V Severní Americe nedávno značka Smart přestala prodávat cokoliv jiného než elektromobily a to samé chce brzy udělat i ve zbytku světa.
Značka Smart spadající pod německý koncern Daimler si prochází pořádnými veletoči. Daimler, stejně jako Volkswagen, už uznal, že budoucnost je v elektromobilech.
NEPŘEHLÉDNĚTE Autosalon Paříž 2016: nový Smart ED
V Kanadě a USA už nelze koupit jiný, než elektrický Smart. Stejný krok aktuálně značka podnikla v Norsku. Od roku 2020 bude následovat celá Evropa a posléze i zbytek světa. Mimochodem, od roku 2019 končí se spalováky také Volvo.
Značka Smart tento krok oznámila krátce po představení konceptu robotického auta Smart vision EQ fortwo na autosalonu ve Frankfurtu. Ten se dokonce dokáže odjet sám nabít, případně poslouží jako zdroj energie pro rozvodnou síť.
To už jsem tu psal někdy před 3 měsícema. A hlavně, že
To už jsem tu psal někdy před 3 měsícema. A hlavně, že to bude nabízet jen u 1/3 dýlerů než původně.
Bohužel narozdíl od předchozí generace Smart Fortwo
Bohužel narozdíl od předchozí generace Smart Fortwo Electric Drive (modelová řada 451 vyráběna 2012-2016) takřka žádný posun kupředu – baterka s o celých 0,2kWh !!! větší kapacitou, dojezd NEDC o celých 5 km !!! vyšší.
Bohužel i pro mne jako skalního fandu značky je nový Smart ED velké zklamání 🙁
Zlatá předchozí generace jejíž ceny už padají u pár let starých ojetin ke zkousnutelným 300tis Kč
Německý výrobce automobilů Daimler zahájil proces
Německý výrobce automobilů Daimler zahájil proces restrukturalizace… si takhle Dajmler 🙂
investicniweb.cz/news-daimler-osamostatni-divize-osobnich-a-nakladnich-aut/
Myslím, že tohle je auto pro mě. Nicméně pokud potáhnou
Myslím, že tohle je auto pro mě. Nicméně pokud potáhnou baterku, přidá mi to na klidu.
Zajímavé, že jedna firma „Smart“ — jiná než e-auta
Zajímavé, že jedna firma „Smart“ — jiná než e-auta prodávat nechce a jiná — „Fiat“ na nich prodělává.
Fiat 500e je elektrická verze oblíbeného modelu italské značky. Auto se proslavilo hlavně tím, že šéf značky Fiat Sergio Marchionne nabádal zákazníky, ať elektromobil nekupují, protože na jeho výrobě firma tratí.
Zdroj: https://auto.idnes.cz/elektromobily-prodeje-rozvoj-praxe-dbh-/automoto.aspx?c=A160530_222221_automoto_fdv
No a? Jeden cukrář prosperuje a jiný cukrárnu zavře.
No a? Jeden cukrář prosperuje a jiný cukrárnu zavře.
Spíš je titulek špatně napsaný.
správně by mělo být
Spíš je titulek špatně napsaný.
správně by mělo být „Daimler bude od nynějška prodávat EV pod značkou Smart“
Každý prodaný elektrický Smart snižuje Daimleru
Každý prodaný elektrický Smart snižuje Daimleru flotilové emise.
Pane modenaboy, to je mi naprosto jasné.
Pro Fiat to
Pane modenaboy, to je mi naprosto jasné.
Pro Fiat to neplatí? Nad tím jsem se předtím pozastavil.
Fiat si dlouho myslel, že se to „NĚJAK“ podaří zastavit.
Fiat si dlouho myslel, že se to „NĚJAK“ podaří zastavit. Proto se tvářil že to nejde a ještě nepřiznal chybu. Mercedes to s modelem B chtěl dokázat, ale když vidí že mu ujíždí vlak i v Německu, tak se do toho pouští oklikou přes svou dceru Smart. A časem se bude tvářit, že to měl celé promyšlené a naplánované.
Taky jsem si říkal, že ne každý ví, jak je to se Smartem a Mercedesem.
