Toyota Prius plug-in hybrid bude na trhu už začátkem příštího roku. Po celém světě ale už dnes jezdí stovky prototypů. Jeden jsme testovali i my. V Londýně to byly dvě desítky. Jaké jsou výsledky výzkumu automobilky Toyota?
foto: Toyota
- Délka jedné průměrné cesty Priusem do zásuvky je 11,68 km. Téměř 60 procent cest má délku od 4,96 km do 19,84 km
- Průměrná rychlost cest je 28,32 km/h, 69 procent cest probíhalo při průměrných rychlostech nižších než 29,76 km/h
- Průměrná doba dobíjení je 72 minut
- Pokud mají řidiči přístup k domácí zásuvce pro dobíjení, dobíjejí častěji
- Jedna třetina celkem najeté vzdálenosti se dosud uskutečnila v elektrickém modu
Podobné výsledky zaznamenává Toyota v celé Evropě. V celkem 18 zemích má 200 testovacích prototypů Priusu do zásuvky. Včetně 100 plug-in Priusů ve Štrasburku, kde probíhá projekt ve spolupráci s energetickým gigantem EDF.
Celkoevropské výsledky podle Toyota ukazují, že průměrná spotřeba je o 36 procent lepší než nejšetrnější dieselové auto ekvivalentní třídy. A dokonce o 49 procent lepší než srovnatelné benzinové auto.
Nemůže pak být taktéž překvapením, že 20km dojezdová vzdálenost na elektřinu plně dostačuje pro většinu běžných denních cest. Průměrný Evropan totiž denně ujede 13,2 km. Dvě třetiny všech cest jsou pak kratší než 20 km.
V už zmíněném Štrasburku probíhá navíc současně s testováním aut také nasazování potřebné infrastruktury. Energetická firma nechala nainstalovat dobíjecí stanice např. na pracovištích i v domácnostech. Veškerá zaznamenaná data o spotřebě a podobně sbírá a vyhodnocuje z nich pak chování uživatel.
Výsledkem zpracování těchto dat je například nový produkt EcoRecharge. Ten umožní uživatelům nastavit si inteligentní časovač s jehož pomocí budou moct své elektrické auto nabíjet ve zlevněném, tedy nejvýhodnějším tarifu.
Plánujeme kúpiť nový
Plánujeme kúpiť nový PRIUS+ no prius plugin ma láka možnosťou dobíjania. Uvidíme aká bude cena…