Obrovské obchodní příležitosti čínského trhu lákají investory z celého světa. Výjimkou není ani společnost Daimler, která se svým čínským partnerem, automobilkou BYD, vytvořila novou značku a logo s názvem Denza. Tuto značku budou nosit výhradně elektromobily určené pro čínský trh.
foto: Daimler
Obě společnosti tímto krokem navazují na spolupráci z května roku 2010, kdy v Pekingu založily společný podnik BDNT (BYD Daimler New Technology Co. Ltd.). O rok později udělil čínský regulační úřad firmě BDNT oprávnění potřebné pro vývoj a výrobu elektromobilů v Číně.
Daimler a BYD vytvoří novou značku elektromobilů pro Čínu
Nepotvrzené zprávy říkají, že oba společníci mají v podniku Denza zcela přesně rozděleny své úkoly. Zatímco Daimler se údajně postará o celkový design a dodá i podvozek založený na modelu Mercedes Benz řady B-class, BYD bude dodávat kompletní elektrický pohonný systém vycházející z elektromobilu e6.
Logo i název elektromobilu Denza byly vytvořeny s velkou precizností a s cílem oslovit čínského spotřebitele. Slovo Denza vychází z čínských znaků „Téng Shì“, což by se dalo volně přeložit jako „rostoucí síla“ nebo „dynamika“.
Grafické provedení znaku vyobrazuje dvě lidské paže objímající životadárnou kapku vody. Modrá kapka symbolizuje šetrný přístup k životnímu prostředí, moderní technologie a světlou budoucnost. Dvě lidské paže pak představují ruce obou partnerů, jež mají symbolizovat vzájemnou podporu společného podniku.
První koncept elektromobilu Denza by měl být světu představen na blížícím se autosalonu v Pekingu, který bude probíhat od 23. dubna do 2. května. V následujícím roce by pak mělo dojít k uvedení nového elektromobilu na čínský automobilový trh.