Alta Motors představují novou elektromotorku Redshift ST

V říjnu 2013 se Martin Eberhard, spoluzakladatel a bývalý šéf Tesla Motors, stal členem dozorčí rady společnosti BRD. Ta se zabývá výrobou elektromotorek, stihla se přejmenovat na Alta Motors a aktuálně odhalila svůj další stroj jménem Redshift ST.

Nový snížený rám, sedadlo a plochodrážní kola. To je nová elektromotorka Redshift ST. Dva první modely, MX a SM, se začaly vyrábět teprve před půl rokem. Prodávají se za cenu kolem $15 000 (v přepočtu asi 377 000 Kč).
foto: Alta Motors

V nabídce Alta Motors už nějakou dobu najdeme elektromotorky Redshift MX (motocross) a Redshift SM (Supermoto). Redshift ST odkazuje ke „streetovým“ motorkám a firma chce díky novému stroji rozšířit svůj tržní záběr.

Partička inženýrů z Křemíkového údolí je zatím pořád spíš start-upem žijícím z investic než dobře zaběhanou a fungující firmou. Investovali do ní také už zmíněný Martin Eberhard a Marc Tarpenning, také jeden z původních spoluzakladatelů Tesla Motors.

elektromotorka Alta Motors Redshift ST

Elektromotorka Alta Motors Redshift ST
foto: Alta Motors

Specifikace pro Redshift ST zatím nejsou k dispozici, ale velmi pravděpodobně budou podobné ostatním elektrickým motorkám Alty. Například Redshift SM nabízí při 5,8kWh baterii dojezd asi 80 km. Což věru není mnoho.

Alta Motors

16 Comments on “Alta Motors představují novou elektromotorku Redshift ST”

            1. Za prvé jsem fanda, držím jim palce a jsem ochoten někoho
              Za prvé jsem fanda, držím jim palce a jsem ochoten někoho takového podpořit. Za druhé jezdím „kolem domu“, tzn. 50km tam, 60 tam, 20 tam, do práce, za nákupem… dlouhé tripy nejezdím a když už, pak by se hodila možnost rychlonabíjení, co by mě za obědovou přestávku dala zase těch 200km. Nic víc od toho nečekám a myslím, že do dvou let mohou změnit svou technologii natolik, aby byla kompatibilní s rozšířenými typy rychlonabíječek – divil bych se, kdyby to už neřešili. Zatím každý modelový rok přinesli nějaké částečné vylepšení a dva roky jsou dnes v elektromobilitě dlouhá doba, věřím jim 🙂

    1. Dobrý den,
      Zero vlastním a myslím že pokud člověk nemá

      Dobrý den,
      Zero vlastním a myslím že pokud člověk nemá moc času a chce si jít zajezdit tak tomu dáte tak hodinu a půl a zas můžete nabízet. Zero nemá rychlonabijeni což je nevýhoda. Půjčit si můžete v eurocycles další nevýhoda, mimo Prahu a jediný servis v ČR . Na rozetu a řetěz jiný tam prý nejde jsem čekal skoro dva měsíce. Tak a bylo po sezóně. Je to pěkný zážitek, ale po wow efektu se dostaví vystřízlivěni.
      Pokud to chcete jen na dojíždění do práce tak je to dráha sranda.

      1. Přitom to rychodobíjení z DC stanic tam asi ještě
        Přitom to rychodobíjení z DC stanic tam asi ještě nějaký ten pátek nebude, protože pohony a baterie Zero jsou stavěny na 120V (baterie je 28s takže 117,6Vmax). Což je už pod dolním limitem některých stanic. I když zrovna stanice od ABB by to měly zvládnout, kde dle katalogu mají běhat od 50V.

    2. Pri koupi e-kola na g-kolo.cz jsem se dal do reci s majitelem
      Pri koupi e-kola na g-kolo.cz jsem se dal do reci s majitelem a ten mi ukazal rozestavenou motorku a nechal me se projet na jeho elektro ctyrkolce, byla to predelavka ze suzuki. Strasne me to bavilo, ale jsem z mesta takze nevyuziju, stacilo mi kolo, treba uz motorku maji se zkus domluvit.

      1. Díval jsem se na vámi zmíněné stránky g-kolo.cz a nějak
        Díval jsem se na vámi zmíněné stránky g-kolo.cz a nějak se mi to nezdá.
        Mám el. koloběžku s baterkou LiFePO4 48V 20Ah (960 Wh), vyzkoušený dojezd těsně přes 40 km.
        Oni nabízí baterku 48V 15Ah (720 Wh), inzerují dojezd teoreticky až 144km! To mi připadá jako nesmysl.

Napsat komentář