Elektromobilů Nissan Leaf a Renault Zoe se už na celém světě prodalo přes 280 000. Z toho přes 200 000 připadá jen na japonský Leaf.
foto: Renault
Aliance automobilek Renault-Nissan se může pochlubit více než 280 000 prodanými elektromobily Leaf a Zoe. Leaf se prodává od konce roku 2010, Zoe od konce roku 2012. Leaf nabízí 24kWh baterii a Zoe baterii o kapacitě 22 kWh.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Nissan prodal už více než 500 elektromobilů taxislužbám
Obě auta se aktuálně dočkala nové, vylepšené verze, které umožňují dojezd teoreticky až kolem 250 km (Leaf)/240 km (Zoe). Právě od těchto nových verzí elektroaut Renault-Nissan se čeká další významý růst prodejů elektromobilů.
Různá rychlost nabíjení
Různá rychlost nabíjení má toto vysvětlení:
Nabíjecí proud se řídí jenom napětím článků a jejich teplotou. Chemické reakce mohou probíhat tím rychleji, čím víc je baterie vybitá a čím vyšší je teplota. Vnitřní odpor baterie pak způsobuje zahřívání baterie průchodem proudu.
Když tedy nabíjíme hluboce vybitou baterii, bude mít v závěrečné fázi nabíjení vyšší teplotu (a tím i vyšší nabíjecí proud!), než tatáž baterie, nabíjená za stejných podmínek z polovybitého stavu.
Nabíjecí čas se na počátku nabíjení nijak nestanovuje, ale pouze (byť velmi kvalifikovaně) odhaduje. Skutečné ukončení nabíjení závisí jenom na napětí článků.
.
.
https://goo.gl/GLzXrp
https://goo.gl/GLzXrp jakesy predstaveni spoluprace Nissanu a Foster + partners, aneb „vykoumali“ indukcni parkovaci mista
Nevím co na tom kdo koumá
Nevím co na tom kdo koumá když spol. Evatran to prodává už roky viz. jejich stránky pluglesspower.com
Design Zoe se mi skutečně
Design Zoe se mi skutečně líbí, ale koncept pronájmu baterie jde proti logice levného provozu, bohužel.
Jestliže britský vlastník
Jestliže britský vlastník Zoe najezdí méně než 10k mil ročně, vyplatí se mu pronájem. Pokud více, vyplatí se mu koupit „i“ verzi. Jediný problém s pronájmem baterií který vidím já, je nemožnost výběru. Což platí všude mimo UK.
no, pokud najezdí méně
no, pokud najezdí méně jak 10tis mil/rok, tak se mu pronájem taky nemůže vyplatit. Prostě finančně se Vám pronájem aku u EV za současných podmínek nemůže nikdy vyplatit v žádné zemi, leda byste rujnoval baterie každý rok.
A přesto je dál většina
A přesto je dál většina Zoí v Británii prodávána s pronájmem baterie, i po umožnění její koupě. 😉
to je možné, ale ten
to je možné, ale ten důvod není ekonomický. Podle mě je to spíš obava z výdrže baterií, její ceny atd. Pronájem baterií do EV se nikdy nemůže vyplatit. (samozřejmě krom její předčasné destrukce nebo při havárii nepojištěného auta)
přesně, tímto nechtějí
přesně, tímto nechtějí opravdu zavést elektromobily, tohle využije jen ten, co najezdí opravdu tisíce km měsíčně
je to jen další sabotáž elektro-aut
snad Tesla bude mít Model 3 dle plánu, jen oni skutečně bojují proti zkorumpované rakovině lidstva
Zoe se v nekterych statech
Zoe se v nekterych statech jiz da koupit vcetne baterie.
