Nizozemský Tilburg je místem, kde Tesla sestavuje své elektromobily dovezené do Evropy. Aktuálně má továrna novou střešní solární elektrárnu.
foto: Google Maps
Ačkoliv samotná Tesla se novou solární elektrárnou na střeše své továrny nikde nechlubí, z leteckých snímků tilburgské továrny je to víc než jasné. Odhadovaný výkon elektrárny jsou 3 MW.
NEPŘEHLÉDNĚTE Seat má největší tovární solární elektrárnu na světě
Tesla od začátku hlásá, že chce využívat solární energii v masivním měřítku. Zatím se jí to ale tak docela nedaří. Možná čekala na rozjetí výroby svých panelů v Gigatovárně 2 v Buffalu.
Obří střešní elektrárnou se má pochlubit i aktuálně budovaná a zhruba z 1/3 hotová Gigatovárna 1 v Nevadě. A solární zastřešení mají využít i nově připravované velké nabíjecí stanice Tesla Supercharger.
Hezky pěkně.
Hezky pěkně.
To jsou ale trdla ti holandani. Solar prece patri na ornici
To jsou ale trdla ti holandani. Solar prece patri na ornici jako u nas a ne na strechu xd.
Lepší než pěstovat přebytky, který stejně nikdo nechce
Lepší než pěstovat přebytky, který stejně nikdo nechce vykoupit a devastovat přitom ornici, obyvatelstvo i spodní vody roundupem vod Monsanta a ještě ji drtit těžkejma traktorama na dotovanou zelenou naftu. Nebo tam rovnou pěstovat řepku.
Vy jste ale na Bureše zlej, takhle mu hanět busines 🙂
Vy jste ale na Bureše zlej, takhle mu hanět busines 🙂
V případě nutnosti rozebrat polní FVE které zde byly
V případě nutnosti rozebrat polní FVE které zde byly budovány 2008-2011 je otázkou max týdne kdy otevřete bránu a na plot dáte ceduli – „volně použitelné, určené k recyklaci“. Garantuji Vám, že pole bude do zmíněného týdne minimálně 2x přeryté do půlmetrové hloubky (Cu a Al vodiče mezi řadami panelů jsou také zajímavá komodita). No a do té doby nechť půda získává na bonitě tím, že se kosí a polosené se nechává ležet zetlít. Kosit se musí, protože jinak stíní panely a snižuje výkon, pokosená tráva zase brání příliš rychlému růstu další. Tím že je zatravněno nehrozí eroze ani splachem ani větrem. Neznám lepšího využití půdy než jako podstavec pod FVE dnes PRO VLASTNÍ SPOTŘEBU. Minimální údržba, zajištění nezávislosti na chudší časy…. Dnes cokoli u nás pěstovat si lidé v supermarketech nezaslouží, ani to nezaplatí.
Zemědělství se prej u nás dotuje 150 mil. €, na
Zemědělství se prej u nás dotuje 150 mil. €, na Slovensku 70 mil. € a ve starý Evropě přes 300 mil. € za rok.
Skoda ze maji vodorovnou montaz. Sklon na jih by vyrabel vic.
Skoda ze maji vodorovnou montaz. Sklon na jih by vyrabel vic. Zato vyrabi vic rano a vecer. Urcite to maji optimalizovane.
Jak jste na tu vodorovnou montáž
Jak jste na tu vodorovnou montáž přišel-přišla??
https://scontent-lga3-1.cdninstagram.com/t51.2885-15/e35/23823900_1256684391098447_1471712840812331008_n.jpg
Vypada to na sklon 30º. Detajlni foto jsem nevidet. Diky.
Vypada to na sklon 30º. Detajlni foto jsem nevidet. Diky.
