Carlos Ghosn byl jedním z prvních a dosud zůstává jedním z předních zastánců elektromobility ve světě „velkých“ automobilek. Teď ale končí jako šéf Nissanu a po spojení Nissanu s Mitsubishi se bude více věnovat druhé jmenované značce.
Dvaašedesátiletý Carlos Ghosn je skutečný světoběžník. Narodil se v Brazílii libanonským rodičům. Má brazilské, libanonské a francouzské občanství. Vystudoval ve Francii.
Svou kariéru začal v roce 1978 u největšího evropského výrobce pneumatik, společnosti Michelin. Pracoval tam 18 let. Později přešel do churavějícího Renaultu, který dokázal opět pozvednou k někdejší slávě.
V roce 1999 koupil Renault významný podíl v tehdy skomírající japonské automobilce Nissan. Zadluženou alianci postupně Ghosn vyvedl z dluhů a pozvedl na jednu z největších světových automobilek.
Už v roce 2007 rozpoznal Ghosn obrovský potenciál elektromobility a nasměřoval tím směrem významné investice aliance. Na konci roku 2010 uvedl Nissan na trh elektromobil Leaf. Později přibyly také elektromobily značky Renault. Dosud prodala aliance po celém světě téměř 425 000 aut na elektřinu.
Nyní se Ghosn rozhodl opustit roli výkonného ředitele (CEO) v Nissanu, zůstane ale i nadále předsedou (chairman). Nahradí ho Hiroto Saikawa. Carlos Ghosn nicméně zůstane také CEO skupiny Renault, předsedou Mitsubishi Motors a CEO nové Nissan-Renault-Mitsubishi Alliance.
Ghosn se v Nissanu podle svých slov „rozhodl předat štafetu dál“. Což dává smysl – jeho pozornost teď vyžaduje Mitsubishi, které potřebuje podobnou léčebnou kúru, jako kdysi Nissan.
Mitsubishi má s elektromobilitou taktéž letité zkušenosti, ještě před Nissanem uvedlo na trh elektromobil Mitsubishi i-MiEV. V současné době patří mezi jeho nejlépe prodávané modely plug-in hybrid Mitsubishi Outlander PHEV.
Ghosn – specialista na vytahování automobilek z průserů 😀
Ghosn – specialista na vytahování automobilek z průserů 😀
Šikovný pán, měl by zaskočit do Škodovky.
Šikovný pán, měl by zaskočit do Škodovky.
Škoda Kodiaq diesel 80% zákazníků zvolilo dieselový
Škoda Kodiaq diesel 80% zákazníků zvolilo dieselový motor
novinky.cz/auto/430252-skoda-zacala-prodavat-kodiaq-80-procent-zakazniku-zvolilo-dieselovy-motor.html
A pořád budou kupovat ten sajrajt!!!! zakázal bych výrobu!
A pořád budou kupovat ten sajrajt!!!! zakázal bych výrobu!
Jejich argument je dej mi prachy na Teslu 😀
Socky co musej
Jejich argument je dej mi prachy na Teslu 😀
Socky co musej mít SUV plečku :)))
Stačí zákaz vjezdu do města a bude po ftákách ;D
Stačí zákaz vjezdu do města a bude po ftákách ;D
Malem zaskocil bylo to vw vs renault.Jinak je pan dobrej!
Malem zaskocil bylo to vw vs renault.Jinak je pan dobrej!