Audi chce investovat €12 mld. do elektromobility, vymění šéfy; může za to slabý e-tron?

A je tu znovu: Volkswagen opět slibuje obří investice, tentokrát v rámci značky Audi. Nedávno tam razantně obměnil vedení.

Tesla a BMW jsou na špici – technologicky i prodejně, zatímco Audi už pár let upadá a neustále se snaží valit kupředu své Xválce. Jenže takhle to dál nepůjde, rozhodl se mateřský koncern Volkswagen.

A Brama Schota, který byl u kormidla Audi teprve od začátku roku (nahradil Ruperta Stadlera, který má plné ruce práce se soudy kvůli emisním podvodům), nahradí od jara 2020 Markus Duesmann, který dříve vyvíjel motory shodou okolností právě pro BMW.

Co za tím vším stojí? Především léta klesající prodeje značky Audi. Ale dost možná i problémy s uvedením elektromobilu Audi e-tron, prémiového SUV a zároveň prvního elektromobilu značky Audi.

Od uvedení začátkem letošního roku do října 2019 se prodalo celkem asi 17 500 elektromobilů e-tron globálně. To je méně než např. konkurenční Tesla Model X (21 600). Jen doma v Německu se za toto období prodalo asi 3200 kusů Audi e-tron.

Podle belgických novin L’ Echo původně letos koncern plánoval vyrobit 55 830 těchto vozů. To se ale nestane, výroba se bude snižovat. Vypadá to, že o auto jednoduše není tak velký zájem a konkurence má lepší nabídku.

Audi proto přichází s obvyklou taktikou mateřského koncernu Volkswagen: ohlašuje obří investice. Celkem se do výzkumu a vývoje, nových továren a zařízení má v Audi investovat 37 mld. eur. Z toho 12 miliard půjde jen na elektromobilitu.

Do roku 2025 chce mít Audi na trhu celkem 30 elektrifikovaných modelů a z toho 20 čistých elektromobilů.

28 Comments on “Audi chce investovat €12 mld. do elektromobility, vymění šéfy; může za to slabý e-tron?”

  1. Audi etron je proste TRAGEDIE. Dilenske zpracovani OK,
    Audi etron je proste TRAGEDIE. Dilenske zpracovani OK, parametry HRUZA. S autem se jezdi a ne kouka na kvalitni zpracovani. Podivejte se na video fDrive na youtube, jak nabijel etrona na IONITY 350kW za Prahou. To jsem se nasmal 😀 etron pry umi nabijet vykonem 150kW, zacal nabijet v 10% kapacity baterie, vykonu 150kW dosahl AZ!!! po 25min. v 67% kapacity baterie a zacal zase klesat v 87% baterie. To je NAPROSTA UBOHOST VYVOJARU AUDI a absolutni neznalost oboru elektromobilu. Vysledek jsou nizke prodeje a vymena sefu.

    1. Tady je popis:
      „Při zahájení nabíjení měla baterie Audi

      Tady je popis:
      „Při zahájení nabíjení měla baterie Audi e-tron kapacitu pouze deset procent. Jakmile baterie dosáhla 1/4 své kapacity, tak se nabíjecí výkon vyšplhal na 125 kW. Po dvaceti minutách nabíjení se již nabíjelo výkonem 149 kW a baterie měla více jak šedesát procent. Jak se kapacita baterie dostala na více jak osmdesát procent, nabíjecí výkon klesl (na stále solidních) 107 kW. Celková doba nabíjení z deseti do plné kapacity baterie zabrala necelých čtyřicet minut.“

      Nemyslím si, že je to až taková tragédie, z 10% do plna za 40 minut. A stačilo by do těch cca. 90% a bylo by to cca. do p;l hoďky.

      Tady je pro srovnání nabíjecí křivka Tesla X na stejném Fastnedu:
      https://support.fastned.nl/hc/en-gb/articles/205418987-Charging-with-a-Tesla-Model-S-X

      Je vidět, že nabíjecí výkon klesá mnohem dřív než u eTronu a při úrovni baterky kolem 75% je výkon už jenom cca. 40 kW. A to už neříkám ten váš Leaf, jak si vede ten?

