Audi e-tron dorazí do Česka v únoru 2019, cena elektromobilu 2 091 900 Kč

Veletrh E-Salon přinesl kromě elektrododávky Volkswagen e-Crafter také českou premiéru elektromobilu Audi e-tron. Auto dorazí do českých showroomů příští rok v únoru za cenu 2 091 900 Kč.

Elektromobil Audi e-tron už brzy dorazí také do Česka.
foto: Audi

Audi e-tron je elektricky poháněné SUV pro sport, rodinu a volný čas. Má vnější délku 4901 milimetrů, vnější šířku 1935 milimetrů a vnější výšku 1616 milimetrů. Nabídka vnitřního prostoru a úroveň komfortu odpovídá typickému modelu značky Audi ve vyšší třídě.

Díky rozvoru 2928 milimetrů nabízí Audi e-tron prostor pěti osobám včetně jejich zavazadel. Celkový objem zavazadlového prostoru činí 660 litrů.

Dva elektromotory poskytují nejvyšší výkon až 300 kW a jejich hnací síla je přenášena na všechna kola, aby byly zajištěny optimální provozní vlastnosti na každém povrchu. Vysokonapěťové akumulátory jsou základem pro dojezd více než 400 kilometrů v jízdním cyklu WLTP.

Na přání lze přikoupit virtuální vnější zpětná zrcátka, která nalézají poprvé uplatnění ve výbavě sériově vyráběného automobilu. Do jejich křídlovitých nosných prvků jsou zapuštěny malé kamery.

Jimi zaznamenávané obrazy jsou digitálně zpracovávány a promítány v interiéru na 7“ displejích OLED s vysokým kontrastem, umístěných v přechodech mezi přístrojovou deskou a dveřmi. Na dálnici, při zapnutém ukazateli směru a při parkování ukazují displeje různé náhledy. Řidič může navíc dotykem změnit výřez obrazu.

Na přání dodávané tažné zařízení rozšiřuje možnosti využití modelu Audi e-tron – například pro sportovní nebo rekreační aktivity. Audi e-tron může jet s přívěsem o hmotnosti až 1800 kilogramů. Kromě toho lze tažné zařízení využít například k montáži nosiče jízdních kol.

Aerodynamika hraje u elektromobilu významnou roli – především při cestování na dlouhé vzdálenosti. Snížení hodnoty součinitele aerodynamického odporu vzduchu (cx) o jednu setinu prodlouží zákazníkovi dojezd v každodenním provozu o pět kilometrů. Audi e-tron dosahuje s cx = 0,28.

Audi e-tron

Audi e-tron
foto: Audi

Audi e-tron absolvuje sprint z 0 na 100 km/h za méně než šest sekund a dosahuje nejvyšší rychlosti 200 km/h. Zrychlení z klidu, například na semaforech, je pozoruhodné. Maximální hnací síla je k dispozici během 250 milisekund, což odpovídá úrovni sportovního vozu.

Oba asynchronní elektromotory modelu Audi e-tron jsou „mimořádně robustní“. Náročný koncept jejich chlazení udržuje nízkou provozní teplotu. Hnací síla je přenášena na nápravy prostřednictvím jednostupňových převodovek a rozvodovek. Výkonová elektronika, která úzce spolupracuje s řídicí jednotkou pohonu, napájí každý elektromotor třífázovým proudem.

Při poklidné jízdě pracuje z důvodu hospodárnosti především zadní elektromotor modelu Audi e-tron. Při setrvačné jízdě nevytvářejí elektromotory žádný brzdný moment, způsobovaný magnetickým polem. To je další přednost konstrukce asynchronních elektromotorů.

Audi e-tron používá inovativní systém rekuperace oběma elektromotory, který významně zvyšuje hospodárnost a v průměru prodlužuje dojezd o cca 30 %. Elektricky poháněné SUV dokáže získávat energii zpět dvěma způsoby: při uvolnění pedálu plynu, nebo při sešlápnutí brzdového pedálu.

Audi e-tron

Audi e-tron
foto: Audi

Při ovládání pedálu brzdy vypočítá elektronická řídicí jednotka během milisekund velikost tlaku, který musí systém pro požadované zpomalení vytvořit. Potřebnou energii k tomu dodává výkonný elektromotor. Integrovaný systém regulace brzdové soustavy je díky své kompaktní konstrukci o cca 30 % lehčí než konvenční systém. Běžné podtlakové čerpadlo již není zapotřebí.

Systém regulace brzdové soustavy rozhoduje v závislosti na jízdní situaci, zda použije elektromotory ve funkci generátoru, nebo třecí brzdy, aniž by řidič dokázal cokoli postřehnout.

Zpomalení až 0,3 g, k němuž dochází ve více než 90 % všech brzdných manévrů, zajišťují v modelu Audi e-tron výhradně elektromotory. Tím je kinetická energie při prakticky všech normálních brzdných manévrech ukládána zpět do akumulátorů. Je-li hodnota zpomalení vyšší, například při maximálním brzdění, vstupují do hry kotoučové brzdy.

Audi e-tron

Audi e-tron
foto: Audi

Díky nově koncipovanému elektrohydraulickému ovládání jsou jejich reakce mimořádně pohotové. Stupeň rekuperace při brzdění motorem může řidič nastavit ve třech krocích prostřednictvím páček na volantu.

V nejnižším stupni se Audi e-tron pohybuje setrvačností bez dodatečného brzdného momentu. Při nejvyšší intenzitě rekuperace zpomaluje elektricky poháněné SUV citelně – řidič tak může zpomalovat a zrychlovat pouze ovládáním pedálu plynu.

95 kWh energie: vysokonapěťový akumulátorový systém

Akumulátorový systém modelu Audi e-tron je uložen pod podlahou prostoru pro cestující a je 2,28 metru dlouhý, 1,63 metru široký a 34 centimetrů vysoký. Celkem je složen z 36 článkových modulů, uložených v hliníkových pouzdrech ve tvaru kvádru s přibližnými rozměry kartonové krabice na boty.

Audi e-tron

Audi e-tron
foto: Audi

Moduly jsou uspořádány ve dvou úrovních – spodní úroveň je delší, horní je kratší. V době uvedení modelu na trh bude každý modul složen z dvanácti článků v tenkém fóliovém pouzdru, jejichž pružný vnější plášť je vyroben z plastu s hliníkovou povrchovou vrstvou.

Akumulátory poskytují nominální napětí 396 V a pojmou 95 kWh elektrické energie. Audi bude v budoucnosti používat ve svém modulárním konceptu také technicky rovnocenné prismatické články v rámci strategie nákupu komponentů od více různých dodavatelů.

Audi e-tron

Audi e-tron
foto: Audi

Trvale vysoký provozní výkon akumulátorů umožňuje chladicí soustava z nízkých hliníkových protlačovaných profilů, které jsou jednotně rozčleněny na malé komory.

Výměna tepla mezi články a chladicím systémem, umístěným pod nimi, probíhá prostřednictvím tepelně vodivého gelu, který je vtlačen pod každý článkový modul. Gel rovnoměrně odvádí vznikající teplo z pouzdra akumulátorů do chladicího tělesa. Jedná se o mimořádně účinné řešení.

Odolný obvodový rám a hliníková příhradová konstrukce, která nese článkové moduly, chrání blok akumulátorů. Poškození, například od odletujících kamenů nebo kontaktu s hranou obrubníku, zabraňuje odolný hliníkový panel. Tato opatření ukazují, že vývojáři kladli mimořádný důraz na bezpečnost.

Audi e-tron

Audi e-tron
foto: Audi

Hmotnost akumulátorového systému včetně vnějšího pouzdra s deformačními zónami činí přibližně 700 kilogramů. Celek je přišroubován k podlaze modelu Audi e-tron v 35 bodech. Tím se zvýšila torzní tuhost karoserie, jejíž konstrukce zahrnuje velký počet hliníkových dílů – například plech podlahy v zadní části vozu, dveře a víka. Skelet prostoru pro cestující je vyroben z komponentů z ultravysokopevnostní oceli tvářené za tepla včetně tvrzení.

