Britský AutoExpress informuje, že Nissan nejspíš pracuje na novém elektromobilu. Má jít o auto odvozené od Renault Zoe, menší než je jeho elektrická vlajková loď Nissan Leaf.
foto: Nissan
Podle zdroje přímo v automobilce Nissan bude nový elektromobil uveden po představení „příštího“ Nissanu Leaf. Zda se tím myslí Leaf s 40kWh baterií nebo nová, druhá generace Nissan Leaf, není jasné.
Velikostně bude nový elektromobil někde na úrovni Renaultu Zoe, se kterým bude také sdílet některé komponenty. To už dříve naznačoval Carlos Ghosn, šéf aliance Renault-Nissan.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Nissan a Renault už prodali přes 350 000 elektromobilů
Je ostatně s podivem, že toto sdílení v oblasti elektromobility už obě automobilky nepraktikují už déle. Velikostně se nový elektromobil bude podobat vozům jako je už zmíněný Renault Zoe nebo Ford Fiesta.
Je možné, že dokonce využije stejný podvozek jako Zoe. Podle AutoExpressu by nový elektromobil mohl být také malý crossover. Ten by pak využil podvozek Leafu.
Že se Nissan chystá uvést nové elektromobily v populárních segmentech potvrdil nedávno Roel de Vries, vice prezident produtků. Ten řekl, že Nissan chce udělat z elektromobilů velkou součást své nabídky, a že dalším krokem by pak logicky byl další „objemový“ sektor, nikoliv sportovní auta.
Bude to Nissan micra EV
Bude to Nissan micra EV
Zda se, ze v Americe Nissan
Zda se, ze v Americe Nissan zariznul 24kWh verzi – viz zde
V2G – aneb energie Vehicle
V2G – aneb energie Vehicle to Grid ze zlatýho Leafa 🙂
https://youtu.be/le1BKN1vAOs?t=8m24s
Otázka: z kterýho auta je možný brát elektriku místo toho aby sebou člověk musel tahat benzínovej generátor? Když to budu brát u EV z jeho 12V zásuvky tak asi nespíš vymlátim 12V baterku, nebo tomu může velká baterka pomáhat?
Příklad brácha maká u filmu často na lokacích mimo elektriku a potřebuje pro svůj vozejk s počítačema, monitorama a dalším vercajkem smradlavou elektrocentrálu. Jedná se třeba o 15 hodin denně. Využití značný kapacity velký autobaterky je na snadě.
To samý by se hodilo, řemeslníkům, výjezdním technikům, fotografům, muzikantům, vejletníkům, chatařům apod. Bylo by dobrý nějaký zásuvky zabudovat do elektro dodávek, pickupů, vanů a kombíků. Už někdo něco takovýho dělá?
Myslím, že už existují i
Myslím, že už existují i „elektrocentrály“ na baterky.
Off:
V jedné z komor
Off:
V jedné z komor německého parlamentu získal podporu (napříč stranami) návrh na zákaz prodeje nových spalovacích aut k roku 2030, nyní by stejnou věc rádi od Bruselu.
channelnewsasia.com/news/technology/german-push-to-ban-combustion-engine-cars-by-2030-wins-support/3190508.html
http://gizmodo.com/german-law
http://gizmodo.com/german-lawmakers-vote-to-ban-the-internal-combustion-en-1787574000?rev=1475955598501&utm_campaign=socialflow_gizmodo_facebook&utm_source=gizmodo_facebook&utm_medium=socialflow
A Dieter z Mercedesu říká
A Dieter z Mercedesu říká že jen dízl má prej budoucnost ještě na 20 let výroby. Nevim jak si to představuje protože Pařiž je zakáže coby dup a Londýn se stím potýká už dýl a do pár let se tím bude opičit každý druhý město. Krnáčová už rovnou chce do centra jen elekřtinu. No a teď už vládne to její ANO skoro v každém kraji.
Prrr, ještě to není
Prrr, ještě to není jisté, vypadá to že se v některých krajích objevuje myšlení všichni proti ANO. A je to logické.
