StreetScooter WORK XL: pracovní elektromobil pro německou poštu

Úspěch užitkového elektromobilu StreetScooter předčil všechna očekávání. Už teď se německá pošta chystá vyrábět novou, zvětšenou verzi ve spolupráci s automobilkou Ford.

Elektrická dodávka StreetScooter WORK XL uveze až 20 m3 nákladu. Je proto ideální pro rozvážku po městech.
foto: Deutsche Post DHL

Elektrická dodávka StreetScooter XL je založena na Fordu Transit. Vyrábět se bude v Cáchách, kde má Ford výzkumné centrum. Letos se vyrobí asi 150 kusů, do konce roku 2018 dalších 2500.

Deutsche Post DHL hodlá StreetScooter WORK XL nabízet s bateriemi od 30 kWh do 90 kWh, které umožní autu ujet 80 až 200 km. Nákladový prostor má objem 20 m3.

Elektrická dodávka StreetScooter XL

Elektrická dodávka StreetScooter XL
foto: Deutsche Post DHL

Auto je vybaveno palubní třífázovou 22kW nabíječkou. Ale co hlavně: všechny verze StreetScooter WORK (4 m3), WORK L (8 m3) i WORK XL (20 m3) si budou moct koupit i třetí strany.

Podle vyjádření Deutsche Post DHL dokáže každá plně elektrická dodávka WORK XL ušetřit ročně 1900 litrů nafty.

Už dnes Deutsche Post DHL využívá 3000 elektromobilů StreetScooter WORK a WORK L, plus 10 500 elektrokol. Je tak největším operátorem elektromobilů v Německu.

tisková zpráva

22 Comments on “StreetScooter WORK XL: pracovní elektromobil pro německou poštu”

  1. Hele, jak to najednou jde i u Fordů, když se najde
    Hele, jak to najednou jde i u Fordů, když se najde dostatečně velký a solventní zákazník, který na tisícovém vzorku se StreetScooter ukáže zavedeným dinosauřím spalovacím automobilkám dlouhý nos. No a Ford, doposud pouze hybridující a elektricky prznící jen Focus, amatérským přidáním baterek do zadního zavazadlového prostoru, to najednou umí. A to dokonce, což je taky bomba, podobně jako v Americe pro pověstné hnědé dodávky. Šofér vylézá z kabiny přímo do zavazadlového prostoru pro balík a s ním vychází bočními posuvnými dveřmi na chodník. Dokonce elektrickými, ovládanými pedálem na podlaze, jak je vidět v 2.videu. Kde je hezky i vnitřek, de facto pojízdný sklad s regály. Najednou vše při jednom. To jsou věci!

    P.S. Ale měl bych jeden malý návrh. Vlastně 2. Když ve starém P106 dokáže starý slabý FV panel dobít za den na VŠB-TUO až 10 km dojezdu, proč na střechy těch krabic, zvláště té XL verze, nedávají taky paneláž? Fakt by to bylo o tolik těžší a dražší? Když tam v prvním videu stojí vedle sebe, tak už je to pořádná plocha. A ten druhý. Navíc by mohla auta po dojetí do centrály sloužit jako úložiště a vyrovnávač pro síť, když jich má být tolik a doby rozvozu jsou víceméně dány.

    P.P.S. Legrace je to první video a projíždění ulicemi. V 1:37 je tam vidět pouze jediná občanka, typická budoucí Němka. 🙂

    1. Podle mě je efekt dávání panelů na střech aut
      Podle mě je efekt dávání panelů na střech aut kontraproduktivní. Až budou panely všude po střechách a nebude je kam dávat, tak budiž. Zatím je ale mnohem efektivnější a levnější je dávat tam, kde je to užitečnější a auta pak nabíjet ze sítě.

      1. Já to myslím tak, že jde o nevyužitou 100% osluněnou
        Já to myslím tak, že jde o nevyužitou 100% osluněnou plochu. Prodloužilo by to intervaly mezi nabíjením a dojezd. Navíc ta auta stojí taky stále na zpevněných plochách černé barvy, které se jen zbytečně zahřívají a oteplují nejbližší okolí. A akumulují teplo na noc. Proto je ve městech víc nesnesitelně ve vedru, než v otevřené krajině. Takhle by plocha zakrytá autem vyráběla elektřinu. A po práci by dodávky sloužily k vyrovnávání sítě a zároveň vyráběly. Zvětšily by tím plochu dep a skladů pošty, kde by mněli panely mít.