S výkonem až 150 kW: nabíjení na cestách

V realistickém jízdním cyklu WLTP dosahuje elektricky poháněné SUV s výkonnými vysokonapěťovými akumulátory dojezdu více než 400 kilometrů. Zastávky na nabíjecích stanicích tak v každodenním provozu nejsou většinou zapotřebí. Na dlouhých cestách – například při jízdě na dovolenou – může zákazník doplňovat elektrickou energii na rychlonabíjecích stanicích s evropským nabíjecím standardem CCS (Combined Charging System).

Audi e-tron

Audi e-tron
foto: Audi

Audi e-tron tak může být během necelé půl hodiny připraveno na další dálkovou etapu. Základním předpokladem pro rychlé nabíjení je řízení provozní teploty lithium-iontových akumulátorů, které umožňuje nabíjení výkonem až 150 kW.

Na konci roku 2018 bude v celoevropské síti Ionity k dispozici téměř 200 vysokovýkonných nabíjecích stanic HPC (High-Power-Charging), poskytujících zpočátku až šest nabíjecích přípojek. Do roku 2020 je plánováno zprovoznění 400 stanic, vzdálených od sebe 120 kilometrů, na dálnicích a hlavních dopravních tazích.

Výstavbu sítě HPC společně urychlují koncern Volkswagen se značkami Audi a Porsche, BMW Group, Daimler AG a Ford Motor Company. Také mimo rámec tohoto společného podniku vznikají v současnosti v Evropě další kompatibilní nabíjecí stanice HPC.

Audi e-tron

Audi e-tron
foto: Audi

Kromě rychlonabíjení stejnosměrným proudem lze elektricky poháněné SUV nabíjet na cestách také střídavým proudem – sériově s výkonem až 11 kW, na přání s výkonem 22 kW. Zákazníci tak budou mít k dispozici celkem více než 65 000 veřejných nabíjecích stanic v Evropě.

Jejich počet v nadcházejících letech ještě výrazně vzroste. Prostřednictvím nové nabíjecí služby Audi poskytne společnost majitelům vozů e-tron v době uvedení na trh zjednodušený přístup k cca 80 % uvedených nabíjecích stanic.

Audi e-tron

Audi e-tron
foto: Audi

Ke spuštění nabíjecího procesu, lhostejno, zda se stejnosměrným nebo střídavým proudem a výkonem 11 kW nebo 150 kW, postačí pak jedna jediná karta. Zákazník se za tím účelem jednorázově zaregistruje na portálu myAudi a uzavře individuální smlouvu pro nabíjení.

Vyúčtování bude realizováno automaticky bez fyzického placení. Celý proces bude ještě komfortnější od roku 2019 díky funkci Plug & Charge. Autorizace automobilu připojeného k nabíjecímu stojanu proběhne automaticky a po jejím uskutečnění se spustí nabíjení bez nutnosti použít kartu.

Sériově s 11 kW, na přání s 22 kW: domácí nabíjení

Audi nabídne zákazníkům různá řešení pro nabíjení modelu Audi e-tron ve vlastní garáži. Odborník informuje zákazníka na základě prohlídky a posouzení domácí elektrické přípojky a sítě, jaká zařízení si může nechat nainstalovat.

Audi e-tron

Audi e-tron
foto: Audi

Sériově dodávaný přenosný nabíjecí systém lze využívat dvěma způsoby: připojením k zásuvce domácí elektrické sítě 230 V s nabíjecím výkonem až 2,3 kW, nebo připojením k zásuvce s třífázovým proudem 400 V s nabíjecím výkonem až 11 kW.

Při využití druhé uvedené možnosti dojde ke kompletnímu nabití akumulátorů během cca osmi a půl hodiny. Na přání dodávaný nabíjecí systém connect zvýší nabíjecí výkon na 22 kW, pokud bude elektricky poháněné SUV vybaveno nezbytným druhým nabíjecím zařízením, které se bude dodávat od roku 2019.

Ve spolupráci se systémem řízení využívání energie v domácnosti nabídne nabíjecí systém connect inteligentní funkce nabíjení. Audi e-tron bude možné nabíjet maximálním dostupným výkonem, který dovoluje domovní přípojka i automobil, a přitom budou zároveň zohledněny potřeby ostatních spotřebičů v domácnosti, aby se zabránilo přetížení domácí elektrické přípojky.

Audi e-tron

Audi e-tron
foto: Audi

Kromě toho si může zákazník stanovit individuální priority, například nabíjení v době s výhodnějším tarifem. Je-li dům vybaven fotovoltaickým zařízením, může automobil přednostně využívat elektrickou energii z vlastní výroby, přičemž se zohledňují také předpokládané fáze slunečního svitu.

Komfortní ovládání z pohovky umožní aplikace myAudi App. Jejím prostřednictvím lze plánovat, dálkově ovládat a sledovat procesy nabíjení a klimatizace interiéru elektricky poháněného SUV před zahájením jízdy.

Audi e-tron

Audi e-tron
foto: Audi

Zákazník může například nastavit časovač pro dobu odjezdu, aby byl elektromobil Audi e-tron v požadovaném okamžiku nabitý a/nebo klimatizovaný. Přitom má také možnost nastavit přednostní klimatizování určitých zón uvnitř vozu.

V chladném zimním počasí například může aktivovat na přání dodávané vyhřívání sedadel nebo volantu. Aplikace navíc zobrazuje údaje o nabíjení a jízdách.

178 Comments on “Audi e-tron dorazí do Česka v únoru 2019, cena elektromobilu 2 091 900 Kč”

    1. Francouzi mají jedny z nejdražších pohonných hmot v
      Francouzi mají jedny z nejdražších pohonných hmot v Evropě. V roce 2018 vzrostla cena nafty o 18% na 39,5 koruny za litr, benzin zdražil o 11% na 40,5 koruny za litr, napsala agentura Bloomberg

      Od začátku roku 2019 však jejich cena ještě vzroste!! kvůli dalšímu zvýšení uhlíkové daně… ALE O KOLÍÍÍÍÍÍK ??

      zpravy.aktualne.cz/zahranici/francii-cekaji-blokady-motoriste-budou-protestovat-proti-dra/r~00198938e8ca11e8b7c1ac1f6b220ee8/

    2. Naštěstí v Německu teď vyhráli odpůrci zdražování
      Naštěstí v Německu teď vyhráli odpůrci zdražování benzínu i nafty, s hlavním argumentem, že města už nenávratně zabrali líní slimáci, a slušní nakonec nenahraditelní Němci z vesnic, potřebují pro svou klíčovou práci v továrnách levné dojíždění.
      Takže EU nebude mít dost hlasů na následování Francie a neomarxistického křídla, a nařídit zvednou zdanění paliv všude.

      Tak do budoucna uvidíme jestli Francie zvládne i to jádro změn, tedy novou výstavbu obřích továren ve městech, kam by jezdili Afričani s nízkými platy pracovat MHD.

      Zatím to jasně vypadá, že vítězí tradiční model, kdy se nové EU továrny nejvíc staví po německém vzoru v Polsku, a v Německu a Česku se staré továrny robotizují na násobnou výkonost bez velké potřeby migrantů, takže budou mít takovou produkci, jenž brzy postačí pro celou Evropu.

  1. No, máme se tedy na co těšit. Vevnitř díly z ostatních
    No, máme se tedy na co těšit. Vevnitř díly z ostatních VW, v podstatě e-Golf s větší obrazovkou multimédií. Hyundai Kona electric je také nepoužitelný jako rodinné auto. Kia e-Niro vypadá o hodně lépe, bohužel místo pro hlavu je s ohledem na to, že je to SUV tragický. U všech trčí vespod baterky.

    Jinak se objevily snímky nové Audi Q2 e-tron, bohužel pouze pro Čínu.

    https://insideevs.com/audi-q2-e-tron-spied/

    Když už je auto na svou velikost vcelku prostorné i pohodlné (Nissan Leaf), tak je drahé, jako všechna EV. Pořád nechápu, jak se mohou elekctrická auta všech segmentů i značek prodávat za přibližně stejně cenu.

