Britská vláda oznámila strategický plán „Cesta k nule“. V jeho rámci bude investovat £400 mil. do nabíjecí infrastruktury pro elektroauta.
foto: HM Government
V novém strategickém plánu se britská vláda mimo jiné zavázala, že minimálně do letošního října vydrží dotace na nákup elektrických aut ve výši až £4500. A v nějaké formě až do roku minimálně 2020.
Kromě toho vyčlenila £40 mil. na rozvoj pouliční nabíjecí infrastruktury v podobě veřejného osvětlení. Pro jednotlivce budou k dispozici granty v hodnotě až £500 k instalaci domácích nabíjecích stanic.
Chris Grayling, britský ministr dopravy, k tomu řekl: „Nadcházející dekády budou pro automobiolový průmysl přelomové, stejně jako pro naši národní infrastrukturu a způsob, jakým cestujeme.“
Nový strategický plán má zajistit Británii čistší vzduch, lepší životní prostředí a silnější ekonomiku. Je v něm také znovu zopakován záměr od roku 2040 skoncovat s prodejem konvenčních benzinových a dieselových osobních vozů a malých nákladních aut.
Britská vláda chce, aby do roku 2030 bylo minimálně 50 % prodejů nových osobních aut v kategorii ultra-nízkoemisních. Samotná vláda má jít příkladem a už v roce 2022 mít takovou čtvrtinu své flotily.
Pro zajímavost, v současné době jezdí v Británii 38,9 milionu vozidel. Z toho 52 % na benzín, 45 % na diesel (z toho 0,2 milionu autobusů, 0,5 mil. těžkých nákladních aut, 3,9 mil. lehkých nákladních aut a 12,9 mil. osobních aut).
Výborný název pro strategický plán 🙂
Výborný název pro strategický plán 🙂
Já bych řekl že stavět dům od střechy je blbost. Lepší
Já bych řekl že stavět dům od střechy je blbost. Lepší by bylo nejdřív postavit silnice a opravit ty staré tankodromy. Tinel v podpbě elektrických aut může přijít až potom.
Proč nemáme podporu v ČR?
Vždyť je to jasné, z benzínu
Proč nemáme podporu v ČR?
Vždyť je to jasné, z benzínu a nafty je půlka ceny daň, z elektřiny ne.
Takže kdyby všichni přešli na elektro, stát přijde o desítky miliard…
Tak stát zdaní trakční elektřinu, to přece není nijak
Tak stát zdaní trakční elektřinu, to přece není nijak složité… pokud nenajde jiný zdroj.
Nebo naprosto jednoduche reseni, zdani se primo vozidla misto
Nebo naprosto jednoduche reseni, zdani se primo vozidla misto toho, na co jezdi.
to již je pro podnikatele dnes realita. A celkem mi nevadí.
to již je pro podnikatele dnes realita. A celkem mi nevadí. LPG i elektrovůz jsou od daně osvobozeny.
A jak to bude stát dělat? To jediné mne zajímá. Bude to
A jak to bude stát dělat? To jediné mne zajímá. Bude to na zákaldě vylhaných informací o spotřebě z reklamních materiálů výrobců? Zatím mi nikdo na tuto otázku věrohodně neodpověděl.
To se musíte ptát jinde, já nejsem stát. Ale souhlasím,
To se musíte ptát jinde, já nejsem stát. Ale souhlasím, že je nejvyšší čas nějaký koncept předhodit.
Ono to s tim nejvyssim casem (u nas) tak zhave nebude. Kdyz to
Ono to s tim nejvyssim casem (u nas) tak zhave nebude. Kdyz to nikomu nestalo za usili u LPG (nasel jsem cislo z 2011 200.000 aut), proc se snazit u EV, kterych je tu cca setina. To driv vznikne nejake reseni bud na evropske nebo nemecke urovni a u nas se to v nejake zparchantele verzi prevezme, az bude cas. Nerikam, ze je to dobre, are nic jineho bych necekal.
