Volkswagen Golf GTD nabídne nejvýkonnější a zároveň nejhospodárnější turbodiesel

Volkswagen oslaví na mezinárodním Ženevském autosalonu (5. až 15. března) světovou premiéru modelu Golf GTD.

Golf GTD díky novému motoru snoubí suverénní dynamiku s vysokou hospodárností a minimálními emisemi.
foto: Volkswagen

První Volkswagen Golf GTD byl představen v roce 1982 a do kompaktní třídy vnesl nové impulzy svým turbodieselem a podobným sportovním charakterem, jakým se vyznačoval první Golf GTI. Dlouhou tradici verzí „GTD“ přenese do budoucnosti vrcholná vznětová verze vycházející z nové, osmé generace modelu Golf.

Na dynamickém konceptu prvního modelu Golf GTD se ani po téměř čtyřech desetiletích nic nezměnilo. Nový Volkswagen Golf GTD bude znovu jedním z nejhospodárnějších a současně i nejsportovnějších kompaktních modelů na trhu.

Výrazného zvýšení výkonových parametrů bylo dosaženo s minimálními emisemi. Sportovní TDI se může pochlubit optimalizovanou účinností a dalším snížením emisí CO2. Současně se zlepšily reakce motoru na povely řidiče.

Díky novému systému Twindosing SCR s dvojitým vstřikováním kapaliny AdBlue se podařilo v porovnání s předchůdcem enormně snížit emise oxidů dusíku. TDI nového modelu Golf GTD se tak řadí mezi nejčistější spalovací motory na světě.

Čtyřválec se ostatně spouští pulzujícím tlačítkem na zcela digitalizované přístrojové desce, které symbolizuje tep nové doby. Vozidlo na obrázku výše je studií, která se příliš neliší od budoucí sériově vyráběné verze.

tisková zpráva

63 Comments on “Volkswagen Golf GTD nabídne nejvýkonnější a zároveň nejhospodárnější turbodiesel”

  1. Motor TDI nového modelu Golf GTD se tak řadí mezi
    Motor TDI nového modelu Golf GTD se tak řadí mezi nejčistější spalovací motory na světě jen do té doby, dokud nenatankuje první nádrž nespecifikovanou naftou z levného zdroje. Pak pomalu kaput vstřikování a nejčistší motor TDI z dílny Volkswagenu přestává patřit mezi nejčistší motory na světě. Může mi někdo z odborníků Volkswagenu říci, jak dokáží zabránit, aby jakýkoliv uživatel nenatankoval druhořadou naftu z nespecifikovaného zdroje?
    Dále bych chtěl znát jak se takový motor chová v zimě, když je teplota motoru pod bodem mrazu a jakýkoliv majitel požaduje od vozu výkon. Studený olej, studený filtr, zmrzlá nafta. Ono v laboratoři se dějí věci jinak, než v reálném světě a pánové z Volkswagenu to jistě ví, jen tuto skutečnost jaksi nezveřejňují.

    1. Všude je to stejné, chce to kvalifikovaného a dobrého
      Všude je to stejné, chce to kvalifikovaného a dobrého uživatele.
      To co popisujete je fakt – automobilka tomu nezabrání, je to na uživateli.
      Analogicky – jak zabráníte uživateli elektromobilu, aby nepřebíjel/nepodbíjel baterku, aby z ní v zimě za studeného stavu nestahal nesmyslný výkon. Aby rozpálenou baterku pod dálniční jízdě nepřipojil na rychlo nabíječku?

      Když bude uživatel pako, tak zlikviduje elektromobil stejně dobře jako auto se spalovacím motorem.

      1. Tomu se da zamezit pomoci BMS a palubniho pocitace. Mrknete,
        Tomu se da zamezit pomoci BMS a palubniho pocitace. Mrknete, jakou ma Etron rezervu (rozdil mezi celkovou a vyuzitelnou kapacitou), tam se predpoklada, ze uzivatel bude pako. Pro vyuziti vysoke akcelerace i pri studene baterce by mohlo napomoci pouzivani ultrakapacitoru, kter eby vyhlazovaly jak vybijeci tak nabijeci spicky. Co se tyce teple baterky a nabijeni, tak vyrobce muze (vlastne mel by) baterku klimatizovat.
        Rekl bych, ze pokud je BEV dobre vyreseno, je mene nachylne na uzivatelske chyby. Ja treba nedokazu parnerce vysvetlit, ze kdyz jede se studenym spalovakem, ze jej nema do kopce (mame dedinu v udoli) vytacet a nema v kopci radit nahoru, ale ten kopec pekne vyjet na dvojku 1400 otacek. Prece jen ma jen 100 m na delku. Jenze ona dost casto specha. Nastaveni nabijeni na 12 carek z 16ti zvlada perfektne.

        1. Berte konkrétně, které auto to má – ten dieselovej golf
          Berte konkrétně, které auto to má – ten dieselovej golf je taky na trhu s kůží s tím co je…

          Jsou tam ty superkapacitory? Nebo je to jen další vize budouncnosti?
          Bude baterku nachlazovat, pokud nebude vědět, že chcete navíc dobíjet?

