Cena Škoda Superb iV plug-in hybridu v Česku začíná na 876 900 Kč, první už jsou v registru

Jan Horčík - 05 Říjen 2019

Mladoboleslavská Škoda aktuálně uvádí na trh své první modely do zásuvky. Kromě elektromobilu Citigo-e iV je to také plug-in hybrid Škoda Superb iV.auto plug-in hybrid Škoda Superb iV

Škoda Superb iV je díky své příznivé počáteční ceně 876 900 Kč jedním z nejdostupnějších plug-in hybridů na českém trhu.
foto: Škoda

Během letošního září bylo v Česku registrováno prvních šest plug-in hybridních modelů Škoda Superb iV. Dojezd v čistě elektrickém režimu je až 62 km. Cena Škoda Superb iV začíná na 876 900 Kč (výbava Ambition, výbava Style pak začíná na 916 900 Kč, L&K na 1 050 900 Kč).

Vozidlo je nabízeno s motorem 1,4 TSI PHEV 115 kW v kombinaci se 6stupňovou automatickou převodovkou. Nabízí zrychlení 0-100 km/h za 7,7 s, max. točivý moment 250 Nm a max. rychlost 224 km/h. Maximální výkon pohonného systému je 160 kW.

Rozložení komponent v novém plug-in hybridu Škoda Superb iV

Rozložení komponent v novém plug-in hybridu Škoda Superb IV
foto: Škoda Auto

První český plug-in hybrid je de-facto sesterským modelem nově modernizovaného Volkswagen Passat GTE. Ten už se v Česku také prodává, a to za cenu od 1 126 900 Kč.

vlastní
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

off Automobilky zdržují prodej elektromobilů, stěžuje si organizace Transport & Environment...

https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/transport-environment-stiznost-automobilky-odkladaji-prodej-elektromobilu.A191002_175002_automoto_vok

---

*Za klima/Sněhuláky/Gretu/Greenpeace Deutschland Umwelthilfe/Písek fpřevodofce/Extinction Rebellion/TESLU a BostonDynamics ;) *ČEZKO ta země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;)) *když konzerví náčelník vonehdá 2017 konečně vyhlásil dízlblejt po(ka)kání tak fjůčr vižn to aby nebyli za úplný debily :)) *holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;)) 1.liga MISTŘI: Kuk /Saman /Jiří_Švarc /ePavel /Radovan /Jan Veselý /e-LUKY /UDA /No_name /CarlosEV /ok1zjv /Josef /romhor /Leodendula 2.liga PŘICMRDÁVAČI: TrochuNadhledu /TakyMartin /hybrid6 /Marek_ /Tomáš /PeaK 5.kolona ROPÁCI: runner42 /Teslalicker

Toho jsem si už také všiml.

Článek je sice hezkej. Ale pořád tam jen operují s CO2. A výrobou auta. Ale na takové drobnosti jako je nutná výměna určitých věcí (opotřebené součásti, náplně), že po nějaké době odjde k opotřebení spalovacího ústrojí, takže už není tak čisté, jako u nového auta.
A jistě tam bude i vliv toho, že spalovací auto má za studena jiné emise než zahřáte na provozní teplotu.
A největší argument to, že elektromobil nečoudí mikročástice a další věci lidem ve městě přímo pod nos, na to už zapomínají.

A vyřazené baterie stále ještě pár let můžou sloužit ve stacionárním úložišti. Jenže to by se někdo musel zabývat tím, co s nima dělat. A nějak je i unifikovat, aby se snadněji zapojovali do těchto úložišť.

Jinak tomu, že ty auta jsou emisně zhruba na stejno, tomu i začínám věřit. Proto mě nejvíce prudí články o tom, jak elektromobil jezdí s nulovejma emisema.

---

16 tis km elektricky od roku 2018

mimochodom https://twitter.com/tesla_truth/status/1181055514752323585

Celé by to malo byť tu (ak má niekto netflix) https://www.netflix.com/sk/title/80118100?trkid=13747225&s=i

Obrázek uživatele Kuk

Můžeš jsem dát link na ty "články jak elektromobil jezdí s nulovejma emisema"? Nějak je nemůžu najít? Hledači špíny všude píšou že jsou elektromobily taky špinavé nebo strašně špinavé. Nejlépe srovnáním čistě CO2 z vejfuku spalovací popelnice a z uhelné elektrárny, ale koncentrovanejch lokálních jedovatejch emisích a karcinogením mikroprachu ani slovo. :))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Kazdemu je jasne, ze nulove su len lokalne emisie elektromobilov.