Myslím že nastává otázka na koho se v EU teď s nastávajícím odchodem Británie orientovat, jestli trochu tradičně na Paříž nebo nebo netradičně na Berlín. Nebo jestli se má V4 semknout (v případě výhry Hofera v Rakousku je případně přibrat) a vytvořit protiváhu SRN a Francii.
Také bych byl za omezení dopravy v centrech měst, bohužel někde to nejde tak snadno, nejsou objízdné trasy, to bývá často problém menších měst, kde se horko těžko udělá průtah. A problém je to hlavně na I/55. Ano, daly by se vydat rezidenční karty atd., ale je to myslím dost otázka. Ale obecně by se musela stavět velká PR parkoviště při krajích aglomerací, nejlépe u dráhy a lístky z nich platit jako jízdenky na vlaky a MHD.
Na druhou stranu by možná zvednutí nákladů na auta o cca 200k Kč mohlo vést ke snížení počtu a většímu využívání hromadné dopravy. Ale to by tomu musela dráha odpovídat hlavně rychlostně. Průměrná rychlost alespoň 90km/h na osobním vlaku.
Ale já vůbec nemluvím o
Ale já vůbec nemluvím o snížení dopravy, já mluvím o snížení či rovnou eleminaci emisí ze sračkometů! Možná že zákaz dízlů a pak i spalováků přinese chvilkové snížení dopravy, ale pak to zase zaplněj elektrovozítka, to si vůbec nedělej iluze 😉
Snižovaní dopravy je zase jiné kolbište – uzavírky, redukce pruhů, sudý lichý dny, park. zóny atd.
On krátkodobý pokles
On krátkodobý pokles může vyvolat přechod lidí na hromadnou dopravu a pak nebudou mít dále potřebu, pokud bude celkem slušná, což je u nás trochu pochybné, si nové vozidlo pořídit. Navíc EV asi jen málokdy již budou k mání za směšné ceny jako mnoho dnešních ojetin.
Jakmile nastoupěj
Jakmile nastoupěj velkobaterkáče za cenu dnešních malobaterkáčů tak ty malobaterkáče spadnou dost na ceně, za pár let po tom přímo drasticky.
Mozna jsem pesimista, ale
Mozna jsem pesimista, ale ona hromadna doprava neni mimo oblast velkych mest „docela slusna“ skoro nikde. A v tech velkych mestech ji zase uz ted skoro vsichni pouzivaji (az na par psychopatu recitujici svou mantru u neponizovani se cestovanim se sockami).
Navic prakticky zadna podoba verejne dopravy (dobre, krome autonomniho car sharingu a to je zalezitost na desitky let; dobre, taxi to resi ted 🙂 ) neresi „posledni mili“ – je rozdil vracet se pro kramy dvakrat/trikrat do garaze (nebo koneckoncu na ulici) a nechat je lezet na zastavce a doufat, ze tam za 15 minut jeste budou.
Délka poslední míle se
Délka poslední míle se samozřejmě liší a je rozdílná (docházet míli moravskou bych vám vážně nepřál :), ale pro denní dojíždění (nebudeme se bavit teď o venkovské situaci) zejména za prací použitelná být může, ale jak říkáte je problém jednak poslední míle a jednak dneska není dostatečně rychlá.
Chronickým příkladem budiž Znojmo kde jakékoliv spojení s Brnem je pomalejší než osobní auto (A letiště pokud vím nemají), k tomu jeho jediné vlakové spojení je vždy s přestupem, buď v Hrušovanech, nebo v Břeclavi, časově totálně nepoužitelné.
Ohledně problému socek v MHD, bohužel je ve městech MHD relativně levná, možná příliš, a také vozy nemají průvodčího, takže podivných individuí cestuje až příliš, takže tento argument i chápu. Nehledě na častou poddimenzovanost kapacity spoje. A chápu že někteří lidé prostě nemají zájem o cestování bez kousku osobního prostoru, k čemuž mnohdy dochází.
