CNG stále roste, innogy už prodává přes milion kg měsíčně

Stlačený zemní plyn neboli CNG si v Česku získává stále větší oblibu. Počet auta na tento plyn se každoročně zvyšuje o více než 20 % a průběžně rostou také objemy vytočeného plynu.

Výtoče na plničkách innogy překročily hranici 1 mil. kg CNG/měsíc. Takový objem by stačil k natankování 56 tisíc vozů Škoda Octavia G-Tec.
foto: innogy

Pozitivní trend potvrzují aktuální data z největší tuzemské sítě plniček pod značkou innogy.
„Výtoče na našich plničkách rostou, v některých lokalitách jsme dokonce navyšovali kapacitu. Naše měsíční prodeje se na podzim přehouply přes hranici jednoho milionu kilogramů zemního plynu. To je pro představu množství, které by stačilo k natankování více než padesáti šesti tisíc vozů Škoda Octavia G-Tec,“ uvedl Zdeněk Kaplan, CEO innogy Energo.

Firmě podle něj k navýšení prodejů pomohly výrazné investice do rozvoje sítě v posledních třech letech a také letošní strategická akvizice vítkovického konkurenta CNGvitall. Transakci, která innogy pomohla k návratu na post jedničky na CNG trhu, společnost innogy Energo uzavřela letos v létě.

Podle údajů Českého plynárenského svazu v Česku jezdí na CNG více než 24 tisíc vozidel, z toho je 1400 autobusů. Motoristé mohou doplňovat plynové nádrže u dvou stovek veřejných plnicích stanic, z toho téměř třetinu z nich provozuje innogy.

„Aktuálně máme už 62 plniček. Na příští rok už připravujeme další lokality, u kterých vidíme ekonomický potenciál. Jako výrobce plnicích stanic jsme také připraveni je dodávat firmám pro potřeby jejich CNG flotil,“ dodal Kaplan.

tisková zpráva

44 Comments on “CNG stále roste, innogy už prodává přes milion kg měsíčně”

      1. EU pokryje 80% nákladu
        Moravskoslezský kraj chystá na

        EU pokryje 80% nákladu
        Moravskoslezský kraj chystá na příští rok vyhlášení velkých soutěží na železniční dopravní obslužnost po roce 2025. Do zadávací dokumentace chce přitom zakomponovat i vodíkové vlaky, které by nahradily zrekonstruované motoráky řady 810.
        Už na jaře 2021 by ale měly v kraji vyjet první nové vlaky typu push-pull, na jejichž nákup z 80 procent přispějí evropské fondy. Do roku 2025 je budou provozovat České dráhy, poté je bude muset převzít vítěz výběrového řízení.
        https://zdopravy.cz/moravskoslezsky-kraj-se-drzi-myslenky-na-vodikove-vlaky-da-je-do-soutezi-22604/

    1. Ale notak … popisujete jen jeden případ z mnoha. Taky bych
      Ale notak … popisujete jen jeden případ z mnoha. Taky bych tu mohl napsat viděl jsem u MC stát tři Tesly a ostatní si ani neškrtli.
      Zatím se mě stalo jen párkrát a to u Makra ve Stodůlkách, že jsem musel čekat cca 10 minut než jsem se propletl zástupem ropáků k plničce. Plnění cca 4 minuty, dojezd 400 km průměr. Co je na tom špatně?

      1. Třeba špatně je na tom to, že se nemůžu sebrat a jet
        Třeba špatně je na tom to, že se nemůžu sebrat a jet jinam. Protože je žalostný počet plniček.
        Zrovna bych čekal, že MHD si zajisti vlastní plničku a nebude dobrou hodinu blokovat veřejné čerpačky.
        A jako poslední mám na CNG alergii. Protože to smrdí všelijakejma dotacema, úlevama.
        Kdežto na LPG se prdí.

