Autosalon Ženeva 2019: Kia představí nový koncept elektromobilu

Kia na mezinárodním ženevském autosalonu 2019 odhalí nový koncept elektromobilu. Model, za jehož podobou stojí evropské návrhářské centrum Kia ve Frankfurtu, je vizuálním zhmotněním snah automobilky posunout se kupředu v odvětví elektrifikace.

Kia svůj nový koncept elektromobilu odhalí dne 5. března 2019.
foto: Kia

„Smyslem automobilového designu je získat si srdce a rozbušit jej o něco rychleji a déle – a domníváme se, že neexistuje naprosto žádný důvod, proč by tomu mělo být u elektromobilů jinak,“ říká Gregory Guillaume, viceprezident pro design ze společnosti Kia Motors Europe.

„Naší představou byl čistě elektrický vůz, který zareaguje na obavy zákazníků ohledně dojezdové vzdálenosti, výkonu, dobíjecích sítí a jízdní dynamiky, ale který vám současně svým vzhledem nažene husí kůži a za jízdy způsobí mrazení v týlu,“ vysvětluje Guillaume.

„Náš čistě elektrický koncept byl proto navržen tak, aby vám nejen rozproudil krev v žilách, ale také naznačil směr našeho holistického a emotivního přístupu k elektrifikaci.“

tisková zpráva

10 Comments on “Autosalon Ženeva 2019: Kia představí nový koncept elektromobilu”

    1. Tohle spíš bude kopie VW ID. vyráběná o 1-2 roky
      Tohle spíš bude kopie VW ID. vyráběná o 1-2 roky později.
      Ono se zdá, že Hyundai-Kia jsou v elektroautech napřed, ale není to pravda, a zatím všechny jejich modely mají nespecializovanou platformu, kderá musí stále počítat se zástavbou fosilních motorů. A třeba nabíjení úplně zepředu není až tak vhodné a může v zimě nabírat za jízdy sníh a namrzat.

          1. Nechci se hádat o tom, jak funguje automotive, protože to
            Nechci se hádat o tom, jak funguje automotive, protože to vím velice přesně. Zapomněl jsem dodat i s relativně slušným ziskem, za slušnou cenu. Když můžu ponechat většinu dílů společných s fosil verzí, tak v jednicích na počet vyrobených kusů určitě budu mít určitě menší náklady na elektrovůz.
            Například společná platforma pro fosil/elektro, dejme tomu
            1 milion ku 100 tisíc za rok se rovná, že musím rozpustit náklady do 1,1 milionu vozů, jasně některé díly jsou specifické, ale úspora na společných dílech a hlavně také na logistice je obrovská.
            Dejme tomu jen elektroplatforma využitelná pro 3 modely, každý
            po 200 tisících za rok. Náklady rozpočítáš do 600 tisíc aut a toto číslo zatím žádná auto nevyrábí, tam se hraje například v koncernu na EUROcenty a musíš vše vyvinout od nuly.
            OK, ROZUMÍME SI?

Napsat komentář