Právě probíhající autosalon v Pekingu je pro automobilku Audi příležitostí ukázat svůj další přírůstek do rodiny e-tron, a sice koncept Audi A6 L plug-in hybrid. Tento krok německého koncernu není asi pro nikoho žádným překvapením, neboť oblibu čínské populace v prostorných sedanech Audi A6 L potvrzují velmi pozitivní prodejní čísla.
foto: Audi
Audi A6 L e-tron nabízí stejnou kombinaci luxusu a praktičnosti jako jeho konvenční verze. Konstrukce obou vozů je rozměrově i materiálově zcela identická. Její složení tvoří z asi 10% hliník, což snižuje hmotnost konstrukce přibližně o 15 % v porovnání s těmi ocelovými. Pokud vezmeme do ruky metr, naměříme 5,02 m na délku, 1,87 m na šířku a na výšku 1,46 m. Rozvor náprav dosahuje 3,01 m.
Audi A3 jako plug-in hybrid už v roce 2014
Audi představilo závodní hybrid R18 e-tron Quattro pro Le Mans
Také interiér konceptu se oproti standardnímu Audi A6 L nedočkal žádných větších proměn. Pouze namísto klasického tachometru je zde pro zobrazování rychlosti tzv. powermeter a nechybí ani informační terminál MMI.
foto: Audi
Největším rozdílem mezi oběma modely je tak hybridní pohonná jednotka nového sedanu, díky které může automobil ujet konstantní rychlostí 60 km/h až 80 km pouze na elektřinu.
Hybridní pohonný systém kombinuje sílu zážehového přeplňovaného čtyřválce 2,0 TFSI o výkonu 155 kW s elektromotorem disponujícím špičkovým výkonem 70 kW. Elektromotor pohání energie uložená v kapalinou chlazených lithium-iontových akumulátorech, jež jsou uloženy v chráněném prostoru v zadní části vozu.
foto: Audi
Řídící modul hybridní jednotky automaticky optimalizuje provozní režim s důrazem na maximalizaci dojezdu. Ačkoli Audi A6 L e-tron disponuje celou řadou tzv. zelených technologií jako je například rekuperace brzdné energie, výrobce tvrdí, že se tento vůz stále může chlubit silnou akcelerací a sportovním výkonem. Tato tvrzení bohužel zatím nejsou podložena žádnými údaji o maximální rychlosti nebo zrychlení.
Audi A6 L e-tron je prozatím posledním hybridním vozem s li-ion bateriemi od této ingolstadtské automobilky. Už dříve však Audi představilo hybridní modely Audi Q5 Hybrid Quattro, Audi A6 hybrid a Audi A8 hybrid.
😀 . Dá sa to vnímať aj
😀 . Dá sa to vnímať aj takto, ale predsa len ak človek vidí emblém A6, tak to pôsobí reprezentatívnejšie.
Auto sa mi páči, ale
Auto sa mi páči, ale osobne nevidim veľký prínos v predĺženej verzii A6, pokiaľ to nie je vlajková loď, čo ani nie je (A8) a v tom prípade by som asi aj uprednostnil A8(L), možno aj hybrida.PS: galéria vo full HD http://www.autowallpaperhd.com/audi-a6l-e-tron-concept-2012.html
Cinani jsou maly, jim staci
Cinani jsou maly, jim staci A6 a maj pocit, ze jsou v autobusu ……