Továrna BMW Dadong v čínském Šen-jangu začíná chrlit do světa první elektromobily BMW iX3. Pro bavorskou automobilku se jedná o zásadní moment.
foto: BMW
Předtím, než elektromobil BMW iX3 vyjede z továrny, projde si 128 mechanickými testy a 994 softwarovými kontrolami. Auto se vyrábí na stejné výrobní lince jako klasické BMW X3.
Cena nového elektromobilu BMW iX3 začíná v Německu na €68 040. Rozměry BMW iX3 jsou 4734 mm délky, 1891 mm šířky a 1668 mm výšky. Rozvor činí 2864 mm, hmotnost 2260 kg.
Baterie s celkovou kapacitou 80 kWh (400 V) a využitelnou 74 kWh dokáže na jedno nabití dle WLTP dát autu dojezd až 460 km. Palubní nabíječka má výkon 11 kW. Rychlonabíjení je možné až 150 kW z 0 % na 80 % za 34 minut.
Kdyz tak koukam na masku toho ix3, tak nevim co me maska
Kdyz tak koukam na masku toho ix3, tak nevim co me maska pripomina vic. Zda slunecni bryle, nebo slepecke bryle.
Dojezd 460 km je nízký? Já myslel, že to je ve světě EV
Dojezd 460 km je nízký? Já myslel, že to je ve světě EV už dostatečný dojezd. Kolik mají podobná konkurenční auta na US trhu? Našel jsem jen Tesla model Y, ten má dojezd 506 nebo 480 km dle verze.
Tesla Y ma mensi baterku a vetsi dojezd. Tesla ma mnohem
Tesla Y ma mensi baterku a vetsi dojezd. Tesla ma mnohem efektivnejsi pohon a tomu se rika naskok 10 let.
Co jsem četl, tak model Y má baterku 75 kWh a iX3 má 74
Co jsem četl, tak model Y má baterku 75 kWh a iX3 má 74 kWh, u Tesly nevím co to je za kapacitu, u BMW je to využitelná.
Ale moje otázka zněla jinak, jestli je ten dojezd 460 km tak nízký a které konkurenční EV na US trhu to mají nějak výrazně lepší? Co jsem našel, tak Tesla Y má o něco delší dojezd, OK. Kdo další?
Korejci, e-tron, nejvyšší ID3. Ale to BMW se blíží
Korejci, e-tron, nejvyšší ID3. Ale to BMW se blíží cenově víc Sku než Y.
Audi eTron má delší dojezd? A kteří Korejci konkrétně
Audi eTron má delší dojezd? A kteří Korejci konkrétně mají WLTP dojezd nějak výrazne vyšší než 460 km u tohoto iX3? A myalím, že ID.3 má taky dost pod 500 km, ne? Tak kde jsou ty EV na americkém trhu, které mají teda ten hodně vyšší dojezd, že je 460 km málo? To mi není jasné. Podle mě to redakce napsala špatně.
Bmw blog to uvadi trochu
Bmw blog to uvadi trochu zesiroka.
https://www.bmwblog.com/2020/03/09/bmw-ix3-is-not-coming-to-the-u-s-market-and-thats-okay/
Jo, to už je lepší…
Jo, to už je lepší…
A tvrdí to někdo? Ptal jste se na obdobná konkurenční
A tvrdí to někdo? Ptal jste se na obdobná konkurenční auta, tak jsem vám jich pár vyjmenoval. Osobně si nemyslím, že by iX3 mělo malý dojezd. Problém vidím v tom, že BMW není schopné konkurovat cenou.
Já se ptal na obdobná konkurenční auta na US trhu, která
Já se ptal na obdobná konkurenční auta na US trhu, která mají výrazně delší dojezd než toto BMW. Napsal jsem to jasně, myslím. A taky myslím, že v dojezdu problém neí.
Tesla kapacitu uz neuvadi, ale dle ruznych mereni, se jedna o
Tesla kapacitu uz neuvadi, ale dle ruznych mereni, se jedna o brutto kapacitu 75kWh. Vyuzitelna bude nekde 70kWh.
ETron, EQC a iPace jsou jeste horsi nez ix3. Muzete polemizovat jak chcete, ale Tesla to zvlada nejlepe.
Umíte číst? Já vím, že Tesla má delší dojezd, o tom
Umíte číst? Já vím, že Tesla má delší dojezd, o tom přeci píšu od počátku 🙂 Já se ptám, jestli těch 460 km je nízký dojezd, jak se píše v článku a údajně by to měl být důvod toho, že se to nebude na US trhu prodávat. A kdo z konkurence (kromě Tesly) má nějak výrazně vyšší dojezd?