Nééé.
Fiat prodává v EU hlavně malá auta, tak proto až
Nééé.
Fiat prodává v EU hlavně malá auta, tak proto až do teď nepotřeboval flotilové emise řešit.
Ale hlavně Fiat je automobilka v úpadku řízená převážně účetními, co ji chtěli výhodně prodat ovšem nezvládají už ani to, a na drahý výzkum a vývoj už hodně let nemá vyčleněné dostatečné prachy.
Fiat musí řešit emise v Americe, tam maj problém.
Fiat musí řešit emise v Americe, tam maj problém.
Flotilové emise jsou CO2 což se rovná spotřebě.
Podvod s
Flotilové emise jsou CO2 což se rovná spotřebě.
Podvod s NOx protizákonný v USA jsem nemyslel.
Jinak jelikož to tam dělali pod americkýma značkama, tak dostanou určitě daleko menší pokutu.
Paradoxni je, ze maly Smart EV mel a mozna ma silnejsi palubni
Paradoxni je, ze maly Smart EV mel a mozna ma silnejsi palubni nabijecku 22kW nez B250e s dvojnasobnou baterkou 10kW. Daimler ten B250e umel teda zazdit, vsechna cest.
Pro stourali:10kW u B250e je nabijeci prikon a ne kapacita baterie. Ta se uvadi v kWh.
takže cena ev BYD, ZE D1a2 bude
takže cena ev BYD, ZE D1a2 bude nižšia?
https://www.autobazar.sk/11845825/by02-a-baoya-10000-l7e/
https://www.autobazar.eu/zd-d1-elektro-id10265600.html
mě by zajímaly vypsaný parametry a cena všech Dajmler
mě by zajímaly vypsaný parametry a cena všech Dajmler Smártů
pre male mestske auta byto mala byt casom pivinnost. V meste
pre male mestske auta byto mala byt casom pivinnost. V meste EV a hotovo.
V městě především tramvaj, metro a kolo.
V městě především tramvaj, metro a kolo.
Konečně rozumná řeč. Buď rozumně vyřešená MHD nebo
Konečně rozumná řeč. Buď rozumně vyřešená MHD nebo dopravní prostředek, který není 10x těžší než to co přepravuje. Ve městě neustále musí zrychlovat a zpomalovat = ohromné množství energie vyhozené do luftu. Nějaké regenerativní brždění to řeší pouze částečně, a přepravní kapacita těch obrovských krabic stojících v kolonách je tristní. Zlatý skůtr oproti tomu…
maximální souhlas
maximální souhlas
Konečně rozumný názor. A proto mám za 8 let na el.
Konečně rozumný názor. A proto mám za 8 let na el. skůtrech najeto v Praze a okolí už 51 tisíc km. 🙂
Zdravím elektroblázna z vlastní vůle!
Nedávno jsem 2x
Zdravím elektroblázna z vlastní vůle!
Nedávno jsem 2x potkal chlápka na něčem takovém:
Tmax Scooter CE20 Chopper 60V/1000W Harley style
To se ted mota ve velkem po centru Prahy (misto zakazanych
To se ted mota ve velkem po centru Prahy (misto zakazanych Segway).
tramvaj ne, lidi se jí bojí zbytečně se stresují a dělá
tramvaj ne, lidi se jí bojí zbytečně se stresují a dělá hluk. Je to jen hromada železa na kolejích což je další železo, nákladný na výstavbu, hlučný a těch emisí v huťích 😉
Metro taky ne. Lidi se ho bojí, do díry dobrovolně lézt
Metro taky ne. Lidi se ho bojí, do díry dobrovolně lézt nechtějí, zavání to peklem, dělá to pod zemí hluk a ruší krtky a žížaly.
Kolo je úplná tragédie a propocení cyklisti smrdí nejen ve městech hůř, než stará Ávie 🙂
Kolo nebrat, na tom se nedá pěstovat panděro 😀
Kolo nebrat, na tom se nedá pěstovat panděro 😀
vize je to zajímavá, uvidíme realitu
vize je to zajímavá, uvidíme realitu