Jinak z historického pohledu byla MHD záležitostí střední třídy (a samozřejmě tam byl nějaký rozptyl) a podobně u vlaků, ale to byly časy soukromých drah. To že se to zestátnilo a dnes se tím dělá v podstatě charita je jiná věc. Ono provozovat jakýkoliv spoj za „sociálně přijatelné“ ceny bez dotací nejde a i s nimi se to podepisuje na stavu vozového parku.
A poslední věc, která mne k takové úvaze vede je něco co asi u nás nevidíme, nebo to není zjevné, ale v zemích typu Německa, Francie, ale zejména Velké Británie a USA dochází k zajímavému fenoménu, vlastně je jich tolik že bychom mohli mluvit hodiny na toto téma, ale třeba generace narozená zhruba po roce 1985 má v porovnání s předchozími ve stejném věku výrazně menší majetek, nevlastní byty a domy, existují problémy se získáním práce, a všechno je pro ni jakoby o deset let posunuté, to snadno povede i k tomu že si možná zajímavá část, také se to děje, nepořídí auto. A de-facto ještě jsou skrze „sociální programy“ nuceni sponzorovat výrazné slevy pro seniory, kteří ale mají majetek násobně větší. U nás je to nepředstavitelná situace, ale tam realita.
Takže vize poklesu dopravy po zákazu spalovacích aut a nějakém dalším ekologizačním opatření může být zcela reálná.
Off
Tak prej „Bosch
Off
Tak prej „Bosch rozdává výrobu vsřikovačů atd. komu může…a investuje do baterek…“. Víte o tom někdo něco? Po dízlgejtu už mu asi pšenka moc nepokvete.
Som zvedavý kedy už
Som zvedavý kedy už konečne napadne niekoho urobiť kombíka alebo niečo, čo sa dá využiť v bežnom živote a nie len ako nákupná taška do mesta.
Nemám nič proti malým autíčkam, ale chýba niečo praktickejšie.
Ježíšmarijá já čekám
Ježíšmarijá já čekám na elektro kombíka jak na smilování boží 😀 Spíš to časem vidím na nějakou vojetinu Modelu S, tam se něco vejde a dá se v tom ustlat i dvojpostel 🙂
Nepravděpodobné. Na Mobile
Nepravděpodobné. Na Mobile se prodávají Tesly z roku 2013 a 2014 s nájezdem kolem 200000 km a jejich cena je stále kolem 1,3 milionu… Prostě šílenství.
No a za kolik by sis
No a za kolik by sis predstavoval v bazaru auto s porziovackou 2,5 – 5 milionu stare 2-3 roky?
Odpovídající pád ceny
Odpovídající pád ceny jako u jiných ojetých prémií, třeba BMW řady 7, která s podobným nájezdem stojí pod milion, kdežto Tesla je o půl míče dražší.
Ojeté BMW7 si kúpi len
Ojeté BMW7 si kúpi len šílenec, ktorý si neváži svoje peniaze… Po prvej návšteve servisu zistí rozdiel medzi BMW a Teslou :-))
No vidíte, za tři týdny
No vidíte, za tři týdny si jdu pro předváděcí i3. Taky BMW.
Zle ste ma pochopili. Ja
Zle ste ma pochopili. Ja nemám nič proti BMW, ale kúpiť ojazdené auto takej triedy, ako BMW7, sú vyhodené peniaze. To radšej doložiť a kúpiť jazdenú Teslu.
K tej i3 samozrejme gratulujem, je to neskutočné žihadlo…
Mal som možnosť na tom jazdiť, je to sakra návykové 🙂
Splnil jsem si sen, protože
Splnil jsem si sen, protože nejsem zrovna milionář, ale tak nějak to teď vyšlo, že na to mám. Holt budou dvojčata jezdit žihadýlkem 🙂 Nejzajímavější bude cesta ze Zlína do Hradce Králové. Zřejmě to budu muset vzít přes Šumperk, což je asi trochu o pokoušení osudu (120 km trochu do kopce), uvidíme. Možná to vezmu přes Prostějov a chvíli tam strávím na té bezplatné zásuvce.
