Kia na mezinárodním ženevském autosalonu 2019 odhalí nový koncept elektromobilu. Model, za jehož podobou stojí evropské návrhářské centrum Kia ve Frankfurtu, je vizuálním zhmotněním snah automobilky posunout se kupředu v odvětví elektrifikace.
foto: Kia
„Smyslem automobilového designu je získat si srdce a rozbušit jej o něco rychleji a déle – a domníváme se, že neexistuje naprosto žádný důvod, proč by tomu mělo být u elektromobilů jinak,“ říká Gregory Guillaume, viceprezident pro design ze společnosti Kia Motors Europe.
„Naší představou byl čistě elektrický vůz, který zareaguje na obavy zákazníků ohledně dojezdové vzdálenosti, výkonu, dobíjecích sítí a jízdní dynamiky, ale který vám současně svým vzhledem nažene husí kůži a za jízdy způsobí mrazení v týlu,“ vysvětluje Guillaume.
„Náš čistě elektrický koncept byl proto navržen tak, aby vám nejen rozproudil krev v žilách, ale také naznačil směr našeho holistického a emotivního přístupu k elektrifikaci.“
Další kopa žvástů vo ničem.
Další kopa žvástů vo ničem.
Pokud to beru cernobile, to je pohled na zadek konceptu? Bylo
Pokud to beru cernobile, to je pohled na zadek konceptu? Bylo by to hezci.
Souhlasím, kdyby takhle udělali zadek, tak to bude
Souhlasím, kdyby takhle udělali zadek, tak to bude hustokrutý.
To je nějaká nemoc dělat samý koncepty. Se nakazili od VW?
To je nějaká nemoc dělat samý koncepty. Se nakazili od VW?
Tohle spíš bude kopie VW ID. vyráběná o 1-2 roky
Tohle spíš bude kopie VW ID. vyráběná o 1-2 roky později.
Ono se zdá, že Hyundai-Kia jsou v elektroautech napřed, ale není to pravda, a zatím všechny jejich modely mají nespecializovanou platformu, kderá musí stále počítat se zástavbou fosilních motorů. A třeba nabíjení úplně zepředu není až tak vhodné a může v zimě nabírat za jízdy sníh a namrzat.
Tak asi může nabírat sníh a třeba i vodu a třeba i
Tak asi může nabírat sníh a třeba i vodu a třeba i namrzat. Za dvě zimy mi přední nabíjení nic nenabralo a ani nezamrzlo.
Plácáš hovadiny.
A právě proto, že nemají specializaovanou platformu,
A právě proto, že nemají specializaovanou platformu, která přináší mnoho výhod, ale také negativ si mohou dovolit vyrábět elektromibily za celkem rozumné ceny. Rozpustí náklady na elektro do miliónů spalováků.
Jsi upad ne? Kona mini SUV za 1,3 milionu korun.
Tak jak
Jsi upad ne? Kona mini SUV za 1,3 milionu korun.
Tak jak píšeš, to reáně prostě nefunguje.
Nechci se hádat o tom, jak funguje automotive, protože to
Nechci se hádat o tom, jak funguje automotive, protože to vím velice přesně. Zapomněl jsem dodat i s relativně slušným ziskem, za slušnou cenu. Když můžu ponechat většinu dílů společných s fosil verzí, tak v jednicích na počet vyrobených kusů určitě budu mít určitě menší náklady na elektrovůz.
Například společná platforma pro fosil/elektro, dejme tomu
1 milion ku 100 tisíc za rok se rovná, že musím rozpustit náklady do 1,1 milionu vozů, jasně některé díly jsou specifické, ale úspora na společných dílech a hlavně také na logistice je obrovská.
Dejme tomu jen elektroplatforma využitelná pro 3 modely, každý
po 200 tisících za rok. Náklady rozpočítáš do 600 tisíc aut a toto číslo zatím žádná auto nevyrábí, tam se hraje například v koncernu na EUROcenty a musíš vše vyvinout od nuly.
OK, ROZUMÍME SI?
evidentně se nakazili od Audi… mají stejné příznaky –
evidentně se nakazili od Audi… mají stejné příznaky – anténky místo bočních zrcátek.