V celom svojom zivotnom cykle zalezi na tom ako bola elektrina vyrobena a ako bol vyrobeny EV.
Aj ked je takmer vsetka elektrina vyrobena z uhlia elektromobil ma cekove emisie o 25% mensie ako diesel. Priemer EU je: EV je cistejsi o 55% ako diesel. Zatvaranim uholnych elektrarni sa to bude len zlepsovat v prospech EV.

vid graf na strane 3 studie:
https://www.transportenvironment.org/sites/te/files/publications/2017_10_EV_LCA_briefing_final.pdf

Len doplním, že spalovák sa môže porovnávať s BEV iba s emisiami CO2. A ani tie nie sú väčšie aj keby sa EV nabíjalo v Polsku.
Ostatné emisie, ktoré tvorí spalovacie auto (o ktorých sa taktne mlčí) a je ich fakt viac ako dosť (asi 150 rôznych látok), v BEV chýbajú všetky.
Ďalej prach z bŕzd je pri BEV nižší aj 10 násobne.

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 80tis. km na elektro.

Obrázek uživatele Kuk

Přesně, akorát panikáři co jsou vyděšený z toho, že elektroauta nemaj vzadu vejfuk a jejich spalovací popelnice maj se chytají stébla a zoufale se snaží najít aspoň trochu té špíny, jen aby se utvrdili v opaku. :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Stačí se třeba podívat sem

https://www.nissan.cz/vozidla/nova-vozidla/leaf.html

---

16 tis km elektricky od roku 2018

Obrázek uživatele Kuk

Milej zlatej to není článek, ale reklamní sdělení výrobce.
Takže ještě jednou, kde máš ty články, kterýma se tak oháníš?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Těch článků tu bylo dost i na hybrid, kde se majitelé dušovali tím jak mají rádi elektromobil a jak vypouští 0 emisí. Stačí hledat.
Kdyby jste zareagoval méně agresivně, tak bych možná měl snahu to hledat. U všech jsem psal do komentářů, aby se to laskavě nazývalo pravymý jmény. Že elektromobil emise nevypouští pouze lokálně.
Dále se odmítám účastnit diskuze s vámi, kterou je hybrid známý. A to je osočávání a nadávání.

---

16 tis km elektricky od roku 2018

Obrázek uživatele Kuk

A ježíš další ukřivděnec, co se pro nedostatek důkazů a argumentů radši uchyluje do osobní roviny a snaží se aspoň citově vydírat. :))
Google ukazuje z 99 % články, které se snaží vydolovat aspoň bějaké emise okolo EV.
Nic nemáš jen plno ukřivděnejch pocitů z minula.
Radši si dostuduj fakta než tu zase začneš plácat svoje pocitový nesmysly. Tady platej argumenty a důkazy, ne dojmy.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

A pokud se ti ti ještě nedocvaklo tak EV opravdu nevypouštěj žádný výfukový emise. To je důvod proč nemusej na emise jako spalováky.
Jestli ti vaděj emise ze špinavejch uhelek tak si stěžuj tam. Všichni budem moc rádi až je komplet zavřou. Elektromobily je totiž nepotřebujou. ;-D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

-

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele ePavel

Mohli jsme vám dát plug-in bez převodovky a spojky, ale my jsme řekli ne! Když kurvítka, tak pro všechny!

---

Objednejte vaši novou Teslu s bonusem: http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Vybavit Superb přeplňovaným motorem s přímým vstřikování, vícestupňovou převodovkou a dvojspojkou, to už tam rovnou mohli šoupnout i to CNG, jak tady někdo psal, to souhlasím, ale který dnešní (plug-in) hybrid nemá ani spojku, ani převodovku? EDIT: aha, už mi to došlo :)
Systém Toyota eCVT má planetovou převodovku, ale nepotřebuje hydrodynamický měnič či spojku; Honda iMMD nemá vícestupňovou převodovku (převodovka tam je, se stálým převodem), ale má spojku, Kia/Hyundai má variátor a spojku nebo měnič... pokud tam nebude ani převodovka ani spojka, pak motor nebude moci být nikdy v přímém spojení s koly a může fungovat jen jako "range extender-elektrocentrála", nebo by mohl být připojen na přímo, ale pak by se musel točit na prázdno (bez spalování), i když by nebyl potřeba jeho výkon (tahle to měla tuším vylepšená verze první generace IMA hybridního systému od Hondy). Nebo znáte ještě něco jiného?
Tím neobhajuji Škodu. Ten pohon nebyl navržen od začátku jako hybridní - prostě popadli (ve VW) co měli k dispozici a sestavili to do nějakého systému - spíše nesmyslného - elektromotor v pluginu má přece za úkol vůz rozjet a pomáhat při potřebě většího zrychlení, takže pak už není důvod mít tam přeplňovaný spalovací motor.

