Studenti Vysoké školy uměleckoprůmyslové v Praze opět seznámí v rámci akce Artsemestr LÉTO 2012 veřejnost se svými nápady a vizemi. Karel Vránek z Ateliéru průmyslového designu VŠUP, který vede Ivan Dlabač, vypracoval koncept malého elektromobilu pro dvě osoby.
foto: Karel Vránek
Během letního Artsemestru 2012 budou zpřístupněny všechny školní ateliéry, ve kterých studenti nainstalují své práce, vytvořené v minulém půlroce. Artsemestr je pravidelná prezentace prací studentů Vysoké školy uměleckoprůmyslové v Praze pro širokou veřejnost. Pro studenty představuje Artsemestr jedno z nejdůležitějších období studia.
Soutěž mladých designérů o budoucnost taxi v Praze: zvítězil elektromobil
Koncept Karla Vránka je velmi jednoduchý, levný, ekologický. „Současné automobily zatěžují životní prostředí svým neustále narůstajícím počtem a neekologickým palivem. Proto věnují všechny velké automobilky miliony dolarů do vývoje nových vozů poháněných na elektřinu. Můj koncept by měl být jejich protikladem,” říká mladý designér.
Projekty, které studenti v rámci Artsemestru vystavují, vystihují to nejhodnotnější z jejich semestrální tvorby. Veřejnosti se tak nabízí výjimečná možnost zhlédnout, které vize a nápady, jaké materiály a postupy jsou v danou chvíli pro studenty stěžejní.
Množství ateliérů a jejich konkrétní specializace (architektura, design, volné umění, grafika a užité umění) přináší široké možnosti vyjádření, a přehlídka se tak stává tím nejucelenějším a nejpestřejším pohledem na současnou mladou tvorbu v oblasti umění a užitého designu.
Mimochodem, se Karel Vránek v roce 2008 stal vítězem soutěže LG HI-MACS®. A to s unikátním stolkem DEKO, který se vyznačuje velmi dekorativním charakterem a připomíná chobotnici. Nohy stolku jsou zvlněny a mezi sebou různě propleteny, což autorovi dovolila flexibilita materiálu LG HI-MACS® kolem kterého byla celá soutěž postavena.
Artsemestr LÉTO 2012
8. 6. – 13. 6. 2012 ( vernisáž 7. 6. od 18 hodin)
Otevřeno denně 10:00 – 18:00
Další informace:
Veronika Pacíková
Vysoká škola uměleckoprůmyslová v Praze
náměstí Jana Palacha 80, 116 93 Praha 1
tel: 251 098 262 / mobil: 739 304 060
pacikova@vsup.cz / www.vsup.cz
Jestli připravují studenty
Jestli připravují studenty na takovéto designové studie, tak se „máme na co těšit“. Aerodynamika mizerná, předpisy to projít nemůže už třeba díky chybějícím blatníkům, vzhled jako muší hlava po bouračce do okna. Nic horšího už snad přijít nemůže.
Koncept je pěkný. Teďka
Koncept je pěkný. Teďka by se mohl tento koncept nasadit třeba na platformu EVTRAXER (evtraxer.eu), aby z toho vzniklo skutečné vozidlo.
Mně se to teda líbí a
Mně se to teda líbí a zase tak extravagantní vzhled to nemá. Renault Twizy je hodně podobný a prodává se dobře i bez oken a za tu přemrštěnou cenu. Mít na to peníze a místo k nabíjení tak ho koupím.
No to by me zajimalo co je
No to by me zajimalo co je mysleno tim „a prodává se dobře“.
Ja v tehle diskuzi asi pusobim jako strasny skeptik, ale tak to neni. Jsem jen silne skepticky k takovemuto designu 🙂
Netusim, proc se vsichni
Netusim, proc se vsichni designeri snazi udelat elektromobil jinak nez vypada auto. Podle meho takova studie lidi od elektromobilu spise odradi….a dekuji za predchozi prispevky, ze v tomto nazoru nejsem sam.
Je mi lito, ale musim to
Je mi lito, ale musim to hodnotit velmi negativne…
Chapu ze koncepty nejsou od toho, aby se prodavaly, ale probuh, vzdyt tohle tak akorat bezne lidi od elektrickeho auta jenom odradi… Proc skoro vsechny elektricke koncepty musi vypadat jak z postapokalyptickeho fantazy pro petilete deti???
Neni to tak davno co jsem videl najaky koncept od BMW na elektricke auto a to bych si klidne koupil (byt to v prodeji s dobrymi parametry a mit na to prachy 🙂 ), sice vystredni ale primerene… hezke krivky a porad to posobilo jako sportovni auto a ne vozik pro invalidni zombie.