    A to, že se do auta velikosti e-tronu nevejdou vedle sebe 3 lidi je k smíchu. Ostatně „obří“ Škoda Kodiaq – to samé. Je to trend dnešních aut. Se 183 cm vzadu v Jeepu Grand Cherokee bouchám o strop.
    Prostě výška karoserie je u aut nahnána namísto 15″ disků těmi 18-22″

    Svoje benzinové MPV bohužel vyměnit za podobné EV nemohu.
    Nissan e-nv200 dost zklamal. 40 kWh je pro auto této velikosti a aerodynamiky=vyšší spotřeby žalostně málo.

    V mojí Dacia Lodgy 1.6 SCe za 315 000 Kč (vím, spalovák…). Při koupi Nissanu e-nv200 by se mi auto začalo vyplácet (když nepočítám servis) až po nejméně 350 000 km. Při nájezdu 30 tisíc km/rok za hodně dlouho. Atmosférické benzinové čtyřválce od Nissannu jsou navíc snad to nejspolehlivější, co se dá sehnat.

    Prostoru v ní ale mnohem více – vpředu při výšce 183 cm, sedadlo umístěno už takt dost vysoko ve střední poloze, místo 20 cm nad hlavou. Vzadu to samé, pod předními sedadly spousta místa, sedí se hodně vysoko, podpora stehen je jako když sedíte na židli :). Ne jak u Tesly s koleny u brady aby se náhodou nepokazilo nízké těžiště vozu…
    Nastupování a vystupování bez sklonění hlavy. Velké přední okno i po sklopení slunečních clon až na sklo, ne jako u ostatních aut, kde končí někde v úrovni očí musíte se pořád předklánět, abyste viděli na semafory.
    Vzadu to samé, pod předními sedadly spousta místa na nohy, na délku taky. Nastupování i vystuopi Kufr 827-2617 l. V pohodě odveze 7 lidí, kteří mají dostatek místa.

    A teď už jen nabídnout něco takového v elektrické variantě. Z nynější nabídky to umí jen Nissan Leaf a e-nv200. Asi budeme muset počkat na dodávky a LUV od Peugeotu a Citroenu.

    https://insideevs.com/psa-lineup-of-electric-vans/

    Lidé prostě chtějí levné a spolehlivé auto. Dokud to v elektrické verzi k dostání nebude, budeme se muset vypořádávat s bazarovými spalováky a hlavně naftovým smradem na silnicích.

    1. Přesně popisujete můj roky oblíbený přístup k
      Přesně popisujete můj roky oblíbený přístup k praktičnosti a použitelnosti vozu. Bohužel kromě fleetů tu máme jen 2 velké rozhodující skupiny řidičů. Ty, co na to nemají a musejí vzít v případě potřeby zavděk ojetinou ber kde ber, a pak ty, co to mají jako status a prodlužují si autem víme co. Jinými slovy Dacia se Loganem trefila do noty mnohým lidem, nejen živnostníkům. Je to vlastně více osobákovatější MPV typu Kangoo/Berlingo/Partner/Caddy. A s tou délkou v základu zvládá i 7 osob. Jmenovaní na to musí mít prodloužené verze.

  2. Tak za mne naprosté zklamání a obě auta mne odradila od
    Tak za mne naprosté zklamání a obě auta mne odradila od nich dále byť jen uvažovat. I-pace je prcek, karoserie má takové podivně protáhlé sloupky do dveřního prostoru a brání pohodlnému nastupování. Vepředu je človék jak sardinka utlačován širokým středovým tunelem, sevření hromadou plastú, je to jak v F1 prostě strašný.
    Jak jsem se z toho vysoukal tak po shlédnuti kolik je místa v zadu jsem znechuceně zavřel ipejsu dveře. Konec hotovo dále nezájem.
    Audi neodpovídá uváděným rozměrům. Je to další prcek, sice o kousek větši jak Jaguar, ale za ty love jsou dvě kony ! Takže sbohem audi, já váš vehikl nechci a raději došetřím a koupim si skutečný elektromobil co mne ne ude svazovat a mučit. Za vice jak 2 mega chci pohodlí a prostor. Jedině TESLA. sbobem audi i jaguáre.

    1. Presne, jaguar i e-tron priprdlej a kona snad mensi nez fabie
      Presne, jaguar i e-tron priprdlej a kona snad mensi nez fabie a pohled pod kapotu jeste hruznejsi.
      Celej e- salon me neskutecne zklamal – tragedie , takze nejhezci pohled na cernou teslu x s bilym vnitrkem na parkovisti a jsem rad za i3.

  3. Předpokládám, že na e-Salonu byla vrcholná verze e-Tronu,
    Předpokládám, že na e-Salonu byla vrcholná verze e-Tronu, tak těžko říct jaké cenové relace porovnávám vozy, ale za mě co se týče zpracování, tak Audi luxusní do všech detailů (teď nehodnotím to, že je to předělávka spalováku) a I-Pace naprostá katastrofa, kde vystavený kousek působil jak když já sestavuju skříň z IKEI i ten zvuk při zavírání dveří se jim podařilo napodobit :-D. No a vzít za kliku jsem se skoro až styděl, prostě neskutečnej rozdíl oproti tomu, jak vypadá na monitoru. Pokud si tu někdo stěžoval na malou výšku pro cestující vzadu u e-Tronu, tak do I-Pace ať raději ani nezkouší vlézt.
    Takže za mě tohle je hlavně konkurence pro I-Pace, kterej by měl především zapracovat na slícování a hlavně zlevnit tak o půl mega, aby byl konkurenceschopný. Bohužel nemůžu porovnat s TMX (jen subjektivně, že TMX působí mnohem prostorněji) ale stejně vzhledem k dostupnosti bych počkal s porovnáváním až po faceliftu na podzim 2019.

    1. To bych skoro podepsal, pro mě tedy také jednoznačný
      To bych skoro podepsal, pro mě tedy také jednoznačný vítěz e-tron, I-PACE je proti tomu menší a chudší brácha.

      Co mě ale opravdu dostalo, byla vodíková Toyota Mirai, bože to je tak divné a nesympatické auto a ten interiér to je už spíš špatný vtip, to mi přišlo jak parodie na Knight Rider.

      1. Kdyz zminujes Mirai, dojalo me, jak tam nejaky starsi chlapek
        Kdyz zminujes Mirai, dojalo me, jak tam nejaky starsi chlapek tlacil tlacil „prodejci“ srouby do hlavy a o cca tri hodiny pozdeji tam ten samy clovek jeste (nebo zase) byl a pokracoval v tlacence. Asi za svatou vec je treba bojovat do posledniho dechu… 🙂

        Ad interier, dost mi to pripominalo Prius.

      1. Úplně trolling to není. Článek vyšel na electreku, ale
        Úplně trolling to není. Článek vyšel na electreku, ale je to značně zveličené.

        V podstatě tam jde o to, že když teploty klesnou pod nulu, tak se stává, že nejdou zmáčknout přimrzlé kliky, nemůže sjet okénko a tudíž se otevřít dveře a prý jsou problémy s otevíráním nabíjecích dvířek. A autor vyjadřuje obavy, co se stane, až teplota klesne níže.

        ALE … jednak sám autor přiznává, že nenechal auto dostatečně předehřát (teplota uvnitř 1 stupeň). Pak podle mě, až klesne teplota ještě níže, tak už nebude sníh tát a tudíž nemá co mrznout.

        A pak, u spalováků taky občas přimrznou dveře … akorát já (kromě násilí) s tím nic neudělám, protože auto nemám jak předehřát.

        Zkrátka je to nafouknuté…

        1. Co znamena „nafouknute“? Ocividne je to realny problem.
          A

          Co znamena „nafouknute“? Ocividne je to realny problem.
          A podle me je to chyba navrhu – protoze zbytek auta je na videu naprosto cisty/suchy, tak to vypada, ze prostor kliky ma spatne navrzeny tvar, drzi se v nem voda (a potencialne zmrzne). Smutne je, ze test v „mrazaku“ by to zrejme odhalil…

          1. To je právě otázka, jestli odhalil. Klíčové budou
            To je právě otázka, jestli odhalil. Klíčové budou podmínky, kdy auto „stojí venku“, přes den je nad nulou, v noci pod a ráno „neodjedete“.