treba v Nemecku je na vyber
treba v Nemecku je na vyber zda vcetne baterek, nebo baterky na leasing
A když Reanault začne
A když Reanault začne konečně prodávat svoje Zoe běžně v ČR a Leaf půjde s cenou stávajícího modelu dost dolů, tak se určitě oba dočkají i těch zvýšených prodejů. U Zoe se dokonce raketově posunou z nuly strmě vzhůru. :-))))
Pokud k tomu dojde, tak se
Pokud k tomu dojde, tak se bude prodávat už bohužel asi jen model Zoe pro r.2016, který je o(b)řezán na nabíjení AC 22kW, což je nesmírná škoda. Jaký byl problém ponechat to na 43kW a přidělat SW nastavení omezení nabíjecího proudu/výkonu, jak jsem to zrovna dnes viděl na jednom videu u Tesly. Chjo… 🙁
Jde o efektivitu. 43kw
Jde o efektivitu. 43kw nabíječka prý nebyla moc účinná. A stějně 22kWh baterii nelze dobíjet celou dobu tímto výkonem, tipnul bych tak prvních 10 minut, cca do 50% SOC. Takže nabíjení 0-90% by bylo odhadem jen o těch 10 minut rychlejší. S omezením proudu není problém, ten primárně omezuje řídící signál z wallboxu. To u tesly by to k něčemu bylo i když nejbližší nabíječky co umí 62A mají na Slovensku. U nás taková pokud vím není žádná.
Jj, to je jako na CHAdeMO,
Jj, to je jako na CHAdeMO, naplno na začátku a pak výkon klesá. Teď kolem 3-5st.C už nám u Leafa začíná pokles kolem 10%. Dobíjení se prodloužilo z 30 min na 50 min a je to někdy skoro nekonečné. Takže každých 10 min dobrých. Pravdou je otázka využitelnosti. Tuším na mapě ASEP nějaká silná nabíječka byla, ale možná se pletu. Teď na mobilu to nenajdu.
Jojo, promrzlá baterka,
Jojo, promrzlá baterka, holé neštěstí. I když ji jízdou zahřeju nad střed stupnice, stejně je to pomalé, jakoby si to regulovalo na základě venkovní teploty, nebo co… Hodně mě štve, že mi to v zimě je schopno nabíjení vypnout při 85%, přitom v létě to na DC běží do 98% Nejvíc tomu „pomáhá“ vyjetí baterky k nule. To jsem si vyzkoušel 2x, že jsem delší trasu plně naložený do kopce dal na doraz a pak to nabíjení frčelo krásně.
Je to logické a na Leaf Spy
Je to logické a na Leaf Spy je to pěkně vidět. Rychlonabíječka na začátku nabíjení vyhodnotí teplotu. Na základě toho nastaví čas nabíjení, místo letních 30min je to cca 50min. No a teď v zimě navíc chybí ten jak já tomu říkám „peak“ tj. nabíjení na cca 43kW až na nějakých 50-60%, místo toho to začne klesat už při cca 10-20% a k normální charakteristice se to přiblíží někde kolem 70%. Čili chybí dost zásadní kus charakteristiky a tedy i dobité energie. A pak je docela zásadní rozdíl, jestli nabíjení, které má trvat 50min, začne téměř na 0%, nebo třeba na 30%. Ve 2.případě se za stejný čas nabije méně.
Já mám právě pocit, že
Já mám právě pocit, že při stejné teplotě trvá nabití 30-90% déle, než 5-90%. Leaf spy mě snad pomůže pochopit věc víc do hloubky, ale ještě mi nepřišel ten dongle, někde se to zacuklo a řeším to s nima.
Čas 50 min jsem měl na
Čas 50 min jsem měl na mysli orientačně, nikoli jako pevný parametr. Jednou je to 52 min, jindy jako např. včera cca 58 min. Ani netvrdím, že rychlonabíječka si nastaví při stejné teplotě stejný čas, pokud nabíjení začne na 0% nebo na 30%. Jen jsem tím chtěl říct, že pokud při určité teplotě by si nabíječka nastavila přibližně stejný čas, tak při nabíjení od 0% se nabíje víc, než když se začne třeba od 30%, právě proto, že chybí ta část na nejvyšším výkonu za začátku charakteristiky.
Já jsem objednal wi-fi dongl na dx.com a v pohodě, jen to na můj vkus trvalo trochu déle než jsem čekal. Ale je fakt, že je to přes půl světa a ne z Horní-Dolní. 😉
Hlavně když začínám od
Hlavně když začínám od nuly tak při 90% tam třeba teče ještě 25A. Když od 30% tak při 90% už jen 9A.
