Čerpací stanice Benzina možná nabídnou rychlonabíječky Tesla

Polská rafinérská skupina PKN Orlen, která vlastní například českou síť čerpacích stanic Benzina, uzavřela spolupráci s americkou automobilkou Tesla Motors. Rychlonabíječky Supercharger se tak objeví právě na jejích pumpách.

Rychlonabíjecí stanice Tesla Supercharger u německé čerpací stanice sítě star, která patří polské rafinérce PKN Orlen
foto: PKN Orlen

První čerpací stanice osazená rychlonabíječkami Tesla Supercharger bude na německo-polském pomezí. Od konce srpna tak bude možné nabíjet elektromobily Tesla na pumpách ve vesnicích Grimmen v Meklenbursku – Předním Pomořansku a Uckerfelde v Braniborsku.

Nabíjet se mohou najednou až čtyři elektromobily. Nabíjení je, jako u všech nabíječek Supercharger, zdarma. Jde o plnohodnotné Superchargery s max. výkonem 130 kW.

V současné době pak probíhají analýzy možností osadit nabíječkami Tesla Supercharger také vybrané čerpací stanice v České republice a Polsku. Konečné rozhodnutí bude přijato do konce tohoto roku.

tisková zpráva

42 Comments on “Čerpací stanice Benzina možná nabídnou rychlonabíječky Tesla”

  1. Na té Benzině u Humpolce
    Na té Benzině u Humpolce by rychlonabíječka hodně pomohla. na EVmapa.cz je již zaznamenána. Dost by to pomohlo, protože ta pomalá ČEZu u Herálce je na víte co. Když jsem psal na Benzinu e-mail, tak se mi dostalo odpovědi, že ta rychlonabíječka ChaDeMo je tam sice ve fázi plánování, ale měla by tam vzniknout. Tak snad.

  2. Minulý týden jsem zastavil
    Minulý týden jsem zastavil u Superchargeru na benzínce Shell u Regensburgu. Na osmi stáních SC zrovna nikdo nenabíjel. Popíjím poblíž kafe a najednou koukám, jak u těch nabíječek zastavila dieselivá Audina. Chtěl jsem šoférovi naznačit, že přes jistou podobnost mu z těch hadic nic nekápne. Z auta však vylezl turek, hrábnul do kufru, rozbalil svinutý kobereček a čelem k nabíječce, jal se vzývati Alláha. Tak jsem si ten střet dvou kultur vyfotil na mobil. Toho si však všimla jeho za mými zády bloumající manželka, takže si pak on skončil, tak si na oplátku vyfotil mne a vida, že jsem cizinec, přidal poučení na téma politické (ne)korektnosti…..

  3. Hodně si s hledáním
    Hodně si s hledáním článků dali práci na webu slovenského Tesla clubu. Tam našli dokonce i článek, kde se jasně hovoří o 2 superchargerech v ČR, ne o dobíjení na každé z 338 čerpacích stanic Benziny. Jedna v okolí Humpolce a druhá někde na Ostravsku. U Humpolce asi víme která, Vystrkov E551, jelikož jiná slušná s dobrým sjezdem a nájezdem široko daleko není, na Ostravsku tipuji na D1 ještě před Klimkovických tunelem, konkrétně 345.km, oboustranná odpočívka Klimkovice-Bravantice.
    Vzdálenost mezi Superchargery by tak byla po D1 a R46 zhruba 260 km. Z Ostravy nejrychleji na Supercharger do Vídně (Rakousko) 290 km, z Humpolce na Vídeň 250 km, z Humpolce na Hengersberg (Deggendorf, Rakousko) 250 km, na Starbach (Dresden) 280 km, což by dávalo dojezdovou logiku.
    Byť ne tak hustou síť, jako má Tesla v Německu nebo Rakousku. Třeba Münchberg (Hof) na Starbach (Dresden) podél českých hranic je jen 170 km daleko. Ale zase Vídeň – Hengersberg (Deggendorf, Rakousko) je 318 km a z Vídně do Salzburgu je to 300 km.

