Sdílení aut neboli „carsharing“ je celosvětově čím dál tím populárnější. Funguje už v desítkách světových metropolí. Mezi nejúspěšnější projekty tohoto typu patří Autolib v Paříži. Podle nejnovějších informací se nyní chystá i do Británie, konkrétně do Londýna.
foto: Mariordo (Mario Roberto Durán Ortiz), licence Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Unported
Podle francouzských médií už společnost Bolloré, provozující systém půjčování elektrických aut Autolib v Paříži, oznámila jeho rozšíření také za kanál La Manche do Londýna.
Není bez zajímavosti, že jedna z dceřinných společností Bolloré jménem IER nedávno úspěšně vysoutěžila kontrakt na správu a rozšíření londýnské veřejné sítě dobíjecích stanic pro elektromobily Source London.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Nissan představil elektrický taxík pro Londýn
Londýn zavádí vodíkové autobusy do běžného provozu
Londýn vybuduje 1300 dobíjecích stanic v rámci Source London
V současné době je v Londýně asi 1400 dobíjecích stanic sítě Source London. Do roku 2018 jich má být už 6000. Služba sdílení aut by pak v Londýně měla začít fungovat už během následujících 12 měsíců. Začínat bude se 100 vozy, postupně by se ale počet měl rozšířit až na 3000.
ZAJÍMAVOST: Pařížané měli na víkend elektromobily zdarma. Kvůli smogu.
V domácí Paříži má dnes služba Autolib už 105 000 registrovaných uživatelů, kteří využívají přes 4000 dobíjecích bodů a přes 2000 elektromobilů Bluecar. Kromě Paříže a Londýna by měl stejný systém během roku 2014 začít fungovat také v americkém městě Indianapolis.
Zajímalo by mě, zda se
Zajímalo by mě, zda se auto musí vrátit po půjčení na stejné místo. Když si ráno půjčím auto na předměstí, a budu ho chtít nechat v centru na jiné nabíječce, tak stejně budou uvažovat i ostatní, a místo s volnou nabíječkou nenajdu.
Zajímalo by mě, jak
Zajímalo by mě, jak funguje úklid nebo údržba takových aut …
Podrobnosti neznáme, ale
Podrobnosti neznáme, ale hádám, že je každé z nich v pravidelném intervalu kontrolováno.