STORM Pulse – elektromotorka s dojezdem 380 km

STORM Pulse je výjimečná cestovní elektromotorka postavená na baterii o kapacitě 28,5 kWh. To jí dává dojezd až 380 km na jedno nabití.

Elektromotorka STORM je s rozměry 2170 mm délky, 1480 mm výšky, 760 mm šířky a rozvorem 1540 mm pohodlné cestovní enduro.
foto: TUE

Elektromotorka STORM Pulse je dílem studentů a profesorů z Technologické univerzity v nizozemském Eindhovenu. Jejich cílem bylo navrhnout a postavit elektrickou motorku, která zvládne cestu kolem světa za 80 dní.

Ve stopách Williho Foga se chtějí studenti nejen kvůli dobrodružství samotného, ale také aby ukázali současné možnosti elektromobility. Chytré je především řešení baterie: skládá se z malých šestiúhelníkových modulů/pláství vyplněných články 18650.

Články lze jednoduše měnit, kompletní obměna trvá asi sedm minut. Nabití z běžné 230V zásuvky trvá osm hodin, rychlonabíjení pak 38 minut. Stroj je možné nakonfigurovat také pro závodní dráhu.

Výkon motorky je 70 kW při 240 Nm točivého momentu. Hmotnost stroje je 340 kg. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne STORM Pulse během 5 sekund. Max. rychlost je 160 km/h.

http://insideevs.com/meet-long-range-storm-pulse-electric-motorcycle/

19 Comments on “STORM Pulse – elektromotorka s dojezdem 380 km”

  1. OT
    dam to sem kde neni tak

    OT

    dam to sem kde neni tak vasnivo a diskuze neni tahlej elaborat
    vsimli jste si ze v Evrope cena ojetych starsich EV typu Peugeot iOn a Nissan Leaf celkem slusne posledni mesice padaj? iOn se da poridit okolo 220 tisic korun a Leaf jiz okolo 250 tisic korun, to na 4 roky stare auto neni vubec spatna cena 🙂 tady by me trosku zajimalo jak je to u Leafu 24kWh s vymenou baterie za 30kWh, jestli to jde a kdystak kolik to kostuje, pokud by vymena byla rekneme do 120 tisic, a to bych rekl by byl slusnej kauf 🙂

    1. Máte pravdu,Leafy se dají
      Máte pravdu,Leafy se dají koupit za zajímavý peníz,ale jsou to ty první verze které mají horší dojezd cca max 140km a klasické elektrické topení,které ale dost spotřebuje elektřiny,aby jste jel v teple. Pak je dojezd 100km a to není u Leafa žádná výhra. Může se to částečně kompenzovat elektrickým vyhříváním sedaček,ale těch zase na prodej není tolik.Co se týče výměny baterie na 30kW,tak i když je prostor pro ni identický,tak možná není z technického hlediska. Jiné střeva v autě oproti těm na 24kW. Takže smolíček.Zjišťoval jsem to. Holt chtějí prodávat celá auta a ne jen silnější baterie. Buďto koupit 30kW hned nebo si pár let počkat:-)až budou za nižší peníz. Díky rostoucí síti rychlonabíjecích stanic je as lepší dva roky starý Leaf s tepelným čerpadlem,které tolik nespotřebovává energie a má dojezd až 160km,ale ceny těchto Leafů jsou zase ještě dost vysoko. Já mám C-Zero do města a max spokojenost, ale snad se mi ho podaří prodat a rád bych Leafa 24kW. Teď mám do města Renault Twizy.

      1. ta vymena za 30kWh me
        ta vymena za 30kWh me zajimala spis dobudoucna, ta 24kWh by se samo nejdriv dojela/vyjela, ale za par let az bude potreba baterku menit proste bude nesmysl tam davat novou zase jen 24kWh baterku coby nahradni dil

        a pokud chteji prodavat nova auta, musi take brat jisty ohled na to kolik maji pak jejich auta zustatkovou cenu, spousta lidi pokud uvidi ze cena Leafu za 4 roky klesne o 60% tak si rozmislej jestli ma smysl to kupovat, me osobne by tohle dost vydesilo zjistit ze po 4 letech a smesnem najezdu 50-60 tisic ma auto realnou cenu ani ne 40%, pro bazaristu co to jde koupit jako ojetinu super, pro prvniho majitele co za to dal plnou cenu to jiz tak vesele asi neni, a moznost upgradu baterie dava i jistou nadeji ze dalsi pokles ceny nebude as tak velkej i u tech nove prodavanych Leafu

        1. Já jsem to pochopil,ale tak
          Já jsem to pochopil,ale tak to prostě je. Vyjedeš 24kW baterku a musíš si případně koupit zase jen tu 24kW baterii. Tu silnější tam prostě nedáš,protože ti nebude komunikovat s autem jak SW,což by si nebyl až takový problém pořešit,ale po HW stránce. A prudký pokles ceny u 4 roky starého EV je prostě krutá realita. Také jsem o tom přemýšlel,ale toto je moje zjištění po několika hodinovém brouzdání zahraničními fóry a weby. Životnost baterií u Leafa je velká a tak si myslím,že deset let pri nájezdu 15-18tisíc km ročně nebude až takový problém. Elektromobilita je stále v plenkách a nikdo zatím neví,kolik bude padat kapacita článků v rovině času pod únosnou,použitelnou mez,kdy bude nutná výměna. A za tu dobu ty ceny mohou být opět jinde.