            To by museli v tom mrazáku to auto kropit (nebo přijet s mokrým), což nevím, jestli se dělá…

        2. Tak ja neviem ci je to zrovna velky problem. Toto sa stava aj
          Tak ja neviem ci je to zrovna velky problem. Toto sa stava aj na mojom spalovaku ked ho necham vonku. Akurat na rozdiel od Tesly, si ho nemozem vyhriat a teda musim na neho striekat sajrajty aby som sa dostal dnu nastartoval a vyhrial. Zamrzanie kluciek je asi na kazdom aute, ktore ich nema vyhrievane.

  4. Zajděte se na to pánové podívat a prolezte si to. Za mne
    Zajděte se na to pánové podívat a prolezte si to. Za mne obrovské zklamání.
    Auto velikosti Tesly S. Ano, 5 metrů. Přední kufr , kam se v Tesle zadokolce vejde dospělý člověk, jen pro technologii a pak je tam umělohmotná krabice, co se musí zvlášť otevřít a to je přední zavazadlový prostor.
    Zadní kufr v podstatě jen to, co vidíte na obrázku, je to rovina s vysokým nárazníkem, pod tím minimum místa a ještě technologie (na zadní sedadla pro děti, co mají nohy dole, zapomeňte), obrovská kola a podběhy.
    Uvnitř klasicky vše mohutné a tlusté, auto zvenčí velké, zevnitř malé. Klasický středový tunel jako kráva a sezení jako ve spacáku mumie.
    Možná jste si toho nevšimli v textu, ale naživo je opravdu poznat ten akupack, že je 2,28 metru dlouhý, 1,63 metru široký a hlavně 34 centimetrů vysoký. Auto po otevření všech dveří a zadního kufru působí jako kastle nasazená na 34 cm tlustý skateboard.
    VW neumí dělat elektromobily. Nepochopil, že přesun technologie do podlahy a na nápravy znamená prostor pro lidi a náklad.

      1. To byl dobrý vtip, to platilo možná tak v 90tých letech
        To byl dobrý vtip, to platilo možná tak v 90tých letech 🙂
        Dneska je koncern včetně Audi rozpadající se spotřebák jako všechno ostatní. Momentálně rozdýchávám nasrání z O3, ale ono to alespoň popožene ten přechod na elektriku.

    1. No, nebyl bych tak přísný. Viděl jsem to, prolezl jsem to
      No, nebyl bych tak přísný. Viděl jsem to, prolezl jsem to a mě se to líbí a pokud bych vybíral EV v této ceně, byl by to favorit, spolu s Jaguarem. Já vím, že je to věc vkusu, ale dizajnově jsou obě tyto auta (interiér) podstatně hezčí než Tesla. Řekl bych, že ty miliony jsou u nich hned vidět, na rozdíl od Tesly. A vůbec neřeším, jestli je to předělaný spalovák, to mě jako zákazníka nezajímá. Místa je tam dost, kufr taky dostatečný. Ale to je možná tím, že jezdím v sedanu, který nedovoluje skloopit sedačky (hybrid), takže co se týče kufru, jsem zvyklý 🙂

      Ale jak říkám, každý máme jiný vkus.

      1. Akumulátor 95kWh s hmotnosťou 700kg je tragédia v dnešnej
        Akumulátor 95kWh s hmotnosťou 700kg je tragédia v dnešnej dobe a dojazd 400km na také množstvo energie ?! Niekde museli súdruhovia v NDR urobiť chybu.
        Ale nepochybujem, že svojich zákazníkov si to najde, pretože nie každý chce Teslu.
        Otázne ale je kolko ich vlastne chcú vyrábať.

    2. Ad frunk – do frunku zadokolky se mozna vejde clovek, ale
      Ad frunk – do frunku zadokolky se mozna vejde clovek, ale ctyrkolka (stejne jak tohle auto) ho ma plus minus stejne velky, alespon podle obrazku (zitra se jdu podivat nazivo). A technologie jsou pod nim taky.
      Proc druhe viko nevim, mozna je vydesily zvesti o i3, ze tam tece.

      EDIT: odvolavam, co jsem odvolal, ten kufr n a fotce vypada normalne, ale je hrozne melky, tak 15cm

    1. Elektrická vozidla používají pro hodnocení velikosti
      Elektrická vozidla používají pro hodnocení velikosti napětí bezpečnost z hlediska úrazu elektrickým proudem, kde hranice malého bezpečného napětí dle dnešních norem je 60VDC. Cokoliv nad to je v automotive považováno za vysokonapěťové systémy.

  5. Nepochybuji o tom, že interier a karoserie budou na
    Nepochybuji o tom, že interier a karoserie budou na špičkové úrovni.
    Ale technicky velké zklamání.
    Jediná Tesla, s kterou se může E-tron porovnat je Model X 75D.
    A přesto, že je Audi menší, pomalejší (jak ve zrychlení, tak v max. rychlosti) a má od 20kWh!!! větší akumulátor, dojezd obou aut je stejný (a to je epa přísnější).
    K čemu jsou marketingové zprávy o super rekuperaci, když špatnou efektivitu nezachrání?

    Přesto je to plně použitelný automobil a svoji klientelu si jistě najde.

    1. Prostě je to dělaná na německé dálnice, aby to vydrželo
      Prostě je to dělaná na německé dálnice, aby to vydrželo jet dlouhodobě tou maximálkou 200 km/h.
      Né jak Tesla, co sice rychle udělá 250 km/h, ale pak se ještě rychleji přehřeje, a celkově není prostě postavená tak odolně.

  6. Právě jsem se vrátil z e-salonu, kde jsem si ji
    Právě jsem se vrátil z e-salonu, kde jsem si ji prohlížel. Mimo uvedené klady jsem ale zjistil, že přes celou dobu vývoje vlastně nic neudělali, než z plechového auta vyndali těžký spalovací motor a na jeho místo nacpali všechno možné + baterii pod podlahu.

    Takže váží 2,5 tuny. Žádná nová platforma pro elektrické auto, obyčejná konverze. Mají tedy obrovské rezervy, mohli ho mít tak o 500 kg lehčí, kdyby něco vymysleli. Motorový prostor je úplně plný, je tam nahoru dali plochou krabici na nabíječky.

    Oproti tomu hned vedle o kousek stál Jaguar I-Pace, který je vyroben rovnou jako e-auto. Vím, že je to také o vkusu, ale Jaguar je mnohem lépe vymyšlen. E-tron můžou s další generací rovnou zahodit, Jaguar připouští evoluci. Cena je přibližně stejná.

    Nejvíce se mi líbil Streetscooter ve verzi od e-mobility. Naprostá paráda. Oproti tomu e-Crafter zase předělávka nevhodného auta na elektriku. Prostě to ještě VW a Audi ještě vůbec neumí.

    1. A kam to jako jinam měli dávat u výkonného modelu než
      A kam to jako jinam měli dávat u výkonného modelu než dopředu, když na rozdíl od ostatních myslí na to, aby se to při vysokém výkonu ani dlouhodobě nepřehřívalo.
      A přesto Tesla X s lehčím a horším chlazením váží úplně stejně.
      Takže žádná obří snadno odbouratelná půltunová
      rezerva u podobných modelů s dnešními bateriemi neexistuje.

  7. OT:
    Pánové, nejste někdo z Chebu? Někdo, kdo je schopný

    OT:
    Pánové, nejste někdo z Chebu? Někdo, kdo je schopný změřit stav baterie (OBD+evbatmon) u Iona?

    Koukám tam na jednoho, který má ale nalítáno přes 100tkm, takže mám obavu o jeho baterku. A vzhledem k tomu, že bych jel doslova přes celou republiku a zabil celý den, docela by se mi šikla pomoc.

    Děkuji za ochotu 😉

      1. To mě taky napadlo. To bych pak už udělal osobně. Problém
        To mě taky napadlo. To bych pak už udělal osobně. Problém při „svěření“ tohoto úkolu je jednak, že dotyčného budete hůře přesvědčovat (protože je to na déle) a pak neznáte jeho způsob jízdy. Jestli je to „brzda plyn“, nebo zkušený elektromobilista, který ujede kilometr „na tužkovou baterku“ 🙂

          1. Nezjistil. Musel bych si asi vážně udělat výlet do Chebu.
            Nezjistil. Musel bych si asi vážně udělat výlet do Chebu.