Na jaře na Ampéru v Brně bylo mnoho správců flotil,
Na jaře na Ampéru v Brně bylo mnoho správců flotil, kteří nejspíš reálně uvažují nad změnou vozového parku ze spalováků na EV. Samozřejmě pokud tady bude nejistota ohledně nákladů na „palivo“, tak to bude do jisté míry překážka. Proto by měl už dnes někdo jasně říct, jak to tedy bude.
Tak ona ta „jistota“ je stejne dost pofiderni, staci se
Tak ona ta „jistota“ je stejne dost pofiderni, staci se podivat, kolik kotrmelcu za posledni roky udelal penzijni system (taky politicka otazka).
Jednoznačně Souhlas,
Bych se toho opravdu nebál. Když se
Jednoznačně Souhlas,
Bych se toho opravdu nebál. Když se si v roce 1995 předělával první auto na LPG , každý mě strašil, že se zavede daň a nic.
Sice se zavedla cca 2 Kč na litr ,ale nic tragického.
Dokud tady nebude alespoň 100 tis. aut na elektřinu, tak to pro stát nemá smysl zavádět.
Na elektřině je v současné době také DPH , daň i ty nesmyslný solární poplatky. A pokud tam udělají 50% daň na pohonnou hmotu jako u benzínu, nic hroznýho se nestane.
Místo za 30h Km budem jezdit za 50 hal. Výhoda provozu na elektřinu je vysoká účinnost pohonu , takže i 100% daň nikoho nezrujnuje.
Jednoduse, zdani benzin a naftu jeste vice, jako na Islandu,
Jednoduse, zdani benzin a naftu jeste vice, jako na Islandu, tam stoji benal uz v prepoctu skoro 50kc za litr, to si pak kazdy rozmisli, jestli mu ta kourici smradlava popelnice dava smysl.
€1.3 tu už máme včera. a kupuje sa „jak teplý housky na
€1.3 tu už máme včera. a kupuje sa „jak teplý housky na krámu“.
Mel jste namysli, ze stat, firmy a lide usetri miliardy za
Mel jste namysli, ze stat, firmy a lide usetri miliardy za predrazeny benzin a naftu, i Norsko, kde maji penize z ropy prechazi cela zeme na elektromobily. EV dale stabilizuji elektrickou sit (VTG technologie), pomahaji vykryvat lokalni spicky, akumuluji levnou nocni elektrinu. Dale EV resi COx a NOx emise ve mestech, i emise z brzd, protoze EV pri brzdeni rekuperuje energii zpet do baterie a setri tak mechanicke brzdy.
Nedávno mi mechanik vynadal, že moc brzdím motorem a mám
Nedávno mi mechanik vynadal, že moc brzdím motorem a mám začínající rez na brzdových kotoučích, že mám víc na ty brzdy šlapat
Dočkáme se také v ČR?
Halooo pane premiére, pane
Dočkáme se také v ČR?
Halooo pane premiére, pane ministře…. na co čekáte?
Proč stále děláte, že elektromobilita se ČR netýká?
Já nechci ČR závislou na ruské ropě a nechci platit ruskou armádu, ani íránský jaderný program a ani umělé ostrovy a mrakodrapy šejkům. Chci jezdit na elektřinu vyrobenou v ČR a chci čistou a tichou dopravu.
Jaky je rozdil platit ruskou ropu, nebo rusky plyn, pripadne
Jaky je rozdil platit ruskou ropu, nebo rusky plyn, pripadne rusky uran?
Pointa je v tom, že máme v podstatě veškerou dopravu,
Pointa je v tom, že máme v podstatě veškerou dopravu, zásobování, armádu, policii atd závislé na zdroji, který neumíme v ČR téměř vůbec získávat a jehož celosvětové zásoby jsou odhadovány při současné spotřebě na 30-60let (a to uteče sakra rychle)
Zkuste si představit, že zítra projedeme poslední kapku benzínu a nafty…. Umřeme dřív hlady nebo na nějakou nemoc? Kdo bude hasit požáry, jak budeme udržovat pořádek? Jak budeme hlídat svoje hranice? Jak se budeme bránit proti někomu, kdo ropu má (ale nechce nám prodat) s dobře vybavenou armádou za peníze z prodeje ropy?