Mám úprimnú radosť a
Mám úprimnú radosť a teším sa, že bude o jeden EV na cestách viac 🙂 Ja tiež na niečom pracujem, ale pokiaľ to nebude isté, tak o tom nechcem písať, ale keď to vyjde …
Ak to nie je tajné, koľko vás to vyšlo?
Tři čtvrtě milionu s DPH.
Tři čtvrtě milionu s DPH. Je to verze s menší baterií a předváděčka.
Nabíječka 7kW?
Kabel máte?
Nabíječka 7kW?
Kabel máte?
Nabíječka 7 kW, kabel
Nabíječka 7 kW, kabel ještě nemám. Ale asi pořídím, protože ten Zábřeh vypadá nadějně jako dobré místo poslední záchrany.
RPSnet slibovalo i funkční
RPSnet slibovalo i funkční stanici v Mohelnici (už do konce září), ale ještě jsem z nich nedostal, kde přesně stojí. To byste měl úplně po cestě, bez zajížďky.
Bohužel z nich člověk tahá informace jak z chlupaté deky.
I tak moc díky za rady,
I tak moc díky za rady, budou se hodit. Já to zkusím dát na jeden zátah, ale bude záležet dost na počasí a dalších podmínkách.
Otázka: jak moc skočí ten
Otázka: jak moc skočí ten tvůj BMW i3 či jiný malobaterkáči na ceně třeba za 2, za 3, za 5 let až už bude dost aut s normálním dojezdem za milion nebo i pod? Očekávám, že to bude pěknej sešup.
Já taky. Nicméně já
Já taky. Nicméně já očekávám, že baterka vydrží alespoň tak 5 let a pak ji vyměním za tu větší s 33 kWh. Jde to. A auto to vydrží, je v podstatě celé z uhlíkových vláken nebo plastu. Jednoduše se vyhnu poklesu ceny díky tomu, že si ho nechám hodně dlouho.
Jo to by šlo.
Jo to by šlo.
Hodí se i kabel (s
Hodí se i kabel (s elektronikou) z průmyslové zásuvky 32A/400V na Type2(Mennekes). Ten umí vyrobit ePavel také.
Třeba i pro rychlejší nabíjení ve své vlastní garáži.
Vím, nicméně v garáži
Vím, nicméně v garáži mám 3×20 A, takže je to vlastně asi zbytečné.
Určitě není zbytečné.
Určitě není zbytečné. Jestliže auto umí 32A, neváhat a mít kabel na 32A. Na cestách pak člověk ocení toto rozhodnutí. Na kabelu se dá nastavit – snížit velikost nabíjecího proudu.
Ok, zkusím nad tím
Ok, zkusím nad tím popřemýšlet. Nicméně to budu řešit, až to bude aktuální.
Na jeden zátah bych si
Na jeden zátah bych si netroufl ani s verzí 94Ah.
A ty Mohelnice jsou u SPŠE. Ale (zatím) nemám potvrzeno, že je funkční.
Do Šumperka byste si
Do Šumperka byste si netroufl? Já nemyslel až do Hradce, to bych se také neodvážil ani s 94 Ah.
Jo, do Šumperka jo.
Jo, do Šumperka jo.
Ale ze Šumperka bych
Ale ze Šumperka bych raději nejel přes Skřítek.
Tak Mohelnice bude prý
Tak Mohelnice bude prý rychlodobíjecí a funkční by měla být nejpozději 31.10.2016.
Hmm, to zní dost dobře. To
Hmm, to zní dost dobře. To by mi za to snad i stálo a mohlo by to teoreticky vyjít i časově. Uvidíme.
Zkuste Zábřeh, stejné
Zkuste Zábřeh, stejné místo na jiné mapě.
