Autosalon Tokio 2017: elektrické SUV Mitsubishi e-Evolution Concept

redakce - 25 Říjen 2017

Společnost Mitsubishi na 45. ročníku autosalonu v Tokiu, který 27. října 2017 otevře své brány veřejnosti, oslaví světovou premiéru svého modelu Mitsubishi e-Evolution Concept.auto elektromobil Mitsubishi e-Evolution Concept

Velký šestiúhelník na zádi se inspiroval krytem rezervního kola ikonického SUV, legendárního modelu Mitsubishi Pajero, který je představitelem nejlepších terénních vozů a současně jednou z nejkultovnějších kapitol v historii Mitsubishi.
foto: Mitsubishi

Vysoce výkonné SUV na čistě elektrický pohon zhmotňuje novou strategii značky vč. nového sloganu „Drive your Ambition“. Nová strategie Mitsubishi odráží dobrodružný a progresivní mentální postoj zaměřený na inspirující design a modely.

Mitsubishi e-Evolution Concept je technickým prototypem, ukazujícím strategické směřování značky Mitsubishi Motors. Přináší silné stránky vozů SUV i elektromobilů se schopnostmi začleňovat nové systémy v souladu s požadavky zákazníků po mobilitě s konektivitou.

Mitsubishi jako průkopník elektromobility ještě rozšíří a urychlí nasazování vozů s elektrickým pohonem. Posune technologické hranice cestou důsledně integrované umělé inteligence (AI), konektivity, palubních systémů a cloud computingu.

Mitsubishi je proslulé svojí dlouhou a bohatou historií. Řekneme-li „Mitsubishi Motors“, ihned nás napadnou osvědčené jízdní schopnosti v terénu v kombinaci se špičkovým pohonem 4WD.

Mitsubishi e-Evolution Concept

Mitsubishi e-Evolution Concept
foto: Mitsubishi

Vlajkonošem špičkových schopností pohonu 4WD nyní bude právě koncepční Mitsubishi e-Evolution Concept. Z designu konceptu je zřejmá ochota zakousnout se všemi koly do povrchu vozovky i agilita velmi schopného cestovního vozu pro výpravy za hranice města.

Černá maska chladiče je schována za sklem, čímž decentně naznačuje zařazení vozu do kategorie vysoce výkonných elektromobilů. Za skleněným štítem je možné spatřit kamery a senzory, zde zvýrazněné modrými linkami.

Pod světlomety zaujmou velké otvory přívodu vzduchu, připravené účinně chladit elektricky ovládané brzdové třmeny. Kvůli ještě lepší aerodynamice je přiváděný vzduch veden kolem drobných ocasních ploutví na zadních C-sloupcích a následně se odtrhuje od karoserie po obou stranách zadního nárazníku.

Mitsubishi e-Evolution Concept

Mitsubishi e-Evolution Concept
foto: Mitsubishi

Ostře skloněné čelní sklo a krátké převisy propůjčují modelu Mitsubishi e-Evolution Concept jedinečný boční profil, který by bez přítomnosti elektrického pohonu nebyl myslitelný.

Z vysoké světlé výšky, krátkých převisů karoserie, svalnatých ramen a úzkých boků přímo čiší hbitost a agilita. Velká kola umístěná v rozích karoserie vypovídají o mohutném točivém momentu systému 4WD. Masivní žebra ubíhající po obou stranách střechy ještě zvýrazňují atletický postoj celého vozu.

Z pohledu do kabiny je zřejmé, že návrháři studie konceptu měli možnost ignorovat tradiční nepřestupitelné hranice. Pohon konceptu zajišťuje trojice elektromotorů s mohutným zátahem, a tak díky absenci velkého spalovacího motoru pod kapotou měli designéři mnohem větší volnost při návrhu zbrusu nového kokpitu.

Přístrojový panel před řidičem zdánlivě pluje prostorem. Staví přitom na horizontálním provedení, charakteristickém pro všechny vozy Mitsubishi – informace se tradičně zobrazují nad vodorovnou osou, zatímco ovládací prvky najdeme o něco níže.

