Nissan Leaf & Renault Zoe: prodáno přes 280 000 aut

Elektromobilů Nissan Leaf a Renault Zoe se už na celém světě prodalo přes 280 000. Z toho přes 200 000 připadá jen na japonský Leaf.

Renault Zoe těží z faktu, že doma ve Francii patří s velkým odstupem k lídrům prodeje elektromobilů
foto: Renault

Aliance automobilek Renault-Nissan se může pochlubit více než 280 000 prodanými elektromobily Leaf a Zoe. Leaf se prodává od konce roku 2010, Zoe od konce roku 2012. Leaf nabízí 24kWh baterii a Zoe baterii o kapacitě 22 kWh.

Obě auta se aktuálně dočkala nové, vylepšené verze, které umožňují dojezd teoreticky až kolem 250 km (Leaf)/240 km (Zoe). Právě od těchto nových verzí elektroaut Renault-Nissan se čeká další významý růst prodejů elektromobilů.

emobilitaetonline.de

33 Comments on “Nissan Leaf & Renault Zoe: prodáno přes 280 000 aut”

  1. Různá rychlost nabíjení
    Různá rychlost nabíjení má toto vysvětlení:

    Nabíjecí proud se řídí jenom napětím článků a jejich teplotou. Chemické reakce mohou probíhat tím rychleji, čím víc je baterie vybitá a čím vyšší je teplota. Vnitřní odpor baterie pak způsobuje zahřívání baterie průchodem proudu.

    Když tedy nabíjíme hluboce vybitou baterii, bude mít v závěrečné fázi nabíjení vyšší teplotu (a tím i vyšší nabíjecí proud!), než tatáž baterie, nabíjená za stejných podmínek z polovybitého stavu.

    Nabíjecí čas se na počátku nabíjení nijak nestanovuje, ale pouze (byť velmi kvalifikovaně) odhaduje. Skutečné ukončení nabíjení závisí jenom na napětí článků.

    1. Pokud k tomu dojde, tak se
      Pokud k tomu dojde, tak se bude prodávat už bohužel asi jen model Zoe pro r.2016, který je o(b)řezán na nabíjení AC 22kW, což je nesmírná škoda. Jaký byl problém ponechat to na 43kW a přidělat SW nastavení omezení nabíjecího proudu/výkonu, jak jsem to zrovna dnes viděl na jednom videu u Tesly. Chjo… 🙁

      1. Jde o efektivitu. 43kw
        Jde o efektivitu. 43kw nabíječka prý nebyla moc účinná. A stějně 22kWh baterii nelze dobíjet celou dobu tímto výkonem, tipnul bych tak prvních 10 minut, cca do 50% SOC. Takže nabíjení 0-90% by bylo odhadem jen o těch 10 minut rychlejší. S omezením proudu není problém, ten primárně omezuje řídící signál z wallboxu. To u tesly by to k něčemu bylo i když nejbližší nabíječky co umí 62A mají na Slovensku. U nás taková pokud vím není žádná.

        1. Jj, to je jako na CHAdeMO,
          Jj, to je jako na CHAdeMO, naplno na začátku a pak výkon klesá. Teď kolem 3-5st.C už nám u Leafa začíná pokles kolem 10%. Dobíjení se prodloužilo z 30 min na 50 min a je to někdy skoro nekonečné. Takže každých 10 min dobrých. Pravdou je otázka využitelnosti. Tuším na mapě ASEP nějaká silná nabíječka byla, ale možná se pletu. Teď na mobilu to nenajdu.

          1. Jojo, promrzlá baterka,
            Jojo, promrzlá baterka, holé neštěstí. I když ji jízdou zahřeju nad střed stupnice, stejně je to pomalé, jakoby si to regulovalo na základě venkovní teploty, nebo co… Hodně mě štve, že mi to v zimě je schopno nabíjení vypnout při 85%, přitom v létě to na DC běží do 98% Nejvíc tomu „pomáhá“ vyjetí baterky k nule. To jsem si vyzkoušel 2x, že jsem delší trasu plně naložený do kopce dal na doraz a pak to nabíjení frčelo krásně.

