Před časem bavorský výrobce luxusních limuzín překvapil všechny příznivce alternativ, když ohlásil dva hybridy v podobě BMW X6 (Active)Hybrid a ActiveHybrid 7. Právě model BMW X6 ActiveHybrid, SUV s osmiválcovým motorem, točivým momentem 780 Nm, zrychlením během 5,6 s na 100 km/h a spotřebou 9,9 l/100 km, byl nedávno oficiálně představen v USA.
Při té příležitosti se magazínu Autocar.co.uk podařilo vyzpovídat Petera Tünnermanna, hlavní postavu celého projektu, o plánech BMW týkajících se hybridních aut. X6 a ActiveHybrid 7 jsou první dvě vlaštovky, nicméně BMW považuje podle Tunnermannových slov elektrifikaci v oblasti osobní dopravy za čím dál tím důležitější.
„Hybrid je prvním krokem směrem k realizaci cíle bezemisní motorové opravy, řekl doslova zmíněný pán a nejspíš tak našponoval uši všech příznivců elektromobility. A proč se BMW rozhodlo využít jednou mild-hybrid a podruhé plný hybrid? „Mild hybrid je mnohem jednodušší na modifikaci existujícího vozidla a může být podpořen lithium-iontovou baterií, která nabízí rychlé dobíjení,“ vysvětlil. „Není ale schopen jízdy s nulovými emisemi. Plný hybrid je mnohem komplexnější a vyžaduje mnohem větší baterii, která významně zvyšuje cenu. Proto jsme použili NiMH,“ doplnil.
Na jaké další hybridní automobily se tedy můžeme od BMW těšit? „Modely řady 3-, 5- a 7- jsou jasně mnohem lépe uzpůsobené pro mild-hybrid pohon, především díky jejich masovému záběru. Větší a těžší modely jako X3, X5 a X6 jsou schopné získat plně hybridní pohon,“ řekl Tünnermann. Nakonec dodal, že třetí hybridní model odhalí automobilka během následujících 12 měsíců. Řekl také, že v rámci programu BMW EfficientDynamics se poohlížejí po možnosti diesel-hybridního pohonu.
SUV- Stupid Ugly Vehicle –
SUV- Stupid Ugly Vehicle – tyhle auta nebudou ekologický i kdyby byly poháněný elektromotorem. Vysoké těžiště, velká hmotnost – fyziku prostě nezabijem.
9,9 l spotreba. Nejak mi
9,9 l spotreba. Nejak mi unika, aka by mala byt vyhoda tohoto hybridu, oproti klasickej verzii a preco by si ju mal niekto kupit. Tiez mi trochu unika pointa celkoveho konceptu BMW X6. Je to off-road s aerodynamickym tvarom sportoveho auta na ukor batozinoveho priestoru.
BMW X6 je teraz hybrid
BMW X6 je teraz hybrid nielen tvarom, ale aj motorom. Tiež mi pri tejto spotrebe uniká podstata hybridného pohonu.