        1. Ale můžete se sebrat a jet v klidu jinam, např. u nás na
          Ale můžete se sebrat a jet v klidu jinam, např. u nás na Kladně se teď staví třetí plnička. Chápu že jsou místa, kde to tak není zastavěné a i chápu to, že pokud jedu trasu a naplánuju si, že na této konkrétní plničce budu brát, protože další je na dálnici až třeba za 80 km a on tam stojí bus nebo dva asi mě to nase.. K plničce pro MHD – zase budu konkrétní. U nás, když se busy předělávaly n CNG nechali si postavit vlastní plničku u nich v garážích a ta je teď jednou z těch veřejných.
          A pokud jde o ten smrad, nějak jsem zatím na nějaké úlevy kromě dálniční známky za rok nepřišel.

      1. To se jen tak nestane, prodeje vozidel na CNG jsou mizivé a
        To se jen tak nestane, prodeje vozidel na CNG jsou mizivé a již několikátý rok po sobě klesají. Již příští rok je drtivě překonají prodeje BEV u nás.
        Daně pro stát z CNG jsou v desítkách milionů korun ročně, takže zvednutí třeba na dvojnásobek žádný významný přínos stejně mít nebude. To dřív vymřou přirozenou cestou 🙂

                1. Ale ona válka je, místo fyzického ovládnutí území jde o
                  Ale ona válka je, místo fyzického ovládnutí území jde o ovládnutí ekonomické (dřív k této činnosti bylo třeba i fyzického ovládnutí území), misto aby to dělali podnikatelé přes politiky a armády, tak to dělají přes nadnárodní korporace a lobbing, místo budování armády si skupují média k ovlivnění mínění…jediný rozdíl je, že nejsou plné zákopy fyzicky mrtvých lidí…

        1. Nejspíš nevymřou. Bohužel, CNG, je rok od roku, dražší
          Nejspíš nevymřou. Bohužel, CNG, je rok od roku, dražší a na CNG autech se neustále řeší nějaké tech. problémy, které buď servisy v ČR neumějí řešit nebo jsou neskutečné drahé. Ačkoliv jsem velký fanda CNG, tak dnes by si auto na CNG asi už nekoupil. Ovšem CNG je z globalního surovinného hlediska jako fosilní palivo vhodnější pro spalovaní v motorech než (obecně) ropa. To už je, ale politika.

          1. Ale vymřou. Celoevropské prodeje CNG (ale i LPG) klesají a
            Ale vymřou. Celoevropské prodeje CNG (ale i LPG) klesají a celé to táhne akorát Itálie, bez ní by ten podíl byl prakticky nulový, takhle mají alespoň okolo 0,5 %. V podílu na trhu jednotlivých států pak vede zmíněná Itálie a ČR, tak nevím kde jinde než u nás by to měly servisy znát, okolní státy na to z vysoka pečou včetně infrastruktury, takže s takovým autem ani nevyjedete za hranice.
            Vrchol prodejů CNG aut u nás byl v letech 2015 až 2017, až se jich po záruce začnou firmy zbavovat a půjdou k soukromníkům s 3x menším nájezdem, tak půjde rapidně dolů i spotřeba CNG, tím pádem přestane výstavba CNG stanic (z už tak mizivých cca 15 za rok), možná se i některé zavřou kvůli nerentabilitě a celé to půjde do kytek velmi rychle.
            Když se podíváme na jednotlivé modely, tak 52% procentní zastoupení má u nás Octavia CNG, takže stačí zaříznout jeden model a podíl není ani na polovině. Na druhém místě je Citigo a to bude teď jen v elektrice tak čekám kolaps už příští rok.

            1. Ono taky… kolik se dá reálně ušetřit na provozu třeba
              Ono taky… kolik se dá reálně ušetřit na provozu třeba Octávka CNG vs. benzin/nafta? S tím, že uživatel má kratší dojezd a podstatně horší dostupnost plniček než benzinek, jak u nás tak za hranicemi.

              U Citigo to chápu, pokud to provozuje firma, které s tím jezdí po městě, kde je i plnička, nebo má svou vlastní. Ale auto na delší cesty?

                1. pár jázd na okreske v špičke a auto akosi divne „zhorí“.
                  pár jázd na okreske v špičke a auto akosi divne „zhorí“.

