BMW prodalo přes 100 000 elektromobilů, předstihlo Mercedes

Výsledková sezóna pokračuje. BMW Group v loňském roce zaznamenalo značný meziroční nárůst prodejů o 8,4 %. Zákazníkům dodalo celkem 2 521 525 vozů BMW, MINI a Rolls-Royce.

Díky tomu, že prodeje značky BMW dosáhly v loňském roce nového historického maxima ve výši 2 213 795 kusů (+9,1 %) se BMW stalo vedoucí značkou globálního prémiového segmentu. Předstihlo tak Mercedes-Benz. V roce 2021 společnost více než zdvojnásobila prodeje čistě elektrických vozů na 103 855 kusů (+133,2 %).

BMW iX3. foto: BMW

V roce 2021 bylo 13 % celosvětově prodaných vozů BMW a MINI, tedy celkem 328 316 kusů (+70,4 %), elektrifikováno. V Evropě to bylo již více než 23 % (225 415 kusů). S 37 939 prodanými vozy BMW iX3 v roce 2021 byl přibližně každý desátý vůz BMW X3 dodaný zákazníkům po celém světě čistě elektrický. Ve stejném období se každý třetí zákazník na světě, který si koupil třídveřový model MINI, rozhodl pro čistě elektrickou variantu tohoto modelu (34 851 kusů).

SOUVISEJÍCÍ: BMW v Číně naplno rozjelo výrobu elektromobilu BMW iX3

Současně BMW i3, jediný čistě elektrický prémiový vůz na světě v segmentu kompaktních vozů, pokračoval v růstu i v devátém roce své existence: s 28 216 prodanými vozy se prodalo o 5,4 % více vozů BMW i3 než v předchozím roce.

Koncem loňského roku uvedlo BMW Group na trh dvě klíčové inovativní vlajkové lodě: BMW iX a BMW i4. V roce 2022 společnost dále rozšíří svou elektrickou nabídku o čistě elektrické verze BMW řady 7 a BMW X1 a v roce 2023 o BMW řady 5. K nim se připojí další modely, včetně nástupce MINI Countryman a čistě elektrického Rolls-Royce Spectre.

Do roku 2023 bude mít BMW Group na silnicích alespoň jeden čistě elektrický model v přibližně 90 % svých současných tržních segmentů. Během následujících deseti let plánuje společnost prodat celkem přibližně deset milionů čistě elektrických vozidel.

SOUVISEJÍCÍ: BMW i4: elektromobil, který má zastavit Teslu, nabídne dojezd 600 km

Vozy Neue Klasse, které budou vybaveny výhradně čistě elektrickým pohonem, budou od poloviny desetiletí významně přispívat k celkovému objemu prodejů BMW Group. Od roku 2030 budou všechny modely MINI vybaveny čistě elektrickým pohonem, přičemž stejně na tom bude také Rolls-Royce. Všechny budoucí nové modely BMW Motorrad v oblasti městské mobility budou taktéž čistě elektrické.

Prodeje BMW & MINI v regionech/trzích
V Číně BMW Group v roce 2021 opět dosáhlo nového historického prodejního maxima a nadále vede prémiový segment. Celkem bylo zákazníkům v Číně dodáno 846 237 vozů BMW a MINI (+8,9 %). Prodeje elektrifikovaných vozů v Číně nadále nabíraly na dynamice, když vzrostly o 69,6 %. Jen BMW iX3 se zde prodalo více než 21 000 kusů. Také pátý největší trh společnosti, Jižní Korea, zvýšil v roce 2021 své prodeje o 11,0 %, když se prodalo 77 592 kusů.

V USA se dodávky značky BMW zvýšily o 20,8 % na 336 644 kusů a byly tak na úrovni předkrizového roku 2019. Značka MINI prodala v USA v roce 2021 29 930 vozů, což představuje nárůst o 6,4 % oproti předchozímu roku. Modely BMW X se na celkových prodejích v USA loni podílela 60 %.

V Evropě dosáhl celkový počet prodaných vozů BMW a MINI 948 087 kusů (+3,9 %). Historický úspěch značka BMW zaznamenala v Belgii, kde se poprvé v historii stala nejúspěšnější značkou na trhu některé z evropských zemí. Také Nizozemsko zaznamenalo historicky nejvyšší prodejní výsledek: BMW iX3 zde bylo s počtem 2 733 registrací nejprodávanějším elektrickým modelem v prémiovém segmentu.

Na domácím trhu v Německu BMW Group nadále zvyšovalo svůj podíl ve svém segmentu, když v roce 2021 dodalo 267 917 vozů (-6,8 %). S podílem přes 35 % vede prémiový segment. Prodej čistě elektrických vozidel se více než zdvojnásobil (27 248 registrací nových vozů). Po započítání 43 842 plug-in hybridních modelů měla již čtvrtina všech vozidel dodaných v Německu elektrifikovaný pohon.

zdroj: tisková zpráva

7 Comments on “BMW prodalo přes 100 000 elektromobilů, předstihlo Mercedes”

  1. Aneb jak vybranými optimistickými čísly zamaskovat to hlavní, tedy že se BMW do teď globálně nedostalo v prodejích přes čísla z roku 2019 a pokračuje v rychlém vyklízení tržního podílu v EU.

    Ale asi to není tak podstatné, jako klíčová informace o růstu prodejů MINI v USA o 1700 aut.

    1. Jakože v 2019 prodali 2,52 milionu a v 2021 „jen“ 2,515 milionu? 😀
      Nebo mám špatná čísla?

      Pokud vyklízí tržní podíl v EU, tak musí růst někde jinde.

      Jako řekněme si na rovinu, málo která automobilka se dostala výrazně nad čísla z 2019. Teda kromě Tesly, která je +150 %. 😀

      1. Uniká ti pointa. Covidová krize v roce 2020 měla znamenat realizaci odložené spotřeby v roce 2021 a rychlý růst prodejů, jako to vidíme u Toyoty, Hyundai a dalších. Jenže pro evropské automobilky je opak pravdou. Pokud se jako v případě BMW dostaly jen na čísla 2019, znaméná to, že odloženou spotřebu jejich zákazníci realizovali jinde a to co neprodali v roce 2020 je definitivně ztracené.

        O Volkswagenu ani nemá smysl mluvit, ten Německá politika nasměrovala k bankrotu. Just-in-time bancrupcy 😉

        1. To je jako další pokus o demagogii? 😀

          Pokud mám OPĚT správná čísla, tak Toyota prodala v 2019 10,7 milionů aut a ještě myslím nejsou kompletní čísla z 2021, ale když se podívám na prodeje leden – listopad (9,56 milionů), tak nemají šanci překonat rekord 10,7 milionů z 2019.

          Co se týče Hyundai, tak OPĚT pokud mám správná čísla, tak 2019 4,4 milionů aut a 2021 „jen“ 3,89 milionů.

          Pointa mi tedy asi neuniká. V 2021 žádná odložená spotřeba nebyla výrazně realizovaná, protože lidi stále šetřili, bylo několik lockdownů a nedostatek materiálů a čipů. Odložená spotřeba (chceme-li odložená výroba) se tedy ukáže až v letošních číslech jestli vůbec.

          Pokud se BMW dostalo tedy na čísla roku 2019, tak jsou úplně v pohodě.

Napsat komentář