      1. Toho se nikdo z nás
        Toho se nikdo z nás nedožijeme, že benzínky zaniknou, už vidím, jak cestou k moři každý sjíždí kamsi k obchoďáku, včetně kamionů…a kamiony nezrušíme, dokud neobnovíme nákladní strukturu železnice, kterou jsem si v minulých desetiletích zrušili… naopak benzínky rozšíří služby o dobíjecí stanice…

            1. Tohle jsem slyšel křičet
              Tohle jsem slyšel křičet s vodíkem, LPG CNG a zázrak se nestal…ještě hoodně dlouho pojedou všechny větve paralelně spolu, mezitím se provoz elektromobilu bude pomalu zdražovat tak, jak bude aut se spalovákem ubývat, aby nebyl výpadek příjmů na daních ve výsledku nebude 1km stát halíře anobrž koruny, na argument budeme nabíjet doma z vlastní elektrárny je jasná ekonomická odpověď – budou se platit daně z vlastní elektrárny tak, aby se opět vlk nažral

              1. Ti z Vás, kteří již
                Ti z Vás, kteří již vlastní výrobnu elektřiny máte, jistě víte, že tuto daň již bohužel musíte platit také – za elektřinu kterou si sami vyrobíte a spotřebujete, musíte ČEZ distribuci platit výpalné ze zákona, byť jste jejich dráty vůbec nepoužili. Že toto bude cesta v budoucnosti pro nahrazení daňových výpadků při upouštění od fosilních paliv je nad slunce jasné…

                1. Jasně, ale jen poctivci ji
                  Jasně, ale jen poctivci ji platí. Ostatní neplatí nic a svoje elektrárny neregistrují.
                  A tak jako v některých městech byla provedena kontrola vystavěných soukromých bazénů (za pomocí leteckého snímkování) kvůli placení stočného (i když spousta domácností je napouští vodou ze svých studní), tak jsou určitě i kontrolovány odlesky vybudovaných FV elektráren na občanských domech a pozemcích. A jednou jejich majitelé vše zpětně zaplatí. Tak to bylo i ve Španělsku, takže žádná novinka.

                2. Takze platit nebudu uz len
                  Takze platit nebudu uz len ti co maju bazeny prekryte 🙂
                  Sa mi paci tato rozprava.

                3. pouze ti co jsou pripojeni k
                  pouze ti co jsou pripojeni k jejich siti, pokud mas ostrovni system, tak CEZu nic neplatis, a ze ostrovnich systemu pribejvat bude

                  dane za paliva se jen presunou na mytne, a rekl bych mnohem drive nez vubec budou elektromobily mit alespon 10-15% trhu

                4. Ostrovní systémy jsou v
                  Ostrovní systémy jsou v naprosté, až bych řekl v zanedbatelné menšině. A nedivil bych se kdyby byla zavedena z „logiky“ věci v budoucnu daň i na ně. Stejně jako daň za studnu či za vlastnictví nemovitosti. Jásání nad „Perpetuem Mobile“ vlastní výroby elektřiny pro elektromobil nebude trvat věčně, nějakým způsobem nás podojit musí.

                5. vetsi rozsireni ostrovnich
                  vetsi rozsireni ostrovnich systemu je jen otazka casu, solar i vetrne elektrarny zlevnuji, baterie zlevnuji, a cim vic se o nich vetsi verejnost zacne dozvidat, tim drive se to zacne rozsirovat

                  v CR asi ne hned, ale ve vyspoelejsich zemich celkem ano, kuprikladu v Emiratech a nebo Cine jiz velke stavby musi plnit standardy kde se spoleha z 80% jen na solar a vitr, tak aby do par let takove budovy mohli bejt energeticky sobestacne

                  a jak jsem psal, zdani se to proste mytem, kolik ujedes tolik zaplatis, a je uplne fuk jestli pojedes na benzin, nafty, plyn, elektrinu nebo budes mit v tom aute pedaly a budes muset slapat

                  a zrovna u Tesly se na Superchargerech dobiji pro urcite Tesly zdarma, dan na neco co stoji 0,- je zase 0,-

                6. To co je v Číně nebo v
                  To co je v Číně nebo v Emirátech může být sice zajímavé, ale v našem kocourkově již dnes neexistuje žádná podpora pro rozvoj OZE. Než se to začne lidem vyplácet si pořizovat ostrovní systémy bez podpory bude trvat ještě hooodně dlouho – přesně jak píšete je to otázka času. Je možné, že se bude danit i mýtem (např satelitní sledování) ale i výroba vlastní energie bude zdaněna, tak jak je tomu dnes. Neviděl jsem v naší kotlině že by se nějaká daň rušila, spíše přibudou další.