Ty další suroviny nevnímám tak rizikově a hlavně není na nich tak extrémně vysoká závislost.
Zásoba ropy byla na 30-60let odhadována už v 70tý letech.
Zásoba ropy byla na 30-60let odhadována už v 70tý letech. Máme o 50let později, celková spotřeba se zvýšila a opět jsou známé zásoby odhadovány na 30-60 let. I pokud je celkový objem ropy konečný a neměnný (což rozhodně není jisté), tak reálně ropa nikdy nedojde. Jak bude ubývat ropa ve snáze dostupných nalezištích, poroste cena a vyplatí se těžit v obtížněji dostupných ložiscích a pak ropy bude vytěženo opět vice. Zároveň s narůstající cenou se vyplatí hledat a používat alternativní zdroje.
Doba kamenná taky neskončila na nedostatek pazourku.
Když se rozhlédnu kolem sebe, kde v podstatě všechno co se
Když se rozhlédnu kolem sebe, kde v podstatě všechno co se hýbe spotřebovává ropné produkty, tak je pro mě s podivem že jako lidstvo máme ještě vůbec nějakou ropu k dispozici. Ano, i nám ve škole (někdy kolem roku 1995) říkali podobná čísla jako dnes. Ale dle mého názoru není rozumné udržovat chod naší země na jednom produktu téměř ze 100% z dovozu.
Co se bude dít až se ty zásoby skutečně výrazněji ztenčí? Jakou máme jistotu, že ropu vždy od někoho nakoupíme? Chcete to zjišťovat? Je vůbec rozumné tu ropu pálit s 10% účinností a zamořovat si ovzduší?
Přechod na jakoukoliv alternativu nebude přece v řádech měsíců nebo pár let (vývoj, testy, výroba, distribuční a servisní sít atd), to budou spíš desetiletí.
Nemáme právě teď konečně šanci na změnu? Chcete ji promrhat?
Nemáme právě teď konečně šanci na změnu? Chcete ji
Nemáme právě teď konečně šanci na změnu? Chcete ji promrhat?
Ono se teď zrovna něco skokově změnilo ? Povedla se zprovoznit fúze ? Máme baterky o energetické hustoě ropy ? Ropa došla ? Ne zvolna (hodně zvolna) se objevují řešení, které za určitých okolností mohou být lepší než řešení stávající. V takové situaci není žádná velká výhoda být průkopník. Průkopník nějakého řešení většinou utratí velkou sumu peněz, prozkoumá slepé uličky a je převálcován konkurencí, která vychytá chyby, upraví produkt pro masovou produkci a zavalí trh.
Na masový přechod výroby aut v ČR na elektromobily máme času dost.
Schválně zkuste si najít jaká firma prodávala první mp3 přehrávač. Apple to nebyl, ten na nich pouze později zbohatl.
Já si myslím, že změnilo. Do podvědomí dnes už nemalé
Já si myslím, že změnilo. Do podvědomí dnes už nemalé části populace se dostal fakt, že ropu můžeme nahradit a dokonce to přináší i řadu výhod, což bylo před 5-10ti lety v takovém měřítku nemyslitelné a málokdo tomu skutečně věřil.
Že mají automobilky času dost, tak na tom se opravdu neshodneme. Veškerá světová produkce EV je v podstatě vyprodaná. Z vlastní zkušenosti vím, že jakmile jednou EV vyzkoušíte, tak není návratu zpět ke spalováku a „nakazíte“ další ve svém okolí, je to jako epidemie. Nabídka se rozšiřuje, auta mají lepší parametry, dobíjecí infrastruktura houstne. A 1ks prodaného EV znamená 1ks neprodaného spalováku.