            1. Je to logické a na Leaf Spy
              Je to logické a na Leaf Spy je to pěkně vidět. Rychlonabíječka na začátku nabíjení vyhodnotí teplotu. Na základě toho nastaví čas nabíjení, místo letních 30min je to cca 50min. No a teď v zimě navíc chybí ten jak já tomu říkám „peak“ tj. nabíjení na cca 43kW až na nějakých 50-60%, místo toho to začne klesat už při cca 10-20% a k normální charakteristice se to přiblíží někde kolem 70%. Čili chybí dost zásadní kus charakteristiky a tedy i dobité energie. A pak je docela zásadní rozdíl, jestli nabíjení, které má trvat 50min, začne téměř na 0%, nebo třeba na 30%. Ve 2.případě se za stejný čas nabije méně.

                1. Čas 50 min jsem měl na
                  Čas 50 min jsem měl na mysli orientačně, nikoli jako pevný parametr. Jednou je to 52 min, jindy jako např. včera cca 58 min. Ani netvrdím, že rychlonabíječka si nastaví při stejné teplotě stejný čas, pokud nabíjení začne na 0% nebo na 30%. Jen jsem tím chtěl říct, že pokud při určité teplotě by si nabíječka nastavila přibližně stejný čas, tak při nabíjení od 0% se nabíje víc, než když se začne třeba od 30%, právě proto, že chybí ta část na nejvyšším výkonu za začátku charakteristiky.
                  Já jsem objednal wi-fi dongl na dx.com a v pohodě, jen to na můj vkus trvalo trochu déle než jsem čekal. Ale je fakt, že je to přes půl světa a ne z Horní-Dolní. 😉

                2. Hlavně když začínám od
                  Hlavně když začínám od nuly tak při 90% tam třeba teče ještě 25A. Když od 30% tak při 90% už jen 9A.
                  Já jsem to objednal taky tam, jen se to šprajclo při kontrole na nějakém letišti. Možná poškozený obal, nebo tak něco.

          1. To je nereálné aby to
            To je nereálné aby to udělalo rozdíl 30 minut. Když jsme jeli jednou stejnou trasu s nissanem i teslou, tak vždy při společném nabíjení tesla nabila víc energie z 22kW mennekesu, než nissan na CHAdeMO. Právě kvůli tomu, že u tak malé baterie ten výkon, který je baterie schopna pobírat rychle klesá. Vím, že to není totožná situace, ale pro ilustraci příklad myslím dobrý.

              1. Jsem přesvědčen, že
                Jsem přesvědčen, že nejen dostatečné, při současném stavu „infrastruktury“ u nás i lepší, než kdyby měl chademo. Vemte si že přijede nissan a zoe k obyčejnému stojanu čez. Nissan nabíjí 7kW(cca 3hod), zoe 22kW(cca1:15). Přijedete ke stojanu na D1 u Humpolce, který má nabíjení omezeno na 20A. Nissan nabíjí 4,6 kW, zoe 13,8kW. A přijedete k jinému stojanu čez, kde je to omezeno na 16A (slabý přívod, případně se někdo neodhlásil z vedlejší zásuvky)a nissan nabíjí 3,5kW a zoe 11kW. Takže v tomto případě nabije zoe plnou o 4 hodiny dřív! Oproti tomu u stojanu, kde bude chademo nabije nissan rychleji jen o cca 30 minut. Navíc teď v zimě se mi chademo vypíná klidně už při 88% a stejně tam musím vrazit ještě obyč. kabel.

            1. Jo, to je pravda. Pokud
              Jo, to je pravda. Pokud nabíječka ten výkon dá, tak při stejném „C“ lze nabít třikrát větší(kapacita v Ah) baterii třikrát rychleji. I když zase se při tom vyrobí až třikrát víc tepla, takže ta rychlost může být limitována zde možností chlazení.

              1. To je jako by jste napsal,
                To je jako by jste napsal, že 100kW chademo nabije nissana za poloviční dobu. Ale to tak prostě není. Nabíjení pofrčí dvojnásobnou rychlostí do určitého stupně nabití, kdy to baterie této kapacity přestane pobírat. Tipuju tak do 30%. Takže když nepřijedete s nulou, ale třeba 15%, tak nabíjení pofrčí plnou rychlostí 15-30%, což může být 5 minut?

Napsat komentář