Knihy spisovatele Jaroslava Foglara ovlivnily a stále ještě ovlivňují nespočet mladých lidí a snad každý z nich určitě snil svůj sen o Tleskačově létajícím kole. Už brzy by se díky českým firmám Technodat, Evektor a Duratec mohl tento sen stát skutečností, neboť právě tyto společnosti hodlají na podzimním Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně představit své létající kolo f-bike.
foto: designyourdreams.cz
Tleskačovo kolo mělo podle Foglara, stejně jako letadlo, dvě křídla a vrtuli, která byla skrze důmyslné převody poháněná pouze vlastní silou. V případě f-bike je však všechno trochu jinak. S rozměry 3,5 m na délku, 2,5 m na šířku a 1,2 m na výšku už hravě překonává některá menší auta.
Proto f-bike disponuje ne jednou, ale hned čtyřmi hlavními a dvěmi stabilizačními vrtulemi. Naproti tomu jakákoli křídla zde ovšem nehledejte, a jelikož žijeme v 21. století, lidský pohon byl vyměněn za pohon elektrický. Elektřina putuje z li-pol akumulátorů s kapacitou 50 Ah do elektromotorů s celkovým výkonem 47 kW.
myCopter – létající auto pro města budoucnosti
Nukleárně poháněná létající letiště by nikdy nemusela přistávat
Bohužel i vzhledem k nemalé hmotnosti samotného kola dosahující 85 kg nelze očekávat nějaké dlouhé průlety nad městem. Tvůrci f-bike tvrdí, že dokáží kolo udržet ve vzduchu přibližně 3 až 5 minut.
foto: designyourdreams.cz
Pro přelet řeky nebo nečekané překážky tedy docela dostatečný čas. Omezení se ovšem týká i hmotnosti pilota-cyklisty, jež by neměla překročit váhu samotného kola. Stokiloví siláci mají tedy pravděbodobně smůlu.
Elektrokolo bude také samozřejmě zvládat jízdu s využitím elektrické energie. Výrobce očekává, že by energie v bateriích měla vystačit na 30 až 50 minut jízdy, přičemž maximálka by měla být okolo 50 km/h.
foto: designyourdreams.cz
foto: designyourdreams.cz
Vypadá to všechno dost bláznivě, ovšem žijeme v době, kdy se pomalu začínají prosazovat do běžného života elektrická auta, tak proč by v budoucnu nemohla být běžná i elektrická létající kola? Nevím jak vy, ale já si letošní brněnský veletrh už kvůli tomuto kousku nenechám ujít. Mnohem více informací a aktuální dění můžete sledovat na stránkách www.designyourdreams.cz.
prvy mytus je ze vodik vam
prvy mytus je ze vodik vam vybuchne pod nosom. podporeny zhorenim vzducholode. nehorel vodik, horel silne horlavy obal.
druhy, ze potrebujeme nieco vynajst abysme sa vedeli osobne prepravovat vzduchom.
kto sa pohrabe v minulosti aj inde nez na internete zisti ze v dobe ked bola doba svetovej vojny este len v plienkach a o pocitacoch nemali ani paru, nie to o televizii, sotva rozhlase,
europsky sympaticky inovator sa veselo prenasal nad parizom vlastnou mini vzducholodou na pohon noh.
slo o akysi prerobeny bicykel s tvarovanym vakom naplneny najlahsim plynom – vodikom.
kazdy jeden z nas sa takto moze veselo prepravovat v priaznivom pocasi, za menej nehod, hlavne smrtelnych a vyssiu bezpecnost nez ako je to dnes s autami, vam rucim.
zacpy minulost.
nieco v modernom ponati co
nieco v modernom ponati co je milion krat lepsie ako ta blbost v clanku, podobne ako historia, ale plnene zrejme heliom
youtube.com/watch?v=vbGYRsDgJxs&feature=player_embedded#!
Už vidím ty nehody nad
Už vidím ty nehody nad městem, až se dva pitomci srazí a žuchnou do vozovky = dvojnásobný masakr. No ale jinak je to dobrý nápad. Ostatně mně se např. líbí i klasické drožky, které se však prakticky neprodávají, což nechápu…
Vypadá to skvěle, pouze by
Vypadá to skvěle, pouze by to chtělo malinko delší dolet. Otázkou je také byroktatická stránka věci. Čili jaké je k tomu třeba povolení a jestli musí být pilotní průkaz. Předpokládám, že to tradičně jako každou novinku zabijí cenou.
Ano, vypadá to skvěle.Snad
Ano, vypadá to skvěle.Snad samo ve vzduchu, ale na zemi?Na silnici v provozu?Dva kamiony proti sobě a zmáčknou ho na tenký list.
Nie je to nič nenormálne,
Nie je to nič nenormálne, len zväčšený model quadrokoptéry.
Stačí dostatočne výkonná batéria, elektromotory, regulátory, trojosý gyroskop a trochu elektroniky, ktorá sa bežne vyrába.
Problém je, že je to monštrum na cesty neschválitelné a pri akejkoľvek poruche pohonu to spadne ako podťaté.
Totiž autorotácia niečoho takého je dosť problematická, takže skôr tak vznášanie v malej výške na prekonanie prekážok.
Inak fandím, tých pár minút vo vzduchu to dokáže určite zotrvať, stav dnešných technológií to umožňuje.