Před nějakou dobou jsem si udělal takový svůj malý skromný odhad vývoje elektromobility, všechny odhadované milníky se odehrály asi za 1/3 – 1/4 času než jsem původně odhadoval.
Zjevně žijete v jiné sociální bublině. Nemám
Zjevně žijete v jiné sociální bublině. Nemám průměrný plat. Nemám ani dva průměrné platy a většina mých známých má také nadprůměrnou mzdu. Jeden ze vzdálených známých má BMW i3 a reakce okolí na představení (a to lidí s technickým vzděláním) byla „hmm, hezká hračka, ale rozhodně bych si to nekoupil“. Žádná změna názorů směrem „zahoďme spalováky a pojďme do elektra“ se nekonala. A když se podíváme na závratných 307 elektromobilů a plug-in hybridů prodaných v loňském roce, tak to je většinový postoj lidí v ČR.
Zde na hybridu bylo hezky spočítáno za jak dlouho by při optimistickém nárůstu prodejů elektromobuilů o 50% ročně trvalo aby se prodávalo 100% elektromobilů. V tomto optimistickém a nereálném případě v roce 2034. Na změnu orientace výroby máme času dost.
….hybrid.cz/rok-2017-v-cesku-387-prodanych-elektromobilu-temer-3000-hybridu
Jáko zákazník máte dost času, ale výrobci rozhodně
Jáko zákazník máte dost času, ale výrobci rozhodně tolik času nemají. Musí začít EV vyrábět už „zítra“!
Proc? Jedina problematicka vec jsou baterky a pokud vyrobu
Proc? Jedina problematicka vec jsou baterky a pokud vyrobu dokaze rozjet relativne mala firma za 5 let, proc by to nedaly koncerny (nebo jejich dodavatele)?
Protože dinosauří koncerny nejsou schopny něco změnit za
Protože dinosauří koncerny nejsou schopny něco změnit za 2 nebo 3 roky, všechno jim trvá desetiletí.
Ja bych je nepodcenoval, to je o motivaci. A ta tady zatim
Ja bych je nepodcenoval, to je o motivaci. A ta tady zatim neni.
No tak co sleduji, tak meziroční prodeje se právě o těch
No tak co sleduji, tak meziroční prodeje se právě o těch zhruba 50% každoročně navyšují. Ale největší brzdu v současnosti vidím v možnostech (u některých asi i v neochotě) automobilek EV dodávat.
Samozřejmě, že v mém okolí všichni také houfně EV nenakupují, ale vnímám tu změnu názorů. Když jsem si to přivezl, tak si někteří klepali na čelo a chrlili ze sebe argumenty proč se to nikdy nemůže rozšířit a proč to lidi nebudou kupovat. Po roce je u většiny těchto lidí obrat o 180°.
i3 není pro čecháčka zrovna optimální auto, jednak do toho nenaloží moc věcí na chalupu a hlavně sousedi na první pohled nepoznají, že to nové stojí milion.
Těch 10-15let je i můj tip, kdy už se budou i u nás EV masově prodávat, ne 100%, ale osobáky více než z poloviny. Ale nemyslím si, že je to pro koncernové molochy dostatek času a hlavně je potřeba si zajistit dostatek baterií, což bez vlastní výroby bude asi dost komplikace.
Jenom drobná poznámka. Odhady zádob ropy pochází od
Jenom drobná poznámka. Odhady zádob ropy pochází od těch, kteří ji těží. Je to střežené tajemství a ostatním pouští informace více na základě „ekonomické potřeby“, než reálného stavu ;-).
turbo:
okolo 1963 rímsky kruh/klub vydal alarmujúcu správu
turbo:
okolo 1963 rímsky kruh/klub vydal alarmujúcu správu o absolútnom vyčerpaní ropy, uhlia, medi, … v časovom horizonte 15-25 rokov. o desať rokov neskôr znova, …
a varovali pred premnožením ľudstva, žiafdal od vlád, aby regulovali pôrody, …
a varovali pred pandémiami, ktoré nás zdecimujú, …
a trepali a trepali.
nič z ich rečí sa nepotvrdilo. ich rétoriku prevzali ekoteroristi s globalizmom, sprostosti o CO2, o zvyšovaní teploty.
a nikdy neodpovedali ako život prežil teploty a podstatne vyšší podiel CO2 v ovzduší.
všetko tu už bolo a zem nezanikla.