      1. Ja se ale nebavim o Leafu, ale o nejmodernejsim elektromobilu
        Ja se ale nebavim o Leafu, ale o nejmodernejsim elektromobilu u Audi, ktery ma nabijet vykonem 150kW, chlubi se tim, a pritom se vykonem 150kW nabiji jen 20% z celkove kapacity baterie. Tomu rikam TRAGEDIE. Krivku Tesly nemuzete merit na IONITY, ale na superchargeru, kam si Tesla pred prijezdem predehreje baterii, aby se nestalo to stejne, jako u Audi. Tomu rikam dobre vymysleny system nabijeni elektromobilu a ne ta parodie od Audi nebo Nissan Leaf. Ja ho koupil, protoze nic lepsiho za 1mil nebylo. Chte jsem jezdit a nesmrdet sousedum pod nos 😉

        1. Opravdu si myslíte, že nabít velkou baterku z 10% do plna
          Opravdu si myslíte, že nabít velkou baterku z 10% do plna za 40 minut je tragédie? Jasně, benzín natankuji mnohem rychleji… ale kolik je dnes EV, které se mohou pochlubit takovou nabíjecí kživkou jakou má eTron? Nehledě na to, že do plna se na cestách asi nenabíjí, ne? Do těch 85-90 by to bylo ur4it2 do půl hodiny.

          Pokud jezdíte EV, tak sám víte, že max. nabíjecím výkonem nedokáže nabíjet žádné auto po celou dobu, ani Tesla ne. Nabije třeba Tesla X rychleji? Když jsem koukal na grafy modelu X i 3, tak tam ten max. výkon drží mnohem kratší dobu než eTron a klesá mnohem dřív.

          Když koukne třeba na model 3, tak při 80% už je jenom na 50 kW, kdežto eTron si pořád drží přes 100 kW- A to by měl model 3 nabízet 250 kW. Ano, nabízí, ale jenom chvilku, možná ještě kratší dobu než eTron nabízí svoje maximum.

          1. Me jde hlavne o to, ze vykonem 150kW to ZACNE nabijet az v cca
            Me jde hlavne o to, ze vykonem 150kW to ZACNE nabijet az v cca 65% a to je ta nejvetsi TRAGEDIE. Muj Nissan Leaf umi 50kW a timto vykonem se nabiji uz od 10%. To stejne bych cekal od auta za 2mil. kazdopadne take tzn. vyuziti max vykonu nabijeni po co nejdelsi cas. Pokud pospicham, tak nabijim v rezimu 10%-60%, ale to si u Audi moc nepomuzu. Ze to umi az do 87% a Tesla jen do 60%? To je ta pohadka od Audi, ale elektromobiliste vi, ze to je jen vetsi baterii tzn. drazsi a tezsi auto a ne naskok diky technice 😉

            1. Ano, začal nabíjet „jenom“ výkonem 100 kW, to je opravdu
              Ano, začal nabíjet „jenom“ výkonem 100 kW, to je opravdu tragédie 🙂 Těch 150 kW držel od 60 do 90.

              „Audi e-tron zahájilo nabíjení s 9 procenty výkonem 100 kW, který se plynule zvyšoval až na 151 kW, na kterém ho auto drželo mezi 60 a 80 %. Poté začal výkon klesat s tím, že na 85 % činil nabíjecí výkon stále 150 kW, v případě 93 % pak 70 kW. Nabití z 10 na 80 % trvalo 25 minut, na plných 100 % pak 39 a půl minuty.“

              Opakuji, nabít 10-80% za 25 minut mi přijde jako velmi dobrý výsledek vzhledem ke konkurenci.

              Co jsem koukal na Teslu, tak ta to má trochu jinak… začne skoro hned na plný výkon, který ale taky drží jenom krátce a pak to kontinuálně klesá podstatně rychleji než u eTronu.

