Autosalon Frankfurt 2013 odhalil všechny podrobnosti o výrobní verzi plug-in hybridu BMW i8. Celkový výkon auta je 362 koní, hmotnost 1490 kg, cena pro USA je $135 700, spotřeba 2,5 l/100 km. V prodeji bude za velkou louží od jara 2014.
foto: BMW
BMW i8 plug-in hybrid je po elektromobilu BMW i3 dalším vozem zbrusu nové řady „i“. Obě auta ve velkém využívají CFRP a CFRP-hliníkové materiály, které pomáhají snížit hmotnost, a tím i spotřebu.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Sedadlová konfigurace BMW i8 je 2+2, jde tedy primárně o dvoumístné sportovní auto. Dveře se otevírají nahoru, přední světla jsou v provedení LED, případně je možné si přiobjednat laserové světlomety!
Hybridní pohonný systém se skládá z 1,5l benzinového tříválce o výkonu 170 kW a max. točivém momentu 320 Nm, který skrze šestistupňovou automatickou převodovku pohání zadní nápravu, aa synchronního elektromotoru o výkonu 96 kW (250 Nm), který skrze dvoustupňovou převodovku pohání přední nápravu. To vše doplňuje 5kWh li-ion baterie s kapalinovým chlazením.
Celkový výkon vozu je 266 kW (570 Nm). Auto dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h během 4,4 vteřiny. Kombinovaná spotřeba dle standardů EU je 2,5 l/100 km. Pochopitelně je k dispozici AWD. Řidič si může vybrat z celkem pěti jízdních módů. Auto ujede až 35 km čistě na elektřinu max. rychlostí 120 km/h. Aerodynamický koeficient vozu je 0,26.
Jízdní mód COMFORT nabízí optimální rovnováhu mezi aerodynamikou a šetrností, kombinovaný dojezd v běžném denním ježdění je přes 500 km. Mód SPORT nabízí supersilný „boost“ využívající elektromotoru. Mód ECO PRO lze využít jak v plně elektrickém, tak hybridním módu.
Rozměry vozu: 4689 mm délka, 1942 mm šířka, 1293 mm výška. Rozvor 2800 mm. Rozložení hmotnosti je 50:50. Do standardní výbavy patří 20″ litá kola, za příplatek lze mít kola karbonová. BMW i8 je první sériově vyráběné auto, které využívá chemicky tvrzené tenké sklo.
Takové sklo se už delší dobu využívá při výrobě chytrých telefonů a modelu BMW i8 pomáhá snižovat hmotnost. Sklo je tenké pouze 0,7 mm, má velmi dobré akustické vlastnosti a je o 50 % lehčí než běžně používaný materiál. U modelu BMW i8 se nachází v zadní části, kde část pro pasažéry přechází v kufr.
Prozatím není jasné od kdy se bude auto prodávat v Evropě ani za kolik. Americkým kolegům se ale podařilo vypátrat, že v USA bude BMW i8 v prodeji od jara 2014 za přibližně $135 000. To by značilo cenu kolem 110-115 000 euro pro Evropu a dostupnost na přelomu let 2013/2014.
Trochu off-topic
Rad tu
Trochu off-topic
Rad tu chodim, clanky fajn, nektere super, ale pokud se chce clovek podivat na obrazky tak je to PEKLO > klik na galerii > kliknu na prvni obrazek > OK blizim se, ale nejakou zahadou jsem na 24tem obrazku (wtf?) > konecne klik na obrazek >> a vidim finale! zvetseny obrazek – hura zabralo to jen 2 min > kdyz chci videt dalsi, musim zavrit zvetseny nahled a pak kliknout na sipku a znovu na zmenseny obrazek >> porod hadra
Dejte tu nejaky blby lightbox. Je to prace na 30min.
(google lightbox2)
Nebo COKOLI co je podobne tomu.
Takhle se Vam na ty obrazky proste NIKDO NEDIVA. Predelejte to, prosim.
Díky za připomínky,
Díky za připomínky, pracujeme na tom.
Přesně jste to vystihl,
Přesně jste to vystihl, já si třeba ny Hybridu nikdy obrázky neprohlížím. Vlastně jsem nad tím moc nepřemýšlel proč a až teď mi došlo, že je to proto, že to víceméně nejde.
Nějak jsem nepochopil k
Nějak jsem nepochopil k čemu to je? Jako elektroauto to má příliš malou baterii, jako supersport zase nedostatečný výkon. Takže jedině asi jako designérský kousek pro sběratele…
Jako elektroauto to má
Jako elektroauto to má malou baterii proto, že to není elektroauto, ale hybrid ;-).