Takže je lepši sedět na prdeli, posílat Vladimírovi
Takže je lepši sedět na prdeli, posílat Vladimírovi každý rok desítky mld za ropu aby měl na investice do hypersonických raket a čekat až asiati s Muskem zaplaví svět EV a zastaví se linky v našich automobilkách?
kde som to napisal?
iba komentujem alarmistov.
vadi mi
kde som to napisal?
iba komentujem alarmistov.
vadi mi platenie teroristom.
Vsechny druhy vyroby elektricke energie jsou pro CR vyhodnejsi
Vsechny druhy vyroby elektricke energie jsou pro CR vyhodnejsi nez dovoz ropy a paleni v motorech. A kdyz se vezme OZE, tak je prinos nadmiru vyhodny. Ekonomicky i ekologicky. Spalovaci motor dosluhuje.
Benzín/nafta podle ceny ropy nákup cca 13 Kč/litr (zbytek
Benzín/nafta podle ceny ropy nákup cca 13 Kč/litr (zbytek jsou daně), při průměru 7 l/100 km to máme přes 90 Kč/100 najetých km.
Výrobní cena elektřiny v JE je cca 0,6 Kč/kWh, z toho náklady na palivo (Uran) přibližně 18 %, tedy 0,1 Kč/kWh. Při průměrné spotřebě 20 kWh/100 km to je 2 Kč/100 km.
Takže jaký je rozdíl mezi tím zaplatit Rusku 2 miliardy za uran nebo 90 miliard za ropu? Přibližně 4400 % :-).
A na kolik to vyjde, když se započítá výstavba a provoz
A na kolik to vyjde, když se započítá výstavba a provoz té JE?
v akom horizonte je potreba NOVEJ JE? narážam na
v akom horizonte je potreba NOVEJ JE? narážam na každoročný vývoz elektriny do zahraničia za cenu blížiacu sa nule.
Dle Drabove az skonci zivotnoste JE Dukovany.
Dle Drabove az skonci zivotnoste JE Dukovany.
na slovensku sme (vstupom do únie) zatvorili JE v bohuniciach
na slovensku sme (vstupom do únie) zatvorili JE v bohuniciach a „novú“ stavajú a stavajú a stavajú, vlády tam chodia na kontrolné týždňovky, …
a na „hornej nitre“ zatvoria v historicky rýchlom tempe hnedouhoľné bane a uhoľnú elektráreň.
V horizontu 2025. V roce 2020 skončí životnost
V horizontu 2025. V roce 2020 skončí životnost nejstarších uhelek (až 40 procent celkového instalovaného výkonu) a v roce 2025 skončí Dukovany.
moja otázky bola o horizonte keď už nebude ČR vyvážať
moja otázky bola o horizonte keď už nebude ČR vyvážať veľmi veľké množstvo EE za veľmi malé ceny. a KUK (inde) v diskusii uviedol, že:
„Při našem ročním vývozu 25 TWh“
tie elektrárne vyrábajú …?
ten KUK-ov príspevok celý:
Počet aut v ČR 30. 9. 2015 byl 5 822 089 aut, bez traktorů a motorek zaokrouhleno na 6 milionů
průměrný nájezd jednoho auta činí 6 880 km ročně – zaokrouhleno na 7 000 km ročně
6 000 000 EV aut x 7 000 km = 42 000 000 000 km ročně
Při těch tvejch 20 kWh na 100km
420 000 000 x 20 kWh = 8,4e9 kWh = 8,4 TWh
při 90 % účinnosti
(8,4 TWh/9) x 10 = 9,88 TWh
spolkne náš vozovej park cca 9,9 TWh za rok
Při našem ročním vývozu 25 TWh budem moci stále ještě vyvážet za pakatel cca 15 TWh elektrické energie 😉
Průměrné nájezdy
ČR 6 880 km/rok
SR 4 870 km/rok
EU 9 850 km/rok
Tou dobou holt vyřešíme dodávky jinak.