Pořád mi vrtá hlavou proč se v poslední době montujou
Pořád mi vrtá hlavou proč se v poslední době montujou panely takhle cikcak nakloněný a ne skloněný všechny na jih??? Má to nějakou jinou novou výhodu, nebo je to takhle výhodnější pro lokace blíže rovníku a u nás by to bylo naprd? Zde třeba provizorní FVE v Puerto Rico, ale viděl jsem tak i regulární velkoinstalace FVE.
https://media4.s-nbcnews.com/j/newscms/2017_44/2215301/171105-puerto-rico-hospital-panels-208p_830a2e09eb7450c1ff950d63b5d232cc.nbcnews-ux-2880-1000.jpg
jo má to výhodu v jiném rozložení (rovnoměrnějším)
jo má to výhodu v jiném rozložení (rovnoměrnějším) výkonu, když je to čistě na jih má to maximum kolem kolem 14h, kdežto pro továrnu je lepší vysoká výroba i dopoledne, takže to klidně namontují na východ i západ
To by dávalo smysl u okamžité spotřeby, ale když k tomu
To by dávalo smysl u okamžité spotřeby, ale když k tomu dali tu Tesla baterku tak bude výhodnější získat maximum z celého dne co to dá protože se to dá spotřebovat pozdějc. Nebo to dle velikosti baterky nakombinovat a dát čast na východ a západ a část na jih.
Pri cistem jihu je potreba velka baterka, aby pokryla jak rano
Pri cistem jihu je potreba velka baterka, aby pokryla jak rano tak i vecer. Pri tomhle „cik-cak“ je sice panely stoji trochu vic, ale usetri na baterce.
Kdy to začali dělat, já to viděl prvně před pár
Kdy to začali dělat, já to viděl prvně před pár mésíci?
Tady je to instalováno do extrému, kdy se počítá i s
Tady je to instalováno do extrému, kdy se počítá i s různým úhlem svitu slunce v létě a v zimě.
Díky inteligentnímu (pečlivě vypočítanému) umístění fotovoltaických panelů, začne vyrábět sluneční energii o 2 hodiny dříve a zastaví se o 2 hodiny později než klasická montáž PV – vyhýbá se špičkové produkci v poledne a přináší energii po delší časové období.
Jo na to už jsem taky narazil. Zajímavé.
Tady se dá
Jo na to už jsem taky narazil. Zajímavé.
Tady se dá vypočítat sluneční diagram z kterého lze určit ideální úhly panelů pro danou lokaci a nadmořskou výšku.
http://solardat.uoregon.edu/SunChartProgram.html
nádherný obrázek, děkuji
nádherný obrázek, děkuji
Velmi pekné a premyslené riešenia, napriek tomu stále
Velmi pekné a premyslené riešenia, napriek tomu stále platí, že najväčší sumárny výkon (pri pevnej montáži) za celý deň sa dosiahne ak sú všetky panely natočené presne na juh, kedy je intenzita slnečného žiarenia najvyššia. Ale potreba batérií, ako to už napísal Jolinar.
Tento chlapík má na tej streche odhadom tak 6kWp. Bolo by zaujímavé zistiť prevádzkové údaje, napr. aký má okamžitý výkon. Tipujem tak 1500W.
Ešte ma napadlo, že na takéto riešenie by boli vhodnejšie CIS alebo CIGS panely, tie majú väčšiu toleranciu k rôznym uhlom. Mám vyskúšané, že pri vhodných svetelných podmienkach a klasickej montáži majú takmer 4 hodiny za den maximálny výkon. Majú dost plochú krivku výkonu, na rozdiel od mono a polykryštálov, ktoré majú špičku asi 2 hodiny.
https://www.innoventum.se/giraffe-2-0/
https://www.innoventum.se/giraffe-2-0/
Ďakujem za odkaz, je to fakt zaujímavé.
Ďakujem za odkaz, je to fakt zaujímavé.
Ono se to dělá už dlouho, když to není deformované
Ono se to dělá už dlouho, když to není deformované dotacemi. Anebo pokud jsou ty dotace rozumné. Tedy podporují spotřebu v místě výroby a spotřebu v době výroby a pouze malé přebytky se akumulují.
