Čína bude spolupracovat na vývoji elektrobusů v Polsku

Pekingský technologický institut (dále jen BIT), reprezentovaný výzkumným pracovištěm elektromobility, uzavřel dohodu, která bude napomáhat k rozvíjení elektrobusové sítě v Polsku. Ta se v dnešní době velmi dynamicky rozrůstá a má již položeny slušné základy v podobě nových modelů polských výrobců elektrobusů.

Pekingský technologický institut pomůže v Polsku s vývojem elektrobusů
foto: PIT

Dobrým příkladem připravenosti polských výrobců autobusů na elektromobilitu byla prezentace na nedávném veletrhu TransExpo v Kielcích. Své nové elektrobusy ukázali např. AMZ Kutno nebo , jehož nový elektrický model bude letos v ostrém provozu testovat i pražský dopravní podnik.

Pekingská univerzita BIT čítající 26 tisíc studentů a téměř 2 tisíce akademických pracovníků uzavřela tuto dohodu konkrétně s Varšavskou technickou univerzitou a společností Tauron Polska Energia SA, což je největší polská energetická společnost.

Obsahem dohody je spolupráce mezi BIT a Tauronem na vybudování kompletní infrastrukturní sítě pro elektrobusy v Polsku a její součástí je i vývoj samotných vozidel.

Šest elektrických autobusů vyvinutých na pracovišti BIT bude po dobu dvou let provozně testováno v rámci zkušebního projektu v Polsku. Elektrobusy budou dodány včetně napájecího akumulátoru a nabíjecí a vybíjecí stanice.

Šest takových stanic pak bude vybudováno v pěti polských městech, což by mělo dle propočtů vycházet na obsluhu cca 780 elektrobusů.

Zúčastněné strany v této dohodě budou také usilovat o materiální, technologickou a finanční podporu v jiných evropských zemích.

BIT spolupracuje na vývoji elektromobility s více než deseti čínskými automobilkami, což k dnešnímu datu sklidilo ovoce v podobě již dvou tisíc vyrobených elektrických vozidel.

4 Comments on “Čína bude spolupracovat na vývoji elektrobusů v Polsku”

  1. Copak o to, takový
    Copak o to, takový dálkový autobus je jedna z mála platforem, kde místa na baterky je opravdu dostatek, takže proč ne.

    Zajímavé mi přijde spíše to spojení s čínskou univerzitou, že by tam šlo spíše o zdroj financování a nebo snadný přístup k levným baterkám z číny?

    1. Winston Battery z číny už
      Winston Battery z číny už je běžně nabízí na svých stránkách – en.winston-battery.com/index.php/products/electric-vehicle/item/winston-battery-ev-2008?category_id=177

      Winston EV-2008 Dálkový autobus 43 sedadel
      délka 11,2m
      motor 150kw(300kwpeak)
      max rychlost 110kmh
      baterie 156x LiFeYPO4 3,2V 700Ah = 350kWh!!
      dojezd na jedno nabití >300km se zapnutou klimatizací

      dělají i osobní auta s dojezdem 300km!

      1. U takového vozidla se
        U takového vozidla se zapnutou klimatizací a průměrnou rychlostí na cestách >80 km/h očekávejte spotřebu >3 kWh/km, takže dojezd bude okolo 100 km na 350 kWh baterii, a to ještě v případě vybití na 100 % DOD…

        Ad posměvavý příspěvek o dálkovém dojezdu sotva 400 km -> podle slov shora vidíte, že už to by byl úspěch. Na druhou stranu, baterie e-busu jak natolik dimenzovaná, že je možné ji bezu vlivu na životnost při dostatečně kapacitním zdroji nabíjet >300kW výkonem, takže do 1 hodiny (delší čurpauza) se dá za chvíli zase jet…

Napsat komentář