Elektromobily mají tu výhodu, že nepotřebují řazení a fungují podobně jako auto s automatickou převodovkou. Někteří konstruktéři by ale rádi viděli manuál i v elektromobilech. Jejich přání vyslyšela britská automobilka Morgan, která na autosalonu Ženeva 2012 představila retro elektromobil Morgan Plus E.
foto: Morgan Motors
Elektrický retro roadster Morgan Plus E v podobě pojízdného prototypu vychází z modelu Plus 8. O pohon auta se stará 120kW elektromotor Zytek doplněný o li-ion baterie. Běžně tam místo něj bývá osmiválec od BMW, který ale nenabízí krouťák 380 Nm.
Morgan připravuje elektrický roadster Plus E – s manuální převodovkou
Morgan slibuje max. dojezd na jedno nabití až 193 km při zrychlení z 0 na 100 km/h během šesti vteřin. Max. rychlost je 185 km/h. Zdaleka nejzajímavější je ale na novém elektrickém Morganu samozřejmě pětistupňová převodovka.
Elektromotor je uložen ve středovém tunelu a pohání zadní nápravu. Šasi je vyrobeno z hliníku, celková hmotnost auta je 1250 kg. Podle Steva Morrise je pro Morgan Motors i nadále primární to, aby řízení auta byla zábava. A tomu byl podřízen i vývoj elektrického Morganu.