            Navíc teď uvažuji o Leafu, který je v nabídce za 300.000. To je tak na hraně mých možností. Ale příští rok se chystám na rekonstrukci kotelny, tak teď vážně nevím :-).

            1. Bez růžových brýlí bych radil – dejte přednost
              Bez růžových brýlí bych radil – dejte přednost rekonstrukci kotelny. Autu bych dal přednost pouze pokud by to byl opravdu kauf. Ale vidím, že jste na hybridu delší dobu, tak asi radit nemusím. Myslel jsem, že již nějaké EV máte 🙂
              Lidé ve vsi ví, že jezdím elektrem a tak za mnou přišel chasník co to chce zkusit a shání levné EV…

              1. Kotelna bude určitě:-)
                EV ještě nemám, ale i k tomu se

                Kotelna bude určitě:-)
                EV ještě nemám, ale i k tomu se určitě dopracuji 🙂
                Jo, zapůjčení by bylo super, ale já bych ho potřeboval tak „na týden“ :-)) Což z Chebu by nebylo úplně reálné … ale zase bych ho dobře testnul, než bych ho dovezl domů 🙂

              1. Dobrý den,
                je to standardně na serverech … sauto.cz,

                Dobrý den,

                je to standardně na serverech … sauto.cz, tipcars.com, bazos.cz, hyperinzerce.cz

                Ale nejsou to „kouzelné“ nabídky. Je to vždycky něco za něco. U Iona je to vysoký nájezd (nad 100 tis. km) a teda velký otazník nad baterií. U Leafa byl už vůz lakovaný, čili zřejmě havarovaný. Majitel (dovozce) sám přiznává, že našli „tlustý lak“, ale nenašli místo nějakého kitování. Nosné části jsou prý v pořádku. Ale nabídka je to hodně zajímavá – model 2013 (skutečně :-)) a 11dílků baterie (tzn. mezi 85-78,5%).

  8. Dobre pocteni, redakci za to dik.
    Snad vubec poprve je uveden

    Dobre pocteni, redakci za to dik.
    Snad vubec poprve je uveden techn.udaj ohledne nastupu vykonu. Ta hodnota je doba za niz ridic hodne rychle zvola „A jedeem“.
    Prekvapeni je vsak napeti baterie. Pri 150kW nabijeni je treba 375A. Je tedy zvlastni, proc nepouzili 800V. Ano, bylo by tam cca 200 clanku, ale polovicni proudy a nizsi ztraty.

    Inu budu resit dilema zda mirne jetou TMS anebo novy e-tron….

    1. Muhehe! Pan uz videl Teslu u souseda, ktery mu ji ukazal? A
      Muhehe! Pan uz videl Teslu u souseda, ktery mu ji ukazal? A jine vozy pan videl? V zadnem pripade bych se neodvazil rici, ze Tesla je o vlas horsi na zpracovani nez cokoli – COKOLI -jineho.. (pokud si nevytypuji jeden zmetek ze 100, ale porovnavam vetsinu vozu z linky dodane zakaznikovi).
      Takze pane popleta – vzpamatuj se!

      1. Tomu uplne neverim. To teplo se tam vyprodukuje uplne stejne
        Tomu uplne neverim. To teplo se tam vyprodukuje uplne stejne dokud nekdo nevynalezne uplne jine lepsi clanky nebo ucinnejsi motory. Tedy za predpokladu, ze maji stejne ucinne chlazeni se bude prehrivat pouze o to mene o kolik ma nizsi vykon.
        To chlazeni clanku pomoci gelu, ktery odvede teplo na hlinikovy vymenik, kterym patrne prozenou vzduch nezni spatne. Bude to urcite tizsi nez vodni chlazeni Tesly, ale je otazka zda to bude chladit stejne dobre.
        Na druhou stranu diky tomu, ze nebudou clanky pretezovat tak jako Tesla to verim stacit bude.

          1. Snazili jsme se to s kolegou uz pred nejakou dobou vysledovat
            Snazili jsme se to s kolegou uz pred nejakou dobou vysledovat co vlastne zpusobuje omezeni vykonu (zlute pole). Prohaneli jsme jeho i moje auto S/X po dalnici a sledovali pres OBD co se tam deje. Nerozlouskli jsme to.
            K prvnimu omezeni vykonu dochazelo jeste, kdyz mel motor pomerne nizkou teplotu. Presna cisla si nepamatuju, ale bylo to neco pres 100stupnu. Tohle omezeni bylo, ale vzdy jen velmi kratke. Postupne se zkracovali intervaly mezi omezenim vykonu a prodluzovala doba omezeni. Jakmile pak baterka presahla 50 stupnu doslo k omezeni, ktere uz je vicemene trvale dokud se baterka neochladi nekam ke 45stupnum. Ono to omezeni treba na chvili zmizi, ale staci dat na chvilicku plnej a mate ho tam zpet. Mimochodem zadni motor jsme pri tom ohrali az pres 190 stupnu…
            Jinak posledni asi dva mesice jezdim na dlouhych trasach s druhym telefonem na palubce pripojenym na OBD a sleduji co se kde deje, a jsem presvedceny, ze k omezovani vykonu dochazi hlavne kvuli ochrane clanku pred teplotami nad 50 stupnu.
            Take jsem si vsiml, ze clanky se vice zahrivaji, kdyz uz jsou skoro prazdne. Mozna je to, ale tim, ze to byva ke konci trasy, tedy po delsi jizde.

                1. Pro Apple by melo byt TM-Spy (existuje i pro Andoid, ale tam
                  Pro Apple by melo byt TM-Spy (existuje i pro Andoid, ale tam je oznacena jako unreleased). Teoreticky by melo jit udelat definice pro Torque Pro, ale nikde jsem je nevidel.

                2. Děkuji za rychlou odpověd, ale na APP to není, asi budu
                  Děkuji za rychlou odpověd, ale na APP to není, asi budu muset koupit Androida.

                3. Neco pro jablko jsem testoval, uz nevim co to bylo, ale
                  Neco pro jablko jsem testoval, uz nevim co to bylo, ale neumelo to vycist zdaleka tolik parametru.
                  Scan my Tesla je jednoznacne nejlepsi.
                  Jen jeste jedna vec. OBD port co je pod palubkou vlevo od volantu je k nicemu. Musite poridit redukci na kabel, ktery se ukryva pod hlavnim “tabletem”. Je nutne vycvaknout kastlik co je pod tim displayem smerem dolu aby jste se k nemu dostal.

        1. Na webu je info o rozdilu ve zpusobu chlazeni clanku bud
          Na webu je info o rozdilu ve zpusobu chlazeni clanku bud povrchem anebo prostrednictvim vyvodu. Jiste zavisi na konstrukci clanku, ale prezentace pro valcove typy dala zajimavy vysledek.. chlazeni pres vyvody da trojnasobnou zivotnost clanku!
          Leaf..bez chlazeni
          TMS,X..kombinace povrchem, vyvody
          e-tron..tezko odhadnout, asi povrchem?

        2. Na elektrecu byl článek, kde porovnávali výkon chlazení
          Na elektrecu byl článek, kde porovnávali výkon chlazení baterie E-tronu a vylepšeného chlazení v Modelu 3. Modem 3 má prý 3x vyšší chladící výkon.
          Omezení výkonu bylo údajně způsobeno také tím, že je elektromotor a inventor chlazen jedním okruhem, což bylo v Modelu 3 upraveno.

          Viděl jsem několik videí s Modelem 3 ze závodní dráhy a žádné omezení výkonu. Za rok tu má být omlazený Model S, to bude teprve dělo. 🙂

        1. Pro naprosté magory nebo poloslepé tady teda zkopíruji
          Pro naprosté magory nebo poloslepé tady teda zkopíruji zkušenosti uživatelů Tesly.