Tou dobou holt vyřešíme dodávky jinak.
tak.
tak.
Myslím, že za poslední rok už jsme vyvezli jen minimum.
Myslím, že za poslední rok už jsme vyvezli jen minimum.
čo sa udialo?
klesla výroba
stúpla domáca spotreba?
alebo
čo sa udialo?
klesla výroba
stúpla domáca spotreba?
alebo sa zmenil spôsob počítania …
Bo jaderky furt stály?
Bo jaderky furt stály?
to ma nenapadlo – dobrý ťah, aby chýbalo uhlie a mohlo sa
to ma nenapadlo – dobrý ťah, aby chýbalo uhlie a mohlo sa ťažiť viac (prelomenie limitov :-))
ps – ako prvé som čítal B-a-T-erky. je teplo https://www.youtube.com/watch?v=weWsxR6P1Iw
Že by cena burze díky větrníkům klesla tak že už se to
Že by cena burze díky větrníkům klesla tak že už se to ani nevyplatilo?
12/2017
Přiškrcený tok elektronů. Česko ztrácí pozici
12/2017
Přiškrcený tok elektronů. Česko ztrácí pozici významného vývozce elektřiny https://www.euro.cz/byznys/priskrceny-tok-elektronu-1387063#utm_medium=selfpromo&utm_source=euro&utm_campaign=copylink
Co to s tím má společného? Z platby za provoz JE přeci
Co to s tím má společného? Z platby za provoz JE přeci nic do zahraničí neposíláme. Četl jste vůbec na co reaguji?
Při spotřebě 8 miliard litrů pohonných hmot ročně utrácíme přes 100 miliard každý rok, takže bychom si za ty peníze mohli postavit jeden Temelín každé 3 roky.
A kolik to vyjde, když z většího dílu zužitkujeme
A kolik to vyjde, když z většího dílu zužitkujeme energii jaderné fůze? A pomůžeme Číně?
V Nemecku, Dansku, Norsku, Britanii nebo i v Estonsku to
V Nemecku, Dansku, Norsku, Britanii nebo i v Estonsku to pochopili rychle, tady to bude trvat jeste tak 10 let minimalne. Vsimli jste si, kolik je v tom Estonsku nabijecek? Tallinn ma snad dvacet CHAdeMO rychlonabijecek, tady stejne velky Hradec ma jednu a jeste k tomu na pausal od CEZu. Taky tam v tom state hledim plati tvrdou menou..
Automobilový průmysl patří mezi nejdůležitější
Automobilový průmysl patří mezi nejdůležitější průmyslová odvětví v Česku. Produkuje více než 20 % objemu výroby, přímo zaměstnává více než 120 tisíc lidí a při plném využití své kapacity vyprodukuje více než 1,3 milionu osobních automobilů za rok, což je nový automobil za každých 23 sekund (stav v roce 2017). Celkem průmysl tvoří 35 % českého hospodářství. Velmi významně se také podílí na českém exportu.
Je to jako kdyby si pod sebou podřezal větev a hned dvakrát. V ČR je výroba EV minimální a výběr daně z nafty a benzínu je důležitou nezanedbatelnou částkou v rozpočtu.
Prekérní situace zvlášť kdy většina populace v ČR má k EV odpor a z ekonomických důvodů kupují auta v bazarech, nebo nové v ceně Dacie, Fabie. Zájem o EV je minimální i ze strany státních institucí.
Kousek za hranicí ČR se montují E-Golfy, I3 a e-Up… a další. Podpora elektromobilů by znamenala podporu zahraniční výroby.