U nás byl Zelený bonus i přímý výkup nastaven dotačně na maximalizaci výroby, protože pak jste dostával největší podporu. Jen Zelený bonus byl trochu omezen u rodinných domků spotřebou v něm. Takže i já mám FV elektrárnu z té doby na baráku jen na jih, ono to vzhledem k tehdejší pořizovací ceně dát na východ či západ byla finanční sebevražda.
Ovšem pozdější instalaci solárního ohřevu teplé vody na mytí už jsem dal na západní střechu, aby se ohřívala v době návratu z práce/školy a při používání v té době stále nová přihřívala.
Stejně v rámci Nové zelené úsporám teď doplním FV panely na východní a západní střechu pro ranní a odpolední spotřebu. Protože ta jižní je schopna vyrobit v létě i 24 kWh denně a k tomu bych potřeboval extra silnou baterku, tedy i drahou. Takto většinu výroby východ západ ihned odeberu (ráno i odpoledne taky do obou elektromobilů než odjedou/když dojedou) a do baterek/vody v dalším bojleru půjdou až přebytky.
Tento systém a filozofii mít každá budova u nás dle svého většinového využití, tak můžeme pozavírat většinu uhelek/plynovek a využívat je jen při opravdovém nedostatku v části roku.
Máte někdo podrobnější informace k dnešní informaci v
Máte někdo podrobnější informace k dnešní informaci v médiích, že Polsko hodlá nakoupit stovku/y elektrických autobusů ?
Varšava koupí 130 elektrických autobusů do roku
Varšava koupí 130 elektrických autobusů do roku 2020
transport-publiczny.pl/wiadomosci/warszawa-kupi-130-autobusow-elektrycznych-do-2020-r-51842.html
e-Bus v Krakově – s možností až 150 elektrických
e-Bus v Krakově – s možností až 150 elektrických autobusů
infobus.pl/e-bus-w-krakowie-z-opcja-do-150-autobusow-elektrycznych-_more_96201.html
Ursus poskytne 47 elektrických
Ursus poskytne 47 elektrických autobusů
auto-swiat.pl/wiadomosci/ursus-dostarczy-47-autobusow-elektrycznych/yzyjv8
Rzeszów koupil 50 nových autobusů, z toho 10 elektrických,
Rzeszów koupil 50 nových autobusů, z toho 10 elektrických, za 95 milionů PLN
forsal.pl/artykuly/1079417,rzeszow-za-95-mln-zl-kupil-50-nowych-autobusow-w-tym-10-elektrycznych.html
Katowice: PKM koupí 10 elektrických autobusů. Budou
Katowice: PKM koupí 10 elektrických autobusů. Budou opouštět linky 10, 12 a 910
dziennikzachodni.pl/motofakty/a/katowice-pkm-kupuje-10-autobusow-elektrycznych-wyjada-na-linie-10-12-oraz-910,12507240/
Zielona Góra si koupí několik desítek elektrických
Zielona Góra si koupí několik desítek elektrických autobusů. Smlouva Ursus byla podepsána
tvp.info/34914873/zielona-gora-kupi-kilkadziesiat-elektrycznych-autobusow-umowa-z-ursusem-podpisana
Trh s nízkoprahovými a emisními autobusy v Polsku roste
Trh s nízkoprahovými a emisními autobusy v Polsku roste jako kvasnice :)))))))))))))))
pb.pl/elektryzujacy-boom-na-elektrobusy-873418
posrrr HYBRIDí reklamy přes bngladéž, než se načte každá stránka to by se jeden posrrr :)))))))
V Polsku hlavně budou muset vykynožit ty šmejdy z uhelnýho
V Polsku hlavně budou muset vykynožit ty šmejdy z uhelnýho lobby jinak z toho nevybruslej, protože to co tam prováděj je do nebe volající. Chudáci Poláci tam občas mívaj spíš plynovou komoru než vzduch…
Ale hornický odboráři jsou prej taky asi pěknej vopruz.