          Snazili jsme se to s kolegou uz pred nejakou dobou vysledovat co vlastne zpusobuje omezeni vykonu (zlute pole). Prohaneli jsme jeho i moje auto S/X po dalnici a sledovali pres OBD co se tam deje. Nerozlouskli jsme to.
          K prvnimu omezeni vykonu dochazelo jeste, kdyz mel motor pomerne nizkou teplotu. Presna cisla si nepamatuju, ale bylo to neco pres 100stupnu. Tohle omezeni bylo, ale vzdy jen velmi kratke. Postupne se zkracovali intervaly mezi omezenim vykonu a prodluzovala doba omezeni. Jakmile pak baterka presahla 50 stupnu doslo k omezeni, ktere uz je vicemene trvale dokud se baterka neochladi nekam ke 45stupnum. Ono to omezeni treba na chvili zmizi, ale staci dat na chvilicku plnej a mate ho tam zpet. Mimochodem zadni motor jsme pri tom ohrali az pres 190 stupnu…
          Jinak posledni asi dva mesice jezdim na dlouhych trasach s druhym telefonem na palubce pripojenym na OBD a sleduji co se kde deje, a jsem presvedceny, ze k omezovani vykonu dochazi hlavne kvuli ochrane clanku pred teplotami nad 50 stupnu.
          Take jsem si vsiml, ze clanky se vice zahrivaji, kdyz uz jsou skoro prazdne. Mozna je to, ale tim, ze to byva ke konci trasy, tedy po delsi jizde.

          1. A to je ten duvod proc uz tady nechce nikdo moc sdilet
            A to je ten duvod proc uz tady nechce nikdo moc sdilet informace.
            On se vzdycky najde nekdo kdo ochotne vezme ty informace a prestoze nevi nic o tom co vsechno jsme museli absolvovat aby jsme dosahli omezeni vykonu a tedy jak casto se to stava v beznem provozu, ale uz s tim argumentuje…
            Tak napriklad vcera jsem jel necelych 500km. Zvolil jsem delsi trasu kde je vice dalnice a radeji nabijel dvakrat abych mohl jet rychlostmi kolem 180-200km/h pokud to slo, a hadejte kolikrat jsem mel omezen vykon. Ani jednou.

              1. Zřejmě jel v Německu, kde to je neomezené. Jasně, ne
                Zřejmě jel v Německu, kde to je neomezené. Jasně, ne všude, tak na půlce dálnic to ještě mají. A pokud to zvládá a jede bezpečně, tak nevím, proč by to měl být magor. To neznamená, že když takovou jízdu nezvládáš ty, že to nezvládá ani on. Prober se 🙂

                Já třeba jezdím také v DE, občas takové rychlíky i potkám, ale sám jezdím v pohodě na tempomat kolem 130-140 s občasným zrychlením na 180, když je potřeba.

                1. Sorry, ale to je fakt blbý názor. Na té cestě není sám…
                  Sorry, ale to je fakt blbý názor. Na té cestě není sám…

                2. Pokud nikoho neohrozí, je to v pořádku. Asi Němci vědí,
                  Pokud nikoho neohrozí, je to v pořádku. Asi Němci vědí, proč mají na půlce dálnic neomezenou rychlost. Nemyslíte?

                3. No právě, není sám kdo jezdí rychle. Většina tam jezdí
                  No právě, není sám kdo jezdí rychle. Většina tam jezdí rychle, takže je více nebezpečné jet pomalu…

            1. Nuz ale mate Teslu a to sa miestnym hejterom z VW fan nepaci
              Nuz ale mate Teslu a to sa miestnym hejterom z VW fan nepaci aj ked oni nemaju nic. Kazdopadne ten prispevok je napisany tak ze je mozne ho vytrhnut z kontextu na co si treba davat pozor. Nastastie Tesla uz je na trhu par rokov tak taketo utoky uz budu iba bez argumentov.

              Hlavne ze ste odpisal. Ono sa moze stat, ze vas prispevok budu pastovat po weboch roky ale tu si mozu precitat pravdu.

  9. Zni to vsechno velmi dobre. Brzdeni rekuperaci vyresene lepe
    Zni to vsechno velmi dobre. Brzdeni rekuperaci vyresene lepe nez u Tesly. Palubni nabijecka na prani 22kW. Zpracovani bude urcite nemecky prikladne. Cena vypada vyborne.
    Uplne vazne, mit Ionity tolik nabijecich stojanu jako Tesla, tak ji vynenim.
    Uz se tesim az ji uvidim zitra nazivo.

    1. Řekl bych že to bude výsledkově podobné jako u Tesly, jen
      Řekl bych že to bude výsledkově podobné jako u Tesly, jen s tím že to tak nebudou moc propagovat. Po všech těch žalobách s Dieselgate si už málokdo lajzne dávat lvl5 ve stylu „slibem nezarmoutíš“. Reálně to za určitých situací pojede samo, ale ještě nějakej ten pátek či desetiletí si u nás na to nekoupíš pojistku.

  10. Ano,tohle auto může být pro Teslu S a X problém.
    Ano,tohle auto může být pro Teslu S a X problém. Minimálně v Evropě, kde je Tesla cenově ještě víc nastřelená. Ale uvidíme jak budou stíhat vyrábět a co se bude kazit/prehrívat/mrznout v reálu. Pokud k tomu uvedou nějakou střední třídu pod milion bude to zase záhul pro T3.

      1. Něco během roku ještě přibude a 11 resp. 22kW je na doma
        Něco během roku ještě přibude a 11 resp. 22kW je na doma dostačující. O tom si můžou ostatní jen nechat zdát. Myslím ani Tesla u nás těch 22kW nedá, ale to není podstatné. Podstatné je to že Audi snad dá na trh soudobou káru za relativně nízké peníze oproti konkurenci iPace a hlavně Tesla.

            1. Víme naprosto přesně kolik se jich bude výrábět….
              Víme naprosto přesně kolik se jich bude výrábět…. tolik, aby Audi splnilo požadované emisní limity v EU a zároveň aby měli co nabídnout v číně, ani o kus navíc. A cenu bych moc neřešil, to co vyrobí tak to prodají a pořadníky budou podobně jako u všech ostatních až do roku 2022. Pak se možná dočkáme většího množství a ceny snad konečně začnou trochu klesat. Do té doby bude všechno s dojezdem 300+ cenově nad 1mil Kč.

        1. Myslet znamena hov.. vedet. Zadny z vyroku co pisete neni
          Myslet znamena hov.. vedet. Zadny z vyroku co pisete neni pravdivy, bohuzel.
          Tesla wallbox 32A => 22kW pohoda. Krouzky pro teplousky nebude za relativne male penize, cimz se dostavame k tomu, ze Jaguar ani Tesla se cenove nelisi (v zakladu jsou za stejne penize ±5% neni rozdil ceny).

              1. Pochybuji. Co se týče obsazenosti a funkčnosti, tak
                Pochybuji. Co se týče obsazenosti a funkčnosti, tak vzhledem k tomu, že neexistuje jednotná platforma, která by sbírala tyto data, tak jednoduše není odkud brát tyto informace. Domlouvat se s každým operátorem o nějakém API k získání těchto informací je IMHO nereálné.
                Nehledě na to, že obsazenost je vám k ničemu. Než přijedete, tak obsazená nabíječka se může uvolnit a obráceně…

                1. No a v tom je ten zakopaný pes, nabíječky sice jsou ale
                  No a v tom je ten zakopaný pes, nabíječky sice jsou ale komunikce s nimi a integrace reálnejch dat do navigace nulová. Čert je v detailech.
                  Nějaká data o obsazenosti jsou určitě 100x lepší než nulová data. Nejsem si tím jist, ale Tesla má dost možná k dospozici i data kolik % baterky daného vozu je už nabito a to taky asi nebude k zahození. Jsem opravdu zvědav až porovná rychlost cestování na dlouho štreku mezi Teslou a eTronem stejně jako to provedli Němci s iPacem kdy srovnávali zdržení na nabíječkách.

                2. A k čemu jsou data o obsazenosti nabíječky? Dokud to nebude
                  A k čemu jsou data o obsazenosti nabíječky? Dokud to nebude umět předpovídat, že za 2 hodiny, až tam přijedu, bude nabíječka volná, tak k čemu to je? To je dobré možná tak pro provozovatele nabíjecí stanice, aby ze statistiky si vyčetl, že má přistavět další stanici, ale pro mě, jako řidiče, v tom užitek moc nevidím. Na základě současného stavu a minulého stavu nelze předvídat budoucí stav. Takže pro mne to není žádný blocker, bez kterého bych se neobešel.
                  Co se týče dlouhých vzdáleností, ty manželka nejezdí, takže mne to netrápí. A na dlouhé štreky s rodinou máme V-Klasse.
                  A co se týče srovnání s Teslou (stejně s I-Pacem), tak je jasné, že dneska vítězí Tesla, protože moc CCS2 nabíječek s větším výkonem než 50 kW nenajdeš. Takže s e-tronem to dopadne prozatím stejně.

