Auto-špióni zahlédli v Kalifornii novou generaci hybridu Toyota Prius zakrytou hutným maskováním. Nový Prius se chystá na trh pravděpodobně už příští rok. A pochopitelně kolem něj víří řada spekulací. Nabídne pohon 4×4? Bude se vyrábět také v USA?
foto: Eric Leong
Toyota se v uplynulých 20 letech stala jednoznačným lídrem v oblasti hybridů a hybridního pohonu. Není divu, že nová generace vozu Toyota Prius patří k nejočekávanějším. Nejen proto, že Prius je nejprodávanějším hybridem na světě.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Toyota chystá výrobu Priusů v USA
Zároveň ukazuje ostatním automobilkám cestu. A ty se pochopitelně snaží jeho úspěch kopírovat. Moc jim to zatím nejde a na miliony prodaných kusů, ať už Priusu, nebo dalších hybridů Toyota, mohou jen z povzdálí závistivě hledět.
Nový Prius, který by měl dorazit na trh v roce 2014 jakožto modelový rok 2015, pochopitelně zachovává ikonický tvar, který značku Prius proslavil na celém světě. A díky kterému tohle auto snadno poznáte i z dálky nebo v krátkém záběru v kdejakém filmu.
Co dalšího nový Prius nabídne? Spekuluje se o pohonu 4×4. Zároveň je pravděpodobné, že auto bude i nadále využívat NiMH baterie namísto pokročilejších (a dražších) li-iontových. Dočkáme se zcela jistě nižší hmotnosti i spotřeby.
Na jakékoliv podrobnosti a konkrétní specifikace si ale budeme muset ještě nějakou dobu počkat. Pravděpodobně do nejbližšího velkého autosalonu – ať už v Detroitu, Tokiu nebo Ženevě.
Obrázky kamuflované nové generace Priusu si můžete prohlédnout pod odkazem Autobloggreen (zdroj) níže.
Vedle asi náchylného a
Vedle asi náchylného a tím pádem i drahého předního okna/skla nevidím důvod, proč by se ten koncept, který jako by designéru Královi z pera vypadl, dnes už nemohl prodávat??? Jaký je váš názor, je to s dnešními materiály taková moderna?
Nevyvíjí to Tesla Motors a
Nevyvíjí to Tesla Motors a nestojí za tím pan božský E.Musk, takže to samozřejmě nemá šanci.
Zaregistrujte se, pokud se
Zaregistrujte se, pokud se za své názory nemusíte stydět!-)
Kvůli tomu smajlíku na
Kvůli tomu smajlíku na konci to beru jako ironii, ale i tak odpovím. Rozdíl mezi Anonym a honYa je z hlediska slušnosti diskuze nulový a i kdybyste tam měl třeba Jan Tříska, tak net snese všechno. Já se jmenuji Jan Pytel, Petr Volt nebo Václav Pech – můžete si vybrat.
Stydím se spíš za tento web, protože míra adorace pana Muska přesáhla rozumnou úroveň a ocitla se někde v oblasti vtipů o Chucku Norisovi. Mám elektomobily rád, ale čeho je moc, toho je příliš.
Naprostý souhlas.
Naprostý souhlas.
Není nadto, když má
Není nadto, když má člověk rozdvojenou osobnost a odpovídá sám sobě, že?
Když bude mít majitel
Když bude mít majitel tohoto webu čas a náladu zjišťovat moji IP tak Vám potvrdí, že jsem ten souhlas nepsal. Asi nejsem sám komu to začíná připomínat sektu Elona Muska a pokud si ty oslavné ódy na něj přečte objektivní člověk, tak to jasně vnímá.
Stojí za tím největší
Stojí za tím největší automobilka světa…
Podle mě to šanci má, design je 100% lepší než u stávajícího modelu, který je obecně považován za „nehezké“.
Je to mimo toto téma, ale
Je to mimo toto téma, ale nešla by v hlavičce uvádět část IP adresy odesílatele? Jistě i toto lze obejít, ale rozhodně je to lepší než nic.
Ono s „uchopením“ designu
Ono s „uchopením“ designu modelů HEV a BEV má problém většina automobilek, nějak se nemohu zbavit dojmu, že někdo stanovil nepsané pravidlo „když to jezdí na elektriku, tak to musí i jinak vypadat a to za každou cenu“
Už jsem to slyšel i
Už jsem to slyšel i nejednou na živo, že tato vozidla sází na vyjímečnost, jsou vyjímečná pohonem, technickými řešeními, designem, provozem a … vždy cenou:)
Vždy a především by se měla tato vozidla brát jako vozidla a jejich design by měl složit k maximalizaci užitku= co největší vnitřní prostor, bezpečnost, výhled, snižování odporu vzduchu… a ohli bysme pokračovat dále…
daný návrh má své kouzlo a opravdu by mohl fungovat, je to absolutní futurodesign z pohledu konvenčního evropana, ale jinak? Proč ne:)