Praha podepsala se Škoda Auto a ČVUT memorandum o spolupráci v oblasti zavádění inovativních řešení v automobilovém průmyslu. Především v oblasti autonomní dopravy, elektromobility a digitalizace.
foto: Hl. město Praha
Již v červnu letošního roku požádala Praha společně se společností Škoda Auto, a. s. a Českým vysokým učením technickým o zapojení do mezinárodního projektu MOBILUS, v rámci kterého jsou rozvíjeny projekty v oblasti autonomní dopravy a parkování či datových analýz za účelem získávání informací pro plánování tras.
Včera podepsané memorandum nastavuje spolupráci v návaznosti na memorandum o budoucnosti českého automobilového průmyslu uzavřené mezi vládou České republiky a Sdružením automobilového průmyslu z října 2017.
NEPŘEHLÉDNĚTE V Praze a okolí bude možné nahrát jízdní kupon na bezkontaktní platební kartu a další novinky!
„Spolupráce mezi městem, soukromým sektorem a vědeckou obcí je nezbytná pro úspěšné zavádění inovativních řešení a umožňuje nám lépe reagovat na přelomové trendy například oblasti elektromobility. Hlavní město Praha chce podpořit rozvoj ekonomiky založené na vývoji, inovacích a nových technologiích a spolupráce se Škoda Auto a Fakultou dopravní ČVUT je z tohoto hlediska zcela zásadní,“ uvedla pražská primátorka Adriana Krnáčová.
Předseda představenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier k podpisu memoranda o spolupráci dodal: „Podpisem memoranda podnikáme další důležitý krok na cestě od výrobce automobilů k Simply Clever Company pro nejlepší řešení mobility. To je naše cílová fotografie, kterou jsme si definovali v rámci naší Strategie 2025.“
Již na začátku kooperace realizují tři zúčastnění partneři konkrétní projekty. V centru pozornosti jsou například modely carsharingu s budoucími elektromobily Škoda nebo vytvoření flotily sdílených elektrických skútrů. Další záměry se týkají oblastí chytrého parkování („Smart Parking“).
Řidiči dostanou možnost najít rychle a spolehlivě cestu k volnému parkovacímu místu a ušetří si tak zbytečné kilometry při hledání parkování. Navíc se aktuální a budoucí služby mobility Škoda Auto propojí s kartou pro pražskou hromadnou dopravu Lítačka. V budoucnu tak bude karta nabízet uživatelům také účet pro sdílení automobilů (Carsharing Account).
Nedávno Operátor ICT a hlavní město Praha uvedli aplikaci Moje Praha, ve které jsou integrovány údaje o poloze vozů carsharignu HoppyGo. Jde o službu většinově spadající pod ŠKODA AUTO DigiLab. Aplikace obsahuje tzv. atlas carsharingu, který se neustále rozšiřuje: Aplikace ukazuje polohu všech aut, která sdílejí různí provozovatelé.
Deklarace podpory reflektuje koncepci Smart Prague 2030, která si jako jednu z klíčových priorit definovala oblast mobility budoucnosti, a ve které si město vytyčilo za cíl učinit dopravu v Praze čistou, sdílenou, inteligentní a samořídící.
„Vzájemná spolupráce je zcela v souladu s Koncepcí Smart Prague do roku 2030, která si stanovila učinit z Prahy významnou metropoli zajišťující svým obyvatelům, návštěvníkům i turistům komfortní dopravu, a právě spolupráce se Škoda Auto a ČVUT nám napomůže stanovené cíle naplnit,“ uvedl Michal Fišer, generální ředitel městské společnosti Operátor ICT, a.s., která má na starost rozvoj projektů inovativních řešení v hlavním městě.
Spolupráce mezi Prahou, Škoda Auto a ČVUT si klade rovněž za cíl snížení emisí pocházejících z dopravy, zlepšení mobility občanů a komfortu cestování v hlavním městě či zvýšení spolehlivosti a efektivity dopravy v Praze. „Jsme připraveni poskytnout maximální součinnost na globálních projektech Škoda Auto, například při zavádění autonomní mobility do praxe,“ dodala primátorka Prahy Adriana Krnáčová.
