíte.
Ony ty diesly v USDA nejezdí protože se to nevyplatí. S
Ony ty diesly v USDA nejezdí protože se to nevyplatí. S cenou nafty 1,3x vyšší než je cena benzínu. EU nám stále tu naftu štědře dotuje, na to bysme neměli zapomínat.
Pán bude asi velký optimišta :-))) Za 17 rokov dízel?
Pán bude asi velký optimišta :-))) Za 17 rokov dízel? Jedine veterán.
Myslím, že už ani benzínové hybridy už nebudú.
Budeš odsouzenej v něm furt jezdit.
Budeš odsouzenej v něm furt jezdit.
cenou ropy sa nedá vôbec, ale vôbec nič definovať. asi si
cenou ropy sa nedá vôbec, ale vôbec nič definovať. asi si nepamätáte leto, keď arabi zdvihli ceny a sovietsky zväz zatvoril kohútiky. rady dovolenkárov stáli pred pumpami a benzín vydali iba oproti zápisu do veľkého technického: 20 l dátum, razítko! a cena (vonku) zrazu spadla a ťažilo sa viac ako kedykoľvek predtým.
o tom, že ropa a iné dôležité i bezvýznamné komodity NEBUDÚ, všetky zásoby sa vyčerpajú a svet skolabuje, nastane apokalypsa písali (teda ja som zaznamenal) rímsky klub/kruh v roku 1963. odvtedy tio aktualizovali, ale nič sa nepotvrdilo, nestalo. akurát v číne zaviedli „jedno dieťa“ a teraz stoja po kolená v demografickej katastrofe.
Nepsal jsem nic o vyčerpání zásob ropy, ale vyčerpání
Nepsal jsem nic o vyčerpání zásob ropy, ale vyčerpání zásob LEVNÉ ropy a to už se děje teď, získávání ropy z nových ložisek je čím dál náročnější a cena nižší než $50/barel je pro mnohé ztrátová.
LEVNÁ podľa akých merítok? to sa predsa nedá ničím
LEVNÁ podľa akých merítok? to sa predsa nedá ničím určiť. ráno sa cenotvorca zobudí a … je cena. čísene výššia suma nemusí znamenať absolútne drahší tovar.
Bez ČITELNÉHO TYPU MOTORU vyraženého na bloku motoru
Bez ČITELNÉHO TYPU MOTORU vyraženého na bloku motoru nejsou žádný emise ani technická od 01.10.2018 … 😉
e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/nova-pravidla-stk-jsou-moc-tvrda-devet-z-deseti-vozu-nemusi-projit-1352397
Jeden pán se rozčiloval že pospíchá že má nemocné
Jeden pán se rozčiloval že pospíchá že má nemocné dítě doma a paní na STK mu vysvětlovala že mají ze zákona povinnost aby každá fáze STK trvala 1/2 hodiny… jako, lol.
Nějaké číslo motoru je ještě celkem logický omyl ouředníků ale buzerace s délkou trvání kontroly je fakt přes čáru…
No zrovna včera jsem byl na STK a emise se zvládly změřit
No zrovna včera jsem byl na STK a emise se zvládly změřit i bez otevření kapoty. Samotné STK pak trvaly cca 45 min. Nevím co myslíte jednotlivou fází? Jakoby to přejíždění na „stanoviště“? Co by pak dělali půl hodiny u kontroly seřízení světlometů?:D
Na STK mne s EV odbavili asi za 15 minut, akorat zkusil brzdy,
Na STK mne s EV odbavili asi za 15 minut, akorat zkusil brzdy, svetla, ofotil si najete km, VIN a cislo motoru, emise samozrejme zadne neresili ani tu emisni nalepku zadnou nepotrebuji.
emisní nálepky se nelepí už roky franto a je každýmu
emisní nálepky se nelepí už roky franto a je každýmu jasný že s elektrokárou ti dopldele nepolezou :))))))
Mě ne STK vyhodili už před lety, že nešlo přečíst typ
Mě ne STK vyhodili už před lety, že nešlo přečíst typ motoru.
mě řekli že přečíst typ motoru kontrolují až od
mě řekli že přečíst typ motoru kontrolují až od 1.10.2018 ale od 20.10 už mají zas zpátky pravomoc zdravýho úsudku, to jako že ve škodovce asi určitě nebude přemontovaný motor z mercedesu 😉
Já byl taky za 15 minut, ale ještě před 1.10.
Pak jsem tam
Já byl taky za 15 minut, ale ještě před 1.10.