                7. Když už se tady rozebírá
                  Když už se tady rozebírá OZE, pak si myslím že je principiální i ekonomický nesmysl budovat ostrovní systém, když je v místě možná přípojka na síť, což je zrovna typický příklad pro ČR.

                  Principiální problém vidím v tom, že i když bude mít každé odběrné místo svoji vlastní baterii, tak tyto baterie budou obecně neefektivně využívány. Ty baterie budou muset být předimenzované a tak na 10odběrných míst vyjde třeba 10x10kWh, přitom na společné síti by stačilo jen 70kWh umístěných někde u nejbližšího VN trafa. Snížily by se tím také jak investiční tak provozní náklady. Člověk by se pak nestaral o baterii jako takovou, pouze by ji měl předplacenou v paušálu.

                  Možností podpory je mnoho, ale než zase vymyslet nějakou „malou domu“ tak je asi opravdu lepší současný stav, tj. nedělat nic.

                8. No, sice přípojka ano, ale
                  No, sice přípojka ano, ale když Vám v zimě 4x za týden na 8 hodin vypadne elektřina, tak už začnete přemýšlet co s tím. A dieselový agregát je trochu neefektivní.

                9. Tak to jste na velkém
                  Tak to jste na velkém omylu.

                  Daň se dá počítat z ceny obvyklé (nebo odhadní – viz daň z převodu nemovitosti, která je již účetně odepsána).
                  Navíc by jste měl i u ostrovního systému odvádět DPH z Vaší spotřeby.
                  Tak bych tak moc nevýskal.
                  To, že jsou obcházeny zákony dlouho trvat nebude – jen co státu dojdou finance na jeho výdaje.

                10. To není pravda. Ostrovní
                  To není pravda. Ostrovní systém nemusí být do jistého výkonu hlášen jako výrobna. A pokud není hlášen, není co platit, ostatně nemáte tam elektroměr.

                11. Takže takový nehlášený
                  Takže takový nehlášený ostrovní systém je z hlediska stavby čím? Technologickým zařízením stavby? Pokud ano, byla tato stavba takto povolena a zkolaudována?
                  Nebo je snad černou stavbou? Potom musí být na příkaz stavebního úřadu odstraněna.

                  Pochybuji že dojde k masovému rozšíření ostrovních elektráren – výroben elektřiny, a to hlavně proto, že taková výrobna má vyhlášeno ochranné pásmo 20m od štítové zdi nemovitosti, na které je umístěna – a tím věcným břemenem omezuje nejen své sousedy na obou stranách, ale i řadu dalších.
                  Osobně bych tak svému sousedovi nevydal souhlas s jeho stavbou ostrovní elektrárny – ať si s ní táhne jinam, protože věcné břemeno – ochranné pásmo je vyhlášeno na dobu životnosti stavby (t.j. v tomto případě 20 a více let). Souhlasil bych snad jen za podmínky každoroční úhrady za moje omezení, ale to by se mu asi jeho výrobna na domě už nevyplatila (ale já bych byl třeba spokojen).

                  Jinak k tomu elektroměru – na studni také nemáte vodoměr odebrané vody, a při tom můžete bez placení vodného odebírat jen vyhlášené množství (a to se neustále bude snižovat). A stočné (mimo zalévání zahrady) musíte platit vždy. Tak jak měříte?

                12. Mohl bych vám opáčit, že
                  Mohl bych vám opáčit, že v takovém případě lidé začnou houfně přihlašovat fotovoltaické kalkulačky, ale vy jste tím úředním šimlem tak postižen, že vám není pomoci. Zřejmě úředník, že?

                13. Nechtěl jsem, ale budu
                  Nechtěl jsem, ale budu reágovat.
                  Když si postavím novou střechu, musím ji nechat kolaudovat? A když budu mít střechu potaženou fotovoltaickými panely, tak mi někdo bude lozit po pozemku a hledat elektřinu?
                  Když si tam dám solární výměník na teplo, budou mi danit teplo?
                  Zákon, jež není dotažený do konce a má tolik děr, že i cedník dle tohoto neteče.

