Volkswagen začal ve svém výrobním závodě ve Wolfsburgu, po tříměsíční pilotní fázi, používat datové 3D brýle v procesu sériové výroby.
Brýle slouží zaměstnancům v závodní logistice při kompletování dílů k montáži. Výsledkem je zvýšení bezpečnosti výrobních procesů.
Výhody datových brýlí jsou zřejmé: Uživatel dostává do zorného pole svých brýlí automaticky všechny potřebné informace, jako je místo odběru nebo číslo dílu. Dotykové nebo hlasové ovládání přitom umožňuje co nejjednodušší ovládání.
Zaměstnanec tak má při práci vždy obě ruce volné. Kamera na brýlích slouží navíc jako skener čárových kódů. Správné čárové kódy a odběry jsou zobrazovány zeleně – špatně odebrané díly jsou zbarveny červeně.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Nejšetrnější automobilky? Tesla osmá, první BMW
Reinhard de Vries, vedoucí logistiky závodu Wolfsburg, k tomu uvedl: „Digitalizace hraje ve výrobě stále významnější roli. S datovými brýlemi posouváme spolupráci mezi lidmi a systémy na novou úroveň.“
Používání datových brýlí je dobrovolné, aby se mohli zaměstnanci obeznámit s novou technologií postupně. Po krátkém období adaptace lze díky datovým brýlím rychleji zaučit nové zaměstnance.
V současnosti pracuje s datovými brýlemi 30 zaměstnanců v různých sektorech výroby, jako jsou montáže čelního okna nebo kloubových hřídelů. Vzhledem k pozitivním zkušenostem je plánováno využití datových brýlí i v dalších oblastech výroby, výrobních závodech i u dalších koncernových značek.
Člen závodní rady Mario Kurznack-Bodner k tomu říká: „Přínosy nové techniky, jako jsou datové brýle, lze rozumně využívat pouze tehdy, pokud ji můžeme prověřit v běžné sériové výrobě. Příslušní kolegové přitom přistupují k této záležitosti nezaujatě.“
Kromě kritérií z oblastí zdraví, bezpečnosti práce a pracovního lékařství je pro závodní radu důležité, aby byly zkušenosti zaměstnanců zaznamenávány a následně také využívány v každodenních pracovních procesech.
No jen aby ty 3D brýle
No jen aby ty 3D brýle neříkaly o dílech a postupech stejnou pravdu, jak VW o emisích a spotřebě. To by pak jaksi asi nevyšlo.
Spíše by mne zajímalo,
Spíše by mne zajímalo, jak se dá při montáži čelního skla zaměnit díl.
:-))) No soudě podle fotky
:-))) No soudě podle fotky bude asi ten klučina sice namakanej, ale jinak úplně vymaštěnej. A bez brýlí to čelní sklo prostě nedá.
To už jsem někde
To už jsem někde viděl….ááá….už vím…Univerzální voják 🙂
Matrix se blíží,…
Matrix se blíží,…
NÉÉÉTY FOCVÁGNN DÍZL
NÉÉÉTY FOCVÁGNN DÍZL NÁM SEM UŽ NETAHEJTE !! PS: to bude pidlovokejch ksindlů