Elektrický autobus Proterra Catalyst E2 Max ustanovil světový rekord, když na jedno nabití ujel 1772 km. Využívá baterii o kapacite 660 kWh.
foto: Proterra
S rekordy v dojezdu/kapacitě baterií se poslední dobou roztrhl pytel. Největší elektroauto na světě – dumper Komatsu – má 700kWh baterii. S elektromobilem Opel Ampera-e teď ujeli 755 km a Tesla Model S nedávno zvládl 1078 km.
NEPŘEHLÉDNĚTE BMW investuje do výrobce elektrobusů Proterra
Zbývá nějaký ten rekord v oblasti elektrobusů a s ním přichází americký výrobce Proterra. Její dvanáctimetrový elektrický autobus Proterra Catalyst E2 Max zvládl aktuálně ujet na jedno nabití 1772 km!
Stalo se tak na testovacím okruhu Navistar Proving Grounds v New Carlisle ve státě Indiana. Proterra láme své vlastní rekordy poslední dva roky.
Ještě v roce 2015 ujela díky 258kWh baterii 413 km. O pouhé dva roky později je to víc než čtyřikrát víc při ani ne třikrát vyšší kapacitě!
Takhle to funguje v reálným provozu v
Takhle to funguje v reálným provozu v Čikágu.
https://www.youtube.com/watch?v=AGkB9ggX42I
Průměrná rychlost prý 15 mil čili 24 km/h
Průměrná rychlost prý 15 mil čili 24 km/h
Takže to jeli víc než 3 dny v kuse 😀
Takže to jeli víc než 3 dny v kuse 😀
Člověku až ukápne slza, když si vezme ty naše komiky
Člověku až ukápne slza, když si vezme ty naše komiky politiky, zuby nehty se držící Solarisů a dalších nepoužitelných evropských jako elektrobusů, když čínský BYD nabízí reálně ověřených 400 km (do Ostravy na testování ho vzali, ale rychle vrátili, páč by se ukázalo že to jde) a americká Protera ještě více. Ach jo.
Nezbývá než souhlasit ale co můžeme kurva dělat
Nezbývá než souhlasit ale co můžeme kurva dělat
Ehm, rekord je to pěkný, ale nominální uváděný dojezd
Ehm, rekord je to pěkný, ale nominální uváděný dojezd této verze autobusu s 660 kWh baterií je 350 mil, tedy asi 560 km. Museli jet hodně pomalu a opatrně.
Viz: https://www.proterra.com/products/catalyst-40ft/
Chýba mi tu aká bola priemerná rýchlosť. 660kWh / 1100mi
Chýba mi tu aká bola priemerná rýchlosť. 660kWh / 1100mi je 60kWh/100mi (37,2kWh/100km), co mi pride hodne málo na taký bus, keď tesla S na dialnici má 25-30kWh/100km…
Nemůžete porovnávat podmínky v reálném provozu při
Nemůžete porovnávat podmínky v reálném provozu při +-130 km/h s podmínkami na testovacím perfektně rovném a volném okruhu ještě při nižší rychlosti. Nemají autobusy omezovač na 100 km/h? Při této rychlosti se Tesla hravě vejde pod 20 kWh/100 km (odhadem nějakých 18-19 kWh/100 km).
Citace: „…Ještě v roce 2015 ujela díky 258kWh baterii 413
Citace: „…Ještě v roce 2015 ujela díky 258kWh baterii 413 km. O pouhé dva roky později je to víc než čtyřikrát víc při ani ne třikrát vyšší kapacitě!..“
Předpokládám že za ty dva roky se nezvýšila hustota energie v baterkách třikrát, takže toho dojezdu dosáhli jen hrubou silou, v podstatě tím že tam těch baterek nacpali třikrát tolik. Tedy třikrát větší objem, třikrát větší hmotnost a možná i cena.
„Jen hrubou silou“ snížili spotřebu na km o 40%. Učí se a
„Jen hrubou silou“ snížili spotřebu na km o 40%. Učí se a učí se rychle.
Pokud by přínos spočíval v tak masívním snížení
Pokud by přínos spočíval v tak masívním snížení spotřeby, znamenalo by to že se jim buď podařil zázrak, anebo že předchozí provedení autobusu bylo zcela chybné.
Ani jedno z toho však neodráží normální dvouletý vývoj v téhle oblasti
off
Porše a
off
Porše a baterie
https://newsroom.porsche.com/en/technology/porsche-engineering-electrification-electromobility-lithium-ion-cell-modular-component-battery-systems-blueprint-13981.html
off
Flotila Tesla taxíků pro
off
Flotila Tesla taxíků pro Dubaj
https://www.insydodubai.com/news/tesla-taxis-have-arrived-in-dubai-and-theyre-as-cool-as-they-sound/?utm_medium=social_post_sponsored&utm_source=Facebook&utm_campaign=teslataxis