Obrázek uživatele Kuk

Tak existujou i Priusy provozovaný na LPG.
https://www.fedorauto.cz/prestavby.php?id=21

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele ePavel

Co treba Opel Ampera? Tento koncepcne 10 let stary automobil... Prevodovka samozrejme jednostupnova, tim padem bezporuchova. Motor funguje jako generator, muze si jet v idealnich otackach a nemusi mit vykon na spickovou spotrebu. Radeji ani nepatram po tom, jestli skodovka umi ciste elektrickou jizdu i ve vyssi rychlosti a tak....

---

Objednejte vaši novou Teslu s bonusem: http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

kolega ma Passat GTE 2016, najeto prez 200 tisic kilometru a prozatim na pohonu nebyla zadna zavada, v zaruce resil jen neco v interieru

neni potreba hejtovat na vsechno co tu nezapada do koponky Tesla, tim tomu jen skodite ze lidi pak tvrdosijne odmitaji prave elektromobily, nesnizuj se na uroven bezce a vondraka

Jakou má kolega spotřebu?

---

ecotaxiolomouc.cz

nevim optam se, ale tim ze nabiji doma a moc dlouhe streky nejezdi, tak odhaduju ne moc vysokou

Obrázek uživatele Krueger

Za 3 roky 200tisic a nejezdi dalky???? Divny ne?

tak zalezi co beres jako dalky, za den najezdi tak 200-300km, ale jednotlive trasy ma do 100km a spise min, vesmes jezdi po stavbach jako dozor

Ani ne. 70.000 km rocne ujeto za 350 dni je 200 km denne. To je do vedlejsi vesnice (z Prahy do Brna) :-)

Obrázek uživatele ePavel

Take znam spoustu lidi co maji oficialne naprosto bezporuchove spalovaky a jezdi jim to za 4 litry. Do kolonky tesla nezapada ani nase plugin hybridni ampera s najezdem 230.000 km. Ta si nastesti za ty roky vyzadala pouze vymenu chladice. Ale treba jim to za nejakych par let dojde, ze tak jako dat do deniho sviceni 21W zarovku je vsem pro smich, tak to same je davat do pluginu v roce 2019 prevodovku. Plugin ma spojovat vyhody elektromobilu a spalovaku, coz se v tomto pripade nekona.

---

Objednejte vaši novou Teslu s bonusem: http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

Vaculík perlí elektromobil jeho týden bez emisí :) Spálením každého litru nafty vznikne 2.640 g CO2...

https://www.auto.cz/emise-z-provozu-elektromobilu-martin-vaculik-a-jeho-tyden-bez-emisi-131383

---

*Za klima/Sněhuláky/Gretu/Greenpeace Deutschland Umwelthilfe/Písek fpřevodofce/Extinction Rebellion/TESLU a BostonDynamics ;) *ČEZKO ta země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;)) *když konzerví náčelník vonehdá 2017 konečně vyhlásil dízlblejt po(ka)kání tak fjůčr vižn to aby nebyli za úplný debily :)) *holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;)) 1.liga MISTŘI: Kuk /Saman /Jiří_Švarc /ePavel /Radovan /Jan Veselý /e-LUKY /UDA /No_name /CarlosEV /ok1zjv /Josef /romhor /Leodendula 2.liga PŘICMRDÁVAČI: TrochuNadhledu /TakyMartin /hybrid6 /Marek_ /Tomáš /PeaK 5.kolona ROPÁCI: runner42 /Teslalicker

Obrázek uživatele Kuk

off
Šéf Exxonu nechápe důvod existence elektromobilů. :)))))))))
Já ho chápů, chlapec je tak ztracen ve vlastním světě, že jakákoliv změna je naprosto nepochopitelná. :))

Exxon boss says he doesn’t get the point of electric vehicles
https://thedriven.io/2019/09/25/exxon-boss-electric-vehicles/?fbclid=IwAR2OorJTbnO68lrsLF_xMfys0KTFHXseVbcqa25FeLBVC17hHEhZ06duOZ0

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

no sou nervově úplně fpldeli tydle ropáci, se poslední století tak zkorupčili že už nedokážou dělat nic jinýho, jejich starý ty prasata těžce drbou a na milenky mít pak nebudou takže sou úúúpkně fpldeli páč vědí že farábiji si ty nuly ani neškrtnou, ale válku by chtěli vyvolávat, ta by jim koryta mohla zachránit ;)

https://www.e15.cz/zahranicni/elektromobily-seberou-britskemu-rozpoctu-miliardy-liber-studie-navrhuje-nove-dane-1362971

https://www.e15.cz/zahranicni/valka-saudske-arabie-s-iranem-by-zpusobila-kolaps-globalni-ekonomiky-varoval-korunni-princ-salman-1362803