To je asi slovíčkaření
To je asi slovíčkaření ale dobrá – opravuji – i jako plug-in hybrid to má malou baterii. (oproti Ampera/Volt)
Jardo,
není to čistý
Jardo,
není to čistý elektromobil a není to ani supersport.
Supersport je zpravidla pouze dvoumístný a má možnost jezdit jak na trackdays tak na silnici, více méně homologovaný závodní vůz. O nějaké praktičnosti (zavazadlový prostor, vysoká míra pohodlí,…) nemůže být řeč.
Tohle je plně čtyřmístné coupé kategorie GT, tedy luxusní a pohodlný sportovní vůz na rychlé cestování na dlouhé vzdálenosti. Ty bude ukrajovat jak nůž máslo a při příjezdu do městské aglomerace přepne na elektřinu. Přijde mi to jako inteligentní řešení. Výkon pro danou kategorii více než dostatečný, na daný účel i dostatečná kapacita baterie (samozřejmě, že bychom všichni nejraději jezdili jen na baterii a když by nám chytly saze, zapnuli bychom jednou za čas spalovací motor 😀 ). Samozřejmě, že další generace sériových BMW z toho budou těžit a právě ony budou mít větší baterie na úkor spalovacích motorů, ale to ukáže vývoj…
Chyba, neni to plne ctyr
Chyba, neni to plne ctyr mistne, ale jen 2+2. Pokud neverite mrknete na fotky, treba tady na hybridu.
Nebo zde jiz auto testovali a pisou: „The rear seats are vestigial at best. They’ll carry small children and luggage, however, which is a distinct benefit since the tiny 154-litre boot will only accommodate one airline-sized carry on.“
Tak jestli vam ty zadni sedacky pripadaji jako plnohodnotne GT, tak to teda smekam, asi mate nizke naroky 🙂
Omluva z mé strany.
Je
Omluva z mé strany.
Je logické, že málokteré, možná žádné kupé nebo GT nebude „plně“ čtyřmístné. Ale jedná se o skutečné, plnohodnotné GT (které není plnohodnotně 4 místné 🙂 ).
Sám vlastním sporotvní Volvo v konfiguraci sedadel 2+2.
A opravdu si nepřipadám, že mám nízké nároky. Záleží, co od vozu očekáváte a nač jej používáte. Na to, co potřebuji, je plně vyhovující – přeprava dvou dospělých a dvou dětí…
polovica z tej ceny je
polovica z tej ceny je marža….grc
Však vám nikdo nebrání
Však vám nikdo nebrání vyrábět si svoje auto a prodávat třeba jenom s tříprocentní marží 😀
Krasavec….
Krasavec….
Kravec, ale Tesla je stale
Kravec, ale Tesla je stale lepsia… som sklamany…
Tesla je hlavne vetsi a
Tesla je hlavne vetsi a levnejsi 🙂
coz je teda paradox, ktery bych teda necekal, ze nekdy reknu 😀
Tak ale zas Tesla za tie
Tak ale zas Tesla za tie peniaze neposobi takym luxusom (hlavne zvnutra), ako to dokaze BMW.
Pointou su ale jazdne vlastnosti a tie sa zatial evidentne nikomu mimo Tesly samotnej prekonavat nechce 🙁
Já chápu chlapci, že jste
Já chápu chlapci, že jste Teslou nadšeni, ale tady srovnáváte jablka s hruškami 😀
Tesla je pro mě sedan nejvyšší třídy, který se bude vyrábět (snad) ve vyšších počtech, jak je tomu i u jeho benzínové a naftové konkurence (BMW, M-B, Audi, Cadillac,…).
BMW i8 je sportovní Gran Turismo vyráběné v omezených sériích (stejně jako kdysi třeba BMW 850…).
Tesla se bude snažit cenu dolu a být přístupná pro masy, což je samozřejmě fajn. BMW jde cestou exluzivity a určitého testeru nových myšlenek a technologií, což je samozřejmě taky fajn. BMW je krásné, stylové, lehoučké, o kvalitě zpracování nemá cenu polemizovat. Jinak BMW dělá ty nejlepší spalovací mototry vůbec. A tohle je zajímavá alternativa. Po německých dálnicích nebo po Evropě můžete rychle cestovat, po městě jezdit čistě na elektřinu. Za mě paráda a palec nahoru!
Jiste, ja Vam urcite
Jiste, ja Vam urcite neodporuju 🙂
Ja jen ze i8 se casto na netu porovnava prave s Teslou, coz je samozrejme spatne…
By me ale zajimalo jakou to bude mit realnou spotrebu, kdyz se vybije baterie. 2,5l/100km to asi zvladne dokud je nabita baterka, ale co pak? 🙂