Otevřeno Po-Pá 7-16hod
Pokud by Vám to pomohlo,
Pokud by Vám to pomohlo, mohu nabídnout nabíjení po trase u nás. Pak by trasa vypadala TAKTO
Kabel pro 7kW nabíjení můžu půjčit svůj, případně i vyrobit…
Děkuji za nabídku, ale já
Děkuji za nabídku, ale já to asi opravdu zkusím přes Šumperk. I kdybych měl chvíli nabíjet někde na benzině ze zásuvky 🙂 Je tam rychlonabíječka, tak snad bude fungovat. Koukal jsem ještě na nejkratší trasu, činí 113 km s převýšením 200 metrů. Já myslím, že to půjde. Pak ze Šumperka do Hradce k ČEZácké nabíječce u hlaváku už to bude pohoda.
Nicméně s tou nabídkou výroby kabelu bych vás vzal za slovo!
Takhle by to bylo
Takhle by to bylo rozložené na pohodu. Tři krátké úseky 86+80+73km.
Od nás je to do HK z kopce, mělo by stačit 13kWh Takže nabíjení 1:50 z nuly. Od nabíječky z Brna přijedete ale s min 30%, takže teoreticky by stačila hoďka. Myslím, že časově by to bylo kratší…
S kabelem samozřejmě není problém. Pětimetrový vychází na cca 4320 i s DPH.
Vy jste z Policky?
Vy jste z Policky?
Ano
Ano
kombík nebo eNV s 40 kwh
kombík nebo eNV s 40 kwh baterkou 🙂
Na eNV-čko by bola dobrá
Na eNV-čko by bola dobrá baterka z Boltu a bolo by to dokonalé… To by som zrušil aj objednávku T3 🙂
Ale treba aj tak pochváliť NISSAN, že sa snaží.
Překabátěj Zoe a bude.
Překabátěj Zoe a bude.
Smazat…
Smazat…
No tak nezbyva nez doufat,
No tak nezbyva nez doufat, ze udelaji mensi levnejsi auto, a ne jako zoe, mesteske miniauto s velkym dojezdem, za cenu dalnicniho korabu..
Pokud Nissan a Renault
Pokud Nissan a Renault spolupracuji, tak na 99% bude auto se stejnymi parametry za plus minus stejnou cenu (jinak by bylo velice rychle po spolupraci).
Jako ze nissan tim padem
Jako ze nissan tim padem bude leafa a pak za stejnou cenu mnohem mensi auto? To by bylo tim tuplem divne ne?
Cekal bych treba ze tam nacpou mensi baterku a budou to prodavat levnejsi nez Zoe….
Spis leafa zase zdrazi
Spis leafa zase zdrazi (nekde probehlo, ze 40kWh verze bude o cca E2.5k drazsi nez 30kWh).
nemyslím, že Leaf
nemyslím, že Leaf zdraží, nemají kam. Dostali by se na cenu T3 atp – auta s mnohem lepšími parametry. Spíš bych to viděl, že baterii 40kWh dají jako součást příplatkového paketu, tak jako s třicítkou.
pořád ale platí, ze ani
pořád ale platí, ze ani Bolt nebo T3 nejsou na trhu …
asi jako Leaf 40kWh… 🙂
asi jako Leaf 40kWh… 🙂
Problém bude asi v tom, že
Problém bude asi v tom, že v alianci Renault-Nissan si nemyslí, že Zoe je miniauto 🙂 (Co si myslíme my, není rozhodující). Zoe je kratší a má menší rozvor než Leaf, je nepatrně užší a nepatrně vyšší než Leaf. Dostává o trošku větší baterii a při menší hmotnosti má větší (papírový) dojezd než Leaf a cenově je, obávám se, přibližně na stejné úrovni jako Leaf (ten z podobného roku s trochu menší baterií) – ale u Zoe se cena vč. baterie obtížně zjišťuje…
Úsměvně to ilustruje fotka v článku, kde Zoe vypadá dokonce mohutněji než leaf 😀
Info uvedená v článku „Velikostně bude nový elektromobil někde na úrovni Renaultu Zoe, se kterým bude také sdílet některé komponenty.“ mi do toho tedy moc nezapadá…
Leda že by „malý“ Nissan odvozený od Zoe byl trošku „očesaný“: menší baterka, méně výkonná palubní dobíječka, ještě něco „zjednodušíme“… Začínám se děsit, co z toho vyleze…