Polsko je problém. Zatímco my čistili o106, tak oni si
Polsko je problém. Zatímco my čistili o106, tak oni si vyjednali v EU výjimky a ty jim skončily až 2017. Do té doby na to samozřejmě kašlali taky o106. Nějaké ekologické investice nebo odsíření elektráren či vůbec OZE nula nula nic. I ve velkých městech se v činžovních domech topí lokálními kotly uhlím, to už si u nás s teplárnami za městem vůbec nedokážeme představit.
Třeba Ostrava-Poruba se sice ve staré stalinské socreal architektuře s pětipatrovými činžáky ježí komíny, ale ty jsou buď nepoužívané nebo využity nově k odvětrávání a domy jsou napojeny na centrální rozvody tepla a teplé vody.
A teď si představte polskou realitu, Katowice, Kraków atd., kde se v tom normálně topí jejich uhlím. Děs.
Ono stačí přejet i v létě kolem 19.hodiny hranici z plynofikovaných obcí v ČR do Polska a tam se jejich vesnice topí ve štiplavém hustém dýmu (vlastní zkušenost). Každý si potřebuje přece ohřát vodu na večerní sprchu/koupání. Fakt masakr.
jo a Volkswagen bude montovat auta rači ve Rwandě
jo a Volkswagen bude montovat auta rači ve Rwandě :)))
novinky.cz/ekonomika/460951-volkswagen-bude-montovat-auta-ve-rwande.html
Udávaná hodnota CNG je 3,9L/100km. Ve výsledku jsme jezdili
Udávaná hodnota CNG je 3,9L/100km. Ve výsledku jsme jezdili za 5,8L/100. Benzínová jízda byla za 8,5L/100km a to je dost na CNG hybrid za 1,5 MEGA … ;)))
novinky.cz/auto/testy/460844-audi-a4-na-zemni-plyn-jede-dobre-bez-chyb-ale-neni.html
Už jen nadpis o něčem svědčí:
Audi A4 jsme testovali
Už jen nadpis o něčem svědčí:
Audi A4 jsme testovali jako kombík s dieselem, ve zvýšené verzi Allroad a s kompozitovými nádržemi na zemní plyn.
Hybridní kombík diesel-CNG Audi A4 Avant 2.0 TFSI g-tron…… hmmmm odborník se hned pozná. Co do toho vlastně tankoval???
Zrejme to mysleli tak, že pred týmto avantom testovali toho
Zrejme to mysleli tak, že pred týmto avantom testovali toho CNG sračkometa na dízel.
To jsem si také nejdříve myslel. Ale čtu-li to opakovaně
To jsem si také nejdříve myslel. Ale čtu-li to opakovaně a vidím foto.
Audi A4 jsme testovali jako kombík s dieselem, ve zvýšené verzi Allroad a s kompozitovými nádržemi na zemní plyn. Jak jede? Dobře. Jak jsme se v něm cítili? Dobře. Máme nějaké výtky? Máme.
Tak co testovali??
Drahý sračkomet s velkou spotrebou a 300barovými bombami
Drahý sračkomet s velkou spotrebou a 300barovými bombami pod prdelou, ktoré by v prípade výbuchu katapultovali posádku na onen svet.
A co baterie v EV? Nebude posádku elektokutovat do onen svět
A co baterie v EV? Nebude posádku elektokutovat do onen svět v případě zkratu?
Těžko. V případě nehody se automaticky rozpojují
Těžko. V případě nehody se automaticky rozpojují bezpečnostní relé. Navíc baterie je ve velmi pevném obalu. Pokud dojde při nehodě k takovému poškození vozidla, že se rozpadne obal baterie, je obvykle riziko zásahu elektrickým proudem nulové, protože není koho zasáhnout (všichni sou mrtví Dejve).
Holt, z mrtvýho už víc mrtvej udělat nejde.
Holt, z mrtvýho už víc mrtvej udělat nejde.
Vraj ekologické auto a ja blbec som si kupil neekologickú
Vraj ekologické auto a ja blbec som si kupil neekologickú teslu s drahými prevádzkovými nákladmi 🙂