Chevrolet představil na autosalonu v Detroitu 2012 dvě studie kupé zaměřené na inspiraci nové generace zákazníků, kteří mají možnost zprostředkovat své myšlenky a stát se spolutvůrci vozů.
foto: Chevrolet
Code 130R, první studie Chevrolet, je čtyřsedadlové kupé s jednoduchým, vzpřímeným profilem. Její barvou je zcela nový odstín metalické červené s anodizovanými zlatými koly.
Agresivní čelní částí, pro Chevrolet typickými oblouky blatníků, hladkými boky a emblémem Chevrolet se šachovnicovitými vlajkami se odvolává na dědictví výkonných Chevroletů.
Konstruktéři Code 130R se rozhodli pro turbomotor vyladěný pro spolupráci s technologií eAssist. Vypínáním motoru při zastavení, získáváním energie při brzdění a podporou točivého momentu při akceleraci, pozdvihuje tato studie automobilovou elektrifikaci na novou úroveň a dává do souladu výkonnost turbomotoru s hospodárnou spotřebou.
Tru 140S, druhá studie Chevroletu, je čtyřsedadlové sportovní kupé s pohonem předních kol a „exotickým“ designem. Třídveřový hatchback byl navržen jako atraktivní, ale dostupný sportovní automobil.
Představuje se ve zcela novém matném odstínu s chromovanými sportovními koly Chevrolet a emblémem se šachovnicovými vlajkami. Tru 140 je navržen tak, aby vypadal sebejistě, exoticky, draze a rychle.
Je postaven na stejné platformě jako Chevrolet Cruze a přelomový elektrický Chevrolet Volt s prodlouženým dojezdem.
Konstruktéři Tru 140S chtějí představit technologie typické pro dražší auta, včetně přímého vstřikování paliva, start-stop technologie, vyváženého vnitřního spalování a elektrifikace, které vytváří vysokou hodnotu a zlepšenou spotřebu paliva.
Studie respektují hodnoty, které deklarovali mladší zákazníci, jako např.:
- Funkčnost na úrovni sedanů ve tvaru výkonného kupé pro čtyři osoby
- Interiérová konektivita a pohodlí včetně inovativních úložných prostor, WiFi, integrace smart phonu se systémem Chevrolet MyLink a head-up displejem.
- Spotřeba 40 MPG (5,9 l/100 km) s motorem 1,4 Turbo ecotec s výkonem přibližně 150 k
- Výrobní cena v dolní oblasti 20 000 USD
„Mladí zákazníci nám řekli, že chtějí funkčnost kombinovanou s estetikou kupé. Ve tvarech karoserie Code a Tru rezonují tyto názory publika,“ řekl Frank Saucedo, ředitel GM North America Advanced Design studia v Los Angeles, kde obě studie vyvinuli.
V interiéru studií umožňují konektivita a personalizace individualizaci, která je pro tuto generaci nutností.
„Tito zákazníci oceňují konektivitu. Umožňuje jim zůstat ve spojení integrací jejich osobních zařízení a prostřednictvím MyLink a WiFi změnit auto na vlastní dokovací stanici,“ řekl Saucedo. „Interiéry existují v současnosti jen ve 2D. To nám poskytuje flexibilitu pokračovat v diskusi a vyvolat další dialog při pokračování vývoje těchto studií.“
Z Detroitu pocestuje dvojice studií Chevrolet na nejdůležitější autosalóny, klíčové lifestylové akce, individuální diskuse a jiná místa, jako např. universitní kampusy. Chevrolet rovněž zapojí zákazníky pomocí sociálních sítí.