BYD dodá do Švédska 52 elektrobusů

Čínská společnost BYD získala významnou zakázku od švédského provozovatele veřejné dopravy, společnosti Transdev AB, na 52 elektrobusů.

Společnost BYD získala významnou zakázku na elektrobusy od společnosti Transdev AB, provozovatele veřejné dopravy ve Švédsku. Objednávka na 52 elektrobusů BYD eBus je největší zakázkou, kterou společnost Transdev zadala společnosti BYD na elektrické autobusy od roku 2015, kdy poprvé zavedla značku BYD do svého vozového parku.

Transdev je jedním z největších provozovatelů veřejné dopravy ve Švédsku. Zavázal se investovat do nových řešení mobility, zejména v oblasti elektrobusů. Tato nová objednávka zahrnuje 8 kusů 12metrových nízkopodlažních autobusů BYD eBus a 44 kusů 15metrových nízkopodlažních autobusů BYD eBus.

Objednané elektrobusy BYD budou dodány do provincie Gästrikland na východním pobřeží Švédska. Budou objednány pro služby veřejné dopravy provozované společností Transdev v tomto známém malebném regionu, který klade velký důraz na ochranu životního prostředí a udržitelnost.

V současné době je v severském regionu v provozu nebo na objednávku více než 700 autobusů BYD eBus a v Evropě více než 3000. BYD eBusy najely v severských zemích více než 59 milionů km, čímž snížily emise CO2 o více než 63 000 tun. V Evropě najely eBusy BYD dohromady více než 197 milionů km, čímž snížily emise CO2 o více než 211 000 tun.

zdroj: tisková zpráva

25 Comments on “BYD dodá do Švédska 52 elektrobusů”

    1. Evropský automobilový průmysl opravdu je v šoku. EU země ve výrobě a registracích odepsaly v minulém roce mezi 4-10% (výjimkou je pouze Německo, které je díky vysokým subvencím na nule, ovšem účetně má zářez ze všech největší) a světový tržní podíl EU se po několik let trvajícím poklesu dostal na historických 12%. To představuje méně, než 9 milionů osobních vozidel, tedy NEJMÉNĚ OD VZNIKU EVROPSKÉ UNIE.

      Země BRICS naproti tomu pokračují v brutálním růstu, který neovlivnily ani sankce proti Rusku. Aby ne, když jen Indie roste tempem milion vozidel ročně.

      Posíláme soudruhům pac a pusu do Brusele.

      1. A muzete povedet, kdo ty auta ma porad kupovat kdyz ma skoro kazda domacnost auto, nektera 2 nebo 3. Asi bude nutne montovat nejaka kurvitka aby se vic porouchavaly. Ale kdyz chcete aby sme meli uroven jako lide v Indii, tak bezte prikladem. Jako prvni muzete chodit k zubari ktery ordinuje na chodniku.

          1. A ta auta, co se jako nová prodávají v Indii a Rusku, ta mají jaké emise? Nejsou to náhodou emisně tak špatná auta, že by se v EU prodávat ani nemohla? To by ale znamenalo, že i když se tam nová auta prodávají po milionech, lepší ovzduší než v EU mít stejně nebudou, ne? Jenom se ptám…

            1. To jsou právě ty zcestné stereotypy, které mnoho lidi vedou k naprosto chybným představám o realitě – Ruska, Indie, Číny atd.

              V Indii (BRICS) platí Bharat 6 (ekvivalent Euro 6) od dubna 2020. Ten se bude dále upravovat, ovšem likvidovat si automobilismus s Euro 7 nehodlají.

              hxxps://en.wikipedia.org/wiki/Bharat_stage_emission_standards

                1. Fakticky k Euro 2, což je smutné, ale protože největší skok byl mezi Euro 1 a 2, a EURO 5+ je mlácení prázdné slámy, reálný dopad to nebude mít žádný.

                  Vůbec EURO je slušná groteska. Vychází z teorie, že lze tlustého řidiče autobusu naučit běhat stovkovou trať, aby neonemocněl a mohl dál vozit naše děti do školy. Tlouštík zdravě jí, zhubnul, už mu nekornatí tepny a nehrozí mu cukrovka. Stovku dá za patnáct sekund. Ale ne, nám to nestačí a za dva roky má nový limit – 9 sekund. A jestli to nedá, je to jeho problém, nás to nezajímá, klidně ať chcípne, taky co s řidičem autobusu…

                2. @ trotl42. Pred 60ti lety byla rychlost 100km/h pro bezne auta magicka rychlost. Pred 50ti lety…, pred 20ti lety … a dnes jezdi i Skodovky bezne 200km/h. Chapete? Verim ze nechapete, protoze mate zauzlovany mozek.

                1. Já bych řekl, že teď už 30 let. Oni tam snad měli taky Euro 6 ale jenom na papíře. Nevěřím tomu, že by tam STK prováděly nějaké emisní kontroly. Možná značkové servisy západních automobilek.

                2. Dotaz zněl, jestli by se ta auta kvůli emisím mohla prodávat v EU. Ano, mohla. Metodika výpočtu je dokonce ještě přísnější, než v EU. Například se počítá s obsazeným autem, nikoliv prázdným.

                  Ovšem tam to taky končí. Euro 5, které přeskočili, stačí na čistá města, i ta indická. Jejich prioritou je teď rozvoj automobilismu a ekonomiky.

              1. Zajímavá je hlavně ta skutečnost, že nejenom Evropa, ale třeba právě i Indie a některé státy USA a další země vůbec zavedly nějaké emisní normy. Proč by to dělaly, když spalováky jsou přece tak neškodné, že?! Nebo že by přece jenom něčemu škodily, že je potřeba je regulovat?! 😛

      2. Řekl bych, očekávaný vývoj, když v Evropě má auto už skoro každý, kdežto v Indii a v ostatních rozvojových zemích uskupení BRICS, skoro nikdo, s nadsázkou. Takže ano, světový tržní podíl EU na automobilovém trhu bude nadále klesat a není to nic, co by stálo za nějaké strašení.

Napsat komentář