Tak a teď babo raď.
Máte samozřejmě pravdu, ale přijde mi to dosti
Máte samozřejmě pravdu, ale přijde mi to dosti krátkozraké…
Čím delší čas se budeme v ČR tvářit, že EV jdou mimo nás, tím horší dopad to přece bude mít.
Právě proto, že je náš průmysl tolik svázaný s automotiv a drtivá většina výroby odchází do zemí, kde se EV dostává patřičné podpory, je jen otázka času, kdy už o naše výrobky nebude zájem.
VW si je toho velmi dobře vědom, proto ta ofenzíva EV v příštích letech, slibuje 25 modelů EV, Audi a Porsche to samé, chtějí si zachránit vlastní kůži, zachovat práci pro vlastní lidi.
Jakou transformaci chystá Škoda nebo Seat? Myslíte, že je ještě dost času? To ani omylem…
Bohužel si myslím, že mnoho důležitých lidí si vůbec neuvědomuje co se teď vlastně na trhu s auty děje, jak výrazné změny nás čekají, pro ně to bude velmi tvrdý střet s realitou.
Daň z benzínu a nafty se přesune jinam, tedy nejspíš na trakční elektřinu, to nebude asi nijak složité. Nebo to můžeme zatáhnout těžbou lithia?
Většina populace v ČR má odpor k EV, protože ráda věří nesmyslům kolujícím po internetu, v tom jsme celkem unikátní. Ale zároveň jsme unikátní ve vztahu k přírodě a životnímu prostředí, takže pokud bude dost osvěty, mají u nás EV velkou šanci.
Vubec si nemyslim, ze vetsina tu ma odpor k EV jako takovym,
Vubec si nemyslim, ze vetsina tu ma odpor k EV jako takovym, ale spis k jejich cene.
tak proč propánakrále fšichni argumentují cenami nových
tak proč propánakrále fšichni argumentují cenami nových vozů? Kdo kromě podnikavců kupuje nové vozy? Dnešní ojetiny za cenu nových fosilů se při nájezdu 20kkm/rok ekonomicky jasně vyplatí – málokdo v ČR má vůz kratší dobu než 10 let a pokud ano, tak jen proto, že už neprošel STK. Což řádově méně hrozí elektroautu.
Ze by protoze cena ojetin se tak trochu odviji od ceny novych
Ze by protoze cena ojetin se tak trochu odviji od ceny novych aut?
Pokud EV vydrzi dele, jeho cena bude klesat pomaleji. Tudiz tim hur pro „nizkoprijmove“ skupiny, ktere dneska ty peti- az deseti- (az patnacti-) -lete ojetiny kupuji.
Sice jsem už také četl různé studie, jak asi polovina
Sice jsem už také četl různé studie, jak asi polovina Čechů nad koupí EV již uvažuje, ale ty reálné diskuze s běžným EV nepolíbeným uživatelem tomu vůbec neodpovídají. Ale ledy tají… to zase jo.
Cena je tu 1000x omílané téma, jako u všeho investice do nové technologie a hlavně asi také stále ještě malosériová vs mnohamilionová výroba.
Jenze vetsina tech studii „zvazovali byste?“ tam ma neco jako
Jenze vetsina tech studii „zvazovali byste?“ tam ma neco jako „kdyby parametry/cena byly srovnatelne“.
Jako ono to asi prijde, ale myslim, ze v te dobe uz me stavajici auto bude ve srotu a nabidka bude trosku jina 🙂
Vládní úředníci si spočítali, že výdaje na
Vládní úředníci si spočítali, že výdaje na zdravotnictví neustále rostou a že vysoce převyšují daně ze znečištění. Rozhodnutí, alespoň u těch moudřejších, pak je celkem radikální a jasné.
Kde má ultra nízko emisní velbloud přípojku?
Kde má ultra nízko emisní velbloud přípojku?
Ten je dobrej, ten znam 🙂
Ten je dobrej, ten znam 🙂