    2. V Brne v Nissanu mne na
      V Brne v Nissanu mne na otazku; muzu vymenit stavajici 24kW baterii za 30kW rekli, ze ano a cena 120 tisic pokud si tu 24kW baterku vezmu, pokud jim ji necham, tak 100 tisic. Nebavili jsme se o typu Leafa, kde by to slo/neslo. Mozna, ze pokud je nejaky Leafista s 24 kW baterii, tak se muze zeptat primo v servisu, tam, predpokladam, vi vice. Ale je mozne, ze vymena jde jen pro nejake modely. Takze radsi overit 😉

    3. Ty nejlevnější EV
      Ty nejlevnější EV prodávaj Litevci a tahají je často z Ameriky, byl tam i nějaký inzerát z Floridy. Vzhledem k roku výroby 2012 a mín je tam riziko poškození baterek teplem. Právě na Floridě kde je teplo, lidem původní chemie článků odcházela po 2letech. Tam by se asi s výměnou aku muselo počítat. Vylepšené verze od roku 2013 by měly mít lepší chemii článků, tep.čerpadlo a asi nějak líp udělán management odběru EE z aku, že to EE lépe využije.

  2. Dojezd 380 km na jedno
    Dojezd 380 km na jedno nabití. To je prostě Paráda.
    Hmotnost 340kg To už je pěkná váha. Tolik váží i některé modely Harley-Davidson s motorem 1690cc .
    28,5 kWh takovou kapacitu akumulátoru nemají ani starší čtyřkolové elektromobily .
    V porovnání ZERO SR ZF13.0 má Zrychlení podle dovozce 0 – 100 km/h 3,3 s

    1. Ta váha – to je něco co je
      Ta váha – to je něco co je pro normální motorku velmi důležité. Píší normální motorku se kterou se dá i zatáčet a ne nějaký Harlej. Konfigurace elektrocyklu pro „závodní dráhu“ je směšná – parametry to zaostává za běžnými seriovými supersporty které se prodávají za zlomek ceny. Zrychlení je třeba u Yamahy R1 pod tři sekundy a motorka váží polovinu. Kdo motorku nepokládal do zatáčky nepochopí. Toto je zatím praktického použití…

  3. Ok, tak pokud dobře
    Ok, tak pokud dobře počítám. Na netu vidím jeden 18650 článek s kapacitou 3800mAh 3,7V za 200Kč. Takže 28,5kWh / ( 3800mAh x 3,7V ) je cca 2027ks baterek za 200kč takže 405405kč jen za baterky. Ale ok, třeba vy je ve velkým člověk nakoupil o půlku levněji. Jen bych se bál, že až jedna vzplane, tak vzplanou všechny. Ale třeba ty plástve nějak řeší i chlazení a bezpečnost, pak by to byl hezký způsob jak udělat motorku na a la na tužkový baterky 🙂

    1. nesmis koukat na
      nesmis koukat na maloobchodni ceny nekde v CR, za takove ceny to zadny vyrobce nebo institut nekupuje, velkoobchodni cena je okolo 2-3 dolaru za takovej clanek pri odberu nad 1000 kusu, jako instituce ale jiste dostali neco spis darem nebo za nejakou simbolickou cenu a dana firma tam pak nekde bude mit reklamu spojenou s tim projektem

  4. No jako technicke cviceni
    No jako technicke cviceni pekne, ale pro bezny prodej by naklady byly astronomicke a motorka asi neprodejna (obecne mi prijde, ze vykonnych velkych motorek na elektriku je jako safranu, protoze pokusy vetsinou konci krachem a elektromotorkovy segment ovladaji male skutry pripadne stroje na blbnuti v terenu).

    1. to se casem zmeni stejne
      to se casem zmeni stejne jako se to meni u EV aut, staci aby se nesel nejaky prukupnik pod znamou znackou a pak to vypukne casem samo, rekneme kdyby to zkusilo treba BMW, prozatim musej stacit pociny mensich firem, treba http://www.zeromotorcycles.com 🙂 ono na motorkach je ta koncentrace petrolheadu lacnicich po buracivem motoru vetsi nez v autech, takze je tam slozitejsi se s EV strojem prosadit

    2. Otázka je, čemu říkáte
      Otázka je, čemu říkáte velká motorka. Stroje Zero jsou naprosto špičková technologie. Vypadá to jako 250, ale lítá to jako střela a s každým rokem dochází k podstatnému upgrade. Brammo taky nezůstává pozadu. V Evropě je bohužel jenom šíleně naceněné BMW C Evolution, potom E-MAX a Govecs, co jsou už několik let v klinické smrti a pak už jen čínský šunt.

Napsat komentář