Na veletrhu Busworld Europe představuje Volvo kloubový elektrobus Volvo 7900 EA až pro 150 pasažérů.
foto: Volvo
Elektrický autobus Volvo 7900 EA lze plně přizpůsobit požadavkům konkrétních provozovatelů a měst. Délka může být 18 metrů nebo 18,7 metru.
NEPŘEHLÉDNĚTE Mercedes-Benz dodá do Hannoveru 48 elektrobusů eCitaro
Navíc je možné zvolit si i kapacitů baterií, a to až do 396 kWh. Ty je pak možné nabíjet s pomocí pantografů na cestě, anebo v depu přes CCS.
Autobus je poháněn dvěma 200kW elektromotory, kdy je každý doplněn o dvojrychlostní převodovku. Zajímavý je způsob, jakým Volvo přistupuje k prodeji tohoto elektrobusu.
Kromě běžného nákupu nabízí Volvo provozovatelům také možnost platit pevnou cenu za ujetý kilometr. V ceně jsou pak zahrnuty servis, opravy, údržba baterie a výcvik řidičů.
Dva prototypy tohoto elektrobusu už od června 2018 jezdí na lince č. 16 ve švédském Göteborgu. Najezdili už přes 62 000 km.
Proc je u elektrobusu, ktery (dle me logiky) jezdi pomaleji
Proc je u elektrobusu, ktery (dle me logiky) jezdi pomaleji jak auta, dvourychlostni prevodovka? Proc by pripadna efektivita neslka resit jinym prevodovym pomerem v reduktorech na kazdem motoru (omalejsi by se pouzival pro rozjezdy a prip. nutnou akceleraci (u autobusu se vetsinou jezdi velice plynule, stojicim by asi nebyla prijemna stovka pod 15 sekund)
co třeba momentovej záběr, aby to vyjelo ze zálivu přes
co třeba momentovej záběr, aby to vyjelo ze zálivu přes obrubník nebo přes kanál? Když by tam ta převodovka nebyla, potřebovalo by to mnohem větší motor. Další věc elektromotory v autech točí 10 000 + takže je výkon daný otáčkama – motor v elektrobusu bych řekl, že bude jinak řešený
Na to by byl prave ten motor s mensim prevodovym pomerem (+ na
Na to by byl prave ten motor s mensim prevodovym pomerem (+ na razantnejsi zrychlovani) a na plynulou jizdu druhy s vyssim prevodovym pomerem. Nebo je to spatna myslenka, z eby pri ustalene jizde pohanel autobus jen jeden motor o vykonu 100 kW? Je to malo?
Je to málo, nebude požadovaná dynamika, kloubák nebude
Je to málo, nebude požadovaná dynamika, kloubák nebude mít stopavost a vzhledem k nákladům na vývoj slušného motoru a současným objemům bude blbá cenová návratnost
Dynamiku by prave zajistoval ten druhy motor s nizsim
Dynamiku by prave zajistoval ten druhy motor s nizsim rpevodovym pomerem.
Je nekde tabulka, ktera rika, jaky vykon je treba pro zdolani X metru Y procentniho kopce Z t vozdila?
na to není tabulka, na to jsou výpočty – technici
na to není tabulka, na to jsou výpočty – technici počítají, manažeři a politici mají tabulky….
U BEV s dvomi a viac motormi to tak funguje aj bez prevodovky.
U BEV s dvomi a viac motormi to tak funguje aj bez prevodovky. V tesle sa zapína a vypína motor podla potreby výkonu. Pri ustálenej jazde beží iba jeden, s vyššou efektivitou. Nevidím dôvod prečo by to nefungovalo u autobusu
A ten vypocet nelze algoritmizovat, dat do tabulky nebo lepe
A ten vypocet nelze algoritmizovat, dat do tabulky nebo lepe alikace, kde clovek zada % svahu, vahu, rychlost a vrati mu to vykon? To je pro kazdou kombinaci jiny vzorecek, ktery nelze zapsat obecnou formou?
Cena pronájmu by mě taky zajímala. I cena celého busu.
A
Cena pronájmu by mě taky zajímala. I cena celého busu.
A nabíjení CSS taky. A nabíjení přes pantograf. Kolik kW si to je schopné vzít.
A taky by mě zajímal dojezd.
To by ma zaujimala cena toho 1km.
To by ma zaujimala cena toho 1km.
Me by zajimalo uplne vsechno.
Me by zajimalo uplne vsechno.
Super.
Super.