Pokud autor chtel prilakat lidi k elektrickemu vozitku, tak se mu (alespon u me) povedl presny opak 🙁
Musim svami nesouhlasit!Je
Musim svami nesouhlasit!Je zapotrebi dostat elektromobily do vsech kategorii.
Nejen rodinne vozy,jako treba Tesla Model S,sportovni vozy,ale predevsim i jako levna mala vozitka do mesta!Naucit lidi ze po meste se nejezdi v jednom velikym SUV apod. ale uspornym malinkym vozitkem,skutrem atd.
Ale jiste, ja jsem pro male
Ale jiste, ja jsem pro male usporne auta, ale jde mi o ten vzhled, proc to nemuze cerpat treba z Mini Cooperu? Zda se Vam snad jako velke auto? Je to male a presto elegantni… A podobnych malych aut se najde vice…
Zrejme jste me spatne pochopil, to ze je to elektricke jeste neznamena, ze se na ridice kazdy musi divat jako na blazna 🙂
Je to pouze maluvka,nikoli
Je to pouze maluvka,nikoli funkčni vzorek nebo prototip.Pokud by se našel zajemce o vyrobu a realizaci tak by vysledny produkt vypadal uplně jinak.Třeba jako Mini Cooper nebo Maluch.V podstatě se jedna o krabici na kolečkach ktera se za sto let prakticky nezměnila.Tento navrh se mi libi v praktičnosti pro širši veřejnost proti Twizy,uvidime jak se povede Citigo Eon.
Presne jak rikam: „Chapu ze
Presne jak rikam: „Chapu ze koncepty nejsou od toho, aby se prodavaly“
Presto si myslim, ze kdyby ten koncept vypadal treba takto (nechapejte to jako reklamu na Hondu – proste to je koncept maleho auta, ktery se mi libil), tak by to mene odrazovalo lidi od elektromobilu.
Reklama na elektromobily se odjakziva dela tak, aby co nejvic odrazovala (nebo mi to aspon tak pripada) a tento mlady designer k tomu zase prispel. Jasne ze neumyslne, ale podle me to udelal. On to sice zrejme nedelal jako reklamu na elektricke auta, ale kazda zminka o jakemkoli vyrobku se da chapat jako reklama ci kritika, at uz pozitivni nebo negativni.
V cem jsou elektromobily tak vyjimecne, ze potrebuji jiny styl reklamy nez bezne auta?
Naopak Mini je dnes docela
Naopak Mini je dnes docela velke auto a i puvodni az na vysku nebyl zase tak malinky…Lidi nechteji sedet na zemi takze vyssi posez,auto by melo do mesta byt kratke a co nejuzsi,takze vam vychazi porad neco podobneho jako je toto nebo Renautl Twizy.Jde o to aby se dalo parkovat i napric mezi auty do male mezery…Neco jako skutr na 4 kolech a se strechou…tam bude muset smerovat budoucnost osobni dopravy ve mestech a nebo verejna doprava,jinak se uz nikam nehnem.
Osobne sem se svezl jak s Twizy tak asi pred tremi roky i v Tesle Roadster a elektromobily me dostali.Kazde toto vozidlo ma jine zamereni ale obe maji smysl….urcite vetsi nez nabubrele SUV ve meste
Tie prdítka typu Twizy by
Tie prdítka typu Twizy by boli určite lepšie využiteľné ako autá na zdieľanie. Podľa mňa je zbytočné platiť 7000€ + prenájom batérie za auto, ktoré uvezie jednu osobu a jedného nešťastníka vzadu a za ďalšie auto, napríklad pre rodinu alebo na akékoľvek cesty mimo mesta. Myslím si, že je lepšie platiť mesačne poplatok za prenájom erárneho auta, alebo platiť za kilometer požičaným autom kreditkou či internet bankingom než si toto auto kúpiť. Prečo by mal mať každý dve autá, keď ich obe naraz nevyužíva? Veď stačí, aby mal jedno veľké, bezpečné a komfortné na dlhšie cesty a to menšie môže zdieľať s ostatnými.
Twizy se mi libi,z duvodu
Twizy se mi libi,z duvodu levneho a pohodlneho vozitka do cestovani do zaměstnani.Osobně elektromobily neřešim jako rodinne auto na cestu na Makarskou.Na to budou ještě dlouho třeba hybridi.Ale vozitka pravě tipu twizatka na každodenni popojižděni pod střechou,lepši než nic.A otazka pronajmu baterie si myslim bude na uvaženi prodejce než vyrobce.Mezi prodejcem a vyrobcem klidně muže dojit k dohodě a muže to byt vazano plně servisnimi podminkami,takže ten pronajem budete platit servisu.