Magazínu Forbes se podařilo zjistit, že Elon Musk plánuje vybudovat demonstrační verzi Hyperloop. Tedy nového způsobu hromadné dopravy, kterou dal včera světu k dispozici jako open source. Na dokumentu pracovalo asi 12 inženýrů ze společností Tesla Motors a SpaceX.
foto: Hyperloop/Elon Musk
Samotný Musk začal o konceptu Hyperloop (Hypersmyčky) přemýšlet asi před dvěma lety. Následně si s nápadem pohrával spolu s několika inženýry z Tesla Motors/SpaceX. Vždy šlo ale o okrajovou záležitost. Teprve v několika posledních týdnech si tento problém vyžádal několik plných pracovních dnů.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Elon Musk chce elektrická nadzvuková letadla a pátou dimenzi dopravy – Hypersmyčku
Elon Musk: Hypersmyčka bude open source, podrobnosti do 12. srpna
Článek magazínu Forbes zhruba shrnuje obsáhlý 57stránkový dokument a vše, co Elon Musk o Hyperloop řekl. Navíc ale dodává jednu klíčovou zajímavost: Musk se údajně chystá vybudovat demonstrační prototyp Hypersmyčky. „Myslím, že by to mohlo pomoct,“ řekl Musk.
Mělo by jít o demonstraci v menším měřítku, teoreticky by bylo možné něco takového mít k dispozici zhruba do sedmi let. „Hlavní prioritou jsou dnes Tesla a SpaceX,“ opakuje jako vždy Musk. Pokud by se však Hyperloop stal prioritou číslo jedna, bylo by možné „mít předváděčku hotovou do roka“.
Musk zároveň přiznal, že je odhodlán do Hyperloop investovat své vlastní peníze. „Vždycky do společností, které vytvářím, investuji vlastní peníze. Nevěřím na celou tu věc, kdy jen použijete peníze cizích lidí. Nemyslím, že je to správné.“
Nečeká však, že by mu Hyperloop mohl nějak zásadně vynášet. „…prostě si myslím, že by bylo skvělé mít další alternativní způsob dopravy.“
Z meho pohledu maji udelat 4
Z meho pohledu maji udelat 4 trubky 2×2 nadsebou a to proto ze horni dve budou jezdit z mesta do mesta (super rychla) a dolni dve budou (pomala) a budou stavet na kazde zastavce. Timto zpusobem pokryji 100% zakazniku.
I když tleskám nadšení a
I když tleskám nadšení a technickému nápadu, zatím se nerozmohly v americe ani magnetické rychlovlaky. Kde jsou určitě vzdálenosti, které by byly pro tento druh vlaků vhodné. Jediný, kdo je skutečně používá je ČÍNA. Otázka je, jaké s tím má zkušenosti.
Asi vyjde levněji navézt někam haldu štěrku a na to posadit koleje.
Škoda jen, že se chce Musk vrtat ve všem. Ať radši udělá pořádnej raketoplán 😉
No, nechtěl bych v tom
No, nechtěl bych v tom sedět až v Kalifornii dojde k zemětřesení a některá z těch trubek se pohne. Taky to bude málo odolné proti sabotáži nebo terorismu. Stačí malý zásah a budou nedozírné následky.
obe dve obavy jsou
obe dve obavy jsou adresovany v tom alpha designu
Potrubní pošta není až
Potrubní pošta není až tak nový nápad. Trochu mi tam chybí něco jako “ idividualita cestování“ – mám na mysli WC, občerstvení ,možnost vystoupit a nastoupit na více místech. Uvidíme.
Ano potrubní pošta,
Ano potrubní pošta, vysutá dráha není nic nového. Lidé jež mají možnost s těmito věcmi pracovat nebo vedle toho žít mají i dost negativních zkušeností. Vybavenost vozových souprav není zase takovým problémem, a stává se běžným standardem i u Jančury nebo Novotného. Možnost libovolného nástupu a výstupu je stejným jako u Metra nebo ALwegu. Můj názor je ten co jde postavit v USA, Americe nebo Rusku už nepůjde moc v zastavěné Evropě. Hlukový smog známí z okolí nádraží nebo Metra je všeobecně známým. A na You Tube si můžete přehrát hluk vysutých drah kdekoli na Světě. Protihlukové stěny známé z okolí dálnic budou blbě vypadat v zatrubněné krajině. Ale každopádně nápad a projekt je zajímavým nápadem. ČR produkuje každoročně též nemálo vzdělanců ale na podobný nápad nepřišlo ani dvacet čtyři českých inženýrů.
Já si myslím ,že nepůjde
Já si myslím ,že nepůjde o klasické vagony v potrubí ( to by asi bylo moc drahé ) Někde jsem zahlédl jak lidé sedí v malé kapsli, ale možná to byl jen ilustrační obrázek.
Hyperloop: Elon Musk odhalil
Hyperloop: Elon Musk odhalil podrobnosti nové dimenze dopravy
A při rychlosti 1200 km/h
A při rychlosti 1200 km/h moc zastávek dělat nebude.
Z trubky ve které je vakuum
Z trubky ve které je vakuum moc hluku nebude, pokud i ty vlaky pojedou na magnetickém polštáři.
A vystupování po cestě jde vyřešit tím, že se bude poslední vagón odpojovat a místo něj se napojí jiný zatímco celý vlak projíždí stanicí.
Nepleťte si provoz na
Nepleťte si provoz na běžné železnici s provozem na vysuté dráze. Vaši představu stanic by jsem opravdu nechtěl zažít. Není to v praxi moc ekonomicky proveditelné.