              Píšete, že pokud pospícháte, mabíjíte v režimu 10-60. OK, tak v případě eTronu byste nabíjel v režimu řekněme 40-90 a tam byste využil tu rychlost.

              Jinak, pak nerozumím tomuto grafu nabíjení z Fastnedu:
              https://support.fastned.nl/hc/en-gb/articles/360000815988-Charging-with-an-Audi-e-tron

              A viděl jsem i jiné, kde ta křivka byla podobně plochá a ne jako u fdrive.cz. Nevím, čím to je, okolní teplota?

    2. Jo, etron je tragedie, ale sám jezdíte ještě
      Jo, etron je tragedie, ale sám jezdíte ještě tragičtějším Leafem. 🙂
      To auto jsem měl zapůjčené. S autem se jezdí dobře, je to dělané pro stávající zákazníky Audi, kteří se v něm budou cítit dobře. Rozhodně nemá hrůzné parametry a vývojáři Audi nejsou ubožáci. Překvapuje mne, že tohle zrovna říká majitel Leafa.
      Nicméně bohužel to auto nemá „wow“ efekt, kvůli kterému by člověk pro to auto zahořel a ty peníze do něj vrazil. To auto se tak moc tváří jako spalovák, že mu chybí emoce elektroauta. Jako kdyby se vývojáři báli jakékoliv odchylky, že by to na zákazníky působilo špatně. Když jsem to manželce nabídnul místo stávající Q7, tak se s tím projela, e-trona vrátila a zeptala se mne: „Hmm, když prodám Q7, bude mě e-tron stát 1,5 milionu. Je to uvnitř prakticky stejné, nevidím na tom autě nic, co by za těch 1,5 milionu stálo, když stávající Q7 šlape jak má a ještě je v záruce.“

      1. V Audi se to sere od 10 k 5 a už se s nima brutálně
        V Audi se to sere od 10 k 5 a už se s nima brutálně rozhádalo i Porše, protože díky svý neschopnosti ohrožujou nástup na trh u jejich Tukana!

        Audi už není inovačním tygrem. Manažeři čelí soudům, na inženýry si stěžuje i partnerské Porsche
        https://www.e15.cz/zahranicni/audi-uz-neni-inovacnim-tygrem-manazeri-celi-soudum-na-inzenyry-si-stezuje-i-partnerske-porsche-1355840

  2. Náskok díky technice! :)))
    Safra safra, nějak se to těm

    Náskok díky technice! :)))
    Safra safra, nějak se to těm dinosaurům rozpadá pod rukama. Kdo tu pořád říkal, že když budou chtít tak budou kralovat elektromobilitě pohybem malíčku? Postavit auto na baterky přece není žádnej problém. :))))

    Věc se má totiž tak že Audi je výzkumným a vývojovým centrem, které mělo určovat trend pro celej koncern a když nebyli schopný ani dodat autopilota pro Proše Tukana, tak se Porše doslova nasr@lo a s Audi rozhádalo. Todle už je jen následek celého toho průs3ru.
    Dalšíma průšvihama je dvojité!! odložení nástupu etrona a pozastavení jeho výroby. Nyní je pozastavena i výroba Tukana a odsunuty dodávky klientům. Všude samé problémy. Dinosaur se ve zlaté kleci probírá z letargie.
    https://insideevs.com/news/383171/porsche-taycan-delivery-delay/

  3. Já teda nevím, kolik by chtěli prodávat aut za 2 mil+ s
    Já teda nevím, kolik by chtěli prodávat aut za 2 mil+ s výbavou možná až ke 3 milionům Kč? Měli by rychle nasadit menší SUV velikosti Q5 (a asi i Q3), popřípadě i auto velikosti A4 sedan a kombi, dále A5 sporťák konkurent Tesly 3.
    To se pak prodeje snad rozhoupou. Bohužel nebo bohudík, je Tesla míle daleko hlavně díky produkci baterií ve vlastních továrnách (+ vlastní vývoj). Audi zase „umí“ dílenskou kvalitu – karoserie, podvozky a interiér, ale v ostatním bude muset řádně zabrat.
    Otázkou je hlavně jakou mají ztrátu v tom, jak „levně“ umí Tesla auta produkovat.

