BMW v Číně naplno rozjelo výrobu elektromobilu BMW iX3

Továrna BMW Dadong v čínském Šen-jangu začíná chrlit do světa první elektromobily BMW iX3. Pro bavorskou automobilku se jedná o zásadní moment.

Elektromobil BMW iX3 se v Číně vyrábí pro celý svět, kromě USA. Tam se zatím nové plně elektrické SUV nepodívá, nejspíš z důvodu příliš nízkého dojezdu a příliš konkurenčního prostředí (Tesla Model Y).
foto: BMW

Předtím, než elektromobil BMW iX3 vyjede z továrny, projde si 128 mechanickými testy a 994 softwarovými kontrolami. Auto se vyrábí na stejné výrobní lince jako klasické BMW X3.

Cena nového elektromobilu BMW iX3 začíná v Německu na €68 040. Rozměry BMW iX3 jsou 4734 mm délky, 1891 mm šířky a 1668 mm výšky. Rozvor činí 2864 mm, hmotnost 2260 kg.

Baterie s celkovou kapacitou 80 kWh (400 V) a využitelnou 74 kWh dokáže na jedno nabití dle WLTP dát autu dojezd až 460 km. Palubní nabíječka má výkon 11 kW. Rychlonabíjení je možné až 150 kW z 0 % na 80 % za 34 minut.

tisková zpráva

27 Comments on “BMW v Číně naplno rozjelo výrobu elektromobilu BMW iX3”

      1. Co jsem četl, tak model Y má baterku 75 kWh a iX3 má 74
        Co jsem četl, tak model Y má baterku 75 kWh a iX3 má 74 kWh, u Tesly nevím co to je za kapacitu, u BMW je to využitelná.

        Ale moje otázka zněla jinak, jestli je ten dojezd 460 km tak nízký a které konkurenční EV na US trhu to mají nějak výrazně lepší? Co jsem našel, tak Tesla Y má o něco delší dojezd, OK. Kdo další?

          1. Audi eTron má delší dojezd? A kteří Korejci konkrétně
            Audi eTron má delší dojezd? A kteří Korejci konkrétně mají WLTP dojezd nějak výrazne vyšší než 460 km u tohoto iX3? A myalím, že ID.3 má taky dost pod 500 km, ne? Tak kde jsou ty EV na americkém trhu, které mají teda ten hodně vyšší dojezd, že je 460 km málo? To mi není jasné. Podle mě to redakce napsala špatně.

          1. Umíte číst? Já vím, že Tesla má delší dojezd, o tom
            Umíte číst? Já vím, že Tesla má delší dojezd, o tom přeci píšu od počátku 🙂 Já se ptám, jestli těch 460 km je nízký dojezd, jak se píše v článku a údajně by to měl být důvod toho, že se to nebude na US trhu prodávat. A kdo z konkurence (kromě Tesly) má nějak výrazně vyšší dojezd?

            1. Pokud vam jde o oduvodneni, proc se ix3 nebude prodavat v
              Pokud vam jde o oduvodneni, proc se ix3 nebude prodavat v USA, tak to je ciste v kompetenci bmw. Vas koment na zacatku vyznel tak trochu jinak. Pokud to ted vysvetlujete, je to ok. Me se to jejich vysvetleni ohledne trhu v USA take zda divne. Asi se boji blamaze.

              1. No já od prvního příspěvku narážel na to, že ten
                No já od prvního příspěvku narážel na to, že ten důvod neprodeje v USA se mi zdá divný a pokud to odůvodňují nízkým dojezdem, tak se mi to zdá blbost. To si redakce asi vymyslela 🙂

                Mě nešlo o to hádat se, že kdo má delší dojezd, to je známé…

                1. Jo, uz se to vyjasnilo. Cetl jste ten bmwblog? Tam pisi
                  Jo, uz se to vyjasnilo. Cetl jste ten bmwblog? Tam pisi podobne a davaji jeste hloupejsi vysvetleni. Pry ze zadni nahon na snehu … atd.

                2. Tam není co řešit, americký BMW dýleři to prostě
                  Tam není co řešit, americký BMW dýleři to prostě něchtěj prodávat, tak si vymysleli první kravinu která je napadla. Prostě dinosauři.

                3. Já myslím, že důvody jsou jasné.
                  S cenou by se nedostali

                  Já myslím, že důvody jsou jasné.
                  S cenou by se nedostali pod 55000 USD což je o 5000 USD více než TMY a to se bavíme o základu a museli by to vyrábět v USA jinak by to bylo ještě o dost dražší. Není to 4×4. Znatelně menší zrychlení. Znatelně pomalejší nabíjení v km/h. O 200 kg těžší. Nemožnost využít síť SC (v USA pro EV na delší trasy velký handicap). Nemá přední kufr. Není to USA značka.

                  Ještě na něco jsem zapomněl? 🙂

    1. problem v dojezdu buse spise skryt v metodikach EU a USA, u
      problem v dojezdu buse spise skryt v metodikach EU a USA, u modelu Y neznas dojezd podle WLTP u iX3 zase neznas dojezd podle EPA, a srovnavat tak dojezd tech dvou aut z cisel podle ruznych metodik nejde

      pro lepsi obrazek si skoukni nejake elektricke auto co ma oba stitky dojezdu a je podobne, treba Audi Etron, to ma podle WLTP dojezd 436km, podle EPA ale jen 328km

      co bude asi hodne duleyite je ted takz obchodni valka USA a Ciny, a Cisnka auta, respektive ta vyrobena v Cine moc popularni v USA nejsou

      1. U EV auticek, kde zatim nebylo konkurencni auto na vlastni
        U EV auticek, kde zatim nebylo konkurencni auto na vlastni platforme to ani neprekvapi. Uvidime jak si povedou prekopane spalovaky s nastupujici novou generaci. Kdyz si predstavim jak bude ix3 pokulhavat za id4 a Enyaqem, tak se ptam, zda chteji manazeri bmw pripravit na vyhodny odkup jinou automobilkou.

Napsat komentář