Autosalon Ženeva 2020: Volkswagen Golf GTE plug-in hybrid

Na autosalonu v Ženevě (5. až 15. března 2020) budou ve světové premiéře vystaveny nové modely Golf GTI, Golf GTE a Golf GTD.

Světové premiéry sportovních ikon v Ženevě: Nový Golf GTI, Golf GTD a Golf GTE
foto: Volkswagen

Volkswagen stvořil před 44 lety sportovní ikonu, Golf GTI. Po ní následoval v roce 1982 první Golf GTD a v roce 2014 první Golf GTE s externě nabíjitelným hybridním pohonem.

Externě nabíjený hybridní pohon modelu Golf GTE zahrnuje čtyřválec TSI o výkonu 110 kW, elektromotor s výkonem 85 kW, 6stupňovou převodovku DSG a novou sadu lithium-iontových akumulátorů. Hybridní pohon poskytuje celkový nejvyšší výkon soustavy 180 kW a maximální točivý moment 400 N.m.

Oproti předchůdci se výrazně prodloužil dojezd s výhradně elektrickým pohonem, a to až na cca 60 km. K prodloužení dojezdu přispívá vylepšená aerodynamika nového Golfu a o 50 procent vyšší kapacita sady akumulátorů (13 kWh). Golf GTE umožňuje elektrickou jízdu s nulovými emisemi rychlostí až 130 km/h.

Sériově dodávané světlomety LED v nízké poloze propůjčují společně s maskou chladiče čelní partii markantní výraz. Úzká lišta pod předním okrajem kapoty motoru zaujímá celou šířku přídě a má jednu ze tří specifických barev – červenou v případě GTI, modrou pro GTE a stříbrnou u GTD.

Po zapnutí světel pro denní svícení zvýrazňují tuto markantní linii dvě souvislé linie LED sahající až k logu značky Volkswagen. Tím vzniká zcela nový, nezaměnitelný přední světelný design modelů Golf GTI, GTE a GTD.

Rovněž markantní a nezaměnitelná je velká, nedělená, voštinová mřížka spodního otvoru pro přívod vzduchu, kterou na přání doplňují integrované mlhové světlomety.

Přestože Volkswagen osmou generaci Golfu, a tím i modely GTI, GTE a GTD, ve velkém rozsahu digitalizoval a síťově propojil, zahrnuje vnitřní výbava mnoho tradičních znaků verzí GT.

Z původního sportovního volantu se však vyvinul nový multifunkční sportovní volant obšitý kůží, s dotykovým ovládáním a integrovaným tlačítkem systému Travel Assist, který umožňuje výkonným verzím modelu Golf asistovanou jízdu rychlostí až 210 km/h.

Zachována zůstala tři stříbrná ramena volantu. V modelu GTI je prostřední rameno zušlechtěno červenou vnitřní plochou, v GTE je tato část modrá a v GTD stříbrná.

Nepostradatelný je také klasický kostkovaný vzor čalounění sportovních sedadel, nyní však v nové podobě s označením „Scalepaper“. Šedo-černé kostky jsou doplněny červeným (GTI), modrým (GTE) nebo světle šedým (GTD) prošíváním.

tisková zprýáva

11 Comments on “Autosalon Ženeva 2020: Volkswagen Golf GTE plug-in hybrid”

  1. Pokud bude spotřeba jako u mého Superbu iV combi.
    Tak při

    Pokud bude spotřeba jako u mého Superbu iV combi.
    Tak při prázdné baterii, plné auto, mimo dálnici 5,9l. Jízda občas rychlé předjetí kamionu jinak klasika po první třídě. Reálně tedy po zajetí a bez prudkých předjíždění 5,5-6,5 litru dle stylu jízdy řidiče.

    Dálnice bez baterie zatím nevím nemám EL značky, musí se na ně čekat 14 na úřadech je nemají (ač převozka platí 10 dní). Takže zatím na standardních číslech.

    Po dálnici 140 km/h cca prvních 5 km. Pak klesá možný výkon takže reálně dlouhodobě 120km/h. (max 85kW, stálý 55kW)

    Jinak auto úplně pecka, zpracování, akcelerace super. Asistenty parádně fungují, neperu se s nimi.
    Mobilní aplikace je potřeba ještě vyladit, ale nic hrozného.

        1. Ano, i Lexus hybrid, co mám, tak má spotřebu na úrovni
          Ano, i Lexus hybrid, co mám, tak má spotřebu na úrovni dieselu. Pro představu, 6-válec 3,5 litrů s výkonem kolem 250 kW a dlouhodobá spotřeba za 50 tisíc km je 7,6. A to jezdím většinu dálnice, i když na tempomat 130-140.

          Ale záleží jak dobře to má koncern udělané.

      1. To nemusí být pravda. Spotřeba se velmi výrazně odvíjí
        To nemusí být pravda. Spotřeba se velmi výrazně odvíjí od způsobu jízdy. Jelikož prudké akcelerace a decelerace převezme elektromotor, který navíc samozřejmě rekuperuje, tak fos. motor může běžet v otimálním režimu a s optimální spotřebou. Samozřejmě, závisí to i na tom, jak je celá soustava vyladěná a zda jde o sérový nebo paralelní hybrid, ale spotřeba bude, i při podstatně vyšší hmotnosti, pořád velmi nízká oproti klasickému spalováku. Další výhodou je, že postačují jednodušší a menší katalyzátory a filtry pevných částic. Opět z důvodu optimálního naladění spalovacího motoru.

Napsat komentář