Výzkumná společnost 21st Century Airships dokončuje svou první komerční vzducholoď Bullet 580. Půjde o největší vzducholoď na světě s nosností 454 kg a délkou 71,6 m. Maximální cestovní rychlost je 65 km/h.
Firma už sestavila na 14 prototypů, ale Bullet 580 bude první, která půjde do výroby a komerčního využití. Může sloužit jako satelit pro komunikační relé, vysílač, součást raketového obranného systému, GPS, monitorování počasí, monitorování bojiště, geofyzikální měřidlo. V podstatě jako cokoliv, co se dá nacpat do necelé půltuny nákladu.
Související články:
„Vzducholodě prošly v průběhu historie překvapivě slabým vývojem a to je to, co dělá naše návrhy tak přitažlivé pro vlády i komerční zákazníky. Naše vzducholodě jsou radikálně odlišné a jdou daleko za výkonnostní omezení tradičních zeppelinů, a to díky jednoduché konstrukci, dlouhé době letu, relativně efektivnímu chodu proti letadlům a potenciálu pro velké objemy nákladu. Navíc mohou startovat i přistávat vertikálně,“ komentoval novinku Michael Lawson, ředitel společnosti E-Green Technologies, která za celým projektem stojí.
Konečné letové testy mají proběhnout letos v létě.
Najväčšia na svete ?? To myslia vážne? To je potom dosť
Najväčšia na svete ?? To myslia vážne? To je potom dosť bieda, taký Hindenburg to bol iná trieda – 240ton
Mně by se líbila
Mně by se líbila vzducholoď s elektrickým pohonem. Celý plášť by byl vytvořen z materiálu potaženého amorfní fotovoltaikou. Baterky by mohly být malé, létalo by se za dne, v noci buď na baterky nebo by jen to viselo na místě.
Mozno by stalo za to
Mozno by stalo za to vytvorit nejky hybrid vzducholode a lietadla. Vzducholod by to bolo, ze by hlavny vztlak by bol vytvarany plynom, alebo teplym vzduchom a lietadlo by to bolo v tom, ze by to malo spevneny tvar a urcitu aerodynamiku a k tomu nejaky pomocny motor (turbinu, alebo elektromotor), ktory by napomahal aj vztlaku a aj rychloxti.
kéž by jednou vzducholodě
kéž by jednou vzducholodě vystřídaly neekologické a problémové kamiony.
Na svete je niekoľko
Na svete je niekoľko výrobcov vzducholodí. Využívajú sa napríklad pri hliadkovaní pobrežia. Sú plnené héliom a majú neuveriteľný dolet. Zároveň slúžia pre najrozličnejšie účely od reklamy až po snímkovanie teréhu, alebo filmovanie.
Na rozdiel od vrtuľníkov majú minimálnu spotrebu energie pri visení nad jedným miestom. Nevýhodou sú pomerne veľké rozmery a drahé hélium.
Inak napr. v Rusku sa v neprístupných oblastiach používajú vzducholode pri ťažbe dreva. Sú riadené zo zeme, vysielačkou, takže náklady na prevádzku sú oveľa nižšie ako pri využití vrtuľníka.
Inak si nemyslím, že prebehli slabým vývojom – je potrebné sa pozrieť pod obal – tam nastal najväčší pokrok.