                3. Tak ještě jednou
                  „Nějaká data o obsazenosti jsou určitě

                  Tak ještě jednou
                  „Nějaká data o obsazenosti jsou určitě 100x lepší než žádná data.“
                  Čili pokud potřebuješ nabíjet a nejlbižší nabíječka má ze 14 stojanů obsazeno 12 a je zrovna dopravní špička, tak je celkem vysoká pravděpodobnost, že se zaplněj i ty zbyvajíci dva a tudíš si nenabiješ, čili se třeba rozhodneš vykašlat se dělat si tam zajíždku, která ti vycucne zbytek baterky, protože pokud by se to tam všechno obsadilo než ty přijedeš, tak tam budeš nuceně čučet než se uvolní nabíjecí místo. To je pak rozhodně lepší, aby si jel rovnou k nabíječe kde je ze 14 stojanů 12 volnejch protože ti na to stačí zbytek baterky a ty ušetříš čas. Opravdu budu moc rád pokud mi navigace rovnou nabídne takovou alternativu 😉

                  To že jsou tydle špekulace k ničemu lidem, který z 90 % jezděj kolem komína je celkem nabíledni.

                4. Hele, Kuku, jakým EV vlastně ty jezdíš?
                  Hele, Kuku, jakým EV vlastně ty jezdíš?

                5. Už jsem to tu říkal 100x, nikdy jsem žádným nejel. 🙂
                  Už jsem to tu říkal 100x, nikdy jsem žádným nejel. 🙂

                6. Že EV nemáš, to ti věřím, ale že s žádným EV nikdy
                  Že EV nemáš, to ti věřím, ale že s žádným EV nikdy nejel?!?

                7. Nee. Jen sem v roce 2012 seděl v předprodukční Tesle S a
                  Nee. Jen sem v roce 2012 seděl v předprodukční Tesle S a letos v létě v Modelu 3, toť vše. Ani jsem se nevez. Kámoši EV ještě nevlastněj takže tak.

                8. Pak je ovšem dnes končící eSalon v Praze nejlepší
                  Pak je ovšem dnes končící eSalon v Praze nejlepší možností zkusit jich hned několik po sobě a srovnat si tak zážitky online.

                9. Taky že jsem si dneska utrh vod huby 2 hoďky abych se tam
                  Taky že jsem si dneska utrh vod huby 2 hoďky abych se tam podíval, ale už jsem neměl čas tam čekat na jízdu. Bohužel ještě mám i jiné povinosti které nepočkají.

                10. Jak je to možné?! Tolik akcí všude…
                  Já se poprvé svezl

                  Jak je to možné?! Tolik akcí všude…

                  Já se poprvé svezl v elektromobilu už v roce 2011 na veletrhu v Brně (Nisan Leaf). A v roce 2013 v Kubišově Sku.

    1. Jeste muzete pridat tu o cervene karkulce 😉
      Ono se na „by“ a

      Jeste muzete pridat tu o cervene karkulce 😉
      Ono se na „by“ a „kdyby“ nehraje. Od roku 2012 maji moznost oficialne kopirovat od TMS napriklad a dnes by meli mit uz davno asi tak 2x lepsi technologii. Z clanku to moc neyvpada. Ano, abych nenadrzoval Tesle – maji drobnosti, jenz se zdaji byt opravdu pokrokem (zrcatka a snad i chlazeni). Realny dojezd a zbytek ukaze az to vyjede nekam na silnici a taky ve vetsi mire nez 500ks. Konkurenci vitam, obavam se ale, ze to bude podobne jako s Jaguarem a jeho NEdojezdem 🙁 (nicmene – uvidime za rok)

        1. Reálně tak 2,6 mil. Kč (můj odhad při znalosti
          Reálně tak 2,6 mil. Kč (můj odhad při znalosti příplatků u Q7 a Q8). Naštěstí oproti Tesle můj dealer umí pro nás výrazné slevy, takže cena bude velmi příjemná oproti Tesle X, která by mne také stála 2,6 mil. Kč, ale bez DPH.
          A servisovat bych to musel v Regensburgu nebo Vídni…

                1. Zatím žádnou. Zaplatil jsem rezervaci 2000,- € na
                  Zatím žádnou. Zaplatil jsem rezervaci 2000,- € na audi.de, která mi bude odečtena z budoucí smlouvy s místním dealerem.
                  Výši slevy, kterou máme u Audi, bohužel sdělit nemohu a ani nechci. Je velmi velkorysá a nerad bych místnímu dealerovi, s kterým máme výborné vztahy, kazil vztahy s jinými klienty.

                2. Tak to pro vás bude opravdu vzrušující překvapení
                  Tak to pro vás bude opravdu vzrušující překvapení 🙂
                  Protože na drtivou většinu elektroaut se slevy nedávají.

                3. Preju at nema anonym pravdu ale jisty si tim nejsem.
                  Preju at nema anonym pravdu ale jisty si tim nejsem.

                4. Je to možný. Vyloučit se nedá nic.
                  Pořád se to ale

                  Je to možný. Vyloučit se nedá nic.
                  Pořád se to ale mění. Před dvěma lety jsem na i3 nedostal slevu ani korunu (dealer to doháněl příslušenstvím zadara), minulý měsíc můj otec objednával i3 a na první dotaz hned dostal slevu.
                  Ale vzhledem k tomu, že s Audi dealerem máme výborné vztahy, tak předpokládám, že i kdyby nemohl, tak to nějak zařídí, abysme byli nakonec spokojeni. 🙂
                  Ale i kdyby žádná sleva nakonec nebyla, tak budu spokojen. Stále mě ta Audina bude stát s DPH stejně jako Tesla X bez DPH.

                5. A kdyz koupis jinej zebrinak od f_ckwagenu, bude ta sleva
                  A kdyz koupis jinej zebrinak od f_ckwagenu, bude ta sleva jeste vetsi! 😀 Srovnavat neco co ma realny dojezd daleko pres 500km i za ztizenych podminek s necim co ma virtualne az 400 – to chce notnou davku optimismu 😉
                  Hodne stesti 🙂

                6. Tak zkusme to bez těch blbejch keců a zkusme se k tomu
                  Tak zkusme to bez těch blbejch keců a zkusme se k tomu nějak dopracovat.
                  Reálný dojezd Tesly X nad 500 km je samozřejmě nesmysl. To byste se v reálném provozu dostal u nejsilnější 100 kWh varianty pod 20 kWh/100km, což neodpovídá moc realitě. Audi také netvrdí „až 400 km“, ale „přes 400 km“… Takže zpátky ze stromů…
                  Otázka tedy zní: „Co by mělo být na E-tronu tak jiného, aby se spotřeba výrazně lišila od podobného auta jako je Tesla X?“
                  Audi je těžší o 100 kg než Tesla X 100D, Tesla X má lepší Cx, E-tron zase efektivnější rekuperaci. Takže se domnívám, že ve výsledku jejich spotřeby budou velmi podobné.

                7. Tesla na tom reálu bude o nekolik desítek km líp a přitom
                  Tesla na tom reálu bude o nekolik desítek km líp a přitom je to precijen větší a hlavně prostornejsi auto.

                8. Kdybych se řídil heslem „chci větší a prostornější
                  Kdybych se řídil heslem „chci větší a prostornější auto“, tak jezdím jenom s V-Klasse. Nicméně to mi stojí v garáži a jezdím prakticky jen s i3. Asi dělám něco špatně, že? 🙂
                  E-tron je uvnitř stejně velký pro pasažéry jako Q7, sám jsem si to porovnal, takže to považuji za dostačující, když e-tron bude vyměněn za stávající Q7.

                  Jinak samozřejmě X 100D ujede dál, má to větší baterku. O tom není sporu.

