Další z mnoha sportovně laděných novinek na autosalonu Ženeva 2016 je koncept elektromobilu Italdesign GTZero s avizovaným dojezdem 500 km.
foto: Italdesign
Nový koncept sportovního elektromobilu Italdesign GTZero staví na modulárním karbonovém rámu s hliníkovými podrámy. O pohon auta se starají tři elektromotory.
Dva jsou umístěny na přední nápravě, jeden na zadní. Podle společnosti Italdesign (tu svého času koupilo Lamborghini a ty zase v roce 1998 koupilo Audi, resp. Volkswagen) je možné vytvořit i hybridní verzi auta a celkově ho snadno konfigurovat dle přání.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Clipper: Elektrický krasavec z Itálie
Celkový výkon elektromobilu Italdesign GTZero je 483 koní, max. rychlost omezena na 248 km. S takovou vůz určitě avizovaných 500 km na jedno nabití neujede, ale v „klidnějším módu“ se třeba téhl cifře přiblíží.
Design auta je podle tiskové zprávy ovlivněn klasikami jako Alfa Romeo Scighera, Daewoo Bucrane a Bizzarini Manta. Jasně jsou v něm vidět ale i moderní supersporty typu Ferrari GG50 a Lamborghini Huracan.
Ostatně, na jeho vývoji se podílel i bývalý šéf Lamborghini Filippo Perini. Nabití do 80 % kapacity baterie prý auto zvládne za 30 minut. Žádné další podrobnosti týkající se specifikace nebo baterií oznámeny nebyly.
Teda je to povedené,
Teda je to povedené, pěkné. Ale stát to mezi panelákama a denně s tím jezdit do rachoty, byť z vesela, tak to by u nás nešlo. Ale je dobře to, že EV vznikaj a trh má konkurenci…
Denně s tím jezdit do
Denně s tím jezdit do rachoty by nešlo třeba ani v Německu, jak se ukázalo, když díky malé výšce uvízli na obyčejném vyvýšeném přechodu pro chodce :-).