  4. Nejsem sice manager co má miliónové platy, ale proč se
    Nejsem sice manager co má miliónové platy, ale proč se snažit konkurovat něčemu co je obsazené. Vic snaha o konkurenci v prémiovém segmentu.
    Proč nezačít konkurenci ve střední třídě. Nějaký neprémiový kombík prostě na trhu není.
    Už jsem to tu psal. Proč není něco ala fabia combi.
    Motor okolo 80kW, DC nabíjení klidně 50kW a baterka okolo 50kW? A výbava pouze minimální co je momentálně nařizeno podle EU. Kdo chce lepší, tak si vždy může připlat, ale né všichni to chtějí.

    1. Takovych lidi jako jste vy je spousta. Ja take tvrdim, ze eUp
      Takovych lidi jako jste vy je spousta. Ja take tvrdim, ze eUp byla pitomost. EFabia by byla uspesna. Jenomze v hlavach starych manazeru by to byla pohroma. Najednou by vsichni chteli solidni a levne EV a proto to nesmelo byt. Nastesti se zacina obmenovat zatuchly management prosakly benzinem a naftou. V AUDI konci sef ktery zrejme EV spise sabotoval. V autoprumyslu asi nebudeme oslavovat neco jako 17. listopad konec spalovacich tyranu, ale jen pozvolny prechod na elektromobilitu. Nastesti smer je dan a je nevyhnutelny.

      1. Nevyhnutelný, no jistěěěěěě, Vendulo. Takových
        Nevyhnutelný, no jistěěěěěě, Vendulo. Takových komsomolců a svazáků co tvrdili, že je nutné scelování pozemků a kolchozy … a se Sovětským časem na věčné časy…. Tsss. Vtipné na tom je, že takoví jako Ty když vystřizliví resp se změní podmínky, tak převlečou kabát a začnou vykřikovat, že třeba…. jaderná fůze? Čus komsomolče, Dlaždič.

        1. U vas bych urcite sehnal olovnaty benzin, klasicke zarovky a
          U vas bych urcite sehnal olovnaty benzin, klasicke zarovky a platnou knizku KSČ. Teda pokud bych chtel udelat vystavu jak zijou dnes lidi s 30letou retardaci. Tusim, ze vseho mate zasoby plny sklep aby ste nemusel pouzivat ty pekelne novodobe vynalezy.

    2. V prémiovém segmentu není vůbec obsazeno, ten je, co se
      V prémiovém segmentu není vůbec obsazeno, ten je, co se týče EV, skoro prázdný. A Audi je prémiová značka v rámci VW, tak se logicky cpe do prémiového segmentu. Akorát to chce ještě trochu zapracovat, eTron byl první a i když Audi ho za úspěch nepovažuje, myslím, že hlavně v Evropě si nevedl špatně. Resp. pokud si eTron vedl špatně, tak to si pak v Evropě vedou špatně skoro všechny elektromobily, když tak koukám na prodeje 🙂

      Jo a elektrickou fabku nebo Octávku nebo něco takového bude dělat Škodovka.

            1. Globálně se ho prodalo o necelou čtvrtinu více než eTron
              Globálně se ho prodalo o necelou čtvrtinu více než eTron a v Evropě si proti eTronu (ani proti Jaguaru) neškrtne. Zas je otázka, jestli to lze takto srovnávat, ale v článku je eTron a X srovnávaný.

              Takže X se relativně dobře prodává na US trhu a eTron v Evropě, což se tak-nějak i dalo očekávat.

              1. Xko je větší, ale srovnává se s eTronem proto, protože
                Xko je větší, ale srovnává se s eTronem proto, protože obojí je SUV a zároveň Xko je ze všech Tesel nejdražší, nejtěžší a potažmo i s nejmenším dojezdem, což částečně setře rozdíl v parametrech. Jaguar je spíš kategorie TM3.

Napsat komentář