          Pěkná knížecí rada – točit auto se spalovákem do kopce 1400 otáček je vražda…

          1. Priznam se, ze nevim, zda tamty ultrakapacitory jsou, prijdou
            Priznam se, ze nevim, zda tamty ultrakapacitory jsou, prijdou mi tam logicke. Ale jinak BMS chrani baterku docela dorbe, kdyz ji porovnate s zivotnosti s tou v mobilu nebo notasu.
            Je 1400 otacek na naftaka moc nebo malo? A rozhodne se mi zda lepsi ten kousek vyjet na dvojku (kdy jde motor polehku), nez tam cpat v pulce kopce trojku a donutit jej vice zabirat.

            1. Nejsou bo jsou drahé a to jak fakt
              BMS žádný zázrak není

              Nejsou bo jsou drahé a to jak fakt
              BMS žádný zázrak není – stačí si projít bezpečnostní nosmy pro baterky. Mimochodem když vím, jak se chovat k baterkám tak ani v mobilu a ntb ji nemám ve špatném stavu.
              Samozřejmě málo – naftu točit pod 1 500 RPM je sice ambiciozní, ale hodně o řidičském umu, automaty to umí dlouhodobě blbě a lidi ještě hůř. Jak víc zabírat? Chápete vůbec fyzikálně problém a funkci převodovky?

              1. Mate nejaky SW, kterym dokazete u mobilu ci notasu nastavit
                Mate nejaky SW, kterym dokazete u mobilu ci notasu nastavit max nabiti na 80 % a pripadne pri vybiti pod 10, aby se oboje uspalo? Pokud BMS neni zadny zazrak, proc tedy vydrzi ty stejne baterky vic cyklu?
                Ja si myslim, ze fci prevodovky chapu. A myslim si, ze chapu spravne (prip. me opravte), ze pokud pojedu do kopce na 1400 otacek na dovjku, tak bude lepsi nez motor roztahovat na 1250 otacek na trojku. Samozrejme studeny motor nechci tocit pres 2000. Pokud pojedu na vyssi prevodovy stupen, musim dodat do valcu vice paliva, motor zaziva vyssi razove namahani, nez kdyz pojede polehku.

                1. se SW si na androidu můžete hrát třeba s Accu
                  se SW si na androidu můžete hrát třeba s Accu Battery.
                  Jasně, že BMS žádný zázrak není – je to lepší než nic, ale umí to tak srovnat články (nejčastěji vybitím do odporu na hodnotu napětí nejhoršího článku), změří to nějak proud a nějak to posčítá napětí, v lepším případě to zná nějaké teploty. Např práce s poklesem napětí pod zátěží se pro většinu BMS zmůže max na nějaký warning.

                  Co jste popsal, přeloženo do mé řeči: je lepší jet do kopce s podtočeným autem, než s brutálně podtočeným autem.
                  Proč si myslíte, že motoru vadí vytočit nad 2000 RPM? – určitě je to pro něj lepší ho držet někde 1900 RPM než 1400 nebo 1250 RPM

                2. Diky, nastuduji. Vic me to tedy trapi u notasu jak u telefonu,
                  Diky, nastuduji. Vic me to tedy trapi u notasu jak u telefonu, ale urcite nastuduji i pro telefon.
                  Co by dle Vas mel jeste BMS delat, aby se vyrazneji prodlouzila zivotnost baterii?
                  Vzdy mi to rikal tatka, ze nemam vytacet studeny motor, jinak urvu vanu (to rikalaval u T613), dale jsem i nedavno cetl nejake rady na automobilovych serverech, ze se studeny motor nema vytacet (nejsme si jist, zda tam padlo tech 2000 otacek ci ne). Ale logicky, pokud vyjhizdite z domu do kopce, ktery ma 100 m na delku, budete zbytecne motor vytacet do 2500 – 3000 otacek, abyste mohl po padesati metrech radit na trojku a mel tim padem 1500 – 2000 otacek, nebo tech 50 metru jeste pojedete pozvolna na dvojku a nebudete si zbytecne hrat s plynem a zaradite az za horizontem, kde je to mirne z kopce a tudiz pro razeni na vyssi stupen je to (dle meho nazoru) idealnejsi?

                3. Definování parametrů BMS co, jak a hlavně proč by měla
                  Definování parametrů BMS co, jak a hlavně proč by měla BMS dělat fakt není na takovéhle forum, ale dobře se za to platí.

                4. Do toho kopce bych jel na takový přecodový stupeň, abych
                  Do toho kopce bych jel na takový přecodový stupeň, abych tam měl cca. kolem 2000 otáček.

                  PS:
                  Pokud bych použil výraz „ideálnější“ nebo ještě hůř „nejideálnější“ u zkoušky z Optimalizace sítí u prof. Janáčka, tak už pak nemusím říkat nic a rovnou si vybrat náhradní termín 🙂

      2. Jenže natankování špatné nafty leckdy neovlivní ani sám
        Jenže natankování špatné nafty leckdy neovlivní ani sám uživatel. Teplotu motoru,oleje, filtru v lednu venku po nastartování rovněž uživatel neovlivní. Automobilka neovlivní ani krátké trasy s takovým motorem jenž uživatel jezdí po městě. A to všechno má vliv na ten jejich takzvaný čistý diesel.