Jednou z oblastí, na kterou se chce hlavní město soustředit, je podpora elektromobility v Praze. Stávající síť nabíjecích stanic v Praze není pro očekávaný rozvoj elektromobility dostatečná. V tomto směru má Praha oproti jiným evropským metropolím co dohánět.
Proto se bude soustřeďovat na vybudování infrastruktury dobíjecích stanic. Do konce roku 2019 bude v ulicích Prahy vybudováno celkem 50 rychlonabíjecích stanic a 9 středně rychlých nabíjecích bodů.
„Naše strategie spočívá v tom, že po vyhodnocení pilotních projektů bychom se měli zaměřit na plošné zavádění čisté mobility s přispěním zdrojů z evropských strukturálních fondů, komunitárních programů Evropské komise nebo využitím dalších finančních nástrojů,“ uvedl generální ředitel Operátora ICT, a.s. Michal Fišer.
Zase o krok pred Evropou
Zase o krok pred Evropou
Jo, jo, tou jak stála ještě nedávno na okraji propasti a
Jo, jo, tou jak stála ještě nedávno na okraji propasti a od té doby udělala velký krok vpřed 🙂
Jinak si prosím čtěte datumy. 2017 podepisuje memorandum vláda a průmysl. Ve Strakově akademii v Praze předpokládám. Neuplyne ani rok, a už myšlenky překročí Vltavu a memorandum 2018 se podepisuje na protějším břehu Škoda a Magistrát Prahy. Škoda v rámci Strategie 2025 a Praha v rámci strategie 2030. Současně chtějí do konce 2019 vybudovat 50 nabíječek (asi se nepoučili u ČEZu, jak dlouho trvá jen papírování, které je v Praze násobkem zbytku republiky). Ale to je nemusí mrzet, Krnda, jak ji familiárně Pražáci říkají, už u vesla nebude. A kdo tam bude od konce října 2018 je ve hvězdách a co bude prosazovat taky……
Novým generálem německého Daimleru se stane Švéd
Novým generálem německého Daimleru se stane Švéd :)))))
novinky.cz/ekonomika/484439-daimler-poprve-nebude-ridit-nemec.html
Škoda nemá elektromobily, nechala je roku 2011 sešrotovat
Škoda nemá elektromobily, nechala je roku 2011 sešrotovat :))
kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/skoda-octavia-green-e-line/
je to jen marketingová záležitost jak zatáhnout plátky aby byla šáde vidět a lidi si mysleli že je šáde lídr elektromobility ikdyž je to autsajdr, účelový brzdič elektromobilů a donedávna i dízlbejt nepřítel elektromobility ;)))
28. 2. 2012 Vyzkoušeli jsme první elektromobil Škoda.
28. 2. 2012 Vyzkoušeli jsme první elektromobil Škoda. Vrčí, aby nesrazil chodce
youtube.com/watch?v=Xk6wRBpObgM
Za tohle by se měla Škodovka stydět. Mělo by se o tom mezi
Za tohle by se měla Škodovka stydět. Mělo by se o tom mezi veřejností více vědět, jak ty auta nechala sešrotovat. Taková ostuda.
Memorandum je neformální záznam nějaké skutečnosti,
Memorandum je neformální záznam nějaké skutečnosti, jednání nebo stanoviska. Fajn.
Netušíte, kdo z nich přijel na jednání elektromobilem?
nikdo, to by se jinak chvástali ftomto píár článku :))
nikdo, to by se jinak chvástali ftomto píár článku :))
Ale urcite meli nejakou super studii sebou. Takovy skodovacky
Ale urcite meli nejakou super studii sebou. Takovy skodovacky Tesla killer.
V Praze jezdí elektromobilem obří kvanta lidí hlavně v
V Praze jezdí elektromobilem obří kvanta lidí hlavně v metru a tramvajích.