Pokud vam jde o oduvodneni, proc se ix3 nebude prodavat v
Pokud vam jde o oduvodneni, proc se ix3 nebude prodavat v USA, tak to je ciste v kompetenci bmw. Vas koment na zacatku vyznel tak trochu jinak. Pokud to ted vysvetlujete, je to ok. Me se to jejich vysvetleni ohledne trhu v USA take zda divne. Asi se boji blamaze.
No já od prvního příspěvku narážel na to, že ten
No já od prvního příspěvku narážel na to, že ten důvod neprodeje v USA se mi zdá divný a pokud to odůvodňují nízkým dojezdem, tak se mi to zdá blbost. To si redakce asi vymyslela 🙂
Mě nešlo o to hádat se, že kdo má delší dojezd, to je známé…
Jo, uz se to vyjasnilo. Cetl jste ten bmwblog? Tam pisi
Jo, uz se to vyjasnilo. Cetl jste ten bmwblog? Tam pisi podobne a davaji jeste hloupejsi vysvetleni. Pry ze zadni nahon na snehu … atd.
Tam není co řešit, americký BMW dýleři to prostě
Tam není co řešit, americký BMW dýleři to prostě něchtěj prodávat, tak si vymysleli první kravinu která je napadla. Prostě dinosauři.
Já myslím, že důvody jsou jasné.
S cenou by se nedostali
Já myslím, že důvody jsou jasné.
S cenou by se nedostali pod 55000 USD což je o 5000 USD více než TMY a to se bavíme o základu a museli by to vyrábět v USA jinak by to bylo ještě o dost dražší. Není to 4×4. Znatelně menší zrychlení. Znatelně pomalejší nabíjení v km/h. O 200 kg těžší. Nemožnost využít síť SC (v USA pro EV na delší trasy velký handicap). Nemá přední kufr. Není to USA značka.
Ještě na něco jsem zapomněl? 🙂
je to hnusne bmw.
je to hnusne bmw.
Tesla Y ma kapacitu 74 kWh z toho je 72.5 kWh k dispozici
Tesla Y ma kapacitu 74 kWh z toho je 72.5 kWh k dispozici –
iX3 má 80 kWh z toho pro nás 74 74 kWh. Zde je videt rozdil …
problem v dojezdu buse spise skryt v metodikach EU a USA, u
problem v dojezdu buse spise skryt v metodikach EU a USA, u modelu Y neznas dojezd podle WLTP u iX3 zase neznas dojezd podle EPA, a srovnavat tak dojezd tech dvou aut z cisel podle ruznych metodik nejde
pro lepsi obrazek si skoukni nejake elektricke auto co ma oba stitky dojezdu a je podobne, treba Audi Etron, to ma podle WLTP dojezd 436km, podle EPA ale jen 328km
co bude asi hodne duleyite je ted takz obchodni valka USA a Ciny, a Cisnka auta, respektive ta vyrobena v Cine moc popularni v USA nejsou
To si jako myslite, ze bmw nezna metodiku mereni dle EPA aby
To si jako myslite, ze bmw nezna metodiku mereni dle EPA aby to mohli hodit na testovaci stolici? Nebojte, urcite to udelali a usoudili, ze se musi vic snazit, ze ix3 je nic moc.
no sak to snad vypliva primo z clanku ze to tak je
sorry ja
no sak to snad vypliva primo z clanku ze to tak je
sorry ja ctu i jina periodika a jinde je to rozepsano prave tak ze BMW usoudilo ze to nema v USA smysl prave diky malemu dojezdi ktery tamni metodika zjistila
tady to bude velmi podobné, v létě jsem četl odhad EPA
tady to bude velmi podobné, v létě jsem četl odhad EPA lehce pres 200mil
jenže tohle těch 460km neujede kdežto Tesla ano (i daleko
jenže tohle těch 460km neujede kdežto Tesla ano (i daleko větší TMX LR)
Tak uvidime kdo si ten prekopany spalovak koupi. Ale pro
Tak uvidime kdo si ten prekopany spalovak koupi. Ale pro paseraky to je super kara. Kardanovy tunel zustal prazny a tam se toho vejde.
Jak je vidět na prodejích VW eGolf (ale třeba i P208, el.
Jak je vidět na prodejích VW eGolf (ale třeba i P208, el. Corsa a pod.), tak zákazníkům je to docela jedno, kupují to tak či tak 🙂
U EV auticek, kde zatim nebylo konkurencni auto na vlastni
U EV auticek, kde zatim nebylo konkurencni auto na vlastni platforme to ani neprekvapi. Uvidime jak si povedou prekopane spalovaky s nastupujici novou generaci. Kdyz si predstavim jak bude ix3 pokulhavat za id4 a Enyaqem, tak se ptam, zda chteji manazeri bmw pripravit na vyhodny odkup jinou automobilkou.