          1. Proto píšu v „nějaké“ formě.
            Zatím je ten poměr EV vs.

            Proto píšu v „nějaké“ formě.
            Zatím je ten poměr EV vs. ropáci jasně na straně čmoudíků, ale nedejbože až se EV po nějakém vynálezu baterie (do té doby to bude jen tak o ničem) začne více prosazovat a stát zjistí, že mu mizí peníze z daní za poh. hmoty určitě něco vymyslí. Jen namátkou mě napadá: daň za EV, vyší daň na (cena) na veřejných nabíječkách a nakonec i pomalé zdražování elektřiny pro domácnosti.

            1. Vo výsledku sa mi zdá ako najférovejšie riešenie daň
              Vo výsledku sa mi zdá ako najférovejšie riešenie daň podla ročného nájazdu kilometrov vo výške priamo úmernej nákladom na cestnú infraštruktúru. Kto viac jazdí, viac zaplatí, lebo viac infraštruktúru používa.
              Pravdaže zároveň so zrušením spotrebných daní z PHM a elektriny, mýt a pod.

              1. Takze pri STK prohlidce zjisti stav tachometru a dle toho
                Takze pri STK prohlidce zjisti stav tachometru a dle toho zaplatite ke kontrole i taxu za ujete km? Vite co Cesi umi skvele? Stacet tachometry 🙂 Podle me prave myto by bylo ferovejsi. Co kdyz byste jezdil s autem po vlastni ceste ci ve vlastnim lese?
                U PHM (cigaret a alkoholu) je dan proto, ze jejich spotreba nese negativni externality (zhorsene zivotni prostredi, zhorseny zdravotni stav). Jelikoz elektrarny uz dnes plati externality (i kdyz nevim, zda v plne vysi), pak by bylo fer u BEV (obecne jakychkoliv vyrobku) zaplatit v kupni cene jen tu externalitu, ktera vznika jeho vyrobou a recyklaci (u vyrobku / sluzeb neco spalujicich tak jeste provozem, coz se dnes deje u ICE a uhlikove dani).
                Navic jeste uvazte teorii, ze pokud se za dany produkt (ropa, plyn, uran 🙂 ) penize nevyvezou do zahranici a clovek si je neulozi (do strozoku), pak nakonec vsechny pripadnou statu, ktery je nejak prerozdeli. Penize jsou opravdu obezivo. Z toho mi plyne, ze lepsi je nezvysovat dane, nenicit zivotni prostredi a nevyvazet zbytecne penize (pokud si dany vyrobek / sluzbu / komoditu (u ropy se da zobecnit spis na ucel pouziti) umime vyrobit efektivneji (nejen financne ale z pohledu ostatnich zdroju (takze u elektriny bych volil dovoz lacine a vyvoz uskladnene drahe) ).

                1. v česku sa nezvolávajú majitelia áut, na ktoré prispel
                  v česku sa nezvolávajú majitelia áut, na ktoré prispel štát? invalidi, kadejaké dotácie, …?
                  napríklad som vypomáhal pri jednej zvolávačke invalidov, ktorí dostávali príspevok na prevádzku motorového vozidla – či ho využívajú v miere, ktorá zodpovedá príspevku.
                  tam by išlo o „DOtáčanie“ tachometrov jedno také som medzi nimi videl – pôvodné pneu, nevysedené sedačky, čistý volant a áčky, tlačítka …

              2. Nakladni doprava bude platit mytne podle satelitniho
                Nakladni doprava bude platit mytne podle satelitniho pozorovani. Tak nejak to bude v budoucnu platit i pro osobni dopravu. Akorat ta kontrola bude obtizna. Tolik kamer na vsechny silnice snad ani nejde vyrobit. Leda ze by satelitni jednotka byla soucasti palubni elektroniky bez moznosti odstraneni nebo vyradeni z provozu. Kazda jizda do kramu by byla zpoplatnena. Aspon by ubylo provozu na kratkou vzdalenost a lidi by vic chodili pesky a jezdili na kole.

          2. Nevím jak na Slovensku, ale u nás když si doma začneš
            Nevím jak na Slovensku, ale u nás když si doma začneš plnit auto kompresorem na CNG, máš povinnost platit daň za spotřeby ve voze. Respektive smlouva s dodavatelem uvádí, že CNG můžeš používat pouze k vytápění a ohřevu vody.
            Realizovat to lze, kontrolovatelné to bude hůře.

Napsat komentář