                14. Zákon jasně říká, že
                  Zákon jasně říká, že výrobny do 10 kW jsou součástí stavby podobně jako třeba zábradlí na balkóně nebo střecha a na to kolaudaci ani povolení nepotřebujete. Prostě vám do toho nemá nikdo co kecat. Výrobnou se elektrárna stává v okamžiku její registrace u úřadu. Pokud to zákon nevyžaduje, výrobna to prostě není a hotovo.

                15. A dodal bych, že stočné
                  A dodal bych, že stočné se platí podle tabulek průměrných srážek a plochy domu. Je to paušál. To na elektrárnu jaksi uplatnit nelze, protože tam se platí elektřina využitá, ne vyrobená.

                16. Ale já píšu o vodě
                  Ale já píšu o vodě čerpané ze studně, ne o srážkách. Takže lépe číst.

                17. A přesto se platí za
                  A přesto se platí za stočné pouze roční paušál, jak jsem uvedl a nic dalšího…

                18. u Tesly je ta dan ale jiz
                  u Tesly je ta dan ale jiz zaplacena, v ceme prodane Tesly je zapoctena suma $2500 kterou ma majitel toho vozu predplacene dobijeni na Superchargerech, (coz pri burzovni cene elektriny, ano nemaji beznou cenu jako malej odberatel, dela nejakych cca 730 plnych nabiti Tesly x85x, realne tedy tak 1000 nabiti na Superchargeru, coz odpovida asi 300-350 tisicum ujetych km, takze je mala pravdepodobnost ze tu sumu nekdo prekroci a Musk by prodelal) a z te sumy se dan odvede zaprve pri koupi Tesly, a zadruhe pri nakupu te elektriny pro Superchargery, zakaznika to ale trapit nemusi, ten ji ma zdarma

                  a ted si vem ze by nekoho nekde na svete napadlo ze by tohle jeste nejak zdanil,…. Tesla by se odstrihla a lidi by toho politika ukamenovali 😀

                  elektrina je dnes nejdulezitejsi komoditou hned po vode, a pokud se ma jeji cena zvysovat politicky, tak to projde jen pomalu, nikoli skokove, pac takova vlada by mela jistotu ze priste ji nikdo nezvoli

                19. To zdanění v mýtu, ale
                  To zdanění v mýtu, ale bude asi jen na dálníce a možná silnice 1.třídy, ne? Nemyslím si, že by měli možnost mi např.zdanit cestu po dědině(jedině, že by se mýto počítalo ze stavu tachometru auta -ale to by u nás díku různým šikulům, stát ještě spíš mýtné vracel:-). Takže každý si bude moct svobodně vybrat jestli tu dan-mýto zaplatí nebo ne(podle toho zda bude mít čas, jet po silnicích nižších tříd). Ale i tak když oprostíme ropu od spotřebních daní, tak pořád bude vlastní EE(za 0kč) levnější než benzín(řekněme za 10kč na litr), u obou by byla cena mýtného asi stejná.

                20. satelitni myto? zcela bezne
                  satelitni myto? zcela bezne se pouziva v nekterych statech EU a dobudoucna bude pokud vim i cesky mytny system hybridni, tedy bude pouzivat nejen mytne brany

                21. Takových výpalných je
                  Takových výpalných je všude kam se podíváme.
                  Od rozhlasového poplatku, televizního poplatku, různých poplatků autorských atd… Stačí si koupit paměťovou kartu do foťáku a už člověk platí poplatek OSA. Máš doma televizi, kde je i tuner na rádio, zaplať poplatek, že rádio natož ČRO neposloucháš? Nezájem. Chceš to rádio poslouchat i v práci? Tak firma zaplatí další poplatek. Ve firemním autě? – Další poplatek. Atd, atd…

                22. Tyhle poplatky by měly od
                  Tyhle poplatky by měly od nového roku padnout,uvidíme jak zvednou paušální ceny za jistič, zda ty poplatky takto nepropašují zpět ve formě paušálu.

Napsat komentář