---

*Za klima/Sněhuláky/Gretu/Greenpeace Deutschland Umwelthilfe/Písek fpřevodofce/Extinction Rebellion/TESLU a BostonDynamics ;) *ČEZKO ta země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;)) *když konzerví náčelník vonehdá 2017 konečně vyhlásil dízlblejt po(ka)kání tak fjůčr vižn to aby nebyli za úplný debily :)) *holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;)) 1.liga MISTŘI: Kuk /Saman /Jiří_Švarc /ePavel /Radovan /Jan Veselý /e-LUKY /UDA /No_name /CarlosEV /ok1zjv /Josef /romhor /Leodendula 2.liga PŘICMRDÁVAČI: TrochuNadhledu /TakyMartin /hybrid6 /Marek_ /Tomáš /PeaK 5.kolona ROPÁCI: runner42 /Teslalicker

Obrázek uživatele Kuk

"Dojezd v čistě elektrickém režimu je až 62 km."
Dle jaké normy?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Jan Horčík

Český web Škoda Auto uvádí 62 km, ale zahraniční 55 km WLTP.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Cesky web uvadi oboje, v popisku maji 62km, v konfiguratoru pak 55km

Obrázek uživatele Kuk

Aha, no vida. Díky.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele M.Krupka

Marně přemýšlím, zda šest vozů za měsíc je hodně, nebo málo.

Obrázek uživatele runner42

Začíná na ceně o 118.000 výše, abychom byli přesní.
Což je ovšem pouze 10% ceny.

Takže buď ušetříš 10% a koupíš si auto s nejnižším motorem, který se do něj normálně ani nemontuje, nebo vrcholnou verzi s dvojnásobným výkonem.

To ti fakt přijde jako dobře nastavené, jo?

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland [ PRODÁNO ], MX-5 stripped down [ PRODÁNO ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S.
Pro 2020 váhám mezi Toytota Land Cruiser V8 a Nissan Armada V8.

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

dvojnasobnym vykonem? 160 vs 200kW je dvojnasobek, aha, no jestli takto pocitas tak to musi bejt hodne silnej matros co papkas

a jak jsem psal, PHEV je ideal pro flotily, tam nikoho nezajima jestli to ma 160kW bebo 200kW, ale jake to ma TCO ;) obchodaku co dostanou 2 litrove TSI bude minimum, PHEV je urceny aby nahradil nejprodavanejsi motorizaci 2.0TDI nikoliv 2.0TSI ;)

Obrázek uživatele runner42

Je tam EA211 110kW. Baterka se dobíjí motorem, takže po vybití máš max 110kW.

Za tu cenu nesmysl.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland [ PRODÁNO ], MX-5 stripped down [ PRODÁNO ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S.
Pro 2020 váhám mezi Toytota Land Cruiser V8 a Nissan Armada V8.

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Baterka se v hybridu jak píšete dobíjí se motorem a já k tomu přidám, že se dobíjí i bržděním (místo ohřívání brzd).

Takže pokud to auto aspoň za něco stojí, což nevím protože sem ho netestoval,ale pokud se bude chovat jako jiný kvalitní PHEV , tak se baterka vybít nemůže. Nebudete to brát na okruh že?

Obrázek uživatele ePavel

Nepředpokládám, že u škodovky, ale koncepčně 10 let starý opel ampera má režimy, ve kterých baterii nabíjí. V režimu hold udržuje baterii nabitou na momentální úrovni, v režimu hory ji udržuje na 50%. Člověk má tak k dispozici maximální výkon i při dlouhé jízdě na benzín.

---

Objednejte vaši novou Teslu s bonusem: http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Ano, máte plný výkon, ale za cenu horší, velmi "nehybridní", spotřeby. To je, oč tu běží.

Obrázek uživatele ePavel

Pokud mi ten plný výkon dodá baterie a svoji energii si doplní v ideálních otáčkách cestou po rovině nebo z kopce, tak to tak není. Tedy přesně to co u škodovky nehrozí.

---

Objednejte vaši novou Teslu s bonusem: http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

To je teoreticky možné, ale otázka je, jestli při započtení ztrát na generátoru, nabíjení a elektromotoru vychází energetická bilance kladná, za jakých podmínek a kolik jí je celkově v porovnání s energií "zdarma", kterou získáváte při každém přibrzdění, aby se tím mělo vůbec mělo smysl zabývat.
A to bez bez znalosti dat z provozu různých hybridních systémů těžko zjistíme.

Obrázek uživatele ePavel

Tak nejméně hybridní pohon má smysl pro provoz na dlouhých trasách ustálenou rychlostí. V případě že bude jezdit někdo dynamicky, tj. využívá ten maximální výkon o kterém tu byla řeč, bude právě spotřeba s porovnáním oproti klasickému pohonu lepší. U našeho hybridu také data moc poskytnout nemohu, používáme ho spíše jako elektromobil na jízdy po okrese, dlouhodobá spotřeba benzínu je 0,3l/100.