Pak jsem tam byl ještě jednou a pán se tam rozčiloval.
Fáze jen předpokládám emise a technická… uvažovat že na tlumičích budou skákat 30 minut je taky vtipné 😀
U brzd by mi vybil baterku do sucha ;-D
Kazda STK by mela mit povinne nabijecku EV, pekny priklad
Kazda STK by mela mit povinne nabijecku EV, pekny priklad tady
evmapa.cz/stk-mestecko
emise se zvládly změřit i bez otevření kapoty? no tak to
emise se zvládly změřit i bez otevření kapoty? no tak to nejsou emise soudluhu ale podvod anebo úplatek 😉 Ale klidně nám to rozveď 🙂
No žádný úplatek jsem nedával. Nevím samozřejmě
No žádný úplatek jsem nedával. Nevím samozřejmě úplně platný postup. Ale pán si nafotil auto a vin, normálně připojil nejspíš měřící přístroj přes OBD, na výfuk dal tu hadici a sondu, pak nastartoval, měřil volnoběh, potom záběr, vystavil doklad a bylo hotovo..
měl by měřit 12V v baterii při zátěži a dobíjení
měl by měřit 12V v baterii při zátěži a dobíjení jěště 😉
emisie – sonda vo výfuku a kábel v OBDII. chvíľu sa iba
emisie – sonda vo výfuku a kábel v OBDII. chvíľu sa iba pozeral a potom sadol a stúpal na akcelerátor.
kapotu motora neotváral vôbec, zato pred začatím otvoril všetky dvere (5) a zoškrabal pôvodné vignety.
pri EK a STK kontrolovali ani nie polovicu vecí akopred dvoma rokmi. napríklad ani jedno koleso/pneu, žiadnu výbavu, …
spaliny, svetlá, brzdy. informatívne tlmiče a pohľad na spodok. dokonca zapísal takú vec ako mastné (nie suché/čisté), ale neodkvapkáva.
měl by měřit 12V v baterii při zátěži a dobíjení
měl by měřit 12V v baterii při zátěži a dobíjení jěště 😉
EURO 5,6,7,8…X porad rakovinomet 🙂
btw. 50g CO2 / km ma
EURO 5,6,7,8…X porad rakovinomet 🙂
btw. 50g CO2 / km ma byt ten novy limit pro RZ zacinajici „EL“ … to je jako 5kg CO2 na 100km ? Blbe se to predstavuje ze za 100km nekomu vyleze z vyfuku 5kg a to je jeste hodne ekologicke 🙂
To budou zhruba 2 litry benzínu.
Tak si to uložte v hlavě
To budou zhruba 2 litry benzínu.
Tak si to uložte v hlavě pod tímto, mělo by to platit alespoň do toho roku 2030.
/*absurdizace
Takže z dvou litrů benzinu vyleze 5kg
/*absurdizace
Takže z dvou litrů benzinu vyleze 5kg CO2?
absurdizace*/
Ano (pro blbečky 3x ANO).
Benzín je v podstatě hlavně
Ano (pro blbečky 3x ANO).
Benzín je v podstatě hlavně uhlík to C, v motoru se to hořením sloučí s kyslíkem O2, a vznikne proti palivu zhruba 3x těžší CO2.
Já teda nejsem odborník na chemii, ale vybavuju si tak
Já teda nejsem odborník na chemii, ale vybavuju si tak nějak obecně zákon zachování hmotnosti:
https: is.muni.cz/do/rect/el/estud/pedf/js18/obecna_chemie/web/pages/3-zakladni-chemicke-zakony.html
Může ještě někdo pro extra blbečky napsat, jakým způsobem je CO2 „těžší“ než benzín? Nebo jakým způsobem se zvýší hmotnost produktu hoření ze cca 1.4kg na více než 5kg exhalací?
🙂
Vždyť tam píše navázáním na vzdušný kyslík.
Vždyť tam píše navázáním na vzdušný kyslík.
Kyslík je o 33% ťažší ako uhlík a keďže je v CO2 tých
Kyslík je o 33% ťažší ako uhlík a keďže je v CO2 tých kyslíkov dvakrát viac ako uhlíkov, tak spálením 1,4kg benzínu vznikne okrem iného aj 5kg CO2. A zákon zachovanie hmotnosti zostane, napodiv, nedotknutý.
OK, beru. Díky za vysvětlení spolu se spotřebou
OK, beru. Díky za vysvětlení spolu se spotřebou vzduchu.