                9. Seděl jsem dnes v tom e-tron a je to auto pro 4 cestující.
                  Seděl jsem dnes v tom e-tron a je to auto pro 4 cestující. Protože se mu tam vzadu nevejdou nohy! Kdo tohle vymyslel, to nepochopím. Jinak auto jako takové pěkné. Ale jak už tady někdo psal, cele je to nesmyslně zvednuté o 30cm. Jak podlaha při nastupování. Tak hrana nákladového prostoru. Osobně sem viděl poprvé na živo i Model x a musím uznat, ze minimálně prostorově je to auto o třídu výš než etron.

                10. To máte blbý. Já to zkoušel se svými 202 cm a v
                  To máte blbý. Já to zkoušel se svými 202 cm a v pohodě.
                  Vám holt nezbyde než si připlatit za Xko. 🙂

                11. Jako že jste zkoušel sedět v etronu vzadu uprostřed ?tak
                  Jako že jste zkoušel sedět v etronu vzadu uprostřed ?tak tomu nevěřím. Tam se nevešly nohy ani mému desetiletému klukovi.

                12. On mluvi o sedadle ridice. Dozadu se 3 lidi pochopitlen
                  On mluvi o sedadle ridice. Dozadu se 3 lidi pochopitlen nevejdou a 202 cm kolohnat by si musel sednout bokem a dat hlavu mezi kolena 🙂

                13. Chlapce ty budes ale HODNĚ vykulenej až tu káru zkusíš
                  Chlapce ty budes ale HODNĚ vykulenej až tu káru zkusíš projet. Reálný dojezd tehle přestavby Audi spalovaku na EV bude jako má TMX 75D. Sámotné audi uvádí EPA dojezd. 248 mil což je na chlup stejně jako TMX 75D. Podívej se jak dopadl iPace, který se chlubí 90kWh baterií. A výsledek? Dojezd KRATŠÍ než TMX75D. Spotřeba 44W/100mil vs Tesla 75D se 36kW/100mil. Že ti čísla nesedi? Nejsi sám, nikdo se nemůže dopočítat jak je nožné, že takový prcek auto s 90kWh baterkou má tak otřesný dojezd. Ukazuje se, že papír totoiž snese vše, až skutečné data z provozu odhalí jak vprdeli tyhle parodie na EV jsou. A to je prosím iPace na EV platformě, narozdíl o od této audiny.
                  Tahle Audi tě výjde s připlatky o víc něz 0.5M dráž. Za odměnu dostaněs poloviční zavazadlový prostor jako ma TMX, chybějící sít Superchargerů, horší zrychlení, dražší servis. Enjoy!

                  https://electrek.co/2018/11/05/jaguar-i-pace-official-epa-range-of-234-miles-questions-efficiency/

                14. Za to Vy jste už s ní najel asi stovky km, když už teď
                  Za to Vy jste už s ní najel asi stovky km, když už teď víte, jak je na tom. :-)))
                  Tady jsem někomu šlápnul na kuří oko. Diskuze nemá cenu, nemohu argumentovat proti číslům, které nemohu ověřit a zná je jenom Audi (a zřejmě i ty 🙂 ).
                  Ale líbí se mi vás sledovat, jak když se objeví něco nového, tak aniž byste o tom cokoliv věděli, tak automaticky předpokládáte, že to bude určitě špatné jako I-Pace než že by se to třeba přiblížilo nebo nedejbože srovnalo s božskou Teslou. 🙂
                  Užijte si hezkou neděli.

                15. Jeste mrkni na toto. Realna recenze. Zrychleni horsi nez
                  Jeste mrkni na toto. Realna recenze. Zrychleni horsi nez udavane Audi(tesla to ma vzdy naopak). Dojezd 250km. Ano, podminky to sou urcite extremnejsiho razu. Na Audi udavanych 400km(stejne co ma TMX75D) se budes dostavat tezko a to nemluvime o 480km co ma TMX100D

                  https://www.google.com/amp/s/amp.news.com.au/technology/innovation/motoring/hitech/new-audi-etron-electric-prototype-reviewed/news-story/f75cfcbbedbd50bb022b4ce488ecafde

                16. Delej si co chcces, kup si treba ty e-trony 3. Moje prachy to
                  Delej si co chcces, kup si treba ty e-trony 3. Moje prachy to nejsou. Jestli sis nevsiml ja se ti tu snahim zachranit prdel od nakupu tohodle kramu, o kterem ocividne nemas dost informaci. Nevim jak ty, ale ja kdyz neco kupuju za 2.5M tak si o tom aspon neco vygoogluju.

                  Notmalne bych na tebe nereagoval ale z tvoji prispevku sem pochopil ze si snaz myslis ze si kupujes auto s dojezdem TMX100D a dokonce se snazis ostatni o tom presvedcit ostatni diskutujici. To proste NENI pravda, takze ti zachranuju prdel od tve neznalosti, tot vse.

                  Zadej si do googlu alespon ”audi etron battery size”. Jestli pak budeš spokojen, pokračuj v nákupu a uzij si svuj TMX100D killer audi etron:)

                17. Jo a Audi sice tvrdi “pres 400km” ale co uz si zapomel
                  Jo a Audi sice tvrdi “pres 400km” ale co uz si zapomel zminit je ze zduraznuji za “idealich podminek” a co vic ve WLTP cyklu, nikoliv EPA v kterem udava dojezdy Tesla.

                18. Jojo fandim Vam, taky jsem nakonec vyhadal slevu na i3 ale jen
                  Jojo fandim Vam, taky jsem nakonec vyhadal slevu na i3 ale jen proto ze to byl rocni vuz a ze se vsech zbavuji protoze prisel facelift a ted dokonce nova baterka.
                  Audi jsem nikdy nemusel – mel jsem A8 – pro jeho tupe rizeni ale e- tronu fandim protoze to je jedina moznost krome tesly v tomhle segmentu- bohuzel mercedes akorat slibuje.
                  Jenze ja nejak zjistuu ze uz nechci dat za auto 2,3 mio jako naposledy protoze jsem schopen jezdit za mnohem min a zabavnejs s i3 ale uvidime za rok,dva. 🙂

                19. Táta dostal slevu na auto do výroby. Docela mne to
                  Táta dostal slevu na auto do výroby. Docela mne to překvapilo.
                  Co se týče mojí i3, tak to si nechávám, mě vyhovuje. E-tron je pro manželku, která teď jezdí v Q7, chce tento typ auta a potřebuje se na jedno nabití dostat z Plzně do Brna. Zkoušel jsem do Brna dojet s i3, sice se to dá, ale je to vopruz – nabíjení ve Vestci a pak u Humpolce… Ztraceno min. 60 minut oproti jízdě s Q7.

                20. Tak super, tak se budu pak tesit na recenzi.
                  Tak super, tak se budu pak tesit na recenzi.

                21. +1
                  Taky se těším na recenzi jak se s tím Audi popasovalo.

                  +1

                  Taky se těším na recenzi jak se s tím Audi popasovalo.

          1. Odky stoji TMS 75D 2.6M bez DPH? Ja ji vidim v ceniku za 2.1M.
            Odky stoji TMS 75D 2.6M bez DPH? Ja ji vidim v ceniku za 2.1M. Koment s tim ze Dealer umi slevy je ale k popukani:D Ty si naivka. Ten ti da slevy z toho co nastrelil navrch. Kdyby mela Tesla dealery, tak ti taky daji slevu na onu Teslu za 2.1M, kterou budou prodavat za 2.5M ale pro tebe se slevou jen za 2.3M:D

              1. Nebudeme srovnavat hrušky s jabkama? tak proč sem taháš
                Nebudeme srovnavat hrušky s jabkama? tak proč sem taháš TMX100D která má mnohem delší dojezd. TMX75D a tahle audi mají na chlup stejný dojezd.( alespoň se tím chvasta Audi, uvidíme v reálu). Takzě ani samotné audi netvrdí , že by snad toto auto mělo konkurovat TMX 100D. To sis jen ty tak vysnil aby sis oduvodnil vyhozene prachy za tenhle kram. Predpokladam ze timto ti argumenty dosly a reakce se nedockam.

Napsat komentář