Jedna éra končí, jiná začíná. Audi odchází ze závodů 24 hodin Le Mans. Audi přitom za posledních 18 let vyhrálo 106 z celkových 185 závodů. Jenže doba se mění a Audi se chce místo toho soustředit na závody elektrických formulí Formula E.
foto: Audi
Závod 24 hodin Le Mans je spolu s Indianapolis 500 a Monaco Grand Prix považován za jeden ze tří nejprestižnějších motoristických závodů. Začínal v roce 1923 a spočívá v tom, že každý tým musí se svými třemi jezdci ujet na daném okruhu během 24 hodin co nejvíc kol.
V Le Mans se proto často testovala spolehlivost technologií, které poté přešly do běžných sériových spotřebních vozů. Například hybridní pohon. Jenže doba se posunula. Audi v rámci FIA WEC končí a s tím opět uzavírá i kapitolu Le Mans.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Audi posílí v závodech elektrických formulí Formule E
Audi potvrdilo autonomní elektromobil A9 e-tron
Tesla si pro výrobu Modelu 3 najala bývalého šéfa produkce Audi
Místo toho se chce soustředit na závody elektrických formulí Formula E, které podle předsedy managementu Ruperta Stadlera představují skutečně perspektivní závod budoucnosti. Podle všeho jde také o další dozvuk aféry dieselgate (Audi patří pod Volkswagen).
Audi se závodů Formula E účastnilo jakožto sponzor týmu ABT posledních dvou ročníků. Nyní se ale stalo hlavním sponzorem soutěže. Pravidla závodů Formula E se s každou novou sérií uvolňují a umožňují tím větší soutěživost jednotlivých týmů. S tím stoupá i zájem dalších značek.
Audi momentálně nevyrábí žádné čisté elektromobily, nicméně má na trhu slušný plug-in hybrid Audi A3 e-tron. Elektromobily ale bezesporu připravuje, což je jasné mimo jiné z faktu, že právě u sídla Audi se objevil jeden z prvních elektromobilů Tesla Model X dovezených do Evropy.
Navíc nedávno šéf vývoje v Audi chtě nechtě musel přiznat, že Tesla dělá všechno správně. Dlouhodobě se spekuluje o přípravách elektromobilu Audi A2 a Audi, podobně jako ostatní německé automobilky, už dnes tvrdí, že čtvrtina jejich aut bude do deseti let na elektřinu.
Niekde som zachytil že
Niekde som zachytil že budúci rok ísť ešte majú a končia až 2018, neviete niekto niečo bližšie?
Toyota naopak nasadí 3 vozy a konečne chcú vyhrať, po poslednom ročníku by sa to snáď už malo podariť 🙂
konec dízlu, radši budou v
konec dízlu, radši budou v konzernu protěžovat Porše
off
🙂
https://pbs.twimg.com/media/CvHvSd2UAAA6y4f.jpg:large
To testování technologií
To testování technologií pro sériové vozy ve špičkovejch závodech je spíš urban legend než realita. Dneska to spíš má víc společnýho s leteckým nebo raketovým průmyslem než s našima prdlafkama 😀