---

Objednejte vaši novou Teslu s bonusem: http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Vzhledem k proměné účinnosti spalovacího motoru dle zatížení to nemusí být pravda.

Ne "i", ale výhradně brzděním, jinak by to energii nešetřilo, ale spotřebovávalo. Principem hybridu je pochytat co nejvíc energie, která jinak přijde vniveč třením v brzdách (a že to je nějaké energie) i odporem spalovacího motoru, když brzdíte motorem, a tuto energii uložit v akumulátoru, kde se použije pro další pohon.

Obrázek uživatele Marek_

No ale pokud je baterka hodně vybitá (třeba dlouhou jízdou v koloně), tak se pak nabíjí i od motoru, třeba i stáním v té koloně.

Ale samozřejmě, těchto případů je minimum (záleží ta tom, kde se jezdí) a většina dobíjení baterky je z brždění nebo z plachtění, jízda z kopce a pod.

PS:
Píšu tady o zkušenosti z klasického hybridu (ne PHEV) z roku 2013.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

To je možné, ale v tomto případě bych řekl, že se auto snaží vždy udržet nějaké minimální nabití baterky nebo natopit/nachladit i za cenu mírného zhoršení celkové spotřeby.

Obrázek uživatele Vasek e-UP

tak co UDO jakou dostanu provizi za toho Ioniqa PHEV byl to muj napad prodany kolegou ?? alespoň podekovat bys mohl...

...

Ahoj, ani nemluv jeste tyden me bolely zada z ty ponorky :-). Zlaty Niro. Ted sem bez vozu. Zrovna se sedim v buse do Prahy si na 4 mesice pujcit e up! Takze to nakokec bude 1:1. Jinak diky samozrejme dobra zkusenost.

Ps: kdo mohl tusit ze skodovka dodrzi slib s cenou ....

Snad aspoň mohli použít motor 1,5 TGI (CNG) aby se ta vyšší investice tak nějak vracela...

takze kufr by byl zas o neco mensi jeste navic kvuli nadrzim na CNG? cpat do plug-in hybridu dalsi technoku v podobe CNG by z toho udelalo nesmyslne auto ktere by vlastne poradne nemuselo jezdit ani na jedno palivo a tahalo by sebou o dalsich cca 80kg vic, to ze tuhle koncepci mel koncept Vision neznamena ze je to dobrej napad i v realnem provozu

Obrázek uživatele Anonym123

kto má na superb, ten má zlatú kartu a nepotrebuje kufor na konzervy.

1.4 je lety vyzkoušený a spolehlivý motor, zato 1.5 má teď problémy a svolávačky. V čem vidíte větší investici? Cena je nižší než srovnatelná nafta a úspora na palivu obrovská, pokud využiji potenciálu baterie a jejího dojezdu.
Jde o správný výběr pohonu na vlastní provozní podmínky. Někomu může stačit denní dojezd 50km a jednou za měsíc bez starostí s celou rodinou a nákladem.

---

ecotaxiolomouc.cz

Obrázek uživatele runner42

EA211 1.4 je motor do fabie, nebo pro socky do oktávky. V Superbu je to vtip pro ekodementy.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland [ PRODÁNO ], MX-5 stripped down [ PRODÁNO ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S.
Pro 2020 váhám mezi Toytota Land Cruiser V8 a Nissan Armada V8.

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

No panečku -socka do oktávky a víte jakej je tam podvozek a že i s touhle 1,4 je ta oktávka prakticky přemotorovaná, protože v zatáčkách ten podvozek nestíhá motoru?

Obrázek uživatele runner42

Chceš říct, že špatný motor nevadí, když to vyřeší ještě horším podvozkem? :D

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland [ PRODÁNO ], MX-5 stripped down [ PRODÁNO ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S.
Pro 2020 váhám mezi Toytota Land Cruiser V8 a Nissan Armada V8.

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Jednak to na dnešní bídu není tak špatný motor a druhak jsem napsal, že je to přemotorované - tedy ten podvozek je výrazně horší, než je potenciál toho "špatného" motoru...
A je třeba si uvědomit jednu zásadní věc - Octavia není nic jiného než rozpočtové euroauto - nenadchne a neurazí, takový šedivý každodenní sluha pro grey usera...a jako takové je udělané dobře...