        1. Natankování špatné nafty lze eliminovat tím, kde kdo
          Natankování špatné nafty lze eliminovat tím, kde kdo tankuje, případně může tankovat „prémiové palivo“

          Teplotu motoru, oleje atd neovlivní (pokud nemá auto v garáži), ale může se k tomu autu zachovat slušně, že ho nepodtáčí a nepřetáčí – říká tomu řidičské umění – ano věc, co dneska 2/3 řidičů už nemají.
          Krátké trasy uživatel uvlivní – koupit si dneska naftové auto na pojížděčky po městě může jen neřidič.

          Neobhajuju, že je nafta super, jen konstatuji, že přes všechnu techniku jsou auta (jakákoliv) hlavně o řidiči…a čím dál víc vidím jako nejlepší ochranu životního prostředí z individuální dopravy v tom, že řízení nebude běžné – bude to znova o umění a znalostech, holt ne každý bude moci držet volant

          1. Ani „premiové“ palivo není zárukou kvality paliva
            Ani „premiové“ palivo není zárukou kvality paliva nacházejícího se v nádržích čerpací stanice, která zrovna prosakuje. Kvalitu paliva ovlivňuje příliš mnoho faktorů od samotné ropy až po dobu skladování v samotné nádrži auta. A řekněte lidem, že si mají za premiové paliva připlatit, když žádný zásadní rozdíl běžný uživatel řidič-neřidič necítí. Kromě toho, že musí vydat víc peněz z poloprázdné peněženky.

            Neřidičů na silnicích potkávám stále více a více.

            Kudy z toho ven???

            1. Ano kvalitu ovlivňuje spousta faktorů, ale je třeba jít po
              Ano kvalitu ovlivňuje spousta faktorů, ale je třeba jít po tom gro.
              Jsou dodavatelé nekvalitou profláklí a dodavatelé, kde je na kvalitu dbáno – mohu jet k těm, kde je kvalita známa – to velmi eliminuje riziko…
              Jistě za kvalitu se holt platí (i když…skoro bych řekl, že je to spíš o znalostech a orientaci v oboru)…a to se nerado slyší…je to o prioritách – buď může většina národa mít hadry Adidas (nebo co letí dneska za značku), novej iPhone a jíst humusy a jezdit v autech na utrejchy, nebo holt nebudou mít super značkový hadry, nebudou mít iPhone, ale budou jíst lépe a auta budou taky čištější, že nespalují humusy…o tom, že by většina národa měla šanci dosáhnout na elektromobily si iluze nedělám..

              Je-li peněženka poloprázdná na nádrž benzínu – nikdy z ní nebude možno zaplatit řádově dražší elektromobil.

  2. A o čem ten článek vlastně je? O tom, že ten golf je
    A o čem ten článek vlastně je? O tom, že ten golf je nejlepší auto na světě a že si ho máme koupit?
    Marně jsem se v článku snažil vyčíst nějaké informace o použité technice a dozvěděl jsem se jen, že má pulzující startovací tlačítko na digitalizované přístrojovce.

    1. Pokud jim to někdo bude kupovat, tak v pohodě, ať klidně
      Pokud jim to někdo bude kupovat, tak v pohodě, ať klidně vyrábí 🙂

      O spalovací auta je zatím zájem, tak je vyrábí a snaží se omezovat emise, co to technologicky jde. No a ruku v ruce s tím vyrábí i elektromobily, ať už kvůli snížení flotilových emisí nebo i kvůli tomu, že tomu věří.

                1. Občas bych za reakci „trhni si“ i poděkoval 😀 (ale o tom
                  Občas bych za reakci „trhni si“ i poděkoval 😀 (ale o tom až jindy).

                2. řekl někdo, kdo si hraje na „korektního“, ale je zde
                  řekl někdo, kdo si hraje na „korektního“, ale je zde považován svými „vědomostmi“ za nejhloupějšího, až je všem k smíchu, prostě takový „korektní“ šáša, parodie si o skeč říká 🙂

    1. Nebylo by to DOBRÝ – jen by to nebylo tak BLBÝ jako to je.
      Nebylo by to DOBRÝ – jen by to nebylo tak BLBÝ jako to je. Vyrábění energie neobnovitelným způsobem (spalováním) je prostě jen buď blbý, nebo hodně blbý, nebo tragický. Nikdy se nemůže dostat do skupiny UJDE TO, natož DOBRÉ či vyšší.

    1. Nekdo vlastni solarni elektrarnou a nekdo elektrinou ze site.
      Nekdo vlastni solarni elektrarnou a nekdo elektrinou ze site. Mix obsahuje od vodnich elektraren, pres vetrnne, solarni, uhelne az jaderne. A nepocitejte jen CO2. Vetsina tech nejjedovatejsich zplodin z dieselmotoru v elektrarnach nevznikaji, nebo jsou odfiltrovany. Rakovinu maji nejvic dieselmotory na krku.

Napsat komentář