Volkswagen využívá při výrobě aut datové 3D brýle

redakce - 27 Listopad 2015

Volkswagen začal ve svém výrobním závodě ve Wolfsburgu, po tříměsíční pilotní fázi, používat datové 3D brýle v procesu sériové výroby. auto továrna brýle 3D datové výroba aut Volkswagen

Zaměstnanec společnosti Volkswagen využívá ve výrobě nově 3D datové brýle
foto: Volkswagen

Brýle slouží zaměstnancům v závodní logistice při kompletování dílů k montáži. Výsledkem je zvýšení bezpečnosti výrobních procesů.

Výhody datových brýlí jsou zřejmé: Uživatel dostává do zorného pole svých brýlí automaticky všechny potřebné informace, jako je místo odběru nebo číslo dílu. Dotykové nebo hlasové ovládání přitom umožňuje co nejjednodušší ovládání.

Zaměstnanec tak má při práci vždy obě ruce volné. Kamera na brýlích slouží navíc jako skener čárových kódů. Správné čárové kódy a odběry jsou zobrazovány zeleně – špatně odebrané díly jsou zbarveny červeně.

Reinhard de Vries, vedoucí logistiky závodu Wolfsburg, k tomu uvedl: „Digitalizace hraje ve výrobě stále významnější roli. S datovými brýlemi posouváme spolupráci mezi lidmi a systémy na novou úroveň.“

Používání datových brýlí je dobrovolné, aby se mohli zaměstnanci obeznámit s novou technologií postupně. Po krátkém období adaptace lze díky datovým brýlím rychleji zaučit nové zaměstnance.

V současnosti pracuje s datovými brýlemi 30 zaměstnanců v různých sektorech výroby, jako jsou montáže čelního okna nebo kloubových hřídelů. Vzhledem k pozitivním zkušenostem je plánováno využití datových brýlí i v dalších oblastech výroby, výrobních závodech i u dalších koncernových značek.

auto továrna brýle 3D datové výroba aut Volkswagen

Volkswagen buďto nechává zaměstnance povinně vzpírat, nebo zaměstnává kulturisty.
foto: Volkswagen

Člen závodní rady Mario Kurznack-Bodner k tomu říká: „Přínosy nové techniky, jako jsou datové brýle, lze rozumně využívat pouze tehdy, pokud ji můžeme prověřit v běžné sériové výrobě. Příslušní kolegové přitom přistupují k této záležitosti nezaujatě."

Kromě kritérií z oblastí zdraví, bezpečnosti práce a pracovního lékařství je pro závodní radu důležité, aby byly zkušenosti zaměstnanců zaznamenávány a následně také využívány v každodenních pracovních procesech.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Radovan

No jen aby ty 3D brýle neříkaly o dílech a postupech stejnou pravdu, jak VW o emisích a spotřebě. To by pak jaksi asi nevyšlo.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 87 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 40 tis. km (54 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Obrázek uživatele ozana

Spíše by mne zajímalo, jak se dá při montáži čelního skla zaměnit díl.

---

Útočné troly je možné jen ignorovat.

Nekupujte BTC za 10k, počkejte až bude stát 100 tisíc USD.

Obrázek uživatele Radovan

:-))) No soudě podle fotky bude asi ten klučina sice namakanej, ale jinak úplně vymaštěnej. A bez brýlí to čelní sklo prostě nedá.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 87 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 40 tis. km (54 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To už jsem někde viděl....ááá....už vím...Univerzální voják :)

Matrix se blíží,...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

NÉÉÉTY FOCVÁGNN DÍZL NÁM SEM UŽ NETAHEJTE !! PS: to bude pidlovokejch ksindlů


Nabíječky elektromobilů Circontrol10% sleva na produkty EVmotion