Já jsem to objednal taky tam, jen se to šprajclo při kontrole na nějakém letišti. Možná poškozený obal, nebo tak něco.
Vysvětlení viz výše…
Vysvětlení viz výše…
62A AC umi nabijecka ve
62A AC umi nabijecka ve Valasskem Mezirici (resp. zase bude umet az ji namontuji zpet)
Aha, tak ja ji znam jako
Aha, tak ja ji znam jako jednostandard CHAdeMO. Zrejme to je tedy nahrada za jinou co je v servise, jestli to dobře chápu… Tak to je mozne…
Nevím už kde, ale někde
Nevím už kde, ale někde jsem četl rozdíl 30min/60min to by mě přišlo docela dost. Také se mě ZOE líbí, ale čekám až bude nějaké rozumné porovnání vs. Leaf. Zatím nevím jestli by mě třeba ta absence CHAdeMO nějak výrazně vadila.
To je nereálné aby to
To je nereálné aby to udělalo rozdíl 30 minut. Když jsme jeli jednou stejnou trasu s nissanem i teslou, tak vždy při společném nabíjení tesla nabila víc energie z 22kW mennekesu, než nissan na CHAdeMO. Právě kvůli tomu, že u tak malé baterie ten výkon, který je baterie schopna pobírat rychle klesá. Vím, že to není totožná situace, ale pro ilustraci příklad myslím dobrý.
Tak si myslíte že
Tak si myslíte že možnosti nabíjení u ZOE jsou pro rychlé nabíjení při delších cestách dostatečné?
Jsem přesvědčen, že
Jsem přesvědčen, že nejen dostatečné, při současném stavu „infrastruktury“ u nás i lepší, než kdyby měl chademo. Vemte si že přijede nissan a zoe k obyčejnému stojanu čez. Nissan nabíjí 7kW(cca 3hod), zoe 22kW(cca1:15). Přijedete ke stojanu na D1 u Humpolce, který má nabíjení omezeno na 20A. Nissan nabíjí 4,6 kW, zoe 13,8kW. A přijedete k jinému stojanu čez, kde je to omezeno na 16A (slabý přívod, případně se někdo neodhlásil z vedlejší zásuvky)a nissan nabíjí 3,5kW a zoe 11kW. Takže v tomto případě nabije zoe plnou o 4 hodiny dřív! Oproti tomu u stojanu, kde bude chademo nabije nissan rychleji jen o cca 30 minut. Navíc teď v zimě se mi chademo vypíná klidně už při 88% a stejně tam musím vrazit ještě obyč. kabel.
Díky moc za vysvětlení.
Díky moc za vysvětlení.
Jo, to je pravda. Pokud
Jo, to je pravda. Pokud nabíječka ten výkon dá, tak při stejném „C“ lze nabít třikrát větší(kapacita v Ah) baterii třikrát rychleji. I když zase se při tom vyrobí až třikrát víc tepla, takže ta rychlost může být limitována zde možností chlazení.
To je jako by jste napsal,
To je jako by jste napsal, že 100kW chademo nabije nissana za poloviční dobu. Ale to tak prostě není. Nabíjení pofrčí dvojnásobnou rychlostí do určitého stupně nabití, kdy to baterie této kapacity přestane pobírat. Tipuju tak do 30%. Takže když nepřijedete s nulou, ale třeba 15%, tak nabíjení pofrčí plnou rychlostí 15-30%, což může být 5 minut?
Nevím už kde, ale někde
Nevím už kde, ale někde jsem četl rozdíl 30min/60min to by mě přišlo docela dost. Také se mě ZOE líbí, ale čekám až bude nějaké rozumné porovnání vs. Leaf. Zatím nevím jestli by mě třeba ta absence CHAdeMO nějak výrazně vadila.
Najbližšia taká
Najbližšia taká nabíjačka bola (a snáď ešte je) vo vo Valašskom Meziřičí (patrí firme inChaNet.