🙂
Naucte se pocitat. Je to 5kg na 1000km.
Naucte se pocitat. Je to 5kg na 1000km.
50*100 = 5000g = 5kg
50*100 = 5000g = 5kg
Člověk dýcháním vytvoří 250g CO2 za hodinu… tedy 6kg
Člověk dýcháním vytvoří 250g CO2 za hodinu… tedy 6kg denne pokud nesportuje a jen sedi. Meli by nas vymenit za neco ekologictejsiho!
To je celkem zajimave cislo, ze minimalne dve kila jidla denne
To je celkem zajimave cislo, ze minimalne dve kila jidla denne (ve skutecnosti vic, protoze nejime cisty uhlik) padne jen na vyrobu CO2.
Řádnej pohřeb spalovacích popelnic. 🙂
Řádnej pohřeb spalovacích popelnic. 🙂
Už kopeš hrob i pro tu svou spalovací popelnici? 🙂
Už kopeš hrob i pro tu svou spalovací popelnici? 🙂
Už jsem ti psal, že z něho bude veteránek hlupáčku :)))
Už jsem ti psal, že z něho bude veteránek hlupáčku :)))
To ale nic nemění na tom, že je to spalovák, ve tvé
To ale nic nemění na tom, že je to spalovák, ve tvé řeči „spalovací popelnice“.
Koukám na tvůj podpis:
„Každej nahrazenej spalovák se počítá“
Rozumím tomu tak, že pro čistý vzduch a ekologii je dobré spalováky nahradit ekologickými vozy, předpokládám EV, je to tak? Ale u tebe to je asi tak, že ať nahradí všichni ostatní a ty si tu svou spalovací popelnici necháš. Nebo jak tomu rozumět?
vydrží jenom ty nejlepší a největší blázni ;)))
vydrží jenom ty nejlepší a největší blázni ;)))
„Není lidským právem znečišťovat vzduch ostatním,“
„Není lidským právem znečišťovat vzduch ostatním,“
kodaňský starosta
A proto chce rasisticky diskriminovat diesly jen na základě
A proto chce rasisticky diskriminovat diesly jen na základě názvu jejich skupiny, a né podle skutečných exhalací, které mají přímovstřikové benzíny bez filtru daleko škodlivější než dnešní opravdu čisté diesly 6d.
Tyhlety čisté spalovací procesy mi připomínají pokusy u
Tyhlety čisté spalovací procesy mi připomínají pokusy u natáčení filmu:
Klapka – Opravdu čisté diesely – po šesté!
A jedéééém!
😀
Bůůů – oni mi zakážou průjezd Dánskem, i když já mám čistého hybrida! Mi nikdo neprokázal, že moje auto není čisté. To jsou ale rasisti!
🙂
Já celkem rasisticky vidím, že těch vychcánků kterým se
Já celkem rasisticky vidím, že těch vychcánků kterým se čadí na křižovatkách za řití zhusta přibývá. A je mi jedno jakým způsobem se jich stát zbaví. Když to neumí kontrolami stanic STK tak ať raději dýzly zakáže. Klidně vy zastánci udělejte občanské sdružení kontrol stanic STK a udělejte si s nimi pořádek sami. A s dopravní policií taky. Prostě aby holt nečadili, protože to je humus na entou. A ještě se divíte, že na křižovatkách vypálíme jak raketa abychom nemuseli ta trus čuchat.
Tak doufejme, že žije v zemljance a chodí nahatej, protože
Tak doufejme, že žije v zemljance a chodí nahatej, protože při veškeré výrobě něčeho je vzduch na nejrůznější způsoby znečišťován. A jestli si to pan starosta neuvědomuje, tak je neschopný vnímat realitu anebo je mistr světa v pokrytectví. Což by mě zrovna u dána, dle osobní zkušenosti, vůbec nepřekvapilo.
Kolik si u toho psaní vydejchal a vypšoukal CO2? 🙂
Kolik si u toho psaní vydejchal a vypšoukal CO2? 🙂
Diesly teď už skutečně i čisté nejvíc začíná
Diesly teď už skutečně i čisté nejvíc začíná poškozovat, že jsou oddělené.
Chtělo by to, aby norma EURO 7 byla konečně pro diesly i benzíny společná.
Cisty diesl? To je co za termin? A jestli jste mel na mysli
Cisty diesl? To je co za termin? A jestli jste mel na mysli diesel pak je to take pekny protimluv. Asi jako sucha voda.
Nebo neposkvrněné početí.
Nebo neposkvrněné početí.