Český konstruktér vytvořil elektrický pitbike

Leoš Novák a jeho společnost Novakola je už čtenářům Hybrid.cz známa díky terénním elektrokolům. Aktuálně se konstruktér vrhnul i na elektromotorky.

Přestavba klasického pitbiku na elektrický z dílny Leoše Nováka/Novakola
foto: Novakola

„Asi před rokem a půl mě oslovil Tomáš Zavřel, majitel firmy Tomanon, s nápadem vytvořit elektrický pitbike z právě vybalené benzínové varianty WPB s koly 17″-14″“, vypráví Novák.

Nápad se mu zalíbil, a tak benzinový motocykl putoval ihned do dílny, kde byl rozmyšlen postup prací. Rám a další díly byly upraveny dle potřeb, byl vyroben bateriový box na míru, upravená kyvná vidlice pro instalaci 14″ hub motoru a vše nově nalakováno.

foto: Novakola

Motocykl je nyní už řadu měsíců v provozu, kde se osvědčil a získal mnoho příznivců. Nedávno se podobný scénář opakoval, když se Novákovi do dílny dostal druhý kousek.

Tentokrát o poznání masivnější, takzvaný „fatbike“, s mohutnýmy koly 10″-8″ a pneumatikami pro čtyřkolky. Tentokrát s číslem „200“. Zde byla přestavba složitější díky mohutným kolům, dvojitému řetězu a mnohem menšímu prostoru pro komponenty.

foto: Novakola

„Nakonec se ale vše úspěšně podařilo a na řadu přišla i nejmodernější česká řídicí jednotka, společně s novou BMS elektronikou pro řízení baterií, také české výroby,“ dodává Novák.

I tento fatbike se podle něj osvědčil a díky svým rozměrům budí velkou pozornost. „Nyní je v testovacím provozu a je možné ho na zakázku objednat,“ doplňuje Novák. Technické parametry jsou téměř totožné s pitbikem:

Základem je lithiová baterie 1700 Wh. Výkon motoru čísla „1“ je 5 kW a maximální rychlost více jak 60 km/h. Výkon motoru čísla „200“ je 8,5 kW a maximální rychlost 70 km/h. Dojezd je okolo 40 km dle profilu trati.

Obě varianty nabízejí podle konstruktéra výborné jízdní vlastnosti a jsou jako stvořeny na projížǩy bez rušení ostatních obyvatel.

vlastní

17 Comments on “Český konstruktér vytvořil elektrický pitbike”

  1. Dobry den jen sem se chtel
    Dobry den jen sem se chtel zeptat na stroj kteremu rikate FETBIKE 200.Cetl jsem ze je mozne ho obednat problem je ze us ho mam proto se chci informovat jestli by sem mohl pouzit pro prestavbu ten muj je pul roku stary a jako novy a na kolik by to priblizne prislo korun Jsem ze Spindlerova Mlyna a i kdyz jsem na tom mnel par hrotu a musim rict ze to bylo fain a do te doby dokud si na mne nesmlsnul jede policista od te doby jezdim jen poloukach a lesich a hlavne do prace jelikoz sem omrznul a prisel o prsty na rukach krom jednoho a otykaji mi nohy kdys vic chodim ale s motorkou sem srostlej a fakt je to muj pomocnik a nerad bych kopoval celou novou dys tahle nova je klidne poslu foto.kdys sem vcera nasel ty obrazky hned sem vedel ze vy jste opravdu vyjmecnej clovek a rad bych vam to sveril diky za odpoved omluvte moje psani a navidenou jiri rehak

  2. Jako mladí bychom to hodně
    Jako mladí bychom to hodně potřebovali. Pamatuji jak kamarád často překročil měsíční příděl a vysával tatíkovi pomocí hadičky benzín s auta . U elektomoto, by to bylo odpadlo.
    40 km dojezd je sice jen na blbnutí v nejbližším lese,ale i tak super .
    Zajímalo by mě kolik dojezdu by přidala změna nábojového motoru za samostatný el.motor s řetězem. U elektro kol se středovým motorem slibují až 30% navíc . Zlepšily by se jízdní vlastnosti ( neodpružená hmota ) i rozjezdy, zpřevodovaný El.pohon je živější v nízkých rychlostech.
    Držím palce.
    https://www.youtube.com/watch?v=R4lONu6Qot8

    1. Dobrý den, škoda že jste
      Dobrý den, škoda že jste si nevšiml, motorky jsou si podobné, ale u té spodní s tím klučinou a číslem 200 se píše: Tentokrát o poznání masivnější, takzvaný „fatbike“, s mohutnýmy koly 10″-8″ a pneumatikami pro čtyřkolky. Tentokrát s číslem „200“. Zde byla přestavba složitější díky mohutným kolům, dvojitému řetězu a mnohem menšímu prostoru pro komponenty.

