Toyota Prius Plug-in Hybrid je jediný model, který v ekologickém testu německého autoklubu ADAC získal 5 z 5 možných hvězdiček za ochranu životního prostředí.
foto: Toyota
Toyota Prius Plug-in Hybrid v nejnovějším srovnávacím testu ADAC EcoTest skutečně zazářila: byla jediným z pěti testovaných plug-in hybridů, který získal všech pět hvězdiček. Soupeři mu byly vozy BMW 225xe, Kia Optima Plug-in Hybrid, Volvo XC90 T8 a Volkswagen Passat Variant GTE.
NEPŘEHLÉDNĚTE Volvo od roku 2019 končí s čistě spalovacími vozy
Prius Plug-in překonal soupeře s velkým odstupem, ať již v otázce znečišťujících látek nebo emisí CO2 (kombinovaná spotřeba 1,0 l/100 km + 7,2 kWh/100 km při emisích CO2 na úrovni 22 g/km, resp. 3,4 l/100 km při emisích CO2 na úrovni79 g/km v případě vybité baterie). Náskok před nejbližším konkurentem je dvě ekologické hvězdičky a 30 bodů (13 za znečišťující látky a 17 za emise CO2).
Výsledek zjištěný autoklubem ADAC je jednoznačný: Z ekologického pohledu lze prohlásit, že Toyota Prius Plug-in je skutečně ekologickým vozem. Za nízkou spotřebou elektřiny i paliva stojí hybridní pohon čtvrté generace.
Elektromotory o výkonu 68 kW ve spojení s benzínovým motorem 1,8 litru využívajícím Atkinsonův cyklus sráží emise na mimořádně nízkou úroveň. Výsledkem je zisk 47 bodů z 50 za znečišťující látky, resp. maximální počet bodů za emise CO2.
Ekologickým žebříčkům EcoTest německého autoklubu ADAC dnes dominuje Toyota Prius Plug-in Hybrid, kupodivu společně s vodíkovým modelem Toyota Mirai (kombinovaná spotřeba vodíku na úrovni 0,76 kg/100 km, kombinovaná spotřeba elektřiny 0 kWh/100 km a kombinované emise CO2 na úrovni 0 g/km).
Stejně tak jako ostatní hybridní zástupci modelové řady čítající na evropském trhu hned osm různých modelů. Hybridní modely již dnes plní německé cíle CO2 pro rok 2021 na úrovni 95 g/km – a to díky Toyotě Prius Plug-in a jejím sourozencům.
Hybridní modely Toyota významně přispívají k naplnění strategického plánu Toyota Environmental Challenge 2050, v němž si japonská automobilka stanovila náročné cíle trvalé udržitelnosti prakticky ve všech obchodních oblastech. Klíčovým bodem je v porovnání s rokem 2010 snížit emise CO2 o 90 %.
Reálná dosažitelnost pro větší skupinu lidí: hybrid
Reálná dosažitelnost pro větší skupinu lidí: hybrid (Auris TS) vs. srovnatelný spalovák (Rapid) – úspora město 3l/100, mimoměsto 1,5l/100, dálnice skoro nic. Automat (kdo jezdí přes semafory, ví, o čem to je), zrychlení, bezporuchový provoz, tichá jízda. Ekonomická návratnost 150k km (5 let při normálním dojíždění do práce), návratnost v kvalitě cestování – okamžitě, vyšší cena ojetého vozu. Náklady na 1 km 4-5 Kč. Naprosto srovnatelné s jakoukoli plechovkou. Není co řešit. A přesto u nás v této kategorii jezdí minimum aut.
U aut kolem 1M se šplhá cena za 1km na 10 Kč – to si zatím většina lidí nemůže (nechce) dovolit, i když jsou tyhle náklady nižší než u spalovacích aut stejné kategorie.
ako je to s motorizaciou ? myslím ze ten prius ma nieco v tom
ako je to s motorizaciou ? myslím ze ten prius ma nieco v tom pohone vynovene..
nepoznám presné čísla, ale hybrid 4. generácie je celý
nepoznám presné čísla, ale hybrid 4. generácie je celý menší, lahší, menšie odpory a celkovo funguje optimálnejšie, čo má za následok výrazne zníženie spotreby.
Okem Priusu ho má iba CH-R. Ostatné hybridy (podla info od dealera) majú ešte 3. generáciu, no je to info tak 3 mesiace stará, teda sa niečo mohlo zmeniť.
Inak tá 4. generácia má uvádzaný nižší celkový výkon, no zároven lepšie zrýchlenie. Celé je to v našich končinách málo prebádané. Na Japonské stránky kde sú na tieto hračičky majstri nechodím, bo japonsky neviem 🙂
dakujem za potvrdenie a rozpísanie
keby mal niekto
dakujem za potvrdenie a rozpísanie
keby mal niekto informáciu kedy auris prejde na 4tu generaciu podelte sa ..
pozeram teraz po auris ts hybridovi a by som kludne počkal na upgrade
Souhlasím, i když aurise bych srovnával spíše s octávií
Souhlasím, i když aurise bych srovnával spíše s octávií (vím není takový množství vybav motorů, 4×4 atd.) ale s nějakou 1,6 tdi se to dá srovnat.