Horizontální přístrojový panel v roli jakési libely elektronického hledáčku usnadňuje odhad náklonu vozidla při jízdě v terénu – další ukázka toho, jak forma následuje funkci.

Mitsubishi e-Evolution Concept

Mitsubishi e-Evolution Concept
foto: Mitsubishi

Napříč celou přístrojovou deskou se rozpíná velká plochá obrazovka. Zde se zobrazují venkovní podmínky, údaje navigace a další důležité pokyny. Velkou obrazovku lemují dva menší displeje zprostředkující záběry přední a zadní kamery.

Celoskleněná okna poskytují prakticky neomezený rozhled v rozpětí 360°, kdy řidič získává pocit, jak by seděl v kokpitu stíhacího letounu.

Mozkem studie Mitsubishi e-Evolution Concept je systém umělé inteligence (AI), který dále posouvá řidičovy schopnosti. Systém AI díky soustavě senzorů dokáže okamžitě sledovat změny stavu vozovky a aktuální dopravní situace, stejně tak jako záměry řidiče.

Jelikož systém dovoluje hladce koordinovat záměry majitele s výkonovými charakteristikami vozidla, účinně podporuje řidiče všech schopností. Snazší a bezpečnější ovládání vozu pak znamená posun motoristických zkušeností na novou úroveň.

Díky speciální funkci osobního kouče v rámci systému umělé inteligence je možné řidiči předávat nové znalosti, a tak nenuceně zlepšovat jeho řidičské schopnosti.

Systém si nejprve vytvoří celkový obraz o úrovni řidičských schopností a následně připraví program školení, na jehož základě poskytuje rady prostřednictvím hlasového dialogu a velkého displeje na přístrojové desce.

Ve výsledku tak řidič bez ohledu na úroveň vlastních schopností rychle získá vůz, který se chová přesně podle jeho záměrů, a brzy tak zakusí požitek z jízdy na dříve nepoznané úrovni.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

off

Čínskej startup co zvedl hozenou rukavici od Tesly a možná využil jejich volné patenty, aby postavil svoje EV SUV. Na rozdíl vod dinosaurů už maj 15 kousků hotovejch.
https://electrek.co/2017/10/24/tesla-clone-chinese-ev-startup-all-electric-suv-open-source-patent/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

off

Dost divnej krabicobus co čepuje na SC.
Té jak z Felíniho filmu. :D
A taky Volvo plug-in a to už vidím podruhý.
https://electrek.co/2017/10/25/tesla-bus-spotted-charging-supercharger/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dneska jsem s kolegou prolezl Chevyho Bolta potvrzuji videa z netu. Skoda ze nejsou chechtavý v kapse připraveny už by stal v garáži

Obrázek uživatele ozana

Kde byl k vidění/prolezení?

---

Jezdím na proud, najeto 77 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 80 tisíc km.

Obrázek uživatele Vasek ION

U nás v ČR to nebylo a asi hned tak nebude naštěstí bydlím u Německých hranic tak jsem ho našel úplně nový kus dovoz USA ihned k odběru a u Mnichova roste něco jako Vystrkov a vedle tankovál Mirai vodík takže super výlet

Jeli jsme v pohodě po německé dálnici MIEVem a za 0,- Kč/km.

Obrázek uživatele Zbyněk Elmet trade

Ahoj, kde bylo k vidění,? něco si chci koupit ale nejsem rozhodnutý, pošli prosím adresu kde je ho možné vidět nebo koupit děkuji.

Obrázek uživatele Vasek ION

koukni na mobile.de nebo rovnou geigercars.de a ne ze mi ho vyfouknes pred nosem !:)

https://www.mobile.de/cz/osobn%C3%AD-v%C5%AFz/chevrolet-jin%C3%BD/vhc:car,srt:price,sro:asc,ms1:5600_1_,ful:electricity

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jsem na Mobile viděl 2, u článku s Voltem jsem dával odkazy.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů CircontrolProdej pneu 100% onlineKariéra EVC Group

Newsletter