Příští středu 13. června se v Praze uskuteční konference Elektromobilita pro města. Hlavním tématem budou první zkušenosti organizací veřejné správy s provozováním elektromobilů.
foto: Smart
Kdy: 13. června 2018
Kde: Hotel Olympik, Praha, Sokolovská 138, Praha 8 – Karlín
Litoměřice, Praha, Plzeň, Holice, Hradec Králové, Klimkovice – tam všude již elektromobily, vlastněné městem či jejich rozpočtovými organizacemi, jezdí. Jaké zkušenosti města zatím, s provozem svých osobních, užitkových elektromobilů nebo autobusů, mají?
Očekávaný rozvoj vozidel na elektrický pohon může přispět k řešení některých problémů českých měst a obcí: kvalita ovzduší, ekonomika provozu MHD, řešení dopravní situace ve městech a další. Již dnes řada českých měst testuje vozidla na elektrický pohon, ať už elektrobusy pro městskou hromadnou dopravu či osobní elektromobily.
V cestě většímu rozvoji elektromobility však stojí, vedle základního problému spojeného s ekonomikou provozu a možnostmi dobíjení, celá řada bariér, ať už legislativních či provozních, které situaci ztěžují.
Konference Elektromobilita pro města bude další v řadě tradičních konferencí organizovaných pro veřejnou správu. Zaměří se zejména na praktické aspekty provozování vozidel na elektrický pohon a sdílení již získaných zkušeností. Cílem je představit zkušenosti s využíváním elektromobilů v hromadné i individuální dopravě, upozornit na problémy a přispět k odstranění bariér, které se v praxi vyskytují.
NEPŘEHLÉDNĚTE Luka EV: retrofuturistický elektromobil z Česka!
Návštěvníci konference se dozví nejenom o ekonomice pořízení a provozu aut, ale také o problémech, které provoz těchto vozidel v praxi přináší a jak je řešit. Součástí konference bude výstava různých typů elektromobilů, včetně možnosti testovacích jízd, ukázka rychlonabíjecí stanice i městské nabíjecí lampy.
Právní aspekty provozování elektromobility
Kdy: 14. června 2018
Kde: Hotel Olympik, Praha, Sokolovská 138, Praha 8 – Karlín
Doprovodnou akcí ke konferenci je seminář Právní aspekty provozování elektromobility v ČR, který se bude zabývat zejména problematikou zřizování a povolování dobíjecích stanic z hlediska energetického a stavebního zákona, dále pak pořizováním elektromobilů formou veřejné zakázky na kvalitu a některými aspekty týkajícími se provozování elektromobilů v organizacích.
Od kdy do kdy bude prosím probíhat doprovodný program
Od kdy do kdy bude prosím probíhat doprovodný program ukázky elektromobilů?Moc díky
Elektromobily by měly jezdit po dálnicích zadarmo, navrhuje
Elektromobily by měly jezdit po dálnicích zadarmo, navrhuje poslanec
ekonomika.idnes.cz/dalnice-elektromobily-spz-kolovratnik-d9e-/ekonomika.aspx?c=A180605_090536_ekonomika_fih
Pěkná imbecilita krátkozrakého milovníka reflektorů
Pěkná imbecilita krátkozrakého milovníka reflektorů médií, jinak by to dělal přez vlastního ministra.
Elektromobilita si naopak do 10ti let vynutí mýtné i pro všechna osobní auta.
Ale celý ten návrh je střelený –
„zelená značka“ se má vyznačovat začátečními písmeny EL a má být i pro hybridy. To by fungovalo jen při dost pomalém nástupu.
Ovšem hybridy za chvíli nejspíš bude 80% modelů nabízených v EU, takže by ta značka měla být raději skutečně nazelenalé barvy s normálním přidělováním volných čísel, a nejlépe jenom pro čistá elektoauta případně vodík a podobné hračičky.
ano přesně tak Petře, je to výborná věc jak podpořit
ano přesně tak Petře, je to výborná věc jak podpořit třeba i dočasně elektromobily a pomoci je dostat na silnice. Je třeba zabojovat a zlikvidovat tu bandu zaprodaných buzerantů v dieselu. Tahle ofcofilní ropácká sebranka už nemá v naší zemi co jezdit.