Elektromobil TMG EV P002 společnosti Toyota Motorsport GmbH úspěšně zahájil testování před obhajobou titulu v mezinárodním závodu do vrchu Pikes Peak, který se uskuteční 30. června 2013.
foto: Toyota Racing
Vůz dorazil do Spojených států již počátkem května a mezitím prodělal výrazné modifikace v sídle týmu TOYOTA Racing Development USA v Salisbury (Severní Karolína) kvůli zlepšení aerodynamických vlastností.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
VIDEO: nejvýkonnější závodní elektromobil na světě od Lorda Draysona
Závodní elektromobil Lola-Drayson B12/69EV plní očekávání. Má rekord z Goodwoodu.
Upravený speciál, jenž využívá i vylepšený elektrický pohon TMG, prodělal minulý týden zkoušky na trati Carolina Motorsports Park, kde jej pilotoval vícenásobný vítěz z Pikes Peak Rod Millen, jenž se za volantem TMG EV P002 pokusí obhájit titul v kategorii elektromobilů.
Dvoudenní testování za podpory konstruktérů z TMG a TRD USA se zpočátku zaměřilo na pohodlí pilota a kontroly systémů.
Úspěšné testování se brzy poté zaměřilo na hodnocení nastavení, společně s úpravami aerodynamiky, hnací jednotky a chladicí soustavy; analýzu prodělala i nová brzdová soustava s keramickými brzdami.
Elektrické pohonné ústrojí TMG, nyní o výkonu 400 kW s točivým momentem 1200 Nm, běželo po celou dobu zcela bez problémů. Výsledkem nasazení nového aerodynamického paketu je trojnásobný celkový přítlak. K celkovému zlepšení jízdních výkonů přispěla i nižší hmotnost vozu oproti loňské verzi.
Rod Millen: „Vyvážení bylo velmi dobré a vůz se za každé situace choval předvídatelně. Tento závodní speciál je skutečně jedinečný a každé chvilky za volantem si opravdu cením. Měl jsem možnost seznámit se s novými schopnostmi elektrického pohonu a zakusit, jak se mění chování vozu v průběhu celého závodu. Přestože pneumatiky měly na konci již to nejlepší za sebou, vůz byl stále rychlý a kontrolovatelný. Nyní se těším na to, až budu poprvé pilotovat elektrický závodní speciál na Pikes Peak.“
Steve Wickham, viceprezident TRD USA, zodpovědný za podvozek: „Dosavadní spolehlivost a výkony nám dodávají sebedůvěru. Rod je s vozem velmi spokojený a již se těším, jak se ukážeme na kopci v porovnání s loňským rokem, a zejména pak se silnou konkurencí dalších elektromobilů. Vícenárodnostní tým TRD a TMG pěkně spolupracuje, což je pro mne jako manažera týmu zcela zásadní, zejména zvážíme-li vysokou psychickou i fyzickou náročnost programu na Pikes Peak pro všechny z nás. Zdá se, že všechna individuální zlepšení vozidla v otázkách přítlaku, brzdění i hnacího ústrojí společně dobře fungují. Tým je nyní připraven zhostit se největšího úkolu; všichni si moc přejeme udržet titul v kategorii elektromobilů.“
Další fází příprav budou první testy na Pikes Peak ve dnech 15.-16. června, ještě před samotnou akcí, která se koná 30. června.
TMG EV P002 – Technické specifikace
Jízdní výkony
Maximální rychlost: 230 km/h
Nejvyšší točivý moment: 1200 Nm
Nejvyšší výkon: 400 kW
Max. otáčky: 6000 ot/min
Hnací ústrojí
Elektromotory: 2 axiální indukční
Invertor: 2x invertor TMG
Převodový poměr: 3,13
Převodovka: Jednorychlostní redukční převodovka
Akumulátor: Lithium-keramický
Kapacita akumulátoru: 42 kWh
Mimopalubní dobíjení: stejnosměrným proudem
Rozměry
Délka: 410 cm
Výška: 104 cm
Šířka: 179 cm
Akumulátor:
Akumulátor: Lithium-keramický nový typ akumulátoru na bázi Lithia?
VOLAR-e
http://youtu.be/fJSMUXFwC8E