Ostatně takové kombinace se dají najít i na Fordu Mustang - průměrný motor je doplně americky příšerným podvozkem - jen nějakou záhadou se tomu říká legenda...přitom to bylo původně je hezké, jednoduché a docela levné auto pro mladé - však taky líbivý kabátek přejal tragickou techniku z Falcona

Takže mi příště nepiš, co chci říct...sám to dobře vím ;)

Obrázek uživatele runner42

Bohužel problém Mustanga není podvozek, ten je dobrý a stejně tak motor.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland [ PRODÁNO ], MX-5 stripped down [ PRODÁNO ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S.
Pro 2020 váhám mezi Toytota Land Cruiser V8 a Nissan Armada V8.

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Vidim, ze blbecek ma penazi dost. Treba podvihnut spotrebne dane za paliva.

Zvednout na desetinasobek a udelat pak hromadnou dopravu za rozumny rocni pausal. Aby si clovek spocital,z e da za rok za palivo 50 x vic jak za ten pausal.
To je asi moc komunisticky, jak by tu spousta lidi reklo, ze? :-)

Obrázek uživatele runner42

Já budu jezdit stejně jako teď i při ceně 200 Kč za litr, stejně jako všichni moji zaměstnanci a všichni v oboru, kde podnikám. A hádej, kdo to zatáhne :D :D :D

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland [ PRODÁNO ], MX-5 stripped down [ PRODÁNO ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S.
Pro 2020 váhám mezi Toytota Land Cruiser V8 a Nissan Armada V8.

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Obrázek uživatele Tomáš

Dokud vam ty srackomety nezakazou. Snahy uz jsou. (Ne nedelam si legraci). Myslim ze Dansko ma snahu. od r. 2040.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

To je až v páté pětiletce od dneška. Výsledek za těch 21 let bude asi tak stejně vzdálený od dnešních plánů jako byly výsledky 5 pětiletek vzdálené od původních plánů za komunistů.

Mimochodem máme už jen asi 20 let do uvedení do provozu elektráren na pricipu slučování vodíku na hélium, které vyřeší všechny energetické problémy lidstva. Tato věta platí cca posledních 50 let.

Takže asi takto se to má s vyhlašovanými plány na 20-30let dopředu.

Obrázek uživatele Tomáš

To máte pravdu.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Jestli dobre chapu, nafakturujete to svym zakaznikum. A ti jsou tak bohati, ze neprejdou k nekomu, kdo bude mit lacinejsi sluzby, nebo jste tak vyjimecny na trhu, ze nemate zadnou konkurenci? :-)

Obrázek uživatele runner42

Přece si nebudu řezat marži, samozřejmě že zvednu ceny, stejně jako všichni v oboru.
Báj voko bych zvednul ceny o cca 6-8%, hlavně veřejnému sektoru. Takže to zacálujete vy všichni, co sem píšete a klidně si potom jezděte vlakem nebo na kole :-D

A ano, mám jednu firmu, která je tak výjimečná, že si v podstatě diktuju ceny - protože neexistuje cenové srovnání, stanovuju cenu podle toho, na co klient dosáhne. Protože mám marži i 98%, nic lepšího mě nenapadlo, stanovit to podle nákladové ceny prostě nešlo.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland [ PRODÁNO ], MX-5 stripped down [ PRODÁNO ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S.
Pro 2020 váhám mezi Toytota Land Cruiser V8 a Nissan Armada V8.

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Obrázek uživatele Tomáš

Tak pokud vam to zakaznik zaplati, je to v poradku.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Ostatni v oboru mohou prejit na lacinejsi amodernejsi technologie (rika se tomu inovace :-) ) a tim padem nemusi zvedat ceny.
Cim se ta firma zabyva?

Obrázek uživatele runner42

Modernější technologie je investice a rozhodně nelze očekávat v krátkodobém horizontu pokles ceny.

Čím se firma zabývá neprozradím, pokud sledujete moje příspěvky, možná to uhodnete, ale z principu věci vám to potvrdit nemůžu.

Ale rád se poučím, pricing není úplně můj šálek kávy. Jak stanovit cenu produktu, který nemá na trhu substituent, není ani přímo srovnatelný s typově podobným produktem, jeho nákladová cena je minimální, není zaměřen na jeden jediný segment nebo typ klienta?
Najal jsem si na to konzultanty, zaúkoloval sales a zatím nepřišli s ničím lepším, než já, viz výše.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland [ PRODÁNO ], MX-5 stripped down [ PRODÁNO ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S.
Pro 2020 váhám mezi Toytota Land Cruiser V8 a Nissan Armada V8.

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Nepsal jsem o snizovani cen ale o jejich udrzoani. Ale v principu je to to same. Je tu spousta vypoctu, ze BEV se vyplati pr velkem najezdu, takz ejde jen o to to propocitat.
Ma to co do cineni s Vasi rpednaskou ohledne biologicke autentizace? Pod tim si predstavim otisk prstu, sitnici, oblicej, nebo jdete nekam dal? Zde bych videl jako zakaznik jen armadu.

