Mazda uměle zpomalí svůj první elektromobil, aby byl víc jako fosilní auta

Mazda vstupuje do světa elektromobility modelem MX-30. Už tak průměrný model dokázala automobilka ještě zhoršit nepochopitelným rozhodnutím.

Mazda MX-30: když chcete, aby váš nový elektromobil jezdil jako benzinové auto. Pokud to ze strany Mazdy není jen zastírací manévr, jak prodloužit dojezd, je logika japonských inženýrů pochopitelná jen obtížně.
foto: Mazda

Mazda MX-30 je první elektromobil této japonské značky s dojezdem 200 km a baterií 35,5 kWh. Pro crossover roku 2020 jde o průměrné až podprůměrné parametry.

Jako by to ale nestačilo, magazín Autocar informuje o svých zjištěních na základě rozhovorů s inženýry Mazdy. Ti prý „vyladili“ točivý moment elektromobilu tak, aby byl blíže ke klasickým spalovacím vozům.

Chtěli prý, aby přesednutí z bežného „fosilu“ do MX-30 působilo méně dramaticky. V tom případě ale měli nejspíš raději sáhnout po baterii s dvojnásobou kapacitou.

Elektromotor Mazda MX-30 má výkon 105 kW a točivý moment 264 Nm. Dojezd je údajně 210 km WLTP. Zrychlení 0-100 km/h zvládne auto kolem 9 sekund.

30 Comments on “Mazda uměle zpomalí svůj první elektromobil, aby byl víc jako fosilní auta”

      1. Mazda oficialne deklarovala, ze prubeh momentu pri rozjezdu
        Mazda oficialne deklarovala, ze prubeh momentu pri rozjezdu bude skrceny tak, aby eliminovali pocit zamacknuti do sedadel. Pry o to radovy zakaznik nestoji. Je jasne, ze na zrychleni se to nejak projevit musi byt mozna par desetin.

        Osobne mam parametr zrychleni na 8.5 a min uz bych nechtel. Dobre pruzne zrychleni povazuji za bezpecnostni prvek.

                1. Tak to uz se ovsem dostavame pomalu a jiste do kategorie Skoda
                  Tak to uz se ovsem dostavame pomalu a jiste do kategorie Skoda 120 😀

        1. Jo, to honeni si p…. za kolik vterin na 100, drag race a
          Jo, to honeni si p…. za kolik vterin na 100, drag race a pretahovani se lanem mi uz leze na nervy. To opravdu vetsina lidi neresi. A zere to jak prase. Kde je nejaka ekologie? Je potreba masova vyroba obycejnych elektroaut ktery nebudou megadrahy.

          1. To neni ani tak o honeni, jako spis o tom, ze i tento parametr
            To neni ani tak o honeni, jako spis o tom, ze i tento parametr ma mit rozumnou miru kvuli bezpecnosti predjizdeni. Nota bene ucinnost je zpravidla nejvysi pod plnym plynem. Spotreba se vyrabi brzdenim, zejmena pri nedostatecnem rozestupu a nebo spatnemu predvidani.

            1. To ano ale s každým autem musíte jezdit tak na co stačí.
              To ano ale s každým autem musíte jezdit tak na co stačí. I Tesla má limity. Jako upřímně já mám v Ev módu výkon 37 kW a na normální ježdění to naprosto stačí. Tesla se trema motorama a stovkama kW výkonu který stejně využijete jen někdy je celkem na hlavu. Akorát se rychle ničí poloosy a gumy takže fakt jako eko.

      1. Presne tak. Ta bude k dispozici snad za rok. Za me ty tahle
        Presne tak. Ta bude k dispozici snad za rok. Za me ty tahle kombinace davala smysl, pokud by to moc nezralo a pokud by to auto nebylo moc drahy. Coz chci asi moc. Na vetsinu jizd vam totiz 200km dojezdu staci. A na tech par jizd po dalnici zapnete Wankel a nejste nicim omezovanej. A nemusite s sebou tahat megabaterii kterou vetsinou nevyuzijete. Logiku to ma.

    1. budou made in germany Tesly porad americky? 😀 uz kaceji u
      budou made in germany Tesly porad americky? 😀 uz kaceji u Berlina lesy.. chudak stromy ;p

      Zase u nas v ulici si vsichni topeni drevem strasne pochvaluji, ze usetri za elektrinu majlant..(vsichni maji D45D) a po setmeni pri nekonecne kysele drevene inverzi se neda ani dychat, natoz vetrat – udirna hadr, vyuzeny barak.. rano vetrat jeste nejde a vecer uz ne..

      1. ano budou to porát k evropské lenosti Americká auta
        ano budou to porát k evropské lenosti Americká auta vyrobená levnou pracovní východogermánskou silou ze začátku doufejme v alespon 80% západogermánský kvalitě ;)))
        Ale jsou to eletriky takže mají pro ty co skousnou 🙂
        1) skleněnou střechu
        2) falkonky
        3) tablety
        4) a protikliky porát přednost i před evropský degenerovaným uměle přidušeným TSI fosilem ;))

Napsat komentář