Letošní poptávka po sdílených autech u prvního českého carsharingu Autonapůl ve všech parametrech výrazně překračuje doposud nejsilnější, ještě předcovidový rok 2019. Celorepublikově narostl počet aktivních uživatelů o 31 %, největšími tahouny jsou brněnští klienti, těch přibylo 43 %.
Vyšší je také množství ujetých kilometrů, meziročně za leden až květen stouplo o celorepublikově o 27 %, od dubna trhá historické rekordy a červen se do této řady dle všech odhadů brzy přidá. Výrazně vyšší je poptávka po sdílených autech na letní měsíce, carsharingová společnost proto na léto dále posiluje brněnskou flotilu.
„Rostoucí počet uživatelů carsharingu i množství ujetých kilometrů připisujeme obecně většímu zájmu o udržitelnou mobilitu ve společnosti. V celorepublikovém kontextu nadprůměrný růst počtu našich sdílníků v Brně připisuji také tomu, že se z jihomoravské metropole v posledních měsících stáhli naši hlavní konkurenti. I díky tomu predikční křivka vytížení naší flotily na dovolenkovou sezónu naznačuje výrazně vyšší využití sdílených vozidel než například loni. Abychom stávající i nové sdílníky efektivně uspokojili, zrychlili jsme dodávky dalších aut k posílení naší brněnské flotily,“ popisuje aktuální situaci v prvním českém carsharingu Autonapůl jeho ředitel Michal Šimoník.

V závěru loňského roku ukončil činnost brněnský AJO carsharing, chvíli předtím se z Brna stáhl i Anytime carsharing. Aktuálně z nabídky společnosti Car4way také zmizela možnost krátkodobých výpůjček v Brně. Podle Autonapůl teď před sezónou hledají jejich bývalí klienti jiné řešení svých dopravních potřeb, což dále zvyšuje poptávku po carsharingu.
Výhodou naopak je, že proti konkurenčním systémům si v Autonapůl klient může vybraný vůz rezervovat i v předstihu, například na plánovanou letní dovolenou až v srpnu či září, ale i na podzimní nebo vánoční cestování. Posílení flotily alespoň o jednotky aut Autonapůl sdílníkům nabídne už od prvních dnů července 2024.
Carsharing nabízí vhodné a výhodné řešení pro ty, kdo potřebují auto spíše nepravidelně a vědí, že za rok ujedou do zhruba čtrnácti tisíc kilometrů. Představuje nezávazný způsob, jak řešit vlastní mobilitu, zároveň šetří veřejný prostor od aut, která by většinu času jen zabírala parkovací místa.
Sdílená auta totiž využívají uživatelé Autonapůl průměrně 30 % času každého dne, kdežto auta v soukromém vlastnictví jezdí průměrně jen 5 % času. Každý vůz v našem typu takzvaného round-trip carsharingu dokáže podle studií i zkušeností Autonapůl ve městech efektivně nahradit kolem 15 soukromě vlastněných aut, a tím šetří místo.

Carsharing Autonapůl provozuje po celé republice flotilu necelých sto sdílených aut různých kategorií, od malých městských vozů, přes úsporná rodinná kombi po osobní dodávky či elektromobily včetně Tesla Model 3.
Působí v Praze, Brně, Pardubicích, Hradci Králové, Liberci, Plzni, Ostravě a Olomouci. Podrobnosti o výhodách a podmínkách prvního českého carsharingu Autonapůl jsou na www.autonapul.cz – například cestující Českých drah mohou své ČD body využít jako slevu na služby tohoto carsharingu.
zdroj: tisková zpráva, foto: Autonapůl
Byla provedena velká analýza 600 000 plugin hybridů (data brali z palubních počítačů).
Výsledek: Emise jsou v průměru o 350% vyšší než udává výrobce. A nejlegračnější je úspora paliva – pouze o 20% méně než srovnatelný spalovák.😱
Problém ale je, že je spousta měst pouští do centra stejně jako čisté elektro a mají další výhody, třeba parkování zdarma. Přitom jak je vidět, většina majitelů ,,dobíjecích“ hybridů podvádí a nedobíjí.
Hned mě napadlo řešení – povinný certifikovaný špunt do díry při jízdě
městem😅
Tak asi nikdo soudný nevěří, že dvoutunový plug-in jezdí za 1,x litru jak tvrdí výrobce, že ? Přičemž dle normy na spotřebu se elektrika v baterce magicky zhmotní sama.
Pro Jimmy…. Ten průzkum byl zaměřen specielně na palivo (ne elektrony). Myslím že je evidentní proč a hlavně jsem zvědav co bude následovat za opatření…. Zrovna když se automotive manažeři-autofunebráci tak krásně shodli s fosilní lobby na protlačení hybridů. POUZE mínus 20% je Shell sen🤑
Pokud jde o energii v baterce, tak to musíš přepočítat na džauli a pak je to při takovémto provozu skoro zanedbatelné – cca 6% celkové energie. Nehledě na to že kdo nabíjí z FVE to má přímo z NEBE 😇
Já bych ten povinný certifikovaný špunt do díry narval ve městě všem spalovákům. Buďto to projede setrvačností nebo si zaplatí službu která ho protáhne na laně pomocí EV. 😉
Ano, to víceméně souhlasí s našimi daty, které jsem tady publikoval před dvěma lety. Plug-in hybridy jsou provozovány skoro výhradně jako hybridy.
A psal jsem tady i důvod. Naprostou většinu vlastní firmy, které na auto přidělí tankovací kartu. Zaměstnanec se pak nezdržuje s nabíjením, když jezdí v práci, a už vůbec nenabíjí za svoje, když je doma.
Nový nabijeci stojan Supercharger 4 gen 1000V ?
od 27 min videa
https://www.youtube.com/watch?v=u1dvnyDAgN0