Obrázek uživatele Tomáš

Jiste, plno reci ale na konkretni dokaz ani nenaznacite. Web snese uplne vsechno.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Něco podobného jsem už slyšel:ANO PŘIZNÁVÁM JSEM NEJLEPŠÍ, JSEM H.P.

Vyprávěním pohádek.

Obrázek uživatele Kuk

Uspokojováním ega běhny.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

"A ano, mám jednu firmu, která je tak výjimečná"Možná bude zkušební olizovač konektorů wallboxů a rychlonabíječek.

Obrázek uživatele Tomáš

Dneska jste se koukám zase rozjel....

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

tak to jsou teda vetsinovi kupci Superba Socky, neb nejprodavanejsi motorizaci v Superbu soucasne generace je z celkovych prodeju 1,6TDi 88kW nasledovany 2,0TDi 110kW, az na tretim miste je 1,4TSi 110kW

ale tak hlavne ze ty nejsi socka, ty jsi letadlo vid :)

Obrázek uživatele runner42

1.6 TDI byla pro socky, co předstírali že mají na Superba, přitom pod kapotou jim tam běhá krysa v kole. Kdyby ho prodávali s 1.2 TDI, byl by to hit jako blázen.

Škoda, že ten klenot co zrychloval z osmdesátky na stotřicet asi půl hodiny už přestali prodávat.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland [ PRODÁNO ], MX-5 stripped down [ PRODÁNO ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S.
Pro 2020 váhám mezi Toytota Land Cruiser V8 a Nissan Armada V8.

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Obrázek uživatele Tomáš

https://www.lidovky.cz/svet/musk-si-v-kauze-pomluvy-britskeho-jeskynare-najal-odsouzeneho-podvodnika.A191004_112733_ln_zahranici_zdp

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Obrázek uživatele Anonym123

na obľúbenom fóre idnes som sa dočítal od odborníčky na psychiku v diskusii o gréte, že tá porucha znamená v dospelosti umelecké založenie;
pedofil istoiste žiadnemu dieťaťu neublíži;
odsúdený podvodník je vcelku dobrá voľba - je "od fochu".

Obrázek uživatele Jan Veselý

Jeden ostravský psychiatr takhle spáchal profesionální sebevraždu a pravděpodobně svým hloupým mediálním chováním zabil i novelu zákona o sociálních službách, které spousta odborníků věnovala zdarma spoustu času, protože chtěli věc zlepšit.
A důležitá poznámka, i kdyby byla ona Greta úplně "v autu", i kdyby byla sebevíc zmanipulovaná, i kdyby byla sebevíc mladá a blbá, nic to neříká o faktické správnosti jejich projevů.

Neinvestujete, taky do těch water fondů, co mají jako cover myšlenky - o vodu musíme pečovat, musíme jí chránit, nesmíme jí znečištit, my děláme vše proto, aby voda byla pro další generace..krásné a správné myšlenky že? Akorát když to projdete, než začnete investovat, tak zjistíte, že si nakonec stejně jen kupujete dluhopisy a akcie firem, které v nějakém regionu chtějí ovládnout trh s vodou...a je jim jedno jak, hlavně zisk...

Obrázek uživatele Jan Veselý

Ne, to nedělám. A upřímně, ani jsem o tom nikdy neslyšel.

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

no sláva konečně ta konzerva nemá vejfuky fpldeli ;) a alternátor je k něčemu a jen se tam nefláká :))

---

*Za klima/Sněhuláky/Gretu/Greenpeace Deutschland Umwelthilfe/Písek fpřevodofce/Extinction Rebellion/TESLU a BostonDynamics ;) *ČEZKO ta země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;)) *když konzerví náčelník vonehdá 2017 konečně vyhlásil dízlblejt po(ka)kání tak fjůčr vižn to aby nebyli za úplný debily :)) *holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;)) 1.liga MISTŘI: Kuk /Saman /Jiří_Švarc /ePavel /Radovan /Jan Veselý /e-LUKY /UDA /No_name /CarlosEV /ok1zjv /Josef /romhor /Leodendula 2.liga PŘICMRDÁVAČI: TrochuNadhledu /TakyMartin /hybrid6 /Marek_ /Tomáš /PeaK 5.kolona ROPÁCI: runner42 /Teslalicker

Auta se spalovacim motorem nejsou moje parketa, proto to ani detailne nectu, ale prvni dojem z toho oranzovo cerveneho obrazku je, ze by mohl byt emotor vzadu, ale to by asi nebyl hybrid-classic a mohl by tak byt ten fosil vyhozen :-). Tak nevim, je mi to ale "volny".