      Z toho vyplívá že má motor uprostřed, stříbrné barvy, hned za červenou baterií pokud by jste ho nenašel. Motorka je otočena řetězem na druhou stranu…

      Jako konstruktér jsem na obou samozřejmě jezdil a těžko řích co je lepší u takovýchto motorek pro zábavu. Hub motor je absolutně tichý a v běžném zábavném provozu nijak nekazí jízdní vlastnosti, spíše je omezen maximální výkon aby se motor nepřehřál, proto i v textu dole má nižší výkon.

      Středový motor už má kolečko, rozetu a řetěz co se opotřebovávají, lítají z něj nečistoty a řetěz dělá výtší hluk… Naopak motor snese větší krátkodobé přetížení.

      Jeden chce to, druhý tamto … zde je k vidění oboje a stačí si jen vybrat.

      Samozřejmě umíme přestavět cokoliv, motorku, 4 kolku, motokáru atd…

      Stačí se jen rozhodnout a navštívit stránky nebo zavolat, hezký den.

      1. Je tam.Ta fotka je tmavá,
        Je tam.Ta fotka je tmavá, není moc vidět řetěz. Jsem nevěděl jestli to není nějaký ozdobný hliníkový kryt a ono je to el.motor .
        V budoucnu možná i ozubený řemen nebo kardan ?
        Je super, když je možnost porovnat a vybrat si .
        Mě ještě vadí na tom nábojovém pohonu, že je obvykle motor spojen s ráfkem. Při defektu na mém e-scootru musím pracně odpojovat / připojovat kabeláž. K špatně přístupné svorkovnici RJ motoru.
        Defektů jsem, už měl víc než 8 na 50 000km Většinou je defekt na zadní pneu.Knoty vydrží jen chvíli. Oprava je k ničemu protože je pneu velmi namáhána a po pár kilometrech vzduch opět utíká .Motor je objemný a proto je použit zahnutý ventilek . Duše se zahnutým ventilkem se obtížně shánějí .Na některé rozměry, už je problém sehnat i značkovou dusí s normálním ventilkem. Masivní prodej bezdušových pneu způsobil u některých výrobců ukončení výroby duší.
        Příště asi zkusím tu kouzelnou vodičku, co se nalije do kola a utěsní průraz pneu ?
        Jinak díky za reakci .

  3. Asi tak. Já osobně
    Asi tak. Já osobně nepobírám, jak mohou platit pro motorky tak benevolentní technické normy – co do hlučnosti v běžném provozu. Desítky a stovky aut vytváří v centru města jaký šum, kulisu, ale stačí jeden motorkář na něčem jiném, než na kapotovaném čtyřtaktu s dostatečně dimenzovaným výfukem pro běžný provoz, a hned o něm ví celá čtvrť. A z některých expertů na jednu stopu doslova drnčí tabulky skla v oknech, aniž by to nějak zvlášť museli túrovat. Proč si tohle proboha necháváme líbit? Demokracie je super, ale já jim na tyhle spanilé jízdy doslova s..u! Navíc většina z nich smrdí jak rozštelovaná V3S s nádrží plnou topného oleje… Opravdu nechápu, proč výrobci automobilů, letadel, vrtulníků, těžké techniky, stacionárních technologií musí a výrobci motorek ne…

    1. Nechci kazit spravedlive
      Nechci kazit spravedlive rozhorceni, ale ona vetsina tech co „jsou slyset“ ma namontovane vyfuky, ktere „benevolentní technické normy“ nevidely ani z rychliku (pokud to rovnou neni chopper s kusem trubky misto tlumice)…

      Treba v Rakousku se (pry) meri za jizdy a tvrde postihuje, proc to nejde tady, je jina otazka.

Napsat komentář