Mám například Kiu Niro , když neberu velikost kufru, tak to auto je srovnatelný s H Tucson (má dokonce větší rozvor i širší interiér). Cena je srovnatelná s 1,7 CRDI , spotřebu benzínu to má nižší o 1,5-2 litry než ten tuscon v naftě. Navíc to je v automatu.
Takže návratnost je okamžitá, komfort super a taky nechápu proč se prodává u nás tak málo.
Kdo by nechtel EV s dojezdem 40k…nebo ICE s baterkou ? 🙂
Kdo by nechtel EV s dojezdem 40k…nebo ICE s baterkou ? 🙂
Nu, zjevně se za loňský rok našlo 27 000 lidí, kteří
Nu, zjevně se za loňský rok našlo 27 000 lidí, kteří chtěli elektromobil do města, s neomezeným dojezdem mimo město a koupili si Prius Plug-in Hybrid. A lidí, kteří koupili nějaký hybrid od Toyoty se našlo 1 219 000. Takže Toyota vyrábí to co lidé chtějí kupovat.
viz : newsroom.toyota.co.jp/en/detail/4063130
Celejch 27 000? Té naprosto zdrcující číslo.
Celejch 27 000? Té naprosto zdrcující číslo.
Což o to, auto to nebude špatný a určitě má ekologický
Což o to, auto to nebude špatný a určitě má ekologický přínos pro ty, kdo nechtějí moc měnit měnit návyky a bojí se dojezdu EV. Ta cena mi ale přijde dost dost velká.
Doufám, že až se Toyotě vývoj téhle plug-in hybridní techniky v Priusu zaplatí, že ho za levnější peníz bude moct dát i do menších nebo užitkovějších modelů.
Věřím, že dnes může mít rozumný plug-in hybrid větší eko přínos než šíleně drahé EV ve velmi omezeném množství z důvodu nedostatku baterek.
Snad bude za 3 roky situace jiná.
za 3 roky urcite ne. za 30 mozna.
za 3 roky urcite ne. za 30 mozna.
Takže za 300!
Tomu říkám bezbřehý optimismus 😉
Takže za 300!
Tomu říkám bezbřehý optimismus 😉
nic neocekavaneho. vsichni co tady prskaji plamenne reci o
nic neocekavaneho. vsichni co tady prskaji plamenne reci o tom, jak toyota zaspala dobu at si to prectou znovu. hlavne ti pseudoekologove, co si mysli, ze jedina spravna cesta je tuna baterek v kazdem voze, hodiny dobijeni, za cenu dopovanou dotacemu.
Mezi slepými jednooký králem.
Mezi slepými jednooký králem.
Aby ti nepraskla žilka…. Vidíš si jen na špičku nosu.
Aby ti nepraskla žilka…. Vidíš si jen na špičku nosu. Je jasné že budoucnost je EV. To že to teď ekonomicky ještě není pro většinu zajímavé změní nástup hromadné výroby.
EV je nepochybne budoucnost. ale tak vzdalena, ze kdyz to
EV je nepochybne budoucnost. ale tak vzdalena, ze kdyz to prijde urcite se tomu uz nebude rikat EV. v cem ale budoucnost nevidim jsou li-ion baterie jako jedine uloziste energie. v kombinaci s jinym zdrojem proc ne. ale to je to, cemu rikame HYBRID a mame to uz dnes. EV je sen, ktery kdyz se naplni nebude se jmenovat EV a nebudou v nem figurova li-ion baterie.
Si zaspal dobu trosku 🙂
Si zaspal dobu trosku 🙂
jj. i s toyotou.
jj. i s toyotou.
Tak toyota je potapejici se titanik to je takove verejne
Tak toyota je potapejici se titanik to je takove verejne tajemstvi
🙂 ten byl dobry.
🙂 ten byl dobry.
JJ to si lidi na titanku mysleli taky 😀
JJ to si lidi na titanku mysleli taky 😀
zato 50% automobiliek čo podvádzajú s emisiami má
zato 50% automobiliek čo podvádzajú s emisiami má nakročené lepšie, že?
Žádná automobilka ignorujující elektromobily nemá
Žádná automobilka ignorujující elektromobily nemá budoucnost. Např. i Mazda.
https://electrek.co/2017/08/01/mazda-exec-presents-bold-lets-pretend-the-ev-future-will-never-come-strategy/
celý Japonsko je potápějící se titanik se 270%
celý Japonsko je potápějící se titanik se 270% zadlužením… však proto se taky paktuje s trumpetou a usilujou o znovuobnovení transpacifickýho partnersví jako po válce – vrchol v 90tých letech. Na úkor někoho samozřejmě : jižní korea a svobodná čína taiwan 😉
Hlavně si nepoprskej monitor čéče, Chocholoušek už je na
Hlavně si nepoprskej monitor čéče, Chocholoušek už je na cestě :)))