  2. No jsem zvedavy na ceny za ktere to pak bude v prodeji….
    No jsem zvedavy na ceny za ktere to pak bude v prodeji…. bylo velmi zabavne sledovat jak postupne utichli v diskuzich bijci sirici nesmyslnou cenu 5000 EUR za zakladni verzi streetscooteru (po te co se dostal do omezeno prodeje za cenu presahujici 30 000 EUR)…

  3. StreetScooter je jedno z mála pozitiv na Německu 😉 Tihle
    StreetScooter je jedno z mála pozitiv na Německu 😉 Tihle borci to prostě všem nandali, prostě se na namyšlený VW vyprdli a vyrobili si to po svým prakticky seriózně a hotovo 😉

    hybrid.cz/nemecka-posta-si-vyrabi-vlastni-elektromobily-volkswagen-zuri

    a teď už je prostě důvod v germániji postavit tu baterkárnu 😉

    kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/a2013-streetscooter-b14/

    PS: správně by se konzerva měla ještě potrestat za to že jako automobilka selhala :))))

  4. Když vidím naše pošťáky, jak jeden řídí a druhý
    Když vidím naše pošťáky, jak jeden řídí a druhý neustále vybíhá z auta a něco roznáší, tak se mi to zdá zbytečné. Kdyby tam byl jen jeden, tak by zase musel neustále startovat zamykat a odemykat dveře.
    Kdyby byl pošťák sám v elektromobilu a v kapse měl čip, který by byl nastaven tak, že vždy když se čip v kapse pošťáka vzdálí na víc, než 10 m, tak se auto zamkne automaticky a když se přiblíží k autu na blíž, než 10 m, tak se auto automaticky odemkne, tak to by pak bylo senza. Navíc, kdyby bylo auto nastavené, že se může rozjet jen tehdy, pokud je čip v kapse řidiče v maximální vzdálenosti 2 m od volantu, tak by opravdu mohl jezdit s autem jen jeden pošťák a vše by bylo zautomatizováno…. Už se těším.

      1. Díky za informaci. Pokud u Vás jezdí sám pošťák ve
        Díky za informaci. Pokud u Vás jezdí sám pošťák ve spalováku, tak si myslím, že to probíhá asi takto.
        Přijede pošťák, zastaví auto, vypne motor, vyndá klíčky ze zapalování, najde vedle na sedadle taštičku s doporučeným dopisem, vezme si jí, vystoupí z auta, zamkne auto, klíčky dá do kapsy a jde předat obálku. Pak se vrátí vyndá klíčky z kapsy, odemkne auto, sedne do auta, strčí klíček do zapalování, nastartuje, sešlápne plyn a po zařazení rychlosti odjíždí do vzdálenosti cca 50 m, kde opět zastaví auto, vypne motor, vyndá klíčky ze zapalování……… A tak to jde celý den.
        Kolikrát takový pošťák asi denně startuje a vypíná motor???
        Elektromobil s čipem místo klíčků do zapalování by věci zjednodušil urychlil, zefektivnil a celý proces by byl daleko ekologičtější.

        1. Nesleduji systematicky pošťáky, ale na vesnici obvykle
          Nesleduji systematicky pošťáky, ale na vesnici obvykle přijede k domu, vyletí z auta jak čert z krabičky, motor nechá klapat a je hned zpátky v autě. Elektřina vy dost řešila, v zimě jsou ale principielně stále venku, takže by ani topení v autě nemělo smysl než na zajištění suchých oken…

        2. U nás ve městě nechává celou dobu auto nastartované ať
          U nás ve městě nechává celou dobu auto nastartované ať je horko nebo zima. Minule mu takto někdo auto sebral a odvezl se na druhou stranu města. Velký průšvih, který řešila policie, protože v autě údajně převážel i peníze. Auto se našlo. Nějaký dobrák ho použil jen jako sdílené auto pro vlastní přepravu. 🙂

    1. A proč by musel pošťák nosit nějaký čip v kapse – mohl
      A proč by musel pošťák nosit nějaký čip v kapse – mohl by ho ztratit, zapomenout, zničit. Daleko lepší by bylo, kdyby si každý stát nebo každá firma svoje lidi očipovala nastřelením čipu pod kůži, a pak by si mohli vymýšlet milión aplikací, co vše bude čipem ovládáno a jak bude čip sledován a člověk ovládán. To teprve bude ono! Žádné karty, žádné občanky, žádné pasy, žádné čipy po kapsách a v trezorech, žádní jednorucí (ve druhé většinou drží mobil), jen všichni očipovaní jako dobytek a ostatní zvířata (psi, kočky apod.) To je přece ta pravá budoucnost!

  5. Tak jestli se měl VW na poli elektromobility někdy
    Tak jestli se měl VW na poli elektromobility někdy pořádně zastydět, tak je to právě teď. Ten původní malý StreetScooter byl podle všeho takový pokusný prototyp ukazující směr, ale v budoucnu předpokládám že největší zájem bude o vozy na podvozcích a kabinách sériových dodávkových vozů jako je tento Ford. Už jen proto, že díky využití stejné platformy se spalovacími vozy bude dost možná výrobně stejně drahý jako ty stávající malé a velmi ořezané ScreetsSotery a přitom bude zajišťovat stejný komfort jako spalovací vozy.

Napsat komentář