---

Elektronům Zdar!
Měl jsem Leaf Acenta/real 19kWh/135km dojezd při rychlosti 25tis km za rok.
Nyní Leaf40 dojezd dostačující (dosud jsem nenabil do plna) při rychlosti 30tis km za rok.

Obrázek uživatele Kuk

O kolik to má menší spotřebu než nehybrid verze?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

To asi záleží na stylu jízdy, ne? Od nuly, když budu jen pendlovat po městě do cca 50 km a v noci doma nabíjet až po normální spotřebu, když se vykašlu na dobíjení.

Škoda, že Škoda nemá pořádné motory. Naftové 140 kW TDI v různých testech není moc pozitivně hodnoceno.
Z benzinových motorů hlavně 1.5 TSI je dynamicky o hodně pozadu za konkurencí.
Z auto.cz např:

Renault Kadjar 1.3 TCe X Škoda Karoq 1.5 TSI
Pneumatiky
Nokian 215/55 R18 99V XL X Continental 215/50 R18V
Pružnost na 4. RS(60-100 km/h)/5. RS (80-120 km/h):
5,3/7,6 X 7,6/10,9 [s]
Otáčky na nejvyšší RS při 130 km/h:
2650 X 2750
Brzdná dráha ze 100 km/h [m]*
57 X 59,3
*Měření bylo prováděno: vlhká vozovka, jasno, teplota -4 stupně Celsia/Karoq - sucho, zataženo teplota 2 stupně Celsia

Proto raději vsadili na 1.4 TSI.
Naopak 1.3 TCe, pohánějící plug-in hybridy A,B od Mercedesu je technicky úplně někde jinde. Cenově A250e je s 15.8 kWh baterií, začíná na 32500 GBP, což také není špatné. Vím, Superb je větší, ale dojezdově na elektřinu s 13 kWh baterií i benzin nebude mít mnohem menší dojezd.
Navíc image je někde jinde a ne každý potřebuje vozit 5členou rodinu nebo auto na taxikaření. V Superbu se vozí většinou 1, max. 2 lidi.

Je špatné, že není v segmentu moc na výběr a Ioniq PHEV stojí 900 000 vs 479 000 Kč za i30 Fastback (529 900 se s 140 koní) s pěknou výbavou.
Stačilo by, kdyby všechny plug-in hybridy zlevnili o 200 000 Kč. Cena by pak odpovídala tomu, co mají pod kapotou a jakou mají baterii. Takto je cena podobná ektromobilům, a to není dobré.
A Mercedesy, BMW a Audi jsou tak drahé, že ostatní volí raději diesel. Ono při svižnější jízdě nebo s vybitou baterií bude slabý benzín, který prostě nemá takový výkon v nízkých otáčkách spíše otravovat a spotřeba bude špatná. O jízdě po dálnici, v zimě, se zatížením, přívěsem apod. nemluvě.
Doufejme, že elektrický Superb se nestane autem do města s dojezdem jako Nissan Leaf se 60% stavem baterie, kde bude zabírat veřejné nabíječky a majitele doma nutit k pravidelnému dobíjení.

Princip PHEV je nabíjet když auto stojí ideálně v noci každý den tam máte 60 elektrických kilometrů. Teoreticky nějakých 18 tis, ročně v pracovní dny, tak co řešit tolik ani malé eletromobily bežně za rok nenajedou.

Obrázek uživatele Kuk

off
Prodeje aut v Holandsku

The Netherlands Surpasses Wildest Predictions For Tesla Model 3 Sales
https://cleantechnica.com/2019/10/03/the-netherlands-surpasses-wildest-predictions-for-tesla-model-3-sales/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele runner42

Starej nespolehlivej 1.4 110 kW za skoro stejnou cenu, jako 200 kW dvoulitr? Majitel by se měl nechat povinně vyšetřit :D :D :D

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland [ PRODÁNO ], MX-5 stripped down [ PRODÁNO ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S.
Pro 2020 váhám mezi Toytota Land Cruiser V8 a Nissan Armada V8.

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Obrázek uživatele Tomáš

No hlavně že vy jste zdravej.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

dalsi tvoje nesmyslne hejkani? 2 litr TSI zacina na sume o cca 100k vejs, to je jako napsat nesmysl v podobe proc neporidit spis zakladni 1,5 TSI ktera je zase o cca 100k levnejsi

cena na ktere zacina Superb PHEV je velice dobre nastavena a za tuto cenu miri prave na fleet

vysetreni bys potreboval hlavne ty :)

Obrázek uživatele runner42

Viz nahoře.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland [ PRODÁNO ], MX-5 stripped down [ PRODÁNO ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S.
Pro 2020 váhám mezi